فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز ، نایت اسکین


گوناگون90 - شوتبال!
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شوتبال!

England

رسانه‌های انگلیسی خبر از علاقه باشگاه ماخاچکالا به عقد قرارداد با کاپلو سرمربی ایتالیایی انگلیس دادند.

باشگاه آنژی ماخاچکالا روسیه که با به خدمت گرفتن بازیکنان شاخصی همچون روبرتو کارلوس و ساموئل اتوئو نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت در نظر دارد یک مربی خوب در کلاس جهانی را بر خدمت گیرد.

برای هدایت این تیم روسی نام چند مربی خوب به چشم می‌خورد. پنجشنبه گذشته روزنامه مارکا اسپانیا نوشت که سلیمان کریم‌اف مالک متمول این باشگاه پیشنهاد حقوق سالانه 25 میلیون یورو را به ژوزه مورینیو سرمربی پرتغالی رئال مادرید داده است اما مورینیو این پیشنهاد را رد کرد.

دوشنبه هم رسانه‌های انگلیسی اعلام کردند که این باشگاه روسی قصد دارد فابیو کاپلو سرمربی کنونی تیم ملی انگلیس را بر عهده گیرد.

سایت روزنامه دیلی میل نوشت: کاپلو بعد از پایان یورو 2012 به باشگاه ماخاچکالا می‌پیوندد. او می‌داند که این باشگاه روسی در پی به خدمت گرفتنش است، اما نمی‌خواهد تا پایان جام ملت‌های اروپا (2012) به آن‌ها جواب دهد.


[ سه شنبه 90/6/22 ] [ 5:48 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

Nicolas Anelka of Chelsea runs with the ball

باشگاه العربی قطر برای جذب آنلکا رقم 10 میلیون یورو در سال را به او پیشنهاد داد.

به نوشته روزنامه نسیج الریاضه تیم العربی قطر که تابستان امسال هادی عقیلی را از سپاهان اصفهان به خدمت گرفت، برای تقویت خط حمله خود در فصل جدید پیشنهاد 10 میلیون یورویی در سال را به آنلکا مهاجم فرانسوی چلسی ارائه داده است.

از قرارداد آنلکا با چلسی تنها یک سال باقی‌مانده است. او در حال حاضر برای حضور در ترکیب چلسی رقابت‌ سختی با چند مهاجم این تیم از جمله تورس، دروگبا، محمد کالو، کاکائو و استاریچ دارد و همین مساله ممکن است که او را برای حضور در قطر وسوسه کند. آنلکا در سال 2008 با رقم 15 میلیون پوند از بولتون به چلسی پیوست.

این مهاجم 32 ساله پیش از این هم بعد از آمدن ویاس بواس به چلسی اعلام کرد که قصد جدایی از این تیم را دارد.


[ سه شنبه 90/6/22 ] [ 4:59 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

برنامه «90» شب گذشته پرونده‌ جدیدی در فدراسیون فوتبال باز کرد که تا به حال هیچ کس درباره آن چیزی نمی‌دانست. «90» دیشب برای دومین هفته متوالی بدون خداحافظی عادل فردوسی پور و پخش آیتمهای پایانی آن تمام شد.

عادل فردوسی پور در برنامه شب گذشته «90» پرونده‌ای جالب از وضعیت فوتبال ساحلی در ایران باز کرد و از علل شکست این تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در رقابت‌های جام جهانی ایتالیا پرده برداشت.

در ابتدا طبق روال همیشگی پخش بازی‌های لیگ برتر و صحنه‌های مشکوک داوری آن‌ها در دستور کار 90 قرار گرفت.

حسینی، رییس هیات مدیره باشگاه سپاهان درباره اعتراض‌های هواداران این تیم پس از شکست سپاهان از فجرسپاسی در هفته ششم لیگ برتر گفت: این اعتراضها یک منشاء قبلی دارد. پیش از آغاز فصل ارگان‌های نظارتی ما را تحت فشار قرار داده بودند که باید حتما سقف قرارداد را رعایت کنیم و در حالی که خیلی‌ها از این که سپاهان در فصل نقل و انتقالات عملکرد مثبتی داشته باشد، ناامید بودند ما به عشق هواداران محکم ایستادیم و تیم را هم بستیم.

وی درباره بدهی‌های باشگاه سپاهان گفت: هر باشگاهی ممکن است بدهی داشته باشد، ‌اما همان چیزی که ما در این چند روز فهمیدیم این بود که بدهی‌های باشگاه خیلی زیاد بوده و چیزی حدود پنج تا هفت میلیارد تومان است. البته هیات مدیره تقبل کرده که این بدهیها را بپردازد تا به تیم فشاری وارد نشود و حتی یکشنبه هم بخش زیادی از آن حل شد. نمی‌شود گفت ساکت به خاطر مسایل مالی از سپاهان رفت. درباره مبلغ قرارداد سید جلال حسینی هم باید بگویم که ما قرارداد او را با هماهنگی فدراسیون منعقد کردیم.

در این لحظه فردوسی پور با توجه به این صحبت حسینی، گفت "پس قرارداد این بازیکن بالاتر از سقف بوده". اما رییس هیات مدیره سپاهان پاسخ داد "ما سقف را رعایت کردیم."

پس از او هم رحیمی، مدیر عامل سپاهان روی خط آمد و در گفت‌وگو‌یی کوتاه گفت: من اصلا قرار نبود استعفاء دهم و اگر می‌خواستم استعفاء بدهم، اصلا مدیر عامل نمی‌شدم. امسال در باشگاه سپاهان هیچ بیانیه‌ای صادر نخواهد شد و من به همه گفته‌ام که هیچ کس حق ندارد جواب هیچ انتقادی را بدهد.

محمد ابراهیمی، بازیکن تراکتورسازی میهمان برنامه 90 بود. او در صحبت‌هایش گفت: تراکتورسازی در این فصل پتانسیل قهرمانی دارد و چه از لحاظ بازیکن و چه از لحاظ حمایت هواداران در وضعیت خوبی است.

فردوسی پور به این بازیکن گفت، "چرا در بازی استقلال دست‌هایت را این قدر قرمز کرده بودی" که ابراهیمی هم پاسخ داد، "اگر اجازه می دادند ناخن‌هایم را هم قرمز می‌کردم، چرا که تعصب خاصی به تراکتورسازی دارم."

اما از ساعت یک بامداد پرونده‌ ویژه‌ 90 با موضوع ناکامی فوتبال ساحلی آغاز شد. در ابتدا مصاحبه چند تن از بازیکنان و مربیان تیم ملی فوتبال ساحلی که به وضعیت انتخاب بازیکن و سازماندهی تیم در جام جهانی ایتالیا اعتراض شدیدی داشتند، پخش شد.

افرادی مانند ایمان فرزین مترجم پیشین تیم ملی ساحلی و دهرویه مربی سابق و مرفاوی مربی فعلی این تیم و بلوک باشی بازیکن تیم ملی در صحبت‌هایشان در انتقاد به رییس کمیته فوتبال ساحلی و سرمربی تیم ملی می‌گفتند که تیم ملی در جام جهانی ایتالیا تدارکات مناسبی نداشته به همین دلیل بی‌انضباط ‌ترین تیم جام جهانی ساحلی لقب گرفته است.

آنها همچنین گفتند که کمیته فوتبال ساحلی در انتخاب بازیکنان دخالت می‌کرد و از همه بدتر این که بازیکنان تیم ملی در رقابت‌های ژاپن و شب قبل از بازی با حضور رییس کمیته داشتند گل یا پوچ بازی می‌کردند!

آن‌ها همچنین می‌گفتند که ما این مشکلات را به اطلاع کفاشیان رسانده‌ایم، اما چرا کفاشیان اظهار بی‌اطلاعی می‌کند؟ چرا رییس کمیته فوتبال ساحلی در ژاپن پول توجیبی بازیکنان را نمی‌داد؟ اما در بازی‌ها روی نیمکت می‌نشست و به بازیکنان می‌گفت «هر کس گل بزند، 20 دلار به او می دهم».

جالب‌تر اینکه دهرویه مربی سابق تیم ملی ادعا کرد که رییس کمیته فوتبال ساحلی وقتی مشکلی پیدا کرد برای رفع و رجوع آن مشکل به یکی از مسوولان آگاهی اجازه داده به عنوان دروازه‌بان در تمرینات تیم ملی شرکت کند!

او همچنین گفت که چرا فردی به نام شهرام شریفی که حتی مدرک مربیگری هم ندارد، به عنوان مربی دروازه‌بان‌ها در تیم ملی حضور داشته است؟

رضاعلی، رییس کمیته فوتبال ساحلی در پاسخ به این انتقادات گفت: بازیکنان تیم ملی ساحلی در رقابت‌های آسیایی ژاپن پس از این که دو بازی را برده بودند می‌خواستند به نوعی با یکدیگر خوشحالی کنند. حالا بد است که گل یا پوچ بازی کنند؟ کفاشیان مدتی است که دیگر نمی‌خندد، اما وقتی این چیزها را بشنود دوباره می‌خندد. همه این صحبت‌هایی که پخش شد کذب محض است.

در عین حال رضاعلی که فکر نمی‌کرد از عملکردش در کمیته فوتبال ساحلی با این شدت انتقاد شود، طبق رویه‌ای که دیگر با آن آشنا شده‌ایم شروع کرد به توضیح درباره کارهای مثبتی که این کمیته انجام داده و سعی کرد ذهنها را به سمت دیگری ببرد. هر چند فردوسی پور هر زمان که رضاعلی قصد داشت درباره کارهای مثبت کمیته ساحلی صحبت کند، حرفهای او را قطع می‌کرد و می‌گفت «لطفا به انتقادها جواب دهید».

Iran Coach, Behzad Dadashzadeh (L) gives instructions to his players during the Iran training session

 

داداش زاده، سرمربی تیم ملی هم اعتقاد داشت همه این بازیکنان و مربیانی که صحبت‌های آن‌ها در «90» پخش شد، شخصی و احساسی برخورد می‌کنند.

در انتهای این بخش از برنامه رضاعلی و داداش زاده در یک حرکت هماهنگ و برای این که جو را به سود خود تغییر دهند، انتقادها را به سمت فردوسی پور بردند و گفتند که برنامه «90» به اندازه کافی به فوتبال ساحلی نپرداخته است. البته تهیه کننده «90» قبول کرد که این موضوع درست است، اما در پایان خطاب به رضاعلی گفت «اگر 10 درصد این صحبت‌ها درست باشد هم، شما برای خود یک پدیده هستید‌».

همچنین بلوک‌باشی بازیکن تیم ملی که مشغول کار در نانوایی بود از مشکلات بازیکن تیم ملی فوتبال ساحلی گفت و بیان داشت که بازیکنان تیم به کارهایی نظیر ماهیگیری، مسافر کشی و ... مشغول هستند!

در حالی که حدود 10 دقیقه پایان وقت برنامه «90» باقی مانده بود و فردوسی پور گفته بود دو بازی باقی‌مانده لیگ برتر را با هم خواهیم دید، در اثنای پخش یکی از این بازی‌ها شبکه سه برنامه «90» را قطع کرد و پس از پخش یک تبلیغ برنامه «یک شب، یک فوتبال را» روی آنتن برد. این برای دومین هفته متوالی است که پخش «90» بدون خداحافظی فردوسی پور قطع می‌شود.

سوال پیام کوتاه برنامه دیشب هم نظرسنجی درباره تیم پیروز داربی 71 بود که تا آخرین لحظاتی که از برنامه دیده شد حدود سه میلیون نفر در نظرسنجی شرکت کرده بودند که 48 درصد به برد پرسپولیس و 39 درصد برد استقلال و 13 درصد هم به مساوی رای داده بودند.


[ سه شنبه 90/6/22 ] [ 4:57 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

photo

نواک جوکویچ ضمن گرفتن انتقام فینال سال گذشته تنیس اوپن آمریکا از نادال اسپانیایی چهارمین گرند اسلم سال را هم فتح کرد.

نواک جوکوویچ صربستانی در حالی با شکست روجر فدرر سوئیسی در دیداری سخت و دشوار به دیدار پایانی رسیده بود که در سه گرنداسلم قبلی سال 2011 یعنی اوپن استرالیا، اوپن فرانسه و ویمبلدون قهرمان شده بود. در سوی مقابل رافائل نادال اسپانیایی قرار داشت که سال گذشته در همین مرحله با شکست تنیسور صرب به مقام قهرمانی رسیده بود. این دوئل تماشایی را مرد شماره یک جهان با برتری 3-1 به سود خود پایان داد.

در ست اول و دوم جوکوویچ برای پیروزی کار دشواری نداشت و با نتایج 6-2 و 6-4 به برتری رسید، اما در ست سوم نادال توانست به سختی با نتیجه‌ی 7-6 به برتری برسد.

در ست چهارم اما مرد شماره دو تنیس جهان انرژی کافی برای مهار ضربه‌های جوکویچ را نداشت و 6-1 تن به شکست داد تا جوکویچ علاوه بر گرفتن انتقام شکست سال گذشته، نخستین قهرمانی در اوپن آمریکا را هم تجربه کند.

برترین تنیسور حال حاضر جهان تاکنون 7 قهرمانی گرنداسلم را در کارنامه دارد. دو قهرمانی در اوپن استرالیا در سال‌های 2008 و 2011، سه قهرمانی در اوپن فرانسه در سال‌های 2007، 2008 و 2011، یک قهرمانی در اوپن فرانسه در 2011 و قهرمانی در اوپن آمریکا که امسال با غلبه بر نادال به دست آمد.

دارنده‌ی نشان برنز المپیک پکن با این قهرمانی جایزه‌ی یک میلیون و هشتصد هزار دلاری رقابت‌ها را از آن خود کرد و نادال هم نهصدهزار دلار دریافت کرد.

جوکوویچ برای فتح چهارمین و آخرین گرنداسلم حریفانی مانند برلوک، داویدنکو، نیلاند، دولگوپولوف، تیپسارویچ، فدرر و نادال را از پیش رو برداشت.

photo

photo

photo

photo


[ سه شنبه 90/6/22 ] [ 4:52 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

سعید عبدولی قهرمان وزن 66 کیلوگرم کشتی فرنگی جهان شد.

در مسابقه فینال وزن 66 کیلوگرم کشتی فرنگی قهرمانی جهان در استانبول، سعید عبدولی موفق شد منوچهر تسخادایا نایب قهرمان سال 2009 جهان از گرجستان را سه بر صفر مغلوب کند و مدال طلای با ارزش جهان را بر سینه زد.

عبدولی در وقت اول موفق شد حریف گرجی را از تشک خارج کند و یک امتیاز بگیرد. ملی‌پوش خوزستانی با همین یک امتیاز وقت اول را به سود خود پایان داد. در تایم دوم عبدولی مهاجم بود و روی سر و گردن حریف فشار زیادی وارد کرد ولی کار به کلینچ کشید. تسخادایا در کلینچ نتوانست فنی اجرا کند و در ادامه ملی‌پوش ایران یک امتیاز دیگر گرفت تا عبدولی وقت دوم را هم دو بر صفر برنده شود و قهرمان جهان شود.

این نهمین مدال طلای تاریخ کشتی فرنگی ایران در مسابقات جهانی است. پیش از این حمید سوریان(پنج بار)، امیر علی اکبری، حسن رنگرز و فیروز علیزاده کشتی فرنگی ایران را صاحب مدال طلای جهان کرده اند.

ماتیوژ وانکه از لهستان، فرانک استابلر از آلمان، دارخان بای احمداف از قزاقستان و کیم هیون وو از کره جنوبی دیگر کشتی‌گیرانی بودند که عبدولی آنها را شکست داده بود.

در سه وزن اول مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان، محسن حاجی پور در 55 کیلوگرم و قاسم رضایی در 96 کیلو با قرعه رژیم اشغالگر قدس برخورد کردند.

در وزن 66 کیلوگرم مدال های برنز به کیم هیون وو از کره جنوبی و ایسک پدرو مولنس از کوبا رسید.

همچنین در وزن 55 کیلوگرم روشن بایرام‌اف از آذربایجان با غلبه بر حریف بلاروسی خود صاحب مدال طلا شد و بخان مانکیف از روسیه و لی شو جین از چین سوم شدند.

مدال طلای وزن 96 کیلوگرم نیز به الیس گوری از بلغارستان رسید که در فینال موفق شد جیمی لیدبرگ سوئدی را شکست دهد. جنک ایلدم از ترکیه و رستم توتروف از روسیه نیز صاحب مدال برنز شدند.

مسابقات وزن های 60، 84 و 120 کیلوگرم امروز(سه‌شنبه) برگزار می‌شود.

عکس های خبرنگار اعزامی ایسنا از مسابقات و قهرمانی سعید عبدولی :


[ سه شنبه 90/6/22 ] [ 4:15 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

photo

احسان حدادی در آخرین رده‌بندی جهانی دوومیدانی با دو پله صعود در مکان چهارم پرتاب دیسک دنیا و 105 دوومیدانی‌کاران جهان قرار گرفت.

آخرین رده‌بندی دوومیدانی‌کاران دنیا در ماده‌های مختلف و در بخش‌های زنان و مردان پس از رقابت‌های جهانی دوومیدانی در کره جنوبی انجام شد و طی آن احسان حدادی با مدال برنزی که در این رقابت‌ها گرفت، 30 امتیاز به امتیازهایش افزوده شد و با جهشی چشمگیر از رده ششم پرتاب دیسک دنیا به رده چهارم رسید.

پیشرفت او از این جهت مورد اهمیت است که جابه‌جایی در بین 5 نفر اول دنیا بسیار سخت و تنها با موفقیت در رقابت‌های بسیار معتبر به دست می‌آید.

احسان حدادی هم‌اکنون با 1296 امتیاز در رده چهارم پرتاب دیسک و در رده 105 همه دوومیدانی‌کاران جهان در ماده‌های مختلف قرار دارد.

در ادامه رده‌های اول تا دهم پرتابگران دیسک دنیا و جایگاه‌شان را در بین همه پرتابگران دنیا خواهید خواند.

1ـ رابرت هارتینگ از آلمان با 1377 امتیاز (رده کلی 23)

2ـ گرد کانتر از استونی با 1346 امتیاز (رده کلی 42)

3ـ ویرجیلیوس الکنا از لیتوانی با 1323 امتیاز(رده کلی 71)

4 ـ احسان حدادی از ایران با 1296 امتیاز (رده کلی 105)

5ـ پیتور مالاچوفسکی از لهستان با 1284 امتیاز (رده کلی 133)

6ـ بن هاردی از استرالیا با 1269 امتیاز (رده کلی 160)

7ـ زولتان کواگو از مجارستان با 1269 امتیاز (رده کلی 160)

8ـ فرانک کازاناس از اسپانیا با 1257 امتیاز (رده کلی 197)

9ـ مارت اسرائیل از استونی با 1249 امتیاز (رده کلی 227)

10ـ اریک کادی از هلند با 1220 امتیاز (رده کلی 318)

حدادی تنها ورزشکار ایرانی است که توانسته در این جدول رده‌بندی به جمع 10 نفر برتر دنیا راه پیدا کند.

photo


[ سه شنبه 90/6/22 ] [ 3:31 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

photo photo

مردان شماره‌ی یک و دو تنیس جهان با غلبه بر حریفان نامدار خود به یک قدمی فتح آخرین گرنداسلم سال رسیدند.

مرحله‌ی نیمه نهایی تورنمنت اوپن آمریکا با انجام 2 دیدار برگزار شد و نادال و جوکویچ به دیدار پایانی راه پیدا کردند.

رافائل نادال اسپانیایی، دومین تنیسور برتر جهان برای صعود به فینال اندی ماری دارنده‌ی عنوان چهارمین تنیسور برتر جهان را پیش رو داشت و با نتیجه‌ی 3-1 به برتری دست یافت.

photo

photo

photo

در دیگر دیدار نواک جوکوویچ در دیداری سخت و دشوار با وجود این که دو ست آغازین بازی را واگذار کرده بود، در ادامه 3 ست به برتری رسید و حریف نادال شد.

به این ترتیب دو تنیسور برتر در رده بندی جهانی فینال سال گذشته را تکرار خواهند کرد. فینالی که برای نادال تکرار خاطره‌ی خوش قهرمانی و برای جوکوویچ جنبه انتقامی دارد.


[ یکشنبه 90/6/20 ] [ 4:18 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

TV cameras watch the action during the Brazil training session

شبکه سه این هفته به جز روز دوشنبه تمامی روزها پخش زنده‌ی مسابقات فوتبال و فوتسال را در برنامه خود دارد که از مهمترین آن‌ها می‌توان به شهرآورد پایتخت و مسابقات جام باشگاه‌های آسیا و اروپا اشاره کرد.

در آخرین روز از هفته جاری مهمترین مسابقه هفته بین دو تیم استقلال و پیروزی جمعه ـ 25 شهریور ماه ـ ساعت 18و30 دقیقه از شبکه سه سیما پخش زنده خواهد شد.

همچنین از سری مسابقات جام باشگاه‌های آسیا دیدار تیم‌های بلووینگ کره با ذوب آهن اصفهان و سپاهان با السد قطر، روز چهارشنبه به ترتیب ساعت 15 و 19 و 30 دقیقه پخش می‌شود.

روز یکشنبه نیز تنها یک دیدار آن هم از سری A ایتالیا بین دو تیم پالرمو و اینتر ساعت22و30دقیقه پخش خواهد شد.

همچنین مسابقات لیگ قهرمانان اروپا روزهای سه شنبه و چهارشنبه برگزار می شود که دیدار دو تیم بارسلونا ومیلان سه شنبه ساعت 23و15دقیقه و در روز چهارشنبه مسابقه دو تیم منچستریونایتد با بنفیکا ساعت23و15دقیقه زنده و چلسی و بایرلورکوزن با تاخیر و در ساعت یک و15دقیقه بامداد پخش می شود.

روز پنج شنبه نیز از سری مسابقات لیگ قهرمانان اروپا مسابقه بین دو تیم بایرن مونیخ با ویارئال برگزار می شود که ساعت یک و15دقیقه بامداد، با تاخیر پخش می شود.

همچنین در این هفته یک مسابقه فوتسال نیز بین تیم‌های ستارگان فوتبال جام جهانی98وپیشکسوتان استقلال برگزار خواهد شد که آن هم روز سه شنبه ساعت16پخش زنده می‌شود.


[ یکشنبه 90/6/20 ] [ 4:8 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

مردان شماره‌ی یک و سه تنیس جهان برای راه‌یابی به فینال تنیس اوپن آمریکا با هم رقابت خواهند کرد.

مرحله‌ی یک چهارم نهایی آخرین گرنداسلم سال 2011 در آمریکا برگزار شد و روجر فدرر سوئیسی و نواک جوکوویچ با غلبه بر حریفان خود راهی مرحله‌ی نیمه نهایی شدند.

جوکویچ صربستانی در این دیدار مقابل هم‌وطنش تیپساروویچ به میدان رفت و در سه ست به برتری دست یافت.

در دیگر دیدار مرحله‌ی یک چهارم نهایی، روجر فدرر سوئیسی مقابل جو ویلفرد سونگا از فرانسه قرار گرفت و با همین نتیجه به برتری رسید.

همچنین در رقابت‌های دور چهارم که به دلیل بارش شدید باران دو روز متوالی به تعویق افتاده بود، رافائل نادال در سه ست حریف لوکزامبورگی‌اش را از پیش رو برداشت و اندی رادیک با غلبه بر یانگ آمریکایی حریف نادال شد.

جان ایسنر دیگر تنیسور آمریکایی با غلبه بر فرر اسپانیایی جواز حضور در مرحله‌ی یک چهارم نهایی را کسب کرد. حریف این تنیسور اندی ماری انگلیسی است که عنوان چهارمین تنیسور برتر جهان را یدک می کشد.

برنامه و نتایج مرحله‌ی یک چهارم نهایی اوپن آمریکا :

* نواک جوکوویچ 3 (7-6، 6-0،انصراف)

جانکو تیپسارویچ یک (7-6)

photo

photo

photo

photo 

* روجر فدرر 3 (6-4، 6-3، 6-3)

جو ویلفرد سونگا صفر

 photo

photo

photo

photo

بازی‌های آینده:

* جان ایسنر - اندی ماری

*اندی رادیک - رافائل نادال


[ جمعه 90/6/18 ] [ 4:36 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

Lionel Messi of Argentina

ستاره آبی ـ اناری‌ها مارادونا را بهترین بازیکن جهان و برتر از پله می داند.

لیونل مسی که بسیاری او را با دیگو مارادونا اسطوره فوتبال آرژانتین مقایسه می‌کنند، در گفت‌وگو با مجله (ESPN) برزیل گفت: بدون شک مارادونا بهترین بازیکن تاریخ فوتبال جهان است باید این را هم بگویم که بازی پله را ندیده‌ام، اما احتیاجی به این کار نیست.

مسی در این گفت‌وگو درباره بعضی از ستارگان کنونی و قدیمی برزیل صحبت کرد. وی درباره نیمار گفت: نیمار بازیکن بزرگی است بر این باورم که او در لالیگا اسپانیا خواهد درخشید.

وی درباره رونالدو بازیکن سابق رئال مادرید، بارسلونا و اینتر عنوان کرد که رونالدو بهترین مهاجم برزیلی است که دیده است.

مسی در ادامه سخنان خود افزود: اشتیاق وصف ناپذیری برای درخشش در تیم ملی آرژانتین دارم اما این چیزی نیست که من به تنهایی بتوانم آن را محقق کنم. موفقیت یک تیم بسته به تلاش گروهی تمام بازیکنان است و یک نفر نمی‌تواند به تنهایی کاری کند.

مسی در جام‌های جهانی 2006 و 2010 و کوپا آمریکا 2007 و 2011 در ترکیب تیم ملی آرژانتین بازی کرد اما موفق به کسب جام نشد. تنها در المپیک 2008 طلای این رقابت‌ها را کسب کرد.

بهترین بازیکن دو سال اخیر فوتبال جهان با بیان اینکه امیدوار است که یک بار دیگر به تیم نیوزاولد بویز آرژانتین برگردد، گفت: از دوران کودکی که پا به توپ شدم، رویای بازی در لیگ آرژانتین و باشگاه نیولز اولد بویز را داشتم آرزویم این است که روزی به این تیم برگردم در اسپانیا تا پاسی از شب برای دیدن بازی‌های لیگ آرژانتین بیدار می‌مانم.

لیونل مسی در حالی که یازده سال بیشتر نداشت به همراه خانواده‌اش به این باشگاه آرژانتینی رفت، اما سران باشگاه اعلام کردند با توجه به مشکل جسمانی مسی وی قابلیت این را ندارد که بتواند فوتبال بازی کند! مسی پس از آن به همراه خانواده‌اش به بارسلون اسپانیا آمد و پس از موافقت سران باشگاه بارسلونا تحت درمان هورمونی قرار گرفت.


[ جمعه 90/6/18 ] [ 4:13 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]
<      1   2   3   4   5   >>   >
درباره وبلاگ

برچسب‌ها وب
لینک های مفید
آرشیو مطالب
امکانات وب