فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز ، نایت اسکین


گوناگون90 - شوتبال!
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شوتبال!

photo

حسن رحیمی برای اولین بار صاحب مدال در مسابقات جهانی کشتی آزاد شد.

در روز نخست مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان در استانبول، حسن رحیمی ملی‌پوش وزن 55 کیلوگرم ایران موفق شد در مسابقه رده‌بندی نیکولاس اسکات سایمونس از آمریکا را 5 بر صفر شکست دهد و مدال برنز جهان را بر سینه زند.

این اولین مدال حسن رحیمی در میادین جهانی بود. رحیمی با این مدال سهمیه المپیک لندن را نیز به دست آورد.

اما در این کشتی، 57 ثانیه از تایم اول گذشته بود که رحیمی موفق شد یک امتیاز از حریفش بگیرد. رحیمی این یک امتیاز را تا پایان وقت حفظ کرد و برنده شد.

در شروع تایم دوم، رحیمی با زیر یک خم و به پل زدن حریف سه امتیاز پیش افتاد و در 15 ثانیه پایانی هم یک امتیاز دیگر گرفت تا صاحب مدال برنز جهان شود.

ملی‌پوش ایران در دیدارهای قبلی آندره دوکوف از رومانی، یانگ کیونگ ایل(قهرمان سال 2009 جهان) از کره شمالی، ولادیسلاو آندریف از بلاروس و ولادیمیر خینچگاشویلی از گرجستان را شکست داده بود و برابر رادوسلاو ولیکوف(قهرمان سال 2006 جهان و نفر سوم المپیک پکن)از بلغارستان مغلوب شده بود.

اما در روز دوم مسابقات جهانی کشتی آزاد، مصطفی آقاجانی در 60 کیلوگرم، علیرضا گودرزی در 84 و رضا یزدانی در 96 کیلوگرم فردا(شنبه) به میدان می‌روند.

مهدی تقوی در وزن 66 کیلوگرم، صادق گودرزی در 74 و فردین معصومی در 120 کیلوگرم ملی‌پوشان روز پایانی(یکشنبه) ایران خواهند بود.


[ شنبه 90/6/26 ] [ 3:29 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

photo

تیم ملی بسکتبال ایران در نخستین دیدارش در نمایشی پایین‌تر از حد انتظار چین تایپه را از پیش رو برداشت.

ملی پوشان بسکتبال ایران در نخستین دیدار از رقابت‌های قهرمانی آسیا برابر تایوان به میدان رفتند و توانستند در این دیدار نزدیک با نتیجه 49 بر 37 به پیروزی برسند.

کوارتر نخست مسابقه با امتیازآوری کاپیتان تیم ملی آغاز شد. در همان ابتدا پرتاب صمد نیکخواه بهرامی ایران را از چین تایپه پیش انداخت. مسابقه بسیار نزدیک و بدون امتیاز سپری می‌شد که "چن" فوروارد چین تایپه توانست هفتمین امتیاز تیمش را کسب کند تا بازی در دقیقه ششم این کوارتر 6 بر 4 به سود چین تایپه باشد. در دقایق پایانی کوارتر نخست ارسلان کاظمی توانست با پرتابی زیبا دوباره ایران را از حریفش پیش بیاندازد تا این کوارتر با نتیجه 10 بر 8 به سود ایران به پایان برسد.

کوارتر دوم نبر ایران برابر چین تایپه با برتری حریف ایران آغاز شد. "وو تائو هاوو" سنتر تیم چین تایپه با امتیاز آوری در آغاز کوارتر توانست جمع امتیازهای تیمش را به عدد 14 برساند. ماتیچ با اضافه کردن اصغر کاردوست این بازیکن را کنترل کرد. تیم ملی با امتیاز آوری نیکخواه بهرامی دوباره از حریف پیشی گرفت تا تنها 2 دقیقه مانده به پایان نیمه نخست مسابقه این تیم ایران باشد که با نتیجه 16 بر 14 از چین تایپه پیش بیفتد. در دقیقه‌های پایانی مسابقه بود که "لین چین" بازیکن تیم چین در یک ضد حمله توانست امتیاز آوری کند تا در پایان کوارتر دوم این چین تایپه باشد که با نتیجه 11 بر 7 به برتری برسد.

نیمه نخست این مسابقه با نتیجه 19 بر 17 به سود چین تایپه به پایان رسید.

نیمه دوم مسابقه با قدرت نمایی حامد حدادی در زیر سبد چین تایپه آغاز شد. پرتاب سه امتیازی صمد نیکخواه‌بهرامی دوباره برتری را به کاروان ایران آورد تا ماتیچ با خیالی آسوده‌تر بتواند در کنار زمین تیمش را هدایت کند. ارسلان کاظمی که وارد زمین شده بود توانست برتری ایران را به 5 امتیاز برساند تا ایران در کوارتر سوم با نتیجه 15 بر 12 به پیروزی برسد.

کوارتر چهارم این مسابقه با درخشش صمد نیکخواه بهرامی آغاز شد. کاپیتان تیم ملی که امتیاز آورترین بازیکن میدان بود توانست پرتاب‌هایش را یکی پس از دیگری وارد سبد کند و اختلاف را بیشتر کند تا در پایان کوارتر چهارم ایران با نتیجه 17 بر 6 به پیروزی برسد و در پایان با نتیجه 49 بر 37 نخستین بردش را جشن بگیرد.

ایران در حالی در این دیدار به امتیاز 50 هم نرسید، که انتظار می رفت با توجه به حضور ارسلان کاظمی حامد حدادی و صمد نیکخواه بهرامی با اختلاف بیشتری مقابل تیم نه چندان قدرتمند چین تایپه به برتری برسد.

البته جام ویلیام جونز که با قهرمانی ایران به پایان رسید، نشان داد که ملی پوشان ایران در بازی‌های نخست معمولا نمی توانند تمام توانایی‌هایشان را به نمایش بگذارند. ایران در جام ویلیام جونز هم با شکست مقابل فیلیپین کارش را آغاز کرد اما در پایان به مقام قهرمانی رسید.

عملکرد ملی‌پوشان در این مسابقه به شرح زیر است:

آرن داوودی 21 دقیقه با 3 امتیاز

مهدی کامرانی 35 دقیقه 2 امتیاز

جواد داوری 17 دقیقه 2 امتیاز

ارسلان کاظمی 24 دقیقه 8 امتیاز

اوشین ساهاکیان 16 دقیقه 6 امتیاز

حامد آفاق 26 دقیقه 2 امتیاز

صمد نیکخواه بهرامی 21 دقیقه 18 امتیاز

حامد حدادی 29 دقیقه 8 امتیاز

تیم ملی ایران در دومین دیدار خود روز جمعه به مصاف قطر می رود.


[ پنج شنبه 90/6/24 ] [ 2:3 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

photo

با برگزاری دیدار فینال وزن 74 کیلوگرم، رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان به پایان رسید.

در روز پایانی پنجاه و چهارمین دوره مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان در استانبول ترکیه، رومن ولاسوف با برتری مقابل سلجوق جبی از ترکیه قهرمان وزن 74 کیلوگرم شد. در این وزن فرشاد علیزاده نهم شد.

اما تیم ملی کشتی فرنگی ایران که دو ملی‌پوش خود را به دلیل برخورد با قرعه رژیم اشغالگر قدس از دست داده بود، در شرایطی نا برابر با دو مدال طلا و یک برنز با 30 امتیاز پس از روسیه(41) و ترکیه(35) بر سکوی سوم جهان ایستاد.

امید نوروزی در وزن 60 کیلوگرم و سعید عبدولی در 66 کیلوگرم شاگردان طلایی محمد بنا بودند و بشیر باباجان‌زاده مدال برنز 120 کیلوگرم که در تاریخ سنگین وزن کشتی ایران بی سابقه بود را بر گردن انداخت.

رده‌بندی پایانی مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان به ترتیب زیر است:

55 کیلوگرم: 1- روشن بایرام‌اف(آذربایجان) 2- البک تاژیف(بلاروس)3- بخان مانکیف(روسیه) و لی شو جین(چین) 5- یون وون چول(کره شمالی) و پیتر مودوس(مجارستان)7- چوی گیو جین(کره جنوبی) 8- کوهی هاسگاوا(ژاپن) 9- رومن آمویان(ارمنستان) 10- ووگار رگیموف(اوکراین)

60 کیلوگرم: 1- امید نوروزی(ایران) 2- آلمات کبیسبایف(قزاقستان) 3- زائور کورماگومداف(روسیه) و ایوو آنگلوف(بلغارستان) 5- جانگ جی هیون(کره جنوبی) و لوئیز لیندو(ونزوئلا) 7- حسن علی‌یف (آذربایجان) 8- واهان جوهریان(ارمنستان) 9- تونیمیر سوکول(کرواسی) 10- مانوئل لوپز(مکزیک)

66 کیلوگرم: 1- سعید عبدولی(ایران) 2- منوچهر تسخادایا(گرجستان) 3- کیم هیون وو (کره جنوبی) و پدرو ایساک مولنس(کوبا) 5- فرانک استابلر(آلمان) و جاستین لستر (آمریکا) 7- تاماش لورینچ(مجارستان) 8- کاناتبک بگالیف(قرقیزستان) 9- یوجی اوکاموتو(ژاپن) 10- ژنگ پان(چین)

74 کیلوگرم:1- رومن ولاسوف(روسیه) 2-سلجوق جبی(ترکیه) 3- نون زوگاج(کرواسی) و آرسن جلفالکیان(ارمنستان) 5- روبرت روزنگرن(سوئد) و آسخات دیلموخامتوف(قزاقستان) 7- یوری کوهار(اسلوونی) 8- پیتر باشی(مجارستان) 9- فرشاد علیزاده(ایران) 10- یونل پوشکاش(رومانی)

84 کیلوگرم:1- علیم سلیم‌اف(بلاروس) 2- دامیان یانیکوفسکی(لهستان) 3- نظمی آولوجا(ترکیه) و رامی هیتانیمی(فنلاند) 5- آلن خوگائف(روسیه) و سامان طهماسبی(آذربایجان) 7- نناد زوگاج(کرواسی) 8- آندره مینگوتزی(ایتالیا) 9- لی سه ئول(کره جنوبی) 10- ماریان میهالیک(اسلواکی)

96 کیلوگرم: 1- الیس گوری(بلغارستان) 2- جیمی لیدبرگ(سوئد) 3- جنک ایلدم(ترکیه) و رستم توتروف(روسیه)5- تسیمافی دزینیچنکا(بلاروس)و محمد ابراهیم عبدالفتاح(مصر) 7- آرتور الکسانیان(ارمنستان) 8- میرکو انگلیچ(آلمان) 9- الین الکسوچ(رومانی) 10- شالوا گادابادزه(آذربایجان)

120 کیلوگرم: 1- رضا کایالپ(ترکیه) 2- میاین لوپز(کوبا) 3- بشیر باباجان‌زاده(ایران) و نورماخان تینالیف(قزاقستان) 5- لوکاژ باناک(لهستان) و میهالی دیک باردوس(مجارستان) 7- زنوفون کوتسیومباس(یونان) 8- ایوان ایوانوف(بلغارستان) 9- یوری پاتریکف(ارمنستان) 10- الکساندر آنوچین(روسیه)

رده بندی تیمی:

1- روسیه 41 امتیاز

2- ترکیه 35 امتیاز

3- ایران 30 امتیاز

4- بلاروس 25 امتیاز

5- قزاقستان 23 امتیاز

6- بلغارستان 21 امتیاز

6- آذربایجان 21 امتیاز

8- کره جنوبی 20 امتیاز

9- ارمنستان 19 امتیاز

9- مجارستان 19 امتیاز

11- کوبا 17 امتیاز


[ پنج شنبه 90/6/24 ] [ 3:31 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

تیم‌های روسیه، ترکیه و ایران در رده های اول تا سوم مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان قرار گرفتند.

در روز پایانی مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان در استانبول، فرشاد علیزاده ملی‌پوش وزن 74 کیلوگرم ایران با دو پیروزی مقابل کشتی گیران هند و چین و دو شکست برابر حریفان روسیه و سوئد از دور رقابت‌ها کنار رفت و تیم ملی کشتی فرنگی ایران با دو مدال طلای امید نوروزی و سعید عبدولی در وزن‌های 60 و 66 کیلوگرم و برنز بشیر باباجان زاده در وزن 120 کیلوگرم پس از روسیه و ترکیه سوم شد.

این در حالی بود که دو ملی‌پوش وزن های 55 و 96 کیلوگرم ایران با قرعه رژیم صهیونیستی مواجه شدند و در واقع ایران با پنج کشتی‌گیر در مکان سوم جهان قرار گرفت.

در پایان این رقابت‌ها تیم ملی کشتی فرنگی ایران سه سهمیه المپیک لندن را در وزن های 60، 66 و 120 کیلوگرم به دست آورد. البته سه مسابقه گزینشی دیگر برای کسب چهار سهمیه باقی‌مانده وجود دارد.

عناوین ملی‌پوشان ایران در مسابقات جهانی استانبول به ترتیب زیر است:

55 کیلوگرم: محسن حاجی‌پور ( بیست و دوم - قرعه اشغالگر قدس)

60 کیلوگرم: امید نوروزی (طلا)

66 کیلوگرم: سعید عبدولی(طلا)

74 کیلوگرم: فرشاد علیزاده(مدال نگرفت)

84 کیلوگرم: حبیب الله اخلاقی (بیست و ششم)

96 کیلوگرم: قاسم رضایی (در جدول رده بندی قرار نگرفت- قرعه اشغالگر قدس)

120 کیلوگرم: بشیر باباجان‌زاده(برنز)


[ پنج شنبه 90/6/24 ] [ 3:2 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

پس از رایزنی رئیس فدراسیون والیبال با وزارت ورزش و صنایع مسئولان تیم پیکان از آمادگی این تیم برای شرکت در لیگ برتر و جام باشگاه‌های جهان خبر دادند.

در چند هفته گذشته خبر احتمال انحلال تیم والیبال پیکان با واکنش ‌اهالی ورزش به ویژه فدراسیون والیبال و وزارت ورزش روبرو شد. سرانجام پس از رایزنی مسئولان وزارت ورزش و وزارت صنایع پرافتخارترین تیم ایران و آسیا در لیگ برتر ماندنی شد.

تیم والیبال پیکان به عنوان نماینده قاره آسیا مهرماه امسال در رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان شرکت می‌کند.


[ پنج شنبه 90/6/24 ] [ 2:57 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

قائم مقام شبکه سه سیما درباره‌ی قطع برنامه «90» که شامگاه دوشنبه ـ 21 شهریور ماه ـ اتفاق افتاد و انتقاد سازندگان این برنامه را به همراه داشت، توضیحاتی را ارائه داد.

سعید مقیسه در مطلبی آورده است: در مدیریت جدول پخش برنامه شبکه‌های سیما، ملاک اصلی زمان شروع و پایان برنامه است، نه مدت برنامه؛ چون باید در مقاطع ثابتی مانند زمان اذان، اخبار و یا غیره به هر شیوه‌ی ممکن برنامه‌ها پایان یابد.

وی در ادامه درباره‌ی قطع ناگهانی برنامه «90» با اجرا و تهیه‌کنندگی عادل فردوسی پور، نوشته است: در برنامه «90» ـ 21 شهریور ماه ـ نیز مدت برنامه به میزان 210 دقیقه و زمان پایان آن ساعت 2 و 20 دقیقه بامداد به تهیه‌کننده محترم و گروه ورزش اعلام شده بود.

قائم مقام شبکه سه سیما توضیح داده است: پذیرش آگهی‌های بازرگانی به صورت متمرکز بوده و تعیین مدت زمان دقیق آن در اختیار شبکه‌ها نیست که در برنامه‌ی مذکور زمان آگهی تبلیغاتی، از طرف اداره کل بازرگانی سازمان صداوسیما افزایش یافت و از طرفی با هماهنگی و اعلام قبلی، مسابقه‌ی کشتی‏گیر ایرانی در فینال قهرمانی جهان به دلیل اهمیت ویژه و همزمانی به صورت زنده بین برنامه‌ی «90» پخش شد؛ لذا از مدت تخصیص یافته به برنامه‌ی «90» کاسته شد و باید برنامه زودتر از زمان مقرر پایان می‌یافت.

مقیسه در ادامه نوشته است:‌ تهیه‌کننده محترم نیز به امید انجام هماهنگی با مسؤولان مربوطه و تغییر برنامه‏های بعد از برنامه «90» و افزایش زمان برنامه، خداحافظی نکردند. متاسفانه به واسطه فوتبالی که به عنوان برنامه‌ی بعدی در نظرگرفته شده بود و تلاقی زمان آن با اذان صبح این امکان فراهم نشد و به نوعی برنامه «90» ناتمام ماند.

قائم مقام شبکه سه سیما در پایان ابراز امیدواری کرده است که با هماهنگی بیشتر، مردم شریفمان در آینده شاهد چنین اتفاقاتی نباشند.


[ چهارشنبه 90/6/23 ] [ 4:33 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

Simao (R) of Portugal celebrates with team mate Ricardo Carvalho after scoring

مدافع ملی پوش تیم رئال مادرید یک سال از همراهی تیم ملی پرتغال محروم شد.

فدراسیون فوتبال پرتغال پس از بررسی حرکت کاروالیو در دیدار مقابل قبرس در چارچوب مرحله‌ی مقدماتی یورو 2012 اعلام کرد این بازیکن تا یک سال از پوشیدن پیراهن تیم ملی پرتغال محروم است.

کاروالیو در این دیدار به بنتو سرمربی تیم اعتراض داشت و از او به دلیل بازی دادن به پپه همبازی‌اش در رئال مادرید بدون این که در تمرین شرکت کند، انتقاد کرده بود و البته اردوی تیم را هم بدون هماهنگی ترک کرده بود.

بنتو پس از مشاهده‌ی این رفتار از سوی کاروالیو با استفاده از دو واژه "ناسپاس" و "خائن" از عملکرد مدافع 33 ساله رئال مادرید انتقاد کرد و البته کاروالیو نیز با انتقاد از ادبیات مورد استفاده بنتو به او اعتراض کرد.

در حالی که گفته می‌شد محرومیت کاروالیو ممکن است به وضعیت باشگاهی او هم خلل وارد کند، تنها یک سال از همراهی تیم ملی پرتغال محروم شد و مشکلی برای باشگاه رئال مادرید به وجود نیامد.

کاروالیو پیش از این عنوان کرده بود که از بازی‌های ملی خداحافظی کرده است، هرچند برای بازگشت از تصمیمش حداقل باید 12 ماه صبر کند.

فدراسیون فوتبال پرتغال با انتشار بیانیه‌ای عنوان کرد: در مورد کاروالیو این اختیار وجود داشت که از بند 21 استفاده شده و کاروالیو به مدت 24 ماه محروم شود، ‌اما با توجه به سابقه‌ی کاروالیو در تیم ملی تصمیم بر این شد که یک سال محروم شود. ضمن این که پاداش صعود به مرحله‌ی نهایی یورو 2012 نیز به او پرداخت نخواهد شد.


[ چهارشنبه 90/6/23 ] [ 4:31 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

photo

تا پایان مسابقات شش وزن کشتی فرنگی قهرمانی جهان، تیم ملی کشتی فرنگی ایران با دو مدال طلا، یک برنز و 28 امتیاز در مکان دوم قرار دارد.

رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان در حساس‌ترین شکل خود به روز پایانی و مسابقات وزن 74 کیلوگرم رسیده است.

ایران به وسیله امید نوروزی در 60 کیلوگرم و سعید عبدولی در 66 کیلوگرم صاحب دو مدال طلا شد و بشیر باباجان‌زاده مدال برنز 120 کیلوگرم را به خود اختصاص داد.

در سه وزن دوم، نوروزی در فینالی دیدنی موفق شد آلمات کبیسبایف از قزاقستان را در سه تایم (2-0، 0-4 و 6-5) شکست دهد و قهرمان جهان شود.

همچنین در دیدار رده‌بندی وزن 120 کیلوگرم کشتی فرنگی قهرمانی جهان، بشیر باباجان‌زاده قهرمان امسال آسیا موفق شد لوکاژ باناک از لهستان را مغلوب کند و مدال با ارزش برنز سنگین وزن جهان را بر سینه زند. این اولین مدال جهانی تاریخ کشتی فرنگی ایران در سنگین وزن به حساب می‌آید.

در مسابقات سه وزن دوم، علیم سلیم‌اف در 84 کیلوگرم و رضا کایالپ در 120 کیلوگرم قهرمان جهان شدند.

رده‌بندی پایانی سه وزن دوم کشتی فرنگی قهرمانی جهان به ترتیب زیر است:

60 کیلوگرم: 1- امید نوروزی(ایران) 2- آلمات کبیسبایف(قزاقستان) 3- زائور کورماگومداف(روسیه) و ایوو آنگلوف(بلغارستان) 5- جانگ جی هیون(کره جنوبی) و لوئیز لیندو(ونزوئلا) 7- حسن علی‌یف (آذربایجان) 8- واهان جوهریان(ارمنستان) 9- تونیمیر سوکول(کرواسی) 10- مانوئل لوپز(مکزیک)

84 کیلوگرم: 1- علیم سلیم‌اف(بلاروس) 2- دامیان یانیکوفسکی(لهستان) 3- نظمی آولوجا(ترکیه) و رامی هیتانیمی(فنلاند) 5- آلن خوگائف(روسیه) و سامان طهماسبی(آذربایجان) 7- نناد زوگاج(کرواسی) 8- آندره مینگوتزی(ایتالیا) 9- لی سه ئول(کره جنوبی) 10- ماریان میهالیک(اسلواکی)

120 کیلوگرم: 1- رضا کایالپ(ترکیه) 2- میاین لوپز(کوبا) 3- بشیر باباجان‌زاده(ایران) و نورماخان تینالیف(قزاقستان) 5- لوکاژ باناک(لهستان) و میهالی دیک باردوس(مجارستان) 7- زنوفون کوتسیومباس(یونان) 8- ایوان ایوانوف(بلغارستان) 9- یوری پاتریکف(روسیه) 10- الکساندر آنوچین(روسیه)

رده‌بندی تیمی در پایان مسابقات شش وزن:

1- روسیه 31 امتیاز

2- ایران 28 امتیاز

3- ترکیه 26 امتیاز

4- بلاروس 25 امتیاز

5- بلغارستان و آذربایجان 21 امتیاز

7- کره جنوبی 20 امتیاز

8- کوبا و قزاقستان 17 امتیاز

10- مجارستان 16 امتیاز


[ چهارشنبه 90/6/23 ] [ 2:3 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

بشیر باباجان‌زاده بر سکوی سوم وزن 120 کیلوگرم کشتی فرنگی جهان ایستاد.

در دیدار رده‌بندی وزن 120 کیلوگرم کشتی فرنگی قهرمانی جهان، بشیر باباجان‌زاده قهرمان امسال آسیا موفق شد لوکاژ باناک از لهستان را مغلوب کرد و مدال با ارزش برنز سنگین وزن جهان را بر سینه زند. این اولین مدال جهانی تاریخ کشتی فرنگی ایران در سنگین وزن به حساب می‌آید.

در مسابقه رده‌بندی، در ثانیه 22 وقت اول باباجان‌زاده با زیر کتف زدن حریفش را از تشک خارج کرد و یک امتیاز پیش افتاد. باباجان‌زاده تا پایان این یک امتیاز را حفظ کرد و تایم اول را برنده شد.

در تایم دوم، باباجان‌زاده حریف خود را به بیرون برد. داور وسط یک امتیاز به ملی‌پوش ایران داد اما مربیان لهستان اعتراض کردند و با بازبینی فیلم نتیجه به سود لهستانی شد. اما باباجان‌زاده پا عقب نگذاشت و یک بار دیگر حریفش را از تشک خارج کرد و به برتری یک بر یک رسید.

تیم ملی کشتی فرنگی ایران تا پایان مسابقات شش وزن صاحب دو مدال طلا توسط سعید عبدولی و امید نوروزی و یک مدال برنز به وسیله بشیر باباجان‌زاده شده است.


[ چهارشنبه 90/6/23 ] [ 1:58 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

امید نوروزی قهرمان وزن 60 کیلوگرم کشتی فرنگی جهان شد.

در فینال وزن 60 کیلوگرم کشتی فرنگی قهرمانی جهان، امید نوروزی ملی‌پوش شایسته ایران موفق شد آلمات کبیسبایف نفر سوم سال 2010 جهان و قهرمان امسال آسیا از قزاقستان را شکست دهد و مدال طلای جهان را بر سینه زند.

در وقت اول کشتی فینال، نوروزی با یک بارانداز دیدنی دو بر صفر برنده شد. در تایم دوم کشتی طور دیگری پیش رفت. کشتی‌گیر قزاق موفق شد نوروزی را خاک کند و در کلینچ هم کنده فرنگی را اجرا کرد تا 4 بر صفر پیروز شود. در وقت سرنوشت ساز سوم نوروزی ابتدا سه امتیاز عقب افتاد اما با غیرت مثال زدنی با خاک کردن حریف و اجرای بارانداز و سپس سالتو 6 بر 3 پیش افتاد. در خاک نوروزی در حالی که قصد اجرای سالتوی دیگری داشت به پل رفت اما در نهایت 6 بر 5 برنده شد و قهرمان وزن 60 کیلوگرم جهان شد.

این دومین مدال طلای کشتی فرنگی ایران در مسابقات جهانی استانبول است. در روز اول رقابت‌ها سعید عبدولی نیز در 66 کیلوگرم بر سکوی نخست جهان ایستاد. مدال نوروزی، دهمین مدال طلای تاریخ کشتی فرنگی ایران در مسابقات جهانی به شمار می‌رود.

تا دقایقی دیگر بشیر باباجان زاده برای مدال برنز وزن 120 کیلوگرم مبارزه می‌کند.

حبیب الله اخلاقی دیگر نماینده ایران در سه وزن دوم بود که با شکست از نظمی آولوجا از ترکیه، از دور رقابت‌های وزن 84 کیلوگرم کنار رفت.

مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان امروز(چهارشنبه) با مسابقه وزن 74 کیلوگرم به پایان می‌رسد. فرشاد علیزاده نماینده ایران در این وزن است و عملکرد خوب او می‌تواند تیم ایران را روی سکوی جهانی ببرد.


[ چهارشنبه 90/6/23 ] [ 1:57 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]
<      1   2   3   4   5   >>   >
درباره وبلاگ

برچسب‌ها وب
لینک های مفید
آرشیو مطالب
امکانات وب