فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز ، نایت اسکین


**اخبار نقل و انتقالات سال 12-2011** - شوتبال!
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شوتبال!

Cesc Fabregas gestures during his presentation as the new signing for FC Barcelona

بزرگترین جابه جایی فوتبال اروپا در تابستان 2011 نهایی شد. سسک فابرگاس با امضای قراردادی پنج ساله به طور رسمی پیراهن بارسلونا را به تن خواهد کرد.

بازیکن اسپانیایی آرسنال با قراردادی به ارزش تقریبی 34 میلیون یورو توپچی های لندن را ترک کرد و از این پس با پیراهن آبی و اناری های شهر بارسلونا به میدان خواهد رفت.

با آنکه هیچ یک از دو طرف آماری رسمی را در مورد این جابه جایی عنوان نکرده‌اند ولی گفته می‌شود گذشته از 34 میلیون یوروی گفته شده، شش میلیون یوروی دیگر هم می‌تواند در این نقل و انتقال جابه جا شود.

باشگاه بارسلونا اعلام کرد، بر اساس بندی در قرارداد فابرگاس مشتری احتمالی این بازیکن تیم ملی اسپانیا باید 200 میلیون یورو برای فسخ قرارداد به کاتالانی‌ها بپردازد. قهرمان فصل گذشته لیگا و هم‌چنین لیگ قهرمانان اروپا بیش از یک سال به دنبال بازگرداندن فابرگاس به نوکمپ بود. بازیکنی که در مدرسه فوتبال همین باشگاه کشف و پرورش یافت.

فابرگاس 24 ساله در 16 سالگی راهی لیگ برتر شد و پیراهن آرسنال را بر تن کرد، او پس از هشت سال حضور در این تیم بار دیگر به بارسلونا بازگشت. او علت ترک آرسنال را ناکامی های این تیم در رسیدن به عنوان قهرمانی یاد کرد.

سسک در بارسا می‌تواند در کنار همبازیانش در تیم ملی اسپانیا همانند ژاوی هرناندس، آندرس اینیستا، کارلس پویول و هم‌چنین جرارد پیکه به میدان برود.

کاتالان‌ها در خط میانی خود گذشته از بازیکنان بزرگی چون ژاوی و اینیستا، تیاگو آلکانتارا را نیز در اختیار دارند که به تازگی همراه با تیم ملی زیر 21 ساله های اسپانیا قهرمان اروپا شد.

Cesc Fabregas poses for the photographers during his presentation as the new signing for FC Barcelona

در جشن معارفه رسمی فابرگاس که با حضور 20 هزارنفر در ورزشگاه نوکمپ برگزار شد این بازیکن پیراهن شماره چهار را به تن داشت که زمانی از آن پپ گواردیولا سرمربی کنونی بارسا بود.

فابرگاس در این برنامه که عصر دوشنبه برگزار شد، گفت:‌ "مدتها چشم به راه این لحظه بودم، برای من روزی بسیار ویژه و هم‌چنین بزرگترین چالش زندگی ام است."

او هم‌چنین سپاسگذاری از آرسن ونگر را فراموش نکرد و افزود: "هیچ گاه واژه‌های کافی برای همه آنچه او در مورد من انجام داد نخواهم یافت. به اندازه کافی قدرتمند نیستم تا تشکرم را از او بیان کنم و بگویم ممنونم که اینجا هستم."

سرمربی فرانسوی آرسنال پیش از این گفته بود حاضر نیست فابرگاس را واگذار کند ولی به خواسته او احترام گذاشت و اجازه داد به بارسلونا بازگردد.

فابرگاس در مراسم معارفه خود هم‌چنین عنوان کرد: رویایم سرانجام به حقیقت پیوست، پس از هشت سال برگشته ام، این بزرگترین چالش عمرم است، با این حال می‌دانم با کمک شما می‌توانم اینجا موفق باشم. پوشیدن پیراهن شماره چهار برایم بسیار خاص است و از تیاگو هم که اجازه داد تا این شماره را بپوشم تشکر می‌کنم. با فروتنی تمام به ایجا می آیم، می‌توانم از این مربی و همبازیانم چیزهای زیادی را فرا بگیرم، می دانم از بازی در اینجا لذت بسیاری خواهم برد، هنوز نمی‌دانم در میدان چه پستی خواهم داشت، با مربی صحبت نکرده ام ولی با انگیزه فراوان و هم‌چنین تلاش زیاد در خدمت او خواهم بود.

فابرگاس در پاسخ به پرسشی درباره احتمال حضورش در بازی برگشت سوپر جام اسپانیا در برابر رئال مادرید که بامداد پنج شنبه در ورزشگاه نوکمپ برگزار خواهد شد، گفت: از نظر بدنی آماده هستم و می‌توانم بازی کنم، این تصمیم گواردیولا است ولی او می‌تواند روی من هم حساب کند.

او درباره آرسنال هم گفت: نرسیدن به موفقیت بسیار دشوار بود اغلب تا یک قدمی قهرمانی پیش می رفتیم ولی هیچ چیز بدست نمی آوردیم، جمعه گذشته در آرسنال از همه خداحافظی کردم، بسیار ناراحت کننده بود به ویژه خداحافظی با سرمربی. با این حال زندگی هم‌چنان ادامه دارد.

فابرگاس در این نشست خبری ونگر را پدر دوم خود خواند.

Barcelona

Barcelona

Barcelona

Cesc Fabregas poses for the photographers

Barcelona

Cesc Fabregas (R) and the FC Barcelona president Sandro Rosell pose during his presentation

Barcelona

Cesc Fabregas poses for the photographers during his presentation as the new signing for FC Barcelona

Cesc Fabregas (C) shows his new t-shirt surrounded by the Sport director Andoni Zubizarreta (L) and the FC Barcelona CEO Josep Maria Bartomeu during his presentation

Cesc Fabregas (C) holds caricature surrounded by the Sport director Andoni Zubizarreta (L) and the FC Barcelona CEO Josep Maria Bartomeu during his presentation as the new signing for FC Barcelona

Cesc Fabregas poses for the photographers during his presentation as the new signing for FC Barcelona

Cesc Fabregas poses for the photographers during his presentation as the new signing for FC Barcelona

Barcelona

Barcelona

Cesc Fabregas arrives at the FC Barcelona office to sign his contract before his presentation


[ سه شنبه 90/5/25 ] [ 1:59 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

هافبک شیرازی فصل گذشته پرسپولیس با تیم دسته اولی گسترش فولاد تبریز قراردادی یکساله بست.

مهدی شیری که دوفصل گذشته را در جمع سرخپوشان تهرانی گذراند پس از عقد قرارداد با تیم تبریزی گفت: پیشنهاداتی داشتم که با بررسی آنها گسترش فولاد را دارای شرایط مناسب تری نسبت به سایر تیم ها دیدم و با این تیم به توافق رسیدم.

او ادامه داد: سرمربی این تیم فیرات است که سابقه کار در ایران را دارد و امیدوارم بتوانیم سومین تیم تبریزی را هم به لیگ برتر برسانیم.


[ شنبه 90/5/22 ] [ 2:16 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

Romele Lukaku of Anderlecht (C) tries to score during the Europa League football match against Ajax

روملو لوکاکو برای برای حضور در چلسی با قراردادی به ارزش 15 میلیون یورو به توافق رسید.

باشگاه چلسی در بیانیه‌ای که در پایگاه اینترنتی رسمی‌اش منتشر کرد، با تایید خبر توافق برای انتقال لوکاکوی 18 ساله از اندرلخت نوشت: باشگاه‌های چلسی و اندرلخت بر سر انتقال روملو لوکاکو به توافق رسیدند. حضور این بازیکن در چلسی منوط به گذراندن آزمون پزشکی و توافق بر سر مسائل شخصی است.

باشگاه اندرلخت هم با اقدامی مشابه خبر خروج این مهاجم جوان از باشگاه بلژیکی را تایید کرد.

مدیر روابط عمومی باشگاه اندرلخت با ابراز ناراحتی از جدایی این بازیکن عنوان کرد: از جدایی روملو ناراحت هستیم، اما این جدایی یک معامله دوسر سود برای بازیکن و باشگاه بود. مدیریت باشگاه تلاش می‌کند تا برای فصل آینده جانشین مناسبی برای این بازیکن پیدا کند.

لوکاکو فصل گذشته در 37 بازی که برای تیمش به میدان رفت، 16 گل به ثمر رساند.


[ دوشنبه 90/5/17 ] [ 1:26 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

مدافع آرژانتینی تیم بارسلونا با جدایی از این تیم راهی ایندیپندنته شد.

گابریل میلیتو که بیشتر زمان حضورش در بارسلونا با آسیب دیدگی و دوری از میادین همراه بود سرانجام پس از رسیدن به توافق با باشگاه ایندیپندنته آرژانتین از این تیم جدا شد و به کشورش بازگشت.

 

میلیتو در فصلی که بارسلونا شش جام قهرمانی را به دست آورد توانست در برخی بازی‌ها برای تیمش به میدان برود، اما آخرین فصل حضورش در جمع آبی و اناری‌ها چندان برایش خوش یمن نبود و حتی زمانی که مشکل آسیب دیدگی نداشت، کمتر از سوی گواردیولا به کار گرفته شد و حتی در زمان آسیب دیدگی پویول و آبیدال، سرمربی بارسلونا ترجیح می داد از بوسکتس و ماسکرانو یک خط عقب تر استفاده کند.

 

مدافع آرژانتینی از این پس در تیم سابقش به فوتبال ادامه خواهد داد تا به باشگاهی که فوتبالش را از آن آغاز کرده بازگردد.

میلیتو پس از آغاز کارش در ایندیپندنته راهی لالیگا و رئال ساراگوسا شد و پس از آن به بارسلونا پیوست.


[ شنبه 90/5/15 ] [ 1:55 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

Barcelona Alexis Sanchez from Chile poses during his presentation

مهاجم شیلیایی جدید آبی ـ اناری‌ها پس از پیوستن به بارسلونا این تیم را بهترین تیم جهان و رویای کودکی‌اش خواند.

الکسیس سانچس که در طی یکی، دو روز گذشته رسما به بارسلونا پیوست در نشست خبری خود گفت: از این که به بهترین تیم جهان پیوسته‌ام بسیار خوشحالم. در اینجا می‌خواهم از مسی و ژاوی چیزهای زیادی یاد بگیرم، اما باید این را بگویم که نمی‌خواهم با کریستیانو رونالدو مقایسه شوم، چرا که من آلکسیس سانچس شیلیایی بازیکن بارسلونا هستم.

متن مصاحبه سانچس در زیر آمده است:

**چرا به بارسلونا آمده‌ای و این تیم چه چیزهای را می‌تواند برای شما فراهم کند؟

اولین چیزی که می‌خواهم، هماهنگی کامل با بازیکنان و سپس کسب عنوان‌ها و قهرمانی‌ها با این تیم است. همه از بارسلونا پیروزی می‌خواهند، برای رسیدن به همه چیز ممکن باید به مبارزه ادامه دهیم.

** آیا قبل از انتقال به بارسلونا با پپ گوآردیولا، سرمربی تیم صحبت کرده‌ای؟

بله، برایم بسیار اهمیت داشت که نقطه نظر او را درباره خودم بدانم.

** آیا پیش از این خاطراتی در ذهن از بارسلونا داشته‌ای؟

بسیار سخت است باور کنم. در کودکی آرزوی بازی در بارسلونا بهترین تیم جهان را داشتم و الان این رویا به واقعیت و حقیقت تبدیل شده است.

** الگوی شما در فوتبال چه کسی است، آیا رسیدن به او سخت است؟

بازی رونالدو را بسیار می‌پسندم، اما الان در بهترین تیم دنیا حضور دارم. سخت است که خودم را در جای او قرار دهم.

** از چند جا پیشنهاد داشتی و چرا بارسلونا را انتخاب کردی؟

پدرم صرف نظر از پول، همواره می‌خواست که در بارسلونا بازی کنم. آنچه که می خواهم کسب عنوان‌ها و قهرمانی‌ها است تا به فرزندان و نوه‌هایم بگویم که در بارسلونا به افتخارات زیادی دست پیدا کرده‌ام.

** نظرت درباره استقبال پرشوری که در بارسلونا از تو شد، چیست؟

از تماشاگرانی که در اولین روز حضورم در بارسلونا برای دیدن و حمایتم آمدند، تشکر می‌کنم. به هنگام رسیدن به فرودگاه فشار و استرس زیادی داشتم. خیلی سخت است که به اینجا بیایی و بتوانی به حضور خود ادامه دهی و خود را ثابت کنی.

** آیا مقایسه خود با کریستیانو رونالدو را مناسب می‌دانی؟

احترام زیادی برای کریستیانو رونالدو قائل هستم، اما من سانچس شیلیایی بازیکن بارسلونا هستم و دوست ندارم با کسی مقایسه شوم. به اینجا آمده‌ام تا از لیونل مسی و ژاوی هرناندز و دیگر بازیکنان یاد بگیریم.

** آیا از نفرین شماره 9 در بارسلونا خبر داری؟

نمی‌دانم. خواهم گفت که شانس خوبی است.

** ال کلاسیکوی آینده را در سوپر جام اسپانیا چگونه می‌بینی؟

اگر با رئال روبرو شویم، تنها به پیروزی و قهرمانی خواهیم اندیشید چرا که در فوتبال یا باید همه چیز را به دست آوری یا این که هیچ چیزی را به دست نیاوری.

** نظرت درباره سخنان ایوان زامورانو پس از انتقالت به بارسلونا چیست؟

زامورانو الگوی من است. می‌خواهم که به سطح او برسم. محرک و انگیزه‌ام کسب عنوان‌ها و قهرمانی‌ها است. اجازه بدهید که به مردم شیلی بگویم که درها به روی آن‌ها گشوده است.

** درباره ستایش مسی و آلوس چه نظری داری؟

افتخار می‌کنم که چنین بازیکنان بزرگی درباره‌ام صحبت می‌کنند.

** آیا از عقد قرار داد طولانی مدت با بارسلونا نگرانی؟

می‌خواهم با این تیم از دنیای فوتبال خداحافظی کنم. وارد ماجراجویی طولانی شده‌ام.

** آیا برای اثبات خود در بارسلونا، استرس و فشاری را در خود احساس می‌کنی؟

چیزهای زیادی برای عرضه دارم. فشار همواره در بهترین تیم جهان وجود دارد. رقابت‌ را دوست دارم، چرا که منجر به رشد و پیشرفت سطح بازی‌ام می‌شود.

** چه وقت تصمیم گرفتی که بعد از توجه بارسلونا به تو به گزینه‌های دیگر فکر نکنی؟

وقتی که برادرم گفت که پدرم دوست دارد که مرا در بارسلونا ببیند، دیگر به هیچ تیم دیگری فکر نکردم.

باشگاه بارسلونا اعلام کرده که سانچس همچون دیگر بازیکنانی که در کوپا آمریکا شرکت کردند، در هشتم آگوست به تمرینات آماده سازی تیم ملحق خواهد شد.


[ چهارشنبه 90/5/5 ] [ 2:44 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

"بمب‌های" فتح‌الله زاده یا خریدهای "معقولانه" پرسپولیس؟ پرده دیگری از رقابت سرخابی‌ها در فصل نقل و انتقالات با رقابت کاشانی و فتح‌الله‌زاده رونمایی شد. کدامیک موفق‌تر بوده‌اند؟ این سوالی است که این روزها در میان اهالی فوتبال رایج است.

علی فتح‌الله‌زاده با شروع فصل نقل وانتقالات مثل همیشه زودتر از همه دست به کار شد و اولین بمب‌های خود را ترکاند.

کرار جاسم، بازیکن جنجالی تراکتورسازی نخستین بمب فتح‌الله زاده برای استقلال بود که با واکنش‌های بسیاری روبرو شد. خیلی‌ها کرار را به لحاظ فنی تحسین می‌کردند اما در سوی مقابل برخی نیز به آوردن یک بازیکن پر حاشیه به جمع‌ آبی‌ها اعتراض داشتند. هر طور بود کرار قرارداد خود را با استقلال رسمی کرد تا فتح‌الله زاده فصل نقل وانتقالات را بهتر از رقیب دیرینه خود آغاز کرده باشد.

با گذشت زمان و آمدن بازیکنان متعدد به پرسپولیس واستقلال رسانه‌ها هر روز بار فنی خریدهای سرخابی‌ها را در دوکفه ترازو مقابل هم قرار می‌دادند تا عملکرد فتح‌الله‌زاده و کاشانی را مقایسه کنند.

برخلاف استقلال، پرسپولیس خیلی آرام و با طمانینه در فصل نقل و انتقالات کار خود را آغاز کرد.

علی کریمی که در میانه‌های فصل قبل هم تا آستانه بازگشت به پرسپولیس پیش رفته بود نخستین خرید کاشانی برای سرخ‌پوشان لقب گرفت و پس از او هم دیگر بازیکنانی که سابقه‌ی حضور در پرسپولیس را در سالهای گذشته داشتند به جمع شاگردان حمید استیلی اضافه شدند. محمد نصرتی، میثاق معمارزاده، مهرداد اولادی و جواد کاظمیان همه‌ی سرخ‌پوشانی بودند که بار دیگر ترجیح دادند در لیگ یازدهم پیراهن سرخ پرسپولیس را بر تن کنند.

بدون شک در مقایسه‌ی خریدهای استقلال و پرسپولیس کفه ترازو به سمت آبی‌ها سنگینی می‌کند. مهدی رحمتی ، خسرو حیدری، آندرانیک تیموریان، کرار جاسم، میثم خسروی، علی حمودی و ولید علی همه‌ی بمب‌های فتح الله زاده بودند که باعث شدند اکثر کارشناسان و هواداران فوتبال استقلال را مدعی اصلی قهرمانی در فصل بعد بدانند. اما نگاهی عمیق‌تر به خریدهای مظلومی این نکته را به ما نشان می‌دهد که استقلال این فصل در خط دفاعی ذخیره‌های برای بازیکنان اصلی خود ندارد. در حال حاضر به غیر از حنیف عمران‌زاده و پژمان منتظری استقلال آنچنان مدافع میانی درجه یکی در اختیار ندارد و اگر یکی از این بازیکنان مصدوم شود دست مظلومی خالی می‌ماند. هر چند که خط هافبک و حمله استقلال با ترافیک شدید بازیکن درجه یک مواجه است به طوری که در هر پستی دو بازیکن طراز اول حضور دارند ومطمئنا هر یک از آنها انتظار دارند که به عنوان بازیکن فیکس به میدان بروند. شاید همین موضوع کار را برای مظلومی در این فصل دشوار کند چرا که انتخاب 11 بازیکن از میان نفرات کنونی استقلال بسیار سخت است. با این شرایط باید منتظر ماند و دید که با وجود توانایی فتح‌الله‌زاده در مدیریت ستاره‌ها، آیا کادر فنی استقلال و در راس آن پرویز مظلومی قدرت جمع کردن این ستاره‌ها را دارند یا خیر.

استقلال تقریبا دو تیم کامل را در این فصل در اختیار دارد.

ترکیب اول:

مهدی رحمتی، جواد شیرزاد، حنیف عمران‌زاده، پژمان منتظری، خسرو حیدری، آندرانیک تیموریان، کرار جاسم، مجتبی جباری، فرهاد مجیدی، آرش برهانی و میلاد میداوودی.

ترکیب دوم

هادی زرین ساعد، مهدی امیرآبادی، حمید عزیز‌زاده، میثم خسروی، علی حمودی، کیانوش رحمتی، فریدون زندی، مهرداد محمدحسینی ، ولید علی، مجتبی محبوب‌مجاز، اسماعیل شریفات.

پرسپولیس اما با حمید استیلی خیلی آرام جلو می‌رفت. در حالی که همه انتظار داشتند مهدی مهدوی‌کیا در این فصل به تیم سالهای دورش بازگردد و بار فنی و تجربی سرخ‌پوشان را بالا ببرد اما اتفاقات عدیده‌ای مانع از بازگشت "موشک" به پرسپولیس شد تا مهدوی‌کیا سر از داماش گیلان در بیاورد.

استیلی دو مدافع میانی گرفته که به نظر می‌رسد آمدن مدافع بورکینافاسویی آنچنان هم که خود او می‌گوید بر اساس نیازهای تیمش نبوده چرا که پیش از این محمد نصرتی هم به پرسپولیس اضافه شده بود. چیزی که مسلم است جای یک هافبک دفاعی قدرتمند در کنار مازیار زارع خالی است و شاید همین موضوع در میانه‌های فصل برای پرسپولیس دردسرساز شود هر چند که حسین بادامکی و سامان آقازمانی هم می‌توانند در این پست به میدان بروند.

پرسپولیس هم مثل استقلال نسبت به فصل گذشته تیم بهتری در اختیار دارد اما باید دید ستاره‌های آبی‌ها مثمر ثمرتر هستند یا پرسپولیسی‌های سابق که به جمع سرخ‌پوشان اضافه شدند.

جواد کاظمیان و خسرو حیدری آخرین شکارهای دو تیم در لحظه‌های پایانی نقل و انتقالات بودند.

دو ترکیب پرسپولیس در فصل جدید

ترکیب اول:

علیرضا حقیقی، ابراهیم شکوری، رضا نورمحمدی، شیث رضایی، علیرضا محمد، مازیار زارع، محمد نوری، علی کریمی، امیرحسین فشنگچی، غلامرضا رضایی و مهرداد اولادی.

ترکیب دوم:

میثاق معمارزاده، مجتبی شیری، محمد نصرتی، تال مامادو، سامان آقازمانی، حسین بادامکی، محمد منصوری، حمیدرضا علی‌عسگر، جواد کاظمیان، وحید هاشمیان و هادی نوروزی.

** پیشکسوتان پرسپولیس و استقلال درباره ارزیابی‌شان از عملکرد سرخابی‌ها در فصل نقل و انتقالات صحبت کرده‌اند. اکثر آنها معتقدند که خریدهای استقلال بر پرسپولیس می‌چربد. آنها همچنین می‌گویند که نقش مربیان در جمع کردن ستاره‌ها در موفقیت دو تیم از هر چیزی بیشتر است. آنچه که مسلم است، استقلال و پرسپولیس هر دو در فصل پیش رو با بازیکنانی که خریده‌اند از مدعیان اصلی قهرمانی هستند، اما درنهایت کدامیک جواب می‌دهد؟ "بمب‌های فتح‌الله زاده" یا خریدهایی که به گفته سران پرسپولیس "معقولانه" بوده؟

پرسپولیسی‌ها: استقلال بهتر یارگیری کرده

** محمدرضا زادمهر

پرسپولیس تیم کاملی را بسته است. ما جزو تیم‌هایی بودیم که از فرصت نقل و انتقالات به خوبی استفاده کردیم. پرسپولیس بر اساس نیاز خود بازیکن گرفته و در پست‌هایی که می‌خواست افراد مورد نظر را جذب کرده است. در خط دفاع سه بازیکن جدید به تیم اضافه شدند. درباره عدم جذب یک هافبک دفاعی در کنار مازیار زارع باید بگویم که حتما این سلیقه سرمربی بوده و باید به نظر استیلی احترام گذاشت. فکر می‌کنم در مقایسه پرسپولیس با استقلال ما بهتر یارگیری کرده‌ایم. مطمئنا استقلال هم بازیکنان خوبی گرفته، اما یارگیری ما بر اساس نیاز بوده است.

** ابراهیم آشتیانی

در فوتبال ایران بازیکنان آن چنان تفاوتی ندارند، در حال حاضر ما در ایران دو سه بازیکن خیلی خوب داریم که در تیم‌های خود تاثیرگذارند، یکی خلعتبری است، یکی خسرو حیدری و دیگری هم مهدی رحمتی. بقیه بازیکنان در یک سطح هستند. ضمن این که علی کریمی بازیکن هفت ـ هشت سال قبل نیست و به اعتقاد من در حال حاضر خلعتبری از او تاثیرگذارتر است. با این حال فکر می‌کنم پرسپولیس نسبت به سال قبل تیم قوی‌تری در اختیار دارد و مهم این است که سرمربی، تیم را چطور تمرین می‌دهد و بازیکنان را با یکدیگر هماهنگ کرده و نقاط ضعفشان را برطرف می‌کند و از نظر روحی ـ روانی آن‌ها را آماده قهرمانی می‌کند، چرا که هواداران پرسپولیس از تیمشان تنها قهرمانی می‌خواهند و دومی هم برای آن‌ها هیچ فایده‌ای هم ندارد.

در مقایسه درباره استقلال باید بگویم، بازیکنانی که استقلال گرفته در لیگ ما درخشان‌تر بوده‌اند و این یک واقعیت است، اما همان طور که گفتم، جمع کردن یک تیم مهم است. بازیکنان جدید استقلال بر بازیکنان جدید پرسپولیس چربش دارند، ولی این کافی نیست و در هر تیمی سرمربی حرف اول را می‌زند.

** افشین پیروانی

بازیکنانی که پرسپولیس گرفته همگی دوستان من و بازیکنان خوبی هستند که می‌توانند به این تیم کمک کنند اما به اعتقاد من یارگیری پرسپولیس در این فصل خیلی هم کارشناسانه نبود و می‌شد بهتر از این بازیکن گرفت. آنهایی که آمده‌اند خوب هستند، اما کاش پرسپولیس یک نفر مثل عابدینی یا فتح‌الله‌زاده را بالای سر خود داشت. شرایط استقلال در این فصل بهتر است، آن‌ها در پست‌های کلیدی خود بازیکنان خوبی گرفته‌اند. در نهایت فکر می‌کنم با توجه به این که پرسپولیس در این فصل قهرمانی جام حذفی را یدک می‌کشد، می‌توانست بهتر یارگیری کند. امیدوارم بازیکنان جوانی که هستند در این فصل به پرسپولیس کمک کنند. شاید هم مشکلاتی وجود داشته که پرسپولیس نتوانسته بازیکنان مورد نظر خود را بگیرد.

استقلالی‌ها: ستاره زیاد داریم اما مظلومی کار سختی دارد

** نصرالله عبداللهی

امسال استقلال در فصل نقل و انتقالات خیلی خوب کار کرد. من در این مدت بارها با فتح‌الله‌زاده صحبت کردم و به او گفتم که اگر قرار است بابت پول و بازیکن همیشه ناراحت باشید، بهتر است که یک طرف قضیه را برای خود حل کنید و پس از این که بازیکن گرفتید، به فکر پول آن‌ها باشید. استقلال امسال سرمربی خوبی دارد و منصور پورحیدری هم بالای سر تیم است. مطمئنا حضور ستاره‌های زیاد در استقلال این فصل، باعث نمی‌شود که آن‌ها به سرنوشت استیل آذین دچار شود چرا که استیل آذین فردی که تیم را جمع کند، نداشت. تیم امسال از تیم سال قبل خیلی قوی‌تر است و من این موضوع را به باشگاه هم گفته بودم چرا که از استقلال پارسال بازیکنی در تیم ملی حضور ندارد. فتح‌الله‌زاده هم زحمات زیادی کشیده است. به نظر من در این فصل استقلال، سپاهان و ذوب آهن مدعیان قهرمانی هستند و پرسپولیس هم بعد از اینها شانس قهرمانی دارند چرا که کمی طول می‌کشد تا بازیکنان جدید خود را با شرایط وفق دهد.

** حسن روشن

اگر این گونه باشد که فقط بگوییم استقلال ستاره‌ها را جمع کرده، فایده‌ای ندارد چرا که سال قبل استیل آذین هم ستاره‌ها را جمع کرده بود. استفاده از این ستاره‌ها مهم‌تر از اسامی آن‌هاست. هر چند که مهدی رحمتی و خسرو حیدری هم قبلا در استقلال بودند و حالا تا زمانی که دوباره در تیم جا بیفتند و تماشاگران آن‌ها را بپذیرند چند هفته‌ای طول می‌کشد. باید دید سرمربی چگونه از این ستاره‌ها استفاده می‌کند. این که رحمتی در حال حاضر ذخیره قدرتمندی ندارد، حتما به درخواست‌های سرمربی باز می‌گردد و باید ببینیم مظلومی چگونه می‌خواهد با این موضوع کنار بیایید. در کل من با آوردن اسم‌ها به استقلال مخالفم.

**مجید نامجو مطلق

فکر می‌کنم استقلال با بازیکنانی که گرفته اصلی‌ترین مدعی قهرمانی در فصل جدید است و تیم‌های دیگر شانس کمتری از استقلال دارند. درست نیست که استقلال امسال را با استیل آذین مقایسه می‌کنند. استیل آذین تیم ریشه‌داری نیست، اما تیم‌هایی مثل استقلال، پرسپولیس و سپاهان تیم‌های ریشه دار فوتبال ایران هستند و مطمئنا با جمع کردن ستاره‌ها به سرنوشت استیل آذین دچار نمی‌شوند. ضمن این که استیل آذین در فصل گذشته از مشکلات عدیده‌ای در خط دفاعی خود رنج می‌برد و همین موضوع باعث شد که به دسته پایین‌تر سقوط کند. حتما مدیریت باشگاه و کادر فنی استقلال به این موضوع فکر کرده‌اند که تنها رحمتی را در اختیار داشته باشند، شکی نیست که رحمتی دروازه‌بان بزرگی است و من امیدوارم که شرایطی به وجود نیاید که رحمتی نتواند برای استقلال به میدان برود.

در حال حاضر هنکه به عنوان دستیار به استقلال کمک می‌کند و من هم از سیاست‌های باشگاه اطلاعی ندارم و نمی‌دانم که قرار است هنکه جایگزینی برای مظلومی باشد اما شناختی که از هنکه دارم این است که او همواره دستیار مربی بوده است.


[ دوشنبه 90/5/3 ] [ 5:54 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

با پایان یافتن فصل نقل و انتقالات لیگ برتر ، فهرست بازیکنان تیم مس در یازدهمین دوره لیگ برتر اعلام شد.

بر این اساس لیست اسامی بازیکنان تیم مس در لیگ یازدهم به این شرح است:

ارشاد یوسفی، علیرضا قدیری، فرزاد حسین خانی، آرارات آراکلیان، کیوان امرایی، مجید خدابنده لو، محسن بیاتی‌نیا، مصطفی شجاعی، بیژن کوشکی، له آندرو باریوس، سپهر حیدری، جورج مرات، فرهاد سالاری پور، ابوالقاسم دهنوی، احمد حسن زاده، مهرداد پولادی، مصطفی سیفی، کارلوس سالازار، عادل کلاه کج، محمد رضا ترابی اصل، آرمان شهدادنژاد، میلاد شیخ فخرالدینی، شجاع خلیل‌زاده، علی مرزبان، رسول کر، فرشید باقری، محمد وحید اسماعیل بیگی، احمد رضا زنده روح، محمد حسین حیدری، سجاد حسین زاده و حجت صدقی.


[ یکشنبه 90/5/2 ] [ 3:41 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

مسؤول ثبت قراردادهای هیئت فوتبال استان اصفهان گفت: 12 بازیکن از سپاهان و 12 بازیکن از ذوب آهن قرارداد خود را به طور رسمی در هیئت فوتبال این استان ثبت کرده‌اند.

مصطفی بهرامی اظهارکرد: تا 1مرداد از تیم سپاهان عماد محمد رضا برای 2 فصل، محسن بنگر برای یک فصل، سید مهدی سید صالحی برای 2فصل، هادی تامینی برای 2 فصل، ابوالحسن جعفری برای 2 فصل، حسین پاپی برای 2 فصل، حسن اشجاری برای 2فصل، رحمان احمدی برای یک فصل، فرزاد حاتمی برای 2فصل، محمد نصیری برای 2 فصل، سید جلال حسینی برای یک فصل و رضا محمدی برای 2 فصل قراردادهای خود را در هیئت فوتبال استان اصفهان ثبت کرده‌اند.

وی افزود: هم‌چنین تا تاریخ 1مرداد ماه از تیم ذوب آهن نیز هوار ملامحمد برای 2 فصل، داود حقی برای 2 فصل، محمد احمدی پوری برای یک فصل، فیلیپ آلوز دسوزا برای یک فصل، محمد صلصالی برای 2فصل، سید محمد حسینی برای 2 فصل، قاسم حدادی فر برای 2 فصل، عباس قاسمی برای یک فصل، علیرضا حدادی‌فر برای 2 فصل، سینا عشوری برای 2 فصل، فرشید طالبی برای یک فصل و هگو نیکو آلورجا از پرتغال برای 2 فصل قراردادهای خود را در هیئت فوتبال ثبت کرده اند.


[ یکشنبه 90/5/2 ] [ 3:35 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

هادی زرین ساعد به عنوان دروازه‌بان دوم استقلال به این تیم پیوست.

تا آخرین روز فصل نقل و انتقالات تیم فوتبال استقلال تنها یک سهیمه لیگ برتری داشت و از آنجایی که تکلیف خسرو حیدری کاملا مشخص نبود، آن‌ها با هادی زرین ساعد و مهدی اسلامی دروازه‌بان فصل گذشته پاس همدان به توافق رسیده بودند و قرار شده بود که اگر خسرو حیدری موفق نشود، رضایتش را از باشگاه سپاهان بگیرد، اسلامی به عنوان آخرین سهمیه لیگ برتری استقلال از پاس همدان به این تیم بپیوندد، اما در نهایت خسرو حیدری توانست رضایتش را بگیرد تا آخرین سهمیه لیگ برتری استقلال باشد، بنابراین استقلالی‌ها دروازه‌بان دوم خود را از گزینه‌های لیگ یکی انتخاب کردند.

سرانجام پس از این که چند دروازه‌بان در تمرین‌های استقلال تست دادند، شب گذشته در ساعات پایانی فصل نقل و انتقالات هادی زرین ساعد، دروازه‌بان فصل گذشته ماشین سازی تبریز به همراه علی امیری در هیات فوتبال حاضر شدند و قرارداد زرین ساعد را به ثبت رساندند.

قرارداد زرین ساعد با استقلال یک ساله است.


[ یکشنبه 90/5/2 ] [ 3:22 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

هنکه و آتیلا حجازی شب گذشته با حضور در هیات فوتبال رسما به استقلال پیوستند.

روز گذشته آخرین مهلت فصل نقل و انتقالات بود و باشگاه استقلال در ساعات پایانی قرارداد مربیان خود را به طور رسمی به ثبت رساند.

شب گذشته میشائیل هنکه که به عنوان مربی تمرین دهنده به استقلال پیوسته است، به همراه علی امیری به هیات فوتبال آمدند و هنکه رسما قراردادش را به ثبت رساند.

همچنین آتیلا حجازی نیز با ثبت قرارداد یک ساله در هیات فوتبال رسما به عنوان یکی از اعضای کادر فنی آبی پوشان معرفی شد.


[ یکشنبه 90/5/2 ] [ 3:21 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]
<      1   2   3   4   5   >>   >
درباره وبلاگ

برچسب‌ها وب
لینک های مفید
آرشیو مطالب
امکانات وب