فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز ، نایت اسکین


پاراالمپیک 2008 پکن - شوتبال!
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شوتبال!

رقابت دو تیم ایران و بوسنی برای تصاحب عنوان قهرمانی و مدال طلای والیبال نشسته سیزدهمین دوره بازی های پارالمپیک دقایقی پیش در سالن کشاورزی شهر پکن  با برتری 3 برصفر تیم ملی ایران به پایان رسید.

ملی پوشان والیبال نشسته ایران که از حمایت بی دریغ تماشاگران حاضردر سالن برگزاری مسابقه بهره مند بودند در سه گیم متوالی با نتایج (25 بر22)، (25 بر 18) و (25 بر22) حریف بوسنیایی خود را که در پارالمپیک 2004 آتن مانع از قهرمانی آنها شده بود،  با شکست مواجه کردند.

در این بازی که جمع زیادی از تماشاگران علاقمند شاهد آن بودند، برای تیم ایران بازیکنانی چون رضا محمد رحیمی، رضا پیدایش، داود علی پوریان، مهدی حمید صادق، ناصر حسن پور، صادق بیگدلی، جلیل امیری، ابراهیم قلالی، عیسی ضیایی، رمضان صالحی و محمد خالقی به میدان رفتند.

این دومین شکست تیم ملی والیبال نشسته بوسنی مقابل ایران طی شش ماه گذشته است. ایران درمسابقات جام بین قاره ای که در مصر برگزار شد با غلبه بر بوسنی جام قهرمانی اولین دوره این بازی ها را از آن خود کرده بود.

تیم ملی والیبال نشسته ایران که هرچهار دیدار گذشته خود در بازی های پارالمپیک 2008 پکن را با پیروزی 3 بر صفر مقابل ژاپن، برزیل، مصر (مرحله مقدماتی) و روسیه (مرحله نیمه نهایی) پشت سر گذاشته بود در فینال پارالمپیک 2000 سیدنی نیز موفق به شکست بوسنی و دست یابی به مدال طلا شده بود.

دیدار حساس تیم های والیبال نشسته ایران و بوسنی با قضاوت "ویکتور فلدشتین" از اوکراین و "یانکو پکفنیک" از اسلوونی به عنوان داوران اول و دوم برگزار شد.

قهرمانی تیم ملی والیبال نشسته ایران در این دوره از بازی های پارالمپیک 2008 پکن پنجمین قهرمانی والیبال نشسته ایران در این مسابقات محسوب می شود.

تیم ملی والیبال نشسته ایران در پارالمپیک های 1988 سئول، 1992 بارسلونا، 1996 آتلانتا و 2000 سیدنی به ترتیب با غلبه بر هلند (دو دوره متوالی)، نروژ و بوسنی به مقام قهرمانی دست یافته بود. ملی پوشان والیبال نشسته کشورمان در پارالمپیک 2004 آتن با متحمل شدن شکست مقابل بوسنی به مدال نقره اکتفا کردند.

مدال طلای تیم ملی والیبال نشسته نهمین مدال و سومین نشان طلای کاروان ورزش ایران در بازی های پارالمپیک 2008 پکن محسوب می شود.

پیش از این کاوران ورزشی ایران توسط حمزه محمدی و جواد حردانی در رشته های وزنه برداری و پرتاب دیسک صاحب دو مدال طلا شده بود.

همچنین سعید رحمتی (جودو)، علی محمد یاری (پرتاب دیسک)،  مجید فرزین (وزنه برداری) عبدالرضا جوکار (پرتاب نیزه) و علی حسینی (وزنه بردرای) نیز به مدال نقره سیزدهمین دوره بازی های پارالمپیک پکن دست یافته بودند. ضمن اینکه حردانی مدال برنز رقابت های پرتاب نیزه را به نام خود ثبت کرده بود.


[ سه شنبه 87/6/26 ] [ 2:12 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

photo

سعید رحمتی دارنده مدال نقره جودو پارالمپیک 2008 پکن با استقبال گرم مردم، ورزشکاران و مسوولان وارد چناران، زادگاهش شد.

در این مراسم که از سوی ستاد استقبال از ورزشکاران افتخارآفرین شهرستان چناران تدارک دیده شده بود، بیش از یک هزار نفر شرکت کرده بودند.

فرماندار، بخشدار مرکزی، شهردار، اعضای شورای شهر، معاون اداره کل تربیت بدنی، علی معلومات و سایر مسوولان و برخی از پهلوانان کشتی آزاد و با چوخه نیز در این مراسم حاضر بودند.

سیدعلی حسینی، فرماندار چناران در این مراسم گفت: رحمتی و معلومات به عنوان جودوکاران افتخارآفرین شهرستان در زمره الگوهای ورزشی جامعه بوده و ورزشکاران باید از آن‌ها الگو بگیرند.

محمد رضا خوش‌باطن، معاون ورزشی اداره کل تربیت بدنی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: نام چناران اکنون در عرصه‌های بین‌المللی پیچیده است که این کار مرهون تلاش ورزشکاران این شهر است.

وی افزود: امکانات ورزشی چناران ناچیز است که امیدوارم با تلاش مسوولان به نقطه مناسبی برسد.

وی خاطرنشان کرد: سعی خواهد شد با جلب نظر مساعد مدیرکل تربیت بدنی هزینه ساخت منزل رحمتی و تاسیس خانه جودو چناران فراهم گردد.

بر اساس این گزارش، از سوی اداره کل تربیت بدنی مبلغ 10 میلیون ریال به سعید رحمتی و از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر نیز یک قطعه زمین به وی اهداء شد.

رحمتی 21 ساله که جودو را از سال 79 آغاز کرده، تاکنون صاحب دو مدال طلای جهانی برزیل، فرانسه و طلای مسابقات آسیایی مالزی شده و در پارالمپیک 2004 آتن نیز به جایگاه پنجم دست یافته است.


[ سه شنبه 87/6/26 ] [ 12:11 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

در پایان روز هشتم بازی‌های پارالمپیک تیم ایران با کسب یک طلا و یک نقره و مجموع ‌2 طلا، ‌5 نقره و یک برنز در مکان سی و دوم جهان ایستاد.

در هشتمین روز از بازی های پارالمپیک، جواد حردانی در رشته‌ی پرتاب دیسک مردان دومین مدال طلای کاروان ورزشی ایران را کسب کرد.

مسابقه‌های دوومیدانی در رشته‌ی پرتاب دیسک مردان در کلاس F37 و F38 عصر امروز (یک‌شنبه) در ورزشگاه آشیانه پرنده برگزار شد و طی آن جواد حردانی با ثبت رکورد ‌45 متر و ‌62 سانتی‌متر و کسب ‌1024 امتیاز ضمن ثبت رکوردی جدید برای بازی‌های پارالمپیک، توانست دومین مدال طلای کاروان ایران در بازی‌های پارالمپیک را از آن خود کند.

در این رشته "نیکولا ژابنیاک" از اوکراین با ‌1010 امتیاز دوم شد و رکورددار جهان لقب گرفت. "ویا دونگ" از چین با ‌1003 امتیاز مکان سوم را کسب کرد و مدال برنز را به خود اختصاص داد.

حردانی در رقابت‌های پرتاب نیزه بازی‌های پارالمپیک پکن نیز مدال برنز را برای ایران کسب کرده بود.

** مجید فرزین نقره‌ای شد

مجید فرزین به مدال نقره‌ی رقابت‌های وزنه‌برداری بازی‌های پارالمپیک پکن دست یافت.

در ادامه‌ی رقابت‌های وزنه‌برداری بازی‌های پارالمپیک پکن در دسته‌ی ‌‌75- کیلوگرم مجید فرزین با مهار وزنه‌ی ‌‌212/5 کیلوگرم مدال نقره بازی‌های پارالمپیک پکن را کسب کرد.

در این دسته "لی‌یو" از چین با ‌‌225 گیلوگرم قهرمان شد و مدال طلا را کسب کرد. "جوتیدی" از اردن نیز با مهار وزنه ‌‌210 کیلوگرم مکان سوم را به خود اختصاص داد.

** شکست فوتبال برابر روسیه

در مرحله‌ی نیمه نهایی رقابت‌های فوتبال بازی‌های پارالمپیک پکن، تیم ملی فوتبال ایران با نتیجه پنج بر صفر مغلوب تیم ملی روسیه شد.

به این ترتیب تیم ملی ایران برای کسب مدال برنز در دیدار رده‌بندی باید با تیم ملی برزیل روبه‌رو شود.

** علی الهی در مکان هشتم دوی ‌10 هزار متر قرار گرفت.

در مرحله‌ی نهایی دوی ‌10 هزار متر بازی‌های پارالمپیک پکن در کلاس T12 ، علی الهی با زمان ‌34 دقیقه و ‌38 ثانیه و ‌75 صدم ثانیه در مکان هشتم قرار گرفت.

در پایان روز هشتم رقابت‌های پارالمپیک پکن؛ چین با ‌63 طلا، ‌54 نقره و ‌42 برنز در مکان نخست قرار دارد. انگلیس با ‌41 طلا، ‌23 برنز و ‌26 نقره دوم است.

تیم‌های آمریکا، اوکراین و استرالیا به ترتیب با مجموع ‌80، ‌59 و ‌68 مدال در رده‌های بعدی قرار دارند.

تیم ایران نیز با ‌2 طلا، ‌5 نقره و یک برنز در مکان ‌32 جهان قرار دارد.


[ دوشنبه 87/6/25 ] [ 2:47 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

جواد هردانی دومین مدال طلای کاروان ورزشی ایران در بازی‌های پارالمپیک پکن را کسب کرد.

مسابقه‌های دوومیدانی در رشته‌ی پرتاب دیسک مردان در کلاس F37 و F38 عصر امروز(یکشنبه) در ورزش‌گاه آشیانه پرنده برگزار شد و طی آن جواد هردانی با ثبت رکورد 45 متر و 62 سانتی‌متر و کسب 1024 امتیاز ضمن ثبت رکوردی جدید برای بازی‌های پارالمپیک، توانست دومین مدال طلای کاروان ایران در بازی‌های پارالمپیک را از آن خود کند.

در این رشته "نیکولا ژابنیاک" از اوکراین با 1010 امتیاز دوم شد و رکورددار جهان لقب گرفت. "ویا دونگ" از چین با 1003 امتیاز مکان سوم را کسب کرد و مدال برنز را به خود اختصاص داد.

گفتنی است هردانی در رقابت‌های پرتاب نیزه بازی‌های پارالمپیک پکن نیز مدال برنز را برای ایران کسب کرده بود.


[ دوشنبه 87/6/25 ] [ 2:40 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

تیم ملی فوتبال هفت نفره‌ی ایران مغلوب روسیه شد.

در مرحله‌ی نیمه نهایی رقابت‌های فوتبال بازی‌های پارالمپیک پکن، تیم ملی فوتبال ایران با نتیجه پنج بر صفر مغلوب تیم ملی روسیه شد.

به این ترتیب تیم ملی ایران برای کسب مدال برنز در دیدار رده‌بندی باید با تیم ملی برزیل روبه‌رو شود.

آندره‌ی کوائف (8)، ایوان پوتخین (39)، توماکوف (51)، الکساندر لکوف (60، پنالتی)، پاول بوریسوف (60) گلزنان روسیه در این دیدار بودند.

تیم ملی فوتبال ایران در بازی‌های پارالمپیک آتن پنچم شده بود.


[ دوشنبه 87/6/25 ] [ 2:21 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

مجید فرزین به مدال نقره‌ی رقابت‌های وزنه‌برداری بازی‌های پارالمپیک پکن دست یافت.

در ادامه‌ی رقابت‌های وزنه‌برداری بازی‌های پارالمپیک پکن در دسته‌ی ‌75- کیلوگرم مجید فرزین با مهار وزنه‌ی ‌5/212 کیلوگرم مدال نقره بازی‌های پارالمپیک پکن را کسب کرد.

در این دسته "لی‌یو" از چین با ‌225 گیلوگرم قهرمان شد و مدال طلا را کسب کرد. "جوتیدی" از اردن نیز با مهار وزنه ‌210 کیلوگرم مکان سوم را به خود اختصاص داد.

مسعود اشرفی نیز دبیر کل کمیته‌ی ملی پارالمپیک ایران و عضو هیات رییسه کمیته‌ی بین‌المللی پارالمپیک (IPC) مدال‌های این دسته را توزیع می‌کند.


[ دوشنبه 87/6/25 ] [ 2:16 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

photo

در پی عدم حضور تیم بسکتبال با ویلچر ایران برابر آمریکا در مرحله‌ی یک چهارم نهایی بازی‌های پارالمپیک پکن، کمیته‌ی بین‌المللی پارالمپیک (IPC) خواستار خروج تیم ایران از دهکده‌ی بازی‌ها شد و ملی‌پوشان کشورمان دهکده را ترک کردند.

پس از آن که در اقدامی غیرمنتظره و ناگهانی برنامه‌ی بازی‌های مرحله‌ی یک چهارم نهایی بسکتبال با ویلچر پارالمپیک پکن از سوی مسوولان برگزاری مسابقات تغییر یافت، مسوولان تیم ایران تصمیم گرفتند تا در اعتراض به این اقدام، مقابل تیم آمریکا ظاهر نشوند.

بعد از این اقدام ایران شب گذشته کمیته‌ی بین‌المللی پارالمپیک با ارسال نامه‌ای به "اشرفی" دبیرکل کمیته‌ی پارالمپیک ایران اعلام کرد با توجه به اینکه تیم ایران در اجرای قوانین IPC کوتاهی کرده است، طبق قانون این کمیته باید امروز دهکده ورزشکاران بازی‌های پارالمپیک پکن را ترک کند.

ظهر امروز به وقت محلی اعضای تیم ملی بسکتبال دهکده بازی‌ها را ترک کردند و قرار است در یکی از هتل‌های شهر پکن اسکان یابند.

لازم به ذکر است، به دلیل پرواز چارتر ایران،‌ کلیه کاروان ایران اواخر این هفته به کشور بازمی‌گردند.


[ دوشنبه 87/6/25 ] [ 2:1 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران به دلیل بی نظمی مسئولین برگزار کننده و تغییر زمان دیدار مقابل امریکا، از حضور در این میدان انصراف داده و به شکست 20 بر صفر تن داد.
این تیم روز گذشته در حکمی رسمی، از دهکده بازی‌ها اخراج شد.
دیدار برگزار نشده ایران و امریکا در مرحله یک چهارم نهایی بسکتبال با ویلچر، به دلیل حساسیت بالای آن، به خصوص مسائل سیاسی موجود درباره این دو کشور، بیشترین فروش بلیت را در سطح خود داشته است.


[ دوشنبه 87/6/25 ] [ 1:59 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

علی حسینی مدال نقره‌ی رقابت‌های وزنه‌برداری بازی‌های پارالمپیک پکن را کسب کرد.

در ادامه‌ی رقابت‌های وزنه‌برداری بازی‌های پارالمپیک پکن و در دسته‌ی 67.5- کیلوگرم علی حسینی با مهار وزنه‌ی 215 کیلوگرمی مدال نقره این بازی‌ها را بدست آورد.

حسینی در حرکت اول خود وزنه‌ی 207.5 کیلوگرم را با موفقیت مهار کرد و در حرکت دوم 215 کیلوگرم را بالای سر برد. حسینی با مهار وزنه‌ی 215 کیلوگرمی رکورد پارالمپیک را که 212.5 کیلوگرم بود، دو کیلو و نیم ارتقا داد. وی در حرکت سوم نتوانست وزنه‌ی 222.5 کیلوگرم را مهار کند و به نشان نقره بسنده کرد.

در این دسته "ابراهیم متنا" از مصر با 217.5 کیلوگرم قهرمان شد. این وزنه‌بردار مصری با مهار این وزنه برای دومین بار رکورد پارالمپیک را امروز جابه‌جا کرد و رکورددار پارالمپیک شد.

وزنه‌بردار چینی "مائو شان"با مهار وزنه‌ی 200 کیلوگرمی در مکان سوم قرار گرفت و مدال برنز را از آن خود کرد.

ایران تاکنون با یک طلا، چهار نقره و یک برنز در مکان سی‌و دوم بازی‌های پارالمپیک پکن قرار دارد.


[ شنبه 87/6/23 ] [ 3:7 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

photo

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته‌ی ایران پس از صعود به دیدار نهایی بازی‌های پارالمپیک پکن گفت: دیدار سختی با بوسنی و هرزگوین خواهیم داشت و تلاش می‌کنیم که حتما پیروز زمین شویم.

هادی رضایی اظهار کرد: دیدار با روسیه سخت بود اما، ملی‌پوشان به خوبی توانستند پیروز شده و یک بار دیگر توانایی‌های خود را به همگان نشان دهند. این دیدار دیگر تمام شده و باید درمورد دیدار پایانی صحبت کنیم.

وی افزود: طبق برنامه ساعت 18 دوشنبه در دیدار پایانی به مصاف بوسنی قهرمان بازی‌های پارالمپیک آتن خواهیم رفت، این دیدار بی‌تردید بسیار سخت و جذاب خواهد بود.

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته با تاکید بر این که از تمام توان‌مان برای پیروزی بر بوسنی استفاده خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: دیدار با بوسنی یادآور فینال پارالمپیک آتن است که در شبی سخت ایران مغلوب بوسنی شد. تلاش می‌کنیم تا این بار بوسنی را مغلوب کنیم. هر چند که کار بسیار سختی است. آنها نیز همانند ما تمرینات سختی را پشت سر گذاشته‌اند و به فکر پیروزی هستند.


[ شنبه 87/6/23 ] [ 3:0 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]
<      1   2   3   4      >
درباره وبلاگ

برچسب‌ها وب
لینک های مفید
آرشیو مطالب
امکانات وب