فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز ، نایت اسکین


پاراالمپیک 2008 پکن - شوتبال!
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شوتبال!

 

تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران از انجام مسابقه با آمریکا خودداری کرد.

در حالی که قرار بود تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران امروز در چارچوب مرحله‌ی یک چهارم نهایی بازی‌های پارالمپیک پکن با تیم ملی آمریکا روبه‌رو شود، تیم ایران در اعتراض به تغییر برنامه‌ی ناگهانی و همچنین رعایت نکردن روحیه‌ی المپیزم از برگزاری این دیدار انصراف داد.

غفور کارگری سرپرست کاروان ایران در بازی‌های پارالمپیک پکن با اعلام این خبر یک چهارم نهایی مردان بین تیم‌های سوم گروه الف و دوم گروه ب برگزار شود اما، به یکباره این برنامه تغییر کرده و بازی به 9 صبح موکول شد.

وی یادآور شد: IPC در پایان دور مقدماتی بازی‌های پارالمپیک اعلام کرد بازی تیم‌های ایران و آمریکا ساعت 9 صبح برگزار خواهد شد در حالی که از شش ماه پیش معین شده بود که این دیدار ساعت 11 و 15 دقیقه برگزار شود. این یعنی جابه‌جا کردن بازی پنجاه و هفتم و پنجاه و هشتم.

سرپرست کاروان ایران در بازی‌های پارالمپیک پکن با تاکید بر اینکه این اقدام مسوولان برگزاری مسابقات روحیه‌ی المپیزم را زیر سوال برد، خاطرنشان کرد: این اقدام مخالف روح حاکم بر منشور المپیک است.

وی ادامه داد: مسوولان مسابقات به دو دلیل چنین اقدام عجیبی انجام دادند. یکی اختیار تصمیم‌گیری درمورد بازی بعد را از ما بگیرند و دیگر اینکه رییس فدراسیون جهانی بسکتبال با ویلچر کانادایی است و اعلام کرده به خاطر بحث رسانه‌ای این تغییر برنامه‌ را انجام داده است. افزود: ملی‌پوشان ما در پکن با درخشش خوب خود سه برد و دو شکست بدست آوردند که یکی از این شکست‌ها تاکتیک ورزشی بود که مرسوم است. چرا که می‌خواستیم رقیب آینده‌مان را خودمان انتخاب کنیم. طبق برنامه قرار بود تیم ایران ساعت 11 و 15 دقیقه امروز با آمریکا روبرو شود که این برنامه به صورت ناگهانی تغییر یافت و به ساعت 9 صبح موکول شد.

کارگری ادامه داد: طبق برنامه‌ای که شش ماه پیش کمیته‌ی بین‌المللی پارالمپیک (IPC) و فدراسیون جهانی بسکتبال با ویلچر (IWBF) اعلام کرده بودند، قرار بود دیدار پنجاه و هفتم بازی‌های پارالمپیک در مرحله‌ی

سرپرست کاروان ایران ادامه داد: پس از تغییر ناگهانی برنامه، روز گذشته سه نامه را به "مورن اورچارد" رییس فدراسیون جهانی بسکتبال با ویلچر نوشته و مراتب اعتراض خود را اعلام کردیم و درخواست کردیم که دیدار ایران به ساعت قبلی خودش بازگردد؛ اما، آنها این کار را انجام ندادند.

وی گفت: همچنین مسعود اشرفی دبیرکل کمیته‌ی پارالمپیک ایران و عضو هیات رییسه‌ی پارالمپیک، جلسه‌ای را با مسوولان این کمیته و کمیته‌ی برگزاری مسابقات داشت که به نتیجه‌ای نرسید. در نهایت اشرفی نیز در نامه‌ای به IPC کناره‌گیری ایران را از ادامه‌ی مسابقات بسکتبال با ویلچر پارالمپیک اعلام کرد.

کارگری در پایان از ارسال نامه‌ای به مسوولان برگزاری رقابت‌های بسکتبال با ویلچر پارالمپیک خبر داد و گفت: در این نامه قصد داریم تا ادعای خسارت مالی کنیم چرا که سال‌های سال برای این تیم هزینه‌ کرده‌ایم.

لازم به ذکر است، دیدار پنجاه و هشتم پارالمپیک پکن را تیم‌های کانادا و رژیم اشغالگر قدس برگزار خواهند کرد.


[ شنبه 87/6/23 ] [ 2:9 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

تیم ملی فوتبال هفت نفره‌ی ایران مغلوب تیم ملی اوکراین شد.

در ششمین روز از بازی‌های پارالمپیک 2008 پکن، تیم ملی فوتبال هفت نفره ایران در آخرین دیدار مرحله‌ی مقدماتی خود با نتیجه‌ی چهار بر صفر مغلوب تیم ملی اوکراین قهرمان جهان شد.

ملی‌پوشان فوتبال ایران در مرحله‌ی نیمه نهایی با تیم ملی روسیه روبه‌رو خواهد شد.


[ جمعه 87/6/22 ] [ 4:24 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

photo

تیم ملی والیبال نشسته کشورمان امروز درمرحله نیمه نهایی سیزدهمین دوره بازی های پارالمپیک موفق به شکست روسیه و صعود به مرحله نهایی این رقابت ها شد.

ملی پوشان والیبالیست کشورمان سه گیم نخست دیدار مقابل روسیه را به ترتیب با برتری (25 بر 22)، (25 بر 13) و (25 بر 20) خود تمام کردند تا با پیروزی مقتدارنه 3 بر صفر راهی فینال بازی های پارالمپیک 2008 پکن شوند. این دیدار در سالن دانشگاه کشاورزی پکن برگزار شد.

تیم ملی والیبال نشسته کشورمان که با پیروزی مقابل تیم های ژاپن، برزیل و مصر و کسب 6 امتیاز به عنوان تیم صدرنشین گروه خود به مرحله دوم بازی های پارالمپیک پکن راه یافته بود، دوشنبه هفته آینده برای تصاحب عنوان نخست و مدال طلای مسابقات به مصاف تیم بوسنی و هرزگوین - قهرمان رقابت های پارالمپیک 2004 آتن - می رود.

دیدار تیم های ایران و بوسنی و هرزگوین ساعت 18 در سالن دانشگاه کشاورزی پکن برگزارمی شود.

تیم والیبال نشسته کشورمان تاکنون چهار عنوان قهرمانی بازی های پارالمپیک پکن را از آن خود کرده است.


[ جمعه 87/6/22 ] [ 4:6 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

عبدالرضا جوکار ـ سومین مدال نقره‌ی کاروان ورزشی ایران در بازی‌های پارالمپیک پکن را کسب کرد.

عبدالرضا جوکار دقایقی پیش و در دوومیدانی و در رشته پرتاب نیزه مردان، کلاس F53 وF54 با کسب 1108 امتیاز در جایگاه دوم ایستاد و مدال نقره را کسب کرد.

این سومین مدال نقره و پنجمین مدال کاروان ورزشی ایران در بازی‌های پارالمپیک پکن است.

در این رشته مارکونیانیماکی از فنلاند با 1112 امتیاز قهرمان شد. زپدا از مکزیک با هزاروهشتاد و هفت امتیاز مکان سوم را به خود اختصاص داد.


[ جمعه 87/6/22 ] [ 3:13 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

photo

تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران در دیدار مقابل کانادا مغلوب شد.

در ادامه‌ی رقابت های بستکبال با ویلچر بازی‌های پارالمپیک پکن، تیم بسکتبال ایران که پیش از این صعودش به مرحله یک چهارم نهایی را قطعی ساخته بود، در دیداری تشریفاتی به مصاف تیم پرقدرت کانادا رفت و با نتیجه 93 بر 62 مغلوب حریف شد.

تیم ایران در بازی‌های گذشته خود آفریقای جنوبی، ژاپن و سوئد را شکست داده و از آلمان شکست خورده بود.

تیم ایران با وجود این شکست به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت و به احتمال زیاد در این مرحله با تیم بسکتبال با ویلچر انگلستان روبرو می شود.


[ جمعه 87/6/22 ] [ 2:51 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

"مرتضی چلتوک‌کار" مقام هفتم بازی های پارالمپیک پکن را کسب کرد.

در دومین روز رقابت های وزنه برداری بازی های پارالمپیک پکن و در وزن 56- کیلوگرم مرتضی چلتوک‌کار نماینده کشورمان در حرکت نخست و دوم به ترتیب وزنه های 165 و 172.5 کیلوگرم را مهار کرد و در حرکت سوم نتوانست وزنه 182.5 کیلوگرمی را بالای سر ببرد و در میان 14 نفر به مقام هفتمی دست یافت.

در این وزن عثمان شریف عثمان از مصر با 202.5 کیلوگرم ضمن جابجایی رکورد پارالمپیک قهرمان شد. این وزنه بردار مصری رکورد جهان را نیز جابجا کرد. رسول محسن از عراق با 185 کیلوگرم دوم شد و ژانگ از کره جنوبی با 180 کیلوگرم در مکان سوم قرار گرفت


[ جمعه 87/6/22 ] [ 2:46 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

تیم بسکتبال با ویلچر ایران برابر آلمان شکست خورد.

در ادامه‌ی بازی‌های پارالمپیک پکن ظهر امروز (چهارشنبه) تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران در مرحله‌ی مقدماتی گروه A با نتیجه‌ی 73 بر 63 برابر آلمان شکست خورد.

بیش از هفت هزار نفر این دیدار را از نزدیک تماشا کردند.

photo

تیم ایران در حالی چهارمین بازی خود را واگذار کرد که سه دیدار قبلی خود را برابر تیم‌های آفریقای جنوبی، ژاپن و سوئد با پیروزی پشت سر گذاشته بود و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافته بود.

بسکتبالیستهای معلول ایران فردا به مصاف تیم کانادا می‌روند و نتیجه این دیدار تاثیری در صعود ندارد.

در این دیدار که "علی آبادی" رییس سازمان تربیت بدنی حضور داشت، قریب لو با 22 امتیاز امتیاز آورترین بازیکن ایران بود.

عکس هایی از این بازی:

photo

 

photo

 

photo

 

photo 

 

photo


[ پنج شنبه 87/6/21 ] [ 1:50 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

photo

تیم فوتبال جانبازان و معلولین ایران از سد انگلیس گذشت.

در ادامه‌ی بازی‌های پارالمپیک پکن امروز (چهارشنبه) تیم ملی فوتبال هفت نفره‌ی ایران در سومین دیدار خود با نتیجه‌ی سه بر صفر با گل‌های مسلم اکبری و عبدالرضا کریم‌زاده (دو گل) توانست تیم ملی انگلیس را شکست دهد.

ملی‌پوشان فوتبال ایران جمعه به مصاف اوکراین می‌روند.

** تیم ملی گلبال ایران مغلوب آمریکا شد.

همچنین در ادامه‌ی رقابت‌های گلبال بازی‌های پارالمپیک پکن، تیم ملی گلبال ایران امروز با نتیجه‌ی 4 بر 3 مغلوب تیم آمریکا شد.

ملی‌پوشان ایران در آخرین دیدار خود فردا به مصاف چین می‌روند.

**دو مقام پنجمی و هفتمی برای نمایندگان دوومیدانی ایران**

چهارمین روز بازی‌های پارالمپیک پکن با کسب دو مقام پنجمی و هفتمی برای نمایندگان دوومیدانی ایران به پایان رسید.

در رقابت‌های دوومیدانی ماده‌ی پرتاب وزنه مردان کلاس F42 مهرداد کرم‌زاده با 13 متر و 58 سانتی‌متر در مکان پنجم قرار گرفت و مهدی اصغری با 12 متر و 15 سانتی‌متر هفتم شد.

در این ماده " دارکو کراج" از کرواسی با 14 متر و 43 سانتی‌متر، ضمن شکستن رکورد جهان به مدال طلا دست یافت. "ماکسیم ناروژنی" از روسیه با 13 متر و 92 سانتی‌متر دوم شد. فانی لومبارد از آفریقای جنوبی با 13 متر و 78 سانتی‌متر مکان سوم را به خود اختصاص داد.


[ پنج شنبه 87/6/21 ] [ 1:23 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

"جواد حردانی" سومین مدال کاروان ورزشی پارالمپیک ایران را کسب کرد.

در ادامه‌ی سومین روز بازی‌های پارالمپیک پکن و در رشته‌ی پرتاب نیزه کلاس F33 و F34 امروز "جواد حردانی" با کسب 975 امتیاز به مدال برنز دست یافت.

در این ماده ورزشکاران چینی به ترتیب با 1201 و 1044 امتیاز مکان‌های اول و دوم را به خود اختصاص دادند.


[ چهارشنبه 87/6/20 ] [ 1:28 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

مرتضی دشتی از بازی‌های پارالمپیک پکن حذف شد.

در نخستین روز از رقابت‌های وزنه‌برداری بازی‌های پارالمپیک پکن مرتضی دشتی در وزن 48- کیلوگرم پس از سه بار ناکامی در مهار وزنه‌ی 162و نیم کیلوگرم از دور بازی‌ها کنار رفت.

در این دسته "ایشاکو" از نیجریه با 167 و نیم کیلوگرم قهرمان شد، "عمر کارادا" از اردن با 162 و نیم کیلوگرم نشان نقره گرفت و "آی سیمای" از لائوس با 157 و نیم کیلوگرم به نشان برنز دست یافت.

گفتنی است مرتضی دشتی در آخرین رکوردگیری که در ایران انجام شد وزنه‌ی 175 کیلوگرم را مهار کرده بود.

"ایشاکو" با ثبت رکورد 169 کیلوگرم که در ضربه‌ی چهارم خودش ثبت کرد، رکورددار پارالمپیک و جهان شد.


[ سه شنبه 87/6/19 ] [ 1:36 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]
<      1   2   3   4      >
درباره وبلاگ

برچسب‌ها وب
لینک های مفید
آرشیو مطالب
امکانات وب