فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز ، نایت اسکین


لیگ برتر 88-89 - شوتبال!
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شوتبال!

اسامی داوران هفته ششم لیگ برتر فوتبال از سوی کمیته داوران اعلام شد.

رقابت‌های هفته ششم یکشنبه و دوشنبه آینده برگزار می‌شود که تورج حق وردی دیدار پرسپولیس - شاهین بوشهر و محسن ترکی بازی تراکتورسازی تبریز- استقلال تهران را قضاوت خواهند کرد.

یکشنبه - ساعت 21

فولاد مبارکه سپاهان-پاس همدان-ذوب آهن-فولاد شهر

قاسم واحدی – مرتضی کریمی – بهرام نقوی – جواد شرفی

تراکتورسازی تبریز-استقلال تهران-21:30-یادگار امام-تبریز

محسن ترکی – رضا سخندان – محسن فریمانی – بابک وسیله بر

ابومسلم-راه‌آهن-ثامن الائمه-مشهد

خداداد افشاریان – حیدر شکور – غلام آموزگار – محمدحسین اسدی

مس کرمان-ذوب آهن-شهید باهنر-کرمان

رحیم مهرپیشه – داود رفعتی – علی موغلی – آرش خرمیان

سایپا-مقاومت سپاسی شیراز-شریعتی-کرج

ایرج ساعدی – رسول فروغی – محبت علی رضایی تبار – هادی حاج عباسی

استقلال اهواز-صبا قم-تختی-اهواز

سعید مظفری زاده – علیرضا کهوری – عباس انتظاری – اسماعیل آمری

ملوان انزلی-فولاد خوزستان-تختی-انزلی

محمود رفیعی – بابک داوری – مهدی عالیقدر – محمدرضا فغانی

استیل آذین-پیکان قزوین-دستگردی-تهران

یداله جهانبازی – کیانوش داود زاده – سجاد طوری – فرشید افشار

دوشنبه - ساعت 21

پیروزی-شاهین بوشهر-آزادی-تهران

تورج حق وردی – حسین خانبان – سعید علی نژادیان – پیروز سیف اله پور


[ جمعه 88/6/20 ] [ 4:18 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

هافبک استقلال به دلیل کشیدگی لیگامنت یک ماه از میادین دور شد.

امین نوروزی مسوول کار پزشکی باشگاه استقلال با اشاره به مصدومیتی که در دیدار استقلال برابر سایپا برای امید رضا روانخواه رخ داد، اظهار داشت: "پس از معاینات دقیق و بررسی تصاویر MRI زانوی چپ این بازیکن که تا شامگاه امروز با همفکری متخصصان ادامه داشت، نهایتا مشخص شد روانخواه از این ناحیه دچار کشیدگی لیگامنت داخلی شده است و برای درمان کامل به 4 هفته فیزیوتراپی نیاز دارد."

به این ترتیب روانخواه برای بهبود زانوی پای چپ خود نیاز به جراحی ندارد که این خبر خوبی برای پزشکان و مربیان استقلال است.

نوروزی همچنین با اشاره به اینکه زانوی پای راست روانخواه که سال گذشته مورد جراحی قرار گرفته بود، کاملا سالم است، افزود: "با توجه به حضور روانخواه در کلینیک معاینات معمول روی پای راست این بازیکن نیز انجام گرفت که بررسی ها نشان از سلامت کامل زانوی راست روانخواه دارد و عمل جراحی سال گذشته این بازیکن کاملا موفقیت آمیز بوده است."

هافبک استقلال در جریان نیمه نخست دیدار استقلال و سایپا به دلیل مصدومیت از میدان خارج شد.

photo 


[ جمعه 88/6/20 ] [ 4:16 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

فرزند فیروز کریمی سرمربی داماش گیلان به همراه سایر بازیکنان این تیم در تمرینات آماده سازی داماش گیلان حضور دارد.

عباس کریمی فرزند فیروز کریمی از ابتدای حضور وی در تیم داماش به همراه سایر بازیکنان تمرین می کند.

این بازیکن 15 ساله هفته گذشته در جریان دیدار تدارکاتی داماش با استیل آذین زننده گل سوم داماش گیلان بود تا قابلیتهای خود را در نقش یک مهاجم نشان دهد.

این بازیکن به دلیل سن پایین و تجربه اندک در فصل آینده در جمع نفرات داماش گیلان برای حضور در لیگ فوتبال ایران قرار نخواهد گرفت.

دو سال گذشته نیز پسر نادر دست نشان در زمان سرمربیگری اش در پگاه گیلان با این تیم تمرین می کرد.


[ چهارشنبه 88/6/18 ] [ 2:2 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

امیر رضا واعظی آشتیانی گفت: استقلال شایسته کسب 3 امتیاز برابر سایپا بود.

مدیر عامل استقلال با اشاره به برخورد خوب هواداران استقلال در بازی با سایپا و فضای معنوی حاکم بر ورزشگاه گفت: قبل از شروع بازی با انداختن دسته گل به گردن محمد مایلی کهن که با تشویق های تماشاگران همراه شد به نوعی از سرمربی سایپا دلجویی کردیم تا نشان دهیم که فارغ از نتیجه برای ما اخلاق و اخلاق گرایی در فوتبال از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. مساله ای که کل کادر فنی و بازیکنان نیز خود را پایبند بدان می دانند. بی شک اگر استقلال را یک تیم با شخصیت می دانیم باید مجموعه باشگاه خود را پایبند به اصول و ارزش های اخلاقی و فرهنگی بدانند و امروز خوشحالم که نتیجه آن را نیز به خوبی گرفته ایم.

واعظی آشتیانی درعین حال با اشاره به نتیجه بدست آمده در مقابل سایپا گفت: خدای بزرگ را از بابت این پیروزی شاکرم، هر چند که گل پیروزی بخش ما در آخرین ثانیه های وقت تلف شده به ثمر رسید، اما ما از هر حیث شایسته کسب 3 امتیاز بودیم و معتقدم که تیم حریف نیز با ارایه یک بازی جوانمردانه نشان داد که از شخصیت تیمی بالایی برخوردار است.

مدیر عامل استقلال با بیان این که برنامه های فرهنگی استقلال تازه در ابتدای راه خود قرار دارد، افزود: یک گروه کاری خارج از مجموعه استقلال که عرق و تعصب باشگاه را دارند مامور شده اند که برنامه های فرهنگی باشگاه استقلال را تبیین کرده و ارایه دهند و بی شک توجه به امور فرهنگی، گام برداشتن استقلال در مسیر حرفه‌یی گری است و یقینا نمی توان فرهنگ را در این زمینه نادیده گرفت. اصولا حرکت در مسیر حرفه ای ظرافت های خاص خود در ابعاد مختلف را دارد که باید به آنها اهتمام ورزید و نمی توان ادعا کرد که حرفه‌یی هستیم و در عین حال به مقوله فرهنگ و رفتار تماشاگران و هواداران بی اعتنا بود.

مدیرعامل استقلال همچنین به پذیرایی انجام شده از تماشاگران روزه دار و تقسیم 3 هزار بسته تغذیه‌ای در هنگام افطار اشاره کرد و گفت: این حرکت نیز در چارچوب برنامه های فرهنگی است که باشگاه برای طرفدارانش در نظر گرفته است که جا دارد از تلاش همکارانم در این زمینه قدردانی کنم.


[ چهارشنبه 88/6/18 ] [ 1:51 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

مدیرعامل باشگاه سایپا گفت: هر چند علی دایی از هیات مدیره‌ی سایپا استعفا نداده اما، اطلاعی از او نداریم.

حمید سجادی پس از بازی سایپا برابر استقلال در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا علی دایی استعفا داده است یا خیر؟ گفت: دایی استعفا نداده اما، در جلسات هیات مدیره هم شرکت نمی‌کند. از او اطلاع چندانی نداریم. تنها از راه دور جویای احوال او هستیم.


[ سه شنبه 88/6/17 ] [ 1:30 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

عکس هایی از بازی پرسپولیس - ذوب آهن


[ سه شنبه 88/6/17 ] [ 1:29 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

هفته‌ی پنجم رقابت‌های لیگ برتر دوشنبه شب با انجام شش دیدار به پایان رسید.

در ادامه‌ی رقابت‌های لیگ برتر در هفته‌ی پنجم شش دیدار به انجام رسید که در یکی از مهمترین این دیدارها تیم فوتبال استقلال تهران موفق شد برابر سایپا به پیروزی دست یابد.

استقلال این دیدار را با نتیجه‌ی دو بر یک به پایان رساند. گل دقیقه‌ی 94 آرش برهانی به استقلال کمک کرد تا بتواند با کسب سه امتیاز در جمع تیم‌های 11 امتیازی لیگ برتر قرار گیرد. این بازی خاص‌ترین بازی تاریخ فوتبال ایران بود. دیداری که دوشنبه آغاز شد و سه‌شنبه به پایان رسید. با این حال حضور حدود 45 هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی شب ویژه‌ای را در فوتبال ایران رقم زد.

ابراهیم شکوری گل اول استقلال تهران و ابراهیم صادقی تک گل تیم سایپا را به ثمر رساندند.

پرسپولیس یکی دیگر از تیم‌های صدرنشین جدول نیز دوشنبه شب برابر ذوب‌آهن، یکی از مدعیان جدی کسب عنوان قهرمانی به تساوی رسید. این دیدار با نتیجه‌ی یک بر یک به پایان رسید.

اما، نتیجه‌ای که مقاومت سپاسی کسب کرد از همه خیره کننده‌تر بود. مقاومت سپاسی که تا هفته‌ی چهارم در جمع مدعیان قرار داشت، این بار هم توانست برابر یکی دیگر از تیم‌های لیگ برتری به پیروزی دست یابد. تیم شیرازی با بازیکنان بی‌نام و نشان خود با نتیجه‌ی چهار بر صفر ملوان بندرانزلی را شکست داد و به صدو جدول رسید.

اما، استیل‌آذین با نتیجه‌ی یک بر یک برابر راه‌آهن متوقف شد.

فولاد اهواز و سپاهان در یکی دیگر از دیدارهای مهم این هفته به تساوی صفر بر صفر رسیدند. پیکان قزوین هم موفق شد با یک گل تراکتورسازی تبریز را در بازی بدون تماشاگر از پیش‌رو بردارد.

اما، تنها پیروز میهمان در هفته‌ی پنجم، مس کرمان بود که موفق شد برابر صبا با نتیجه‌ی سه بر یک به پیروزی دست یابد تا با این نتیجه به اوضاع خود در جدول سروسامان دهد.

عکس هایی از بازی استقلال - سایپا:


[ سه شنبه 88/6/17 ] [ 1:25 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

کادر فنی تیم فوتبال پرسپولیس اسامی بازیکنان منتخب برای دیدار با ذوب‌آهن اصفهان را اعلام کرد.

کریم باقری، حسین بادامکی، مجتبی شیری، مهدی شیری، علیرضا حقیقی، میثم بائو، علیرضا محمد، محمد پروین، نبی باقری‌ها، سامان آقا زمانی، هادی نوروزی، حمیدرضا علی عسگری، مجتبی زارع، عادل کلاه کج، سعید حلافی، وسلی، ابراهیم شکوری، اشپتیم آرفی، سپهر حیدری و میثاق معمارزاده فهرست بازیکنان پرسپولیس برای دیدار با ذوب آهن اصفهان هستند.

نکته قابل توجه در فهرست فوق اضافه شدن بازیکنانی مانند سعید حلافی و سامان آقا زمانی بعد از درخشش در اردوی امارات است و همچنین عادل کلاه کج برای اولین بار در فهرست تیم اعزامی قرار گرفته است.

محسن خلیلی، محمد منصوری و تیاگو به دلیل مصدومیت این بازی را از دست دادند.

بازی پرسپولیس و ذوب‌آهن اصفهان روز دوشنبه از ساعت 20:30 در ورزشگاه فولاد شهر برگزار می‌شود.


[ دوشنبه 88/6/16 ] [ 3:15 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

کمیته‌ی انضباطی فدراسیون رای‌های خود را در خصوص تخلفات بازیکنان و باشگا‌های لیگ برتری صادر کرد.

دیدار دو تیم فولاد مبارکه سپاهان و استقلال اهواز درحالی برگزار شد که تماشاگران تیم فولاد اقدام به فحاشی به داور مسابقه کردند.بر همین اساس تیم فولاد مبارکه سپاهان به پرداخت 10 میلیون ریال با توبیخ کتبی و درج در پرونده محکوم شد.هم‌چنین اگر تخلفات تماشاگران مجددا تکرار شود، از حضورشان در استادیوم ورزشی جلوگیری می‌شود.

بر همین اساس تیم استقلال اهواز نیز به دلیل داشتن 5 بازیکن اخطاری به پرداخت 2میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

** جریمه نقدی برای شاهین بوشهر

دیدار دو تیم شاهین بوشهر وتراکتورسازی تبریز درحالی برگزار شد که تماشاگران تیم شاهین بوشهر اقدام به فحاشی نسبت به داوران و بازیکنان تیم مقابل کردند. بر همین اساس تیم فوق به پرداخت10 میلیون ریال جریمه نقدی و توبیخ کتبی و درج در پرونده محکوم شد.

** جریمه نقدی تیم پیکان قزوین

‌دیدار دو تیم سایپا کرج و پیکان قزوین درحالی در شهرستان کرج برگزار شد که تیم پیکان قزوین با 3 دقیقه تاخیر وارد زمین شد. بر همین اساس باشگاه فوق به پرداخت مبلغ 900 هزار ریال جریمه نقدی محکوم شد.


[ دوشنبه 88/6/16 ] [ 3:14 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

پیدا کردن حساس‌ترین دیدار هفته‌ی پنجم کار آسانی نیست. رویارویی تیم‌هایی که هر یک به نوعی مدعی قهرمانی در رقابت‌های لیگ برتر هستند، شرایطی را به وجود آورده که بازی‌های هفته‌ی پنجم از جمله رقابت‌های حساس لیگ نهم باشد.

‌رویارویی پرسپولیس با ذوب آهن در اصفهان، مصاف فولاد با سپاهان در اهواز و همچنین دیدار استقلال و سایپا در تهران سه دیدار مهم هفته هستند. سه دیداری که می‌تواند هر کدام جذابیت‌های بالایی داشته باشد.

دوشنبه 16 شهریور

* فولاد – سپاهان، ورزشگاه تختی اهواز، ساعت 21

گرچه فولاد با دو امتیازی که از بازی‌های گذشته‌ی خود بدست آورده یکی از تیم‌های قعرنشین جدول است اما، به هر حال رویارویی لوکابوناچیچ با تیم سابقش می‌تواند یادآور خاطرات زیادی برای این مربی کروات باشد. بوناچیچ که با توجه به نتایج فولاد حال و روز خوشی در اهواز ندارد، چاره‌ای به جز پیروزی برابر تیم پرقدرت سپاهان نخواهد داشت.

از سوی دیگر امیر قلعه‌نویی هم از فولاد خاطره‌ی خوشی دارد. قهرمانی فصل گذشته‌ی استقلال با قلعه‌نویی در شرایطی بدست آمد که فولاد، ذوب آهن مدعی را زمین‌گیر کرد. قلعه‌نویی پیش از برد هفته‌ی گذشته با انتقاد شدید از منتقدانش گفته بود؛ تا چند هفته‌ی آینده سپاهان مدعی اصلی قهرمانی خواهد شد و دیدار برابر فولاد یکی از بازی‌هایی است که قلعه‌نویی برای سه امتیازش نقشه کشیده است.

سپاهان با صدر جدول چهار امتیاز فاصله دارد اما، اختلاف امتیاز اندک تیم‌ها سبب شده تا این تیم پر مهره‌ی اصفهانی در رده‌ی هشتم قرار گیرد. بازگشت ابراهیم توره و درخشش او در تمرینات هفته‌ی قبل یکی از امیدواری‌های قلعه‌نویی برای این بازی است. با این وجود شاید اخلاق خاص سرمربی سپاهان، بازیکن سیه چرده این تیم را بر روی نیمکت حبس کند.

* ذوب آهن اصفهان – پرسپولیس، ورزشگاه فولادشهر اصفهان، ساعت 20 و 30

ذوب آهن همچنان در لیگ برتر می‌تازد. تیمی که هشت گل زده و تنها دو گل خورده و 10 امتیاز کسب کرده با شایستگی کامل بر صدر جدول تکیه زده است. با این حال دیدار با پرسپولیس محک دشواری برای مردان منصور ابراهیم‌زاده در رقابت‌های لیگ برتر خواهد بود.

پرسپولیس که فقط و فقط به خاطر دغدغه‌ی پول در گرمای طاقت فرسای دبی در تورنمنت النصر شرکت کرده بود، پس از انجام سه بازی به ایران برگشت و تمریناتش را در تهران پشت سر گذاشت. اما، مشکل مالی پرسپولیس و وضعیت نامشخص سازمان تربیت بدنی مشکلات بسیاری را برای زلاتکو کرانچار به وجود آورد. خبر از اعتصاب در این تیم بود. خبری که البته خیلی زود تکذیب شد. با این حال شرایط در پرسپولیس چندان عادی نیست و شاید کسب نتیجه‌ای به غیر از پیروزی در اصفهان شرایط سرخ پوشان تهرانی را غیر عادی‌تر کند.

* پیکان قزوین – تراکتورسازی تبریز، ورزشگاه شهید رجایی قزوین، ساعت 21

تقریبا به یک عادت تبدیل شده که هر هفته یکی از بازی‌های لیگ در ورزشگاه بدون تماشاگر برگزار شود. قاضی شریفی که با شعار معروفش یعنی " محرومیت تماشاگران آخرین گام" کارش را در کمیته‌ی انضباطی آغاز کرده بود، هر هفته یک تیم را از حضور تماشاگرانش محروم می‌کند و در هفته‌ی پنجم قرعه‌ی فال به نام پیکان خورده است. پیکان در این شرایط باید در قزوین میزبان تراکتورسازی باشد. تراکتوری که هنوز معلوم نیست آیا می‌تواند در هفته‌ی آینده از تماشاگرانش سود ببرد یا خیر.

پیکان و تراکتورسازی شرایط یکسانی در جدول دارند. هر دو هفت امتیازی هستند اما، تفاضل گل بهتر پیکان سبب شده این تیم در جایگاه ششم قرار گیرد و تیم تبریزی در یک پله پایین‌تر.

* راه‌آهن – استیل آذین، ورزشگاه اکباتان، ساعت 21

راه‌آهن که با مربی هلندی‌اش این هفته‌ها خوب می‌بازد، باید در شرایطی میزبان استیل آذین باشد که تیم تازه وارد لیگ برتر جزء بالانشین‌های جدول است. سه امتیاز از چهار امتیاز تمام اندوخته‌های راه‌آهن است. اما، استیل آذین از چهار بازی خود 9 امتیاز گرفته و در جایگاه دوم جدول رده‌بندی ایستاده است. مثل بازی‌های گذشته چشم حمید استیلی به ساق‌های هنرمند علی کریمی است. بازیکنی که با پنج گل زده، بهترین گلزن رقابت‌های لیگ تا پایان هفته‌ی چهارم است.

* مقاومت سپاسی شیراز – ملوان بندرانزلی، ورزشگاه حافظیه شیراز، ساعت 21

هر چه هست باید پذیرفت که مقاومت سپاسی در هفته‌های ابتدایی بهترین نتایج چند سال گذشته‌اش را بدست آورده است. دو برد و دو تساوی حاصل کار بازیکنان شیرازی است. بازیکنانی که همچون سال‌های گذشته کم هزینه‌ترین مجموعه‌ی لیگ برتر را تشکیل دادند، در چهار هفته‌ی آغازین رقابت‌ها شگفتی‌ساز ظاهر شدند. کسب هشت امتیاز از چهار بازی گذشته آنها را در بین بالا نشین‌های لیگ برتر قرار داده است و البته مصاف با ملوان می‌تواند یک بار دیگر عیار این تیم شیرازی را مشخص کند.

از سوی دیگر ملوان همان راهی را می‌رود که سال‌های گذشته طی کرده است. حضور در میانه‌های جدول همچون همیشه از ملوان یک تیم کم خطر ساخته است. تیمی که همیشه به بودن در لیگ و حضور در میانه‌های جدول عادت کرده است.

* صبای قم – مس کرمان، ورزشگاه یادگار امام قم، ساعت 21

اگر برد هفته‌ی گذشته‌ برابر پاس نبود، شاید این هفته برای بازی مقابل صبا مربی دیگری به جای پرویز مظلومی روی نیمکت مس قرار داشت. اما، پیروزی روحیه‌بخش در کرمان مس و مظلومی را به آینده امیدوار کرده است.

به گزارش ایسنا، تنها برد نماینده‌ی ایران در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در شرایطی بدست آمد که این تیم با 9 گل خورده در کنار شاهین بوشهر ضعیف‌ترین خط حمله‌ی لیگ را داراست و از سوی دیگر مهاجمین صبا با هفت گلی که به حریفان زده‌اند، یکی از خطرناک‌ترین خطوط حمله‌ی لیگ را تشکیل داده‌اند. رویارویی این خط دفاع با چنین خط حمله‌ای می‌تواند مصاف صبا و مس را به یکی از زیباترین بازی‌های هفته‌ی پنجم بدل کند.

* استقلال تهران – سایپای کرج، ورزشگاه آزادی، ساعت 22 و 30

پر حرف و حدیث‌ترین رقابت این هفته بدون شک بازی استقلال و سایپا خواهد بود. در خبرها آمده بود که باشگاه استقلال در نظر دارد تا از محمد مایلی‌کهن پیش از دیدار این هفته برابر سایپا تقدیر کند و این یک بار دیگر مشکلات ریشه‌دار مدیریت باشگاه استقلال را با امیر قلعه‌نویی علنی می‌کند. درگیری لفظی مایلی‌کهن با امیر قلعه‌نویی فصل گذشته یکی از مسایل حاشیه‌ای فوتبال ایران بود. حاشیه‌ای که سرانجام باعث شد محمد مایلی‌کهن بدون حتی یک جلسه تمرین با تیم ملی از حضور در تیم ملی محروم شود.

جرقه‌ی آن درگیری لفظی هم در بازی برگشت استقلال برابر سایپا زده شد. جایی که تعدادی از تماشاگران استقلال علیه مایلی‌کهن شعار دادند و سرمربی سایپا به دلیل آنچه که او هواداری طرفداران استقلال از قلعه‌نویی می‌خواند، انتقادهای بسیاری را از سرمربی وقت استقلال مطرح کرد. در این شرایط باشگاه استقلال می‌خواهد پیش از بازی فردا شب برابر سایپا، از مایلی‌کهن تقدیر کند. البته حاشیه‌های این بازی تنها به این اتفاق ختم نمی‌شود. فردا شب فوتبال ایران شاهد برگزاری دیداری خواهد بود که بدون شک دیروقت‌ترین بازی کل تاریخ فوتبال ایران است. برگزاری بازی در ساعت 22 و 30 دقیقه با انتقادهای امیررضا واعظی آشتیانی و صمد مرفاوی همراه شد. اما، سازمان لیگ با این توجیه که می‌خواهد شرایط را برای پخش مستقیم این بازی فراهم کند، بر انجام بازی در همان زمان تاکید داشت.

به هر حال رویارویی استقلال و سایپا حتی در عادی‌ترین شرایط هم حساس است و مشخص نیست که با چنین حاشیه‌هایی این بازی بزرگ با چه نتیجه‌ای به پایان برسد.


[ دوشنبه 88/6/16 ] [ 2:51 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]
<      1   2   3   4   5   >>   >
درباره وبلاگ

برچسب‌ها وب
لینک های مفید
آرشیو مطالب
امکانات وب