فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز ، نایت اسکین


نگاهی به مقدماتی جام جهانی در آمریکای لاتین - شوتبال!
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شوتبال!

در کنار قاره‌های اروپا، آسیا و آفریقا، شامگاه چهارشنبه (10 سپتامبر) در آمریکای لاتین نیز تیم‌های مختلف برای کسب چهار بلیت حضور در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی به دیدار هم می‌روند. در پایان روز هفتم این رقابت ها پاراگوئه صدرنشین است.

برخلاف آسیا یا اروپا که رقابت‌های مقدماتی جام جهانی در آنجا در چند گروه برگزار می‌شود، در آمریکای لاتین ده تیم هم گروه هستند و در هجده بازی به پیکار هم می‌روند. در این منطقه تیم‌های پرو، بولیوی، اکوادور، کلمبیا، برزیل، شیلی، پاراگوئه، آرژانتین، اوروگوئه و ونزوئلا برای حضور در جام جهانی فوتبال برابر هم قرار می‌گیرند.

در پایان هفتمین دور این رقابت‌ها، تیم‌های آرژانتین و پاراگوئه در بوینس آیرس به تساوی یک بر یک بسنده کردند. اکوادور برابر بولیوی با نتیجه 3 بر یک به پیروزی دست یافت. کلمبیا با نتیجه‌ی یک بر صفر بازی را در بوگوتا به اورگوئه واگذار کرد. ونزوئلا در لیما با نتیجه‌ی یک بر صفر به پرو باخت و برزیل با نتیجه‌ی 3 بر صفر در سانتیاگو د شیله، شیلی را شکست داد.

بدین‌ترتیب پاراگوئه با وجود تساوی برابر آرژانتین، در پایان این روز از رقابت‌ها با 14 امتیاز صدرنشین جدول رقابت ها در منطقه‌ی آمریکای لاتین باقی ماند.

نلسون والدس، مهاجم پاراگوئه که در دورتموند توپ می‌زند، ‌گفت: « با این تساوی، امتیاز بسیار مهمی را از دست دادیم. اما آن‌چه که مرا بیشتر از این عصبانی می‌کند، استفاده نکردن از شانس‌هایمان بود» . این پنجمین تساوی دو تیم در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی است.

اما در هشتمین روز رقابت‌های آمریکای لاتین چهارشنبه (10 سپتامبر) پاراگوئه مقابل ونزوئلا قرار می‌گیرد. پاراگوئه در حالی به دفاع از صدرنشینی‌اش می‌اندیشد که ونزوئلا در رده‌ی هشتم این گروه تنها با دو پیروزی، یک تساوی و 4 شکست هفت امتیاز به دست آورده است.

چهره‌ی کم‌فروغ مدعیان

اما آرژانتین که تا کنون دو بار عنوان قهرمانی جهان را از آن خودکرده و یکی از نمایندگان دائمی آمریکای لاتین به شمار می‌آید، هنوز تا پایان هفته‌ی هفتم چهره‌ی درخشانی از خود ارائه نکرده است. خطای گابریل هاینسه، مدافع آرژانتینی، در دیدار با پاراگوئه و در دقیقه‌ی سیزدهم منجر به گشودن دروازه‌ی خودی شد و کارلوس توس هم در دقیقه‌ی سی و یکم با دریافت کارت قرمز مجبور به ترک زمین بازی شد.

آرژانیتن در چهار دیدار گذشته هنوز طعم پیروزی را نچشیده است. با این حال این تیم با سه پیروزی، سه شکست و یک تساوی و در مجموع با دوازده امتیاز، با اختلاف یک گل کمتر نسبت به برزیل، در رتبه‌ی سوم این گروه ایستاده است. ملی‌پوشان آرژانتین در دور بعدی در شهر لیما میهمان تیم ملی پرو خواهند بود. کارلوس زامبرانو، مدافع پروئی که در شالکه بازی می‌کند، می‌گوید: «مسی خدا نیست. من زندگی را بر او سخت خواهم کرد. پرو برای آخرین بار در سال 1985 بود که موفق شد آرژانیتن را به زانو درآورد».

اما در برزیل دیگر حتی کار به جایی کشید که لوئیز لولا داسیلوا، رئیس جمهور این کشور، نیز زبان به شکوه گشود. برزیل تا پیش از دیدار با شیلی در رتبه‌ی ششم جدول قرار داشت که به معنی فرارسیدن آخرالزمان برای فوتبال این کشور است. کارلوس دونگا، سر مربی تیم ملی که در برزیل به آن "سلکائو" گفته می‌شود، در معرض شدیدترین انتقادها قرار داشت و با این فشار سنگین بود که ابرستارگان برزیلی، فوتبالی را از خود در شیلی ارائه کردند که این تیم را به جایگاه واقعی آن بازگرداند. برزیل با دو گل لوئیز فابیانو در دقایق بیستم و هشتاد و دوم و هم‌چنین با گل روبینیو در دقیقه‌ی چهل و چهارم، در حضور بیش از شصت هزار نفر، به رتبه‌ی دوم گروه صعود کرد. این تیم در حالی با نتیجه 3 بر صفر برابر شیلی به پیروزی دست یافت که رونالدینو نیز یک پنالتی را به هدر داده بود. برزیل در این دور از رقابت‌ها در ریودوژانیرو میزبان ملی‌پوشان بولیوی خواهد بود.

بولیوی در رده‌ی دهم جدول قرار دارد و با یک پیروزی، یک تساوی و پنج شکست تنها چهار امتیاز به دست آورده است.

در دیگر رقابت‌های باقیمانده از این دور، اورگوئه به پیکار اکوادور می‌رود. به نوشته ی پایگاه اینترنتی "دویچه وله" اروگوئه اکنون با یازده امتیاز در رتبه‌ی چهارم جدول قرار دارد و در تعقیب آرژانتین است. در دیدار بعدی این گروه، شیلی و کلمبیا به دوئل مستقیم می‌پردازند. هر دو تیم با کسب ده امتیاز در رتبه‌های پنجم و ششم این گروه قرار دارند.


[ پنج شنبه 87/6/21 ] [ 1:38 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]
درباره وبلاگ

برچسب‌ها وب
لینک های مفید
آرشیو مطالب
امکانات وب