فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز ، نایت اسکین


اخبار تابستانی فوتبالی - شوتبال!
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شوتبال!

ورزشکاران برای رسیدن به اوج عملکرد باید به فاکتورهای گوناگونی توجه کنند. یکی از این فاکتورها استفاده از یک برنامه غذایی سالم است. با توجه به این که مشاور تغذیه‌ایی همواره در کنار ورزشکار نیست لازم است ورزشکاران تاحدودی با این علم آشنا باشند. در زیر مطالبی پیرامون تغذیه صحیح، نحوه آب رسانی، نوشیدنی ورزش، بارگیری کربوهیدرات، شاخص گلایسمیک و ... آورده شده که مطالعه آن می تواند به ورزشکار کمک کند.

هومن خلیقی، کارشناس پزشکی ورزش،  به ارائه نکات تغذیه‌ایی مهمی برای ورزرشکاران پرداخت. متن کامل این مصاحبه در زیر آمده است.

* برنامه غذایی

یک وعده غذایی روزانه باید حاوی ‌180 گرم غلات، ‌5/2 فنجام سبزی (که این مقدار شامل سبزی‌های سبز و نارنجی نیز می‌شود.)، دو فنجان میوه، سه فنجان شیر، ‌165 گرم گوشت و حبوبات باشد.

حداقل پنج وعده در روز باید غذا خورد. گاهی یک ورزشکار ممکن است پنج هزار کیلو کالری انرژی بخواهد که در این شرایط باید به ورزشکار چند میان وعده داد.

نسبت پروتئین حیوانی به گیاهی در برنامه غذایی باید بیشتر از یک باشد و ورزشکاران گیاهخوار باید مکمل مصرف کنند.

ورزشکاران باید شیر کم چرب مصرف کنند اما، در کنار آن استفاده از مکمل ویتامین D ضروری است.

ورزشکاران باید بدانند که در نهایت روزانه بیشتر از ‌5/1 تا ‌2 کیلو عضله نمی‌توان ساخت. ساخت همین مقدار نیز ممکن است روی استخوان‌ها تاثیر بگذارد.

اگر ورزشکاری به بیش از ‌110 تا ‌120 گرم پروتئین نیاز داشت باید به او مکمل داد.

ورزشکاران باید به برچسب غذایی مواد خوراکی نگاه کنند و طبق آن غذا بخورند.

در برنامه غذایی باید سلیقه ورزشکار را در نظر گرفت. و بر حسب آن ‌50 تا ‌60 درصد کربوهیدرات، ‌10 تا ‌15 درصد پروتئین و ما بقی چربی را در برنامه غذایی ورزشکار گنجاند.

پتاسیم برای رفع خستگی ورزشکاران بسیار مفید است این ماده در برگه زردآلو و توت خشک وجود دارد. خوردن روزانه ‌470 میلی‌گرم پتاسیم و ‌230 میلی‌گرم سدیم برای ورزشکاران ضروری است.

* آب رسانی

اگر میزان آب دریافتی ورزشکار یک تا دو درصد کاهش یابد عملکرد ورزشکار ‌5 تا ‌10 درصد کاهش خواهد یافت که مثل این است که دونده ماراتن نیم ساعت بیشتر بدود. در این شرایط پنج درصد به قلب فشار می‌آید، چهار درصد استقامت عضلانی تحلیل می‌رود، پنج درصد خستگی عمومی افزایش یافته و عملکرد عمومی کاهش می‌یابد.

یکی از راه‌های تشخیص کم آبی ورزشکار این است که او را بعد از جلسه تمرینی وزن کنیم. اگر وزنش کمتر از روز قبل بود احتمالا دچار کم آبی شده است.

یک ورزشکار به یک و نیم لیتر (حدود شش لیوان) آب به طور روزانه نیاز دارد.

* نوشیدنی ورزشی

ورزشکار تا یک ساعت اول تمرین می‌تواند هر ‌15 دقیقه یک بار سه چهارم تا یک لیوان آب بخورد اما، اگر زمان ورزش بیش از یک ساعت به طول انجامید ورزشکار باید از نوشیدنی ورزشی استفاده کند.

نوشیدنی ورزشی شش تا هشت درصد قند دارد (‌60 تا ‌80 گرم شکر) مقدار کمی نمک دارد (سر قاشق مرباخوری)، از طرفی می‌توان دو تا سه لیوان آب پرتغال قرمز نیز به این نوشیدنی اضافه کرد که این عمل برای دریافت پتاسیم کا فی انجام می‌شود.

دمای آب کمی باید از دمای بدن خنک‌تر باشد.

ورزشکار باید در طی دو تا سه ساعت قبل از ورزش با ‌500 سی‌سی آب بخورد. در فاصله ‌10 تا ‌20 دقیقه قبل از تمرین با ید ‌200 تا ‌300 آب مصرف کنند. در طی دو ساعت بعد از تمرین نیز لازم است که ورزشکار ‌600 تا ‌800 سی‌سی به ازای هر نیم کیلوگرم کاهش وزن بدن آب مصرف کند.

* بارگیری کربوهیدرات

در این روش ورزشکار شش روز قبل از مسابقه ‌90 دقیقه تمرین می‌کند و پنج گرم به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن کربوهیدرات می‌خورد.

روز چهارم و پنجم قبل از مسابقه ‌40 دقیقه تمرین می‌کند و پنج گرم کربوهیدرات به ازای هر کیلوگرم وزن بدن مصرف می‌کند. طی روزهای آینده ‌10 گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن کربوهیدرات مصرف کرده و مدت تمرین را تا ‌20 دقیقه کاهش می‌دهد.

روز آخر (روز قبل از مسابقه) ‌10 کیلوگرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن کربوهیدرات خورده و استراحت می‌کند. در این روز ورزشکار نباید فعالیتی داشته باشد.

این روش برای تامین ذخیره کربوهیدرات در ورزش‌های بلند مدت مثل دوهای استقامتی به کار می‌رود. در ورزش‌هایی مانند هندبال و بسکتبال که ترکیبی از قدرت و استقامت هستند هم کاربرد دارد.

* مصرف فیبر

فیبر برای ورزشکاران دو فایده دارد. ‌1- ورزشکاران برای ساخت عضله مجبورند پروتئین زیادی مصرف کنند. مصرف پروتئین باعث یبوست می‌شود. به همین دلیل ورزشکاران باید برای کنترل دفع موارد گوارشی و تنظیم حرکات روده روزانه ‌25 تا ‌30 گرم فیبر بخورند.

‌2- فیبر به ورزشکاران وزنی کمک می‌کند که وزن خود را کنترل کنند و مصرف فیبر مانع ورود چربی اضافه به رژیم غذایی می‌شود.

* شاخص گلاسمیک

شاخص گلاسمیک قدرت یک ماده حاوی قند در بالا بردن میزان در واحد زمان است.

در رژیم غذایی روزانه ورزشکاران هر چه شاخص کلاسمیک پایین‌تر باشد بهتر است به خصوص برای ورزشکاران استقامتی که به کربوهیدرات بیشتری نیاز دارند اما، اگر ورزشکار دچار افت قند خون شد، باید موادی را که شاخص کلاسمیک بالایی (مانند عسل) دارند مصرف کند.


[ دوشنبه 88/5/5 ] [ 12:2 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

"مارک هیوز" سرمربی منچسترسیتی به دنبال گزینه‌های دیگری برای جانشینی "جان تری" و "لسکات" است.

سرمربی ولزی سیتی به دنبال جذب بازیکنان سرشناسی برای خرید است.

او گفت: «بازیکنان زیادی هستند که باشگاه‌هایشان حاضر به فروش آنها نیستند. سران باشگاه به دنبال خرید بازیکنانی هستند که بتوانند باعث پیشرفت تیم شوند و منچسترسیتی را به یکی از تیم‌های قدرتمند تبدیل کنند.»

هیوز در ادامه افزود: «تنها نباید به فکر فهرست بازیکنان فروشی باشیم، باید برای جذب ستاره‌ها سرمایه‌گذاری کنیم. اگر فقط به بازیکنان هم سطح بیاندیشیم هیچ‌گاه تیم موفقی نخواهیم بود.»

جان‌تری نخستین گزینه جدید هیوز بود که در به خدمت گرفتن او به جایی نرسید. مهاجم سابق منچستریونایتد در این باره گفت: «هیچ نظری در این رابطه ندارم. توجهی هم نمی‌کنم تری و باشگاهش چه کاری انجام دادند. از جان دعوت کردیم و او جواب رد داد.»

منچسترسیتی در دوران نقل و انتقالات فوتبال بازیکنانی همچون "سانتاکروز"، "کارلوس توس"، "گرت بری" و "امانوئل آدبایور را خریداری کرد.

منچسترسیتی در فصل گذشته عملکرد مناسبی نداشت اما، هیوز امیدوار است سیتی در فصل آتی بتواند یکی از تیم‌های موفق باشد.

به گفته هیوز یکی از دلایل اصلی شکست تیم در فصل پیش فشارهای روانی زیاد بر روی بازیکنان و انتظارهای بی شماری بود که از همه طرف تیم را دربرگرفته بودند.

او افزود: «به عنوان مربی انتظار دارم شاگردانم برای موفقیت تیم تمام سعی خود را انجام دهند. از ویژگی‌های مربی موفق آرام بودن، داشتن پشتکار و یاد دادن تکنیک‌های ضروری به شاگردانش است.»


[ دوشنبه 88/5/5 ] [ 11:36 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

لیورپول پس از سه سال بدون جام و عنوان قصد دارد سال آینده به عنوان قهرمانی دست پیدا کند.

فرناندو تورس مهاجم اسپانیایی آنفیلدی‌ها امید زیادی دارد که تیمش در لیگ برتر و لیگ قهرمانان بتواند به قهرمانی برسد.

او که یکی از بهترین مهاجمان اروپا شمرده می‌شود، در لیورپول عملکرد قانع کننده‌ای داشته ولی هنوز با "قرمز"ها نتوانسته است به عنوانی دست پیدا کند.

تورس در گفت‌وگو با روزنامه انگلیسی "میرر" عنوان کرد: «در فصل جدید به هد‌ف‌های شخصی‌ام فکر نمی‌کنم. مهمترین موضوع برای من بدست آوردن عنوان قهرمانی است. برای این هدف راهی لیورپول شدم. شاید این فصل از سال پیش مهمتر باشد چرا که ما چند سالی است بدون عنوان مانده‌ایم.»

مهاجم تیم ملی اسپانیا ادامه داد: «مطمئن هستم که ما می‌توانیم قهرمان لیگ برتر و لیگ قهرمانان اروپا بشویم.»


[ دوشنبه 88/5/5 ] [ 11:31 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

اینتر با فروش زلاتان ابراهیموویچ به بارسلونا 48 میلیون یورو بدست آورده که از قرار معلوم قرار است صرف خرید بازیکنانی همانند آنتونیو کاسانو بشود.

مهاجم سامپدوریا از جمله بازیکنانی است که مورد علاقه ژوزه مورینیو قرار گرفته است. کاسانو پس از ساموئل اتوئو می‌تواند دومین ستار‌ه‌ای باشد که در فاصله‌ای کوتاه راهی اینتر می‌شود.

قهرمان فصل اخیر رقابت‌های سری A با درآمد حاصل از فروش "ایبرا" می‌تواند مهاجم سامپدوریا را از آن خود کند.

به نوشته‌ی روزنامه ایتالیایی "توتو اسپورت" مورینیو در پی مهاجمی است که بتواند پشت سر اتوئو و دیگو میلیتو بازی کند و کاسانو برای این پست بهترین بازیکن است. این مهاجم ایتالیایی می‌تواند در ازای 18 میلیون یورو راهی میلان شود. از سوی دیگر آمانتینو مانسینی هم به عنوان بخشی از قرارداد به تیم شهر جنوا خواهد پیوست.


[ دوشنبه 88/5/5 ] [ 11:29 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

آقای خاص گفت: «تنها یک مربی نادان می‌تواند از داشتن ساموئل اتوئو خوشحال نباشد.»

سرمربی پرتغالی اینتر تاکنون در مورد معاوضه‌ی زلاتان ابراهیموویچ و ساموئل اتوئو سکوت کرده بود. مورینیو اکنون پس از حضور اتوئو در جمع شاگردانش سکوت خود را شکست و درباره‌ی حضور این مهاجم کامرونی در رقابت‌های سری A واکنش نشان داد.

در حالی که معاوضه‌ی مهاجمان اینتر و بارسلونا از نظر عملی انجام شده به نظر می‌رسد و دو باشگاه و همچنین بازیکنان موافقت خود را با نهایی شدن این جابه‌جایی اعلام کرده‌اند، همگان منتظرند تا مراسم معارفه‌ی این دو بازیکن هرچه سریع‌تر صورت بگیرد.

گفته می‌شود؛ در یکی از روزهای دوشنبه یا سه‌شنبه مهاجمان جدید از سوی باشگاه‌هایشان معرفی شوند.

مورینیو از این معاوضه ابراز خوشحالی کرد و گفت: «تنها یک مربی نادان از داشتن اتوئو در تیمش می‌تواند خوشحال نباشد. همچنین یک مربی نادان می‌تواند از بابت از دست دادن زلاتان ابراهیموویچ خوشحال باشد. با این همه بسیار خوشحالم که اتوئو اکنون برای ما بازی می‌کند.»

مربی سال‌های پیش چلسی که با روزنامه‌ی ایتالیایی گاتزتا دلواسپورت صحبت می‌کرد، همچنین گفت که انتظار نداشته زلاتان تیمش را ترک کند. او عنوان کرد: «فکر می‌کردم ایبرا می‌ماند چرا که باور داشتم تنها رئال مادرید می‌تواند تا آن اندازه دیوانه باشد که او را به خدمت بگیرد. اما، به جای رئال مادرید این بارسلونا بود که او را به خدمت گرفت. این جابه‌جایی غیر عادی است و می‌توان آن را بزرگترین جابه‌جایی تابستان دانست. این جابه‌جایی برای من یکصد میلیون یورو ارزش دارد. چرا که اتوئو همان اندازه می‌ارزد که ابراهیموویچ.»

اینتر در ازای واگذاری مهاجم سوئدی‌اش به آبی - اناری‌ها علاوه بر به خدمت گرفتن ساموئل اتوئو 48 میلیون یورو نیز دریافت می‌کند.

پپ گواردیولا هم با داشتن ابراهیموویچ به آرزوی خود دست یافته و بازیکن مورد علاقه‌اش را در خدمت خواهد داشت.


[ دوشنبه 88/5/5 ] [ 11:26 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

دیوید بکام با وجود تمام رخدادهای تلخ روزهای گذشته قصد دارد به فوتبالش در آمریکا ادامه بدهد.

بازیکن سابق رئال مادرید و منچستریونایتد این روزها در فوتبال حرفه‌ای آمریکا با شرایط بسیار سختی روبروست.

او پس از آن که در جریان دیدار دوستانه‌ی تیم‌های لس آنجلس گالکسی و میلان از سوی هواداران تیم آمریکایی مورد اهانت قرار گرفت و به توهین تماشاگران واکنش نشان داد، از سوی مسوولان لیگ فوتبال آ‌مریکا با جریمه‌ی نقدی روبرو شد. با این حال این بازیکن قصد دارد همچنان برای گالکسی توپ بزند.

هواداران گالکسی انتظار دارند بکام هرچه زودتر این تیم را ترک کند. آنها از اینکه بکام حضور دو ماهه‌اش در جمع روسونری را تمدید کرد و به آمریکا بازنگشت، عصبانی هستند. آنها در مسابقه‌ی دوستانه یاد شده با سوت ممتد خود از بکام استقبال سردی داشتند.

بکام 34 ساله در این باره به BBC گفت: «در نهایت بازی خودم را انجام می‌دهم. برایم فرقی نمی‌کند که علیه من شعار بدهند یا ندهند. موضوع رفتن در میان نیست. من فوتبال بازی می‌کنم و تا موقعی که این کار برای من و خانواده‌ام خوب باشد، هیچ چیز دیگری مطرح نخواهد بود.»

بکام ادامه داد: «هرگز زیبا نیست وقتی که خانواده‌ام مجبور باشند چنین توهین‌هایی را ببینند و بشنوند. اهانت‌هایی که از سوی گروهی هدایت شده صورت می‌گیرد. برخی از این رفتارها واقعا بی‌شرمانه هستند اما، کاری نمی‌شود کرد.»

بکام قصد دارد در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی تیم ملی کشورش را همراهی کند. او که تا سال 2012 با لس‌آنجلس گالکسی قرارداد دارد، در نظر دارد پس از رقابت‌های MLS به صورت قرضی به تیم دیگری برود تا بتواند شانس حضورش در رقابت‌های جام جهانی نوزدهم را افزایش دهد.


[ دوشنبه 88/5/5 ] [ 11:21 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

"گائل کلیچی" گفت؛ سردرنمی‌آورد که چرا بازیکنی همانند امانوئل آدبایور از آرسنال راهی منچسترسیتی شد.

مدافع چپ توپچی‌های لندن پس از پیوستن مهاجم توگویی آرسنال به منچسترسیتی گفت: «وقتی تو بازیکنی هستی که تنها به پول فکر می‌کنی، آن وقت از منچسترسیتی سردرخواهی آورد.»

مدافع فرانسوی این حرف را پس از آن گفت که آدبایور هفته‌ی گذشته در ازای 30 میلیون یورو به ثروتمندترین باشگاه جهان پیوست.

منچسترسیتی پیش از این روکه سانتاکروز، گرت بری و کارلوس توس را نیز از آن خود کرده بود.

کلیچی 23 ساله ادامه داد: «بازیکن باید تصمیم بگیرد که آیا دوست دارد در باشگاهی بزرگ بازی کند و از وجهه‌ای خوب برخوردار باشد و یا این که در باشگاه خوبی بازی کند و پول خوبی به جیب بزند.»

او گفت؛ فکر نمی کند که مهاجم تازه وارد سیتی بتواند کمک زیادی به این تیم برای رسیدن به موفقیت بکند.

او افزود: «اکنون شش سال است که اینجا هستم. این نخستین تابستانی است که در آن باشگاهی برای بازیکنان خوب پول زیادی را هزینه می‌کنند. اما، این موضوع هنوز به آن معنا نیست که تیم در پایان خوب بازی کند و نتیجه بگیرد.»


[ دوشنبه 88/5/5 ] [ 11:19 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

«فرانس بکن باوئر» نقش خودش را بازی می کند. «دیوید» و «ویکتوریا بکام» نقش هایشان را به هنرپیشه های بدل سپردند. «وینی جونز» در «گارفیلد 2» به جای «رومل» حرف می زند و ... .

آنچه می خوانید داستان هایی است از نقش آفرینی ستارگان فوتبال بر روی پرده عریض سینما.

1. وسترن آلمانی (Potato Fritz (1976 در گیشه فروش نکرد، موضوعی که تا مدت های مدید نمی گذاشت، ارزیابی منصفانه ای از نقش «اشتارک»، گروهبان پلیس فیلم صورت بگیرد. «پل برایتنر» بازیکن تیم ملی آلمان در دهه 70 میلادی در این نقش بازی کرد. منتقدی می گوید: بازی ساده و حساب شده زیر پوستی که می خواهد بگوید «من اصلا اینجا چه کار دارم؟» می تواند مخاطبان سینما را به وجد بیاورد. تنها موضوع تلخ و ناخوشایند برای هواداران برایتنر این است که اسبش به مراتب بهتر از او بازی می کرد.»

2. این فیلم برای برایتنر شروع پیشرفتی بزرگ در سینما بود. او در «بی قرار» (1983) نقش فوتبالیستی را بازی کرد که رویای تبدیل شدن به هنرپیشه ای بزرگ را در سر دارد.

او بعدها در تریلر «کونیونگا – قتل در آفریقا» (1986) در کت اسپورت کتانی ِ مد آن دهه، ایفاگر نقش وکیل «بزگن» بود.

3. در کمدی هندی – انگلیسی «Bend it like Beckham» به نظر می رسد، این خود بکام ها هستند که در صحنه کلیدی فیلم در فرودگاه آفتابی می شوند. البته نقش دیوید و ویکتوریا بکام را در این فیلم هنرپیشه ها بازی می کنند. اگر چه بکام های واقعی می خواستند در این فیلم نقش آفرینی کنند، اما آنها در نهایت تنها فیلم را پس از تولید تماشا کردند.

4. « پیتر نویرورر» مربی وحید هاشمیان در بوخوم – نیز به افتخار هنرپیشگی نایل شد. این مربی در گفت و گو با روزنامه آلمانی «Zeit» با غرور از آن دوران یاد می کند: «در فیلم «بوق» به عنوان دانش آموز بازی کردم. فیلمی که در شبکه WDR پخش شد. سیاهه لشگری بودم که توپی را در دست داشت و باید این دیالوگ کوتاه را می گفت: «صبح به خیر، آقای دکتر!»

5. «ترنس هیل» در سال 1983 در فیلمی به نام «دن کامیلو» در حالی به بازی پرداخت که کارگردانی این اثر را نیز خودش بر عهده داشت.

منتقدان این کار او را جسورانه ارزیابی کردند چرا که این فیلم نسخه تازه ای از شاهکار افسانه ای و کلاسیک «فرناندل»، کارگردان بنام ایتالیایی بود. در هر حال هیل در این فیلم برای مسابقه فوتبال برابر دار و دسته کمونیست «پپونه» از فوتبالیست های باتجربه استفاده کرد. از جمله این بازیکنان حرفه ای می توان به روبرتو بونن سنا و کارلو آنجلوتی اشاره کرد. البته این ستارگان قدیمی هم نمی توانند، مانع از آن شوند که بازی فوتبال گهگاه در تئاتر صرف غرق نشود. برای نمونه زمانی که دن کامیلو اجازه دارد، بدون هرگونه مجازات با پرچم کرنر به بازیکن حریف بکوبد.

6. «فرار به سوی پیروزی» یکی از شناخته شده ترین فیلم های فوتبالی است، چرا که در مسابقه فوتبال میان نیروهای اشغالگر آلمانی و اسیرانی از متفقین بزرگانی چون «پله»،« بابی مور» و «اسوالدو آردیلس» پا به توپ می شوند. البته صحنه های زیبای فوتبال با اشتباه بزرگ در به کار گیری «سیلوستراستالونه» خراب می شود. بر اساس نقدی که به این فیلم صورت گرفت، استالونه که به عنوان دروازه بان ارتش زندانیان بازی می کند، همانند گاو کوهان دار کوهستانی است روی ماسه.

7. نباید از یاد برد که در «فرار به سوی پیروزی» این تنها بزرگانی چون پل فان هیمست، کاسیمیرس دینا و کو پرینس (بازیکن مطرود سال های نخستین حضور کلن در بوندسلیگا) نبودند که در فیلم حضور داشتند، چندین بازیکن وقت ایپسویچ تاون، قهرمان آن زمان جام یوفا نیز در آن فیلم نقش آفرینی کردند. همچنین نباید فراموش کرد که مایک سامربی، دوست سال های جرج بست نیز در این فیلم جلوی دوربین قرار گرفت.

8.« پیر لیت بارسکی»، سرمربی آلمانی فصل پیش سایپا هم از دیگر کسانی بود مقابل دوربین ایستاد. البته بسیار کوتاه. بازیکن تیم ملی آلمان در جام جهانی 1990 ایتالیا در فیلم زیبا و کم هزینه «چیزی همیشه هست»، در کتی زیبا و شیک «کیلیان»، یک هوادار جنجالی کلن را که تیمش در بازی برابر بایرن مونیخ با بدشانسی شکست خورده است، آرام می کند. این هوادار قصد انتقام گیری از داور مسابقه را دارد، چرا که از قرار معلوم رشوه گرفته و به نفع بایرن سوت زده است. کیلیان در پایان به منظور انتقام از داور، او را تا خانه اش تعقیب و در آنجا به سویش تیراندازی کرده و از پای در می آورد. متاسفانه لیتبارسکی با کیلیان تا پایان همراه نمی شود!

9. فرانس بکن باوئر پی در پی می کوشد تا چیزی را که دیگر نمی شد، نجات داد را نجات دهد. او می گوید، «لیبرو. فیلم مهم درباره پادشاه فوتبال» دیگر فیلمی درباره او نیست. چیزی که باورش برای مردم سخت است. هر چه باشد خود او در نقش بازیکنی به نام فرانس بکن باوئر، بریجیت، همسر سابقش و دوستش هارالد در این فیلم بازی می کنند.

10.جرج بست فقید هم در نقشی جانبی در فیلم «داستان این پسر» بازی می کند؛ که قصه دو برادر است که در خانه ویرانه پدری شان ساکن هستند. آنها از آنفیلدرود به لیورپول می روند تا بازی جرج بست، اسطوره شان را در مسابقه خارج از خانه منچستر یونایتد برابر لیورپول تماشا کنند.

11. سپ مایر هم می تواند به پیشرفت خود در دنیای فیلم و سینما نگاه کرده و این دوران را مرور کند؛ البته با شرمساری، خشم و تردید به خود. این دروازه بان پیشین قهرمان فیلم بی اندازه بی ارزش «وقتی لودویگ به مانور می رود» است. دوگانه ای عجیب و غریب از سینمای آلمان و داستانی ناتوان از کودکی تخس با بازی انکار ناشدنی هانسی کراوس در نقش «لودویگ توما».

12. ژان ماری فاف مو طلایی نه تنها در فیلم مستندی درباره خودش در تلویزیون بلژیک برابر دوربین قرار گرفت که نقشی کوتاه نیز در سریال (Kabouter Plop)، مجموعه ای برای کودکان داشت. در این مجموعه دو کوتوله، یک پرتاب کننده چاقو و یک وزنه بردار در قارچ سمی جای می گیرند و انواع و اقسام ماجراهای پر هیجان را تجربه می کنند. فاف خودپسندانه می گوید: «از نقشم به عنوان قوی ترین جن کوتوله در سرتاسر جنگل خیلی خوشم آمد.»

13. وینی جونز هم به ویژه پس از نقش آفرینی های پیوسته اش در کمدی های «گای ریچی» شناخته شد. البته دشوارترین رل او تاکنون به عنوان یک دوبلور بوده است. جونز در «گارفیلد 2» به جای رومل، سگ مستبد و زور گو صحبت می کند.

14. بازیکنان تیم ملی سوئد هم در کلاسیک کودکانه «جغله ها» برابر دوربین حاضر می شوند. فوتبالیست ها بر اساس فیلم نامه باید در میان دکورهای قابل توجه از این موجودات توپ را از میان پاهای آنها عبور دهند.

15.« ماتیاس زینده لار» اتریشی در سال 1983 یکی از نخستین بازیکنانی بود که در فیلمی سینمایی نقش آفرین شد. او در فیلم پر زرق و برق و موسیقیایی «روکسی و تیم جادویی اش» که داستانی باورنکردنی و پر احساس دارد، حاضر شد. در این فیلم دختری که بر اساس اتفاق در کمپ تمرین یک تیم فوتبال مجارستانی حاضر شده است، در یک چشم به هم زدن به یکی از بازیکنان دل می بندد! این فیلم البته چندان هم به زینده لار به عنوان هنرپیشه نقش های اصلی نظر نداشت.

16. در تریلر «غریزه اصلی» با بازی «شارون استون» یک بازیکن فوتبال برای چند ثانیه نقش آفرینی کرد. استن کالیمور، بازیکن سابق فوتبال در نقش کوین فرانکس در این فیلم برای چند ثانیه با خودروی هستون رانندگی کرد؛ البته با سرعتی بسیار بالا. کلک کالیمور هم خیلی زودتر از آن که فیلم شروع شود، یعنی پیش از معرفی هنرپیشه ها و دیگر کادر فیلم کنده می شود.

17. اووه زیلر هم در سینما برای چند ثانیه نقش آفرین شد. اسطوره باشگاه هامبورگ و تیم ملی آلمان به عنوان هنرپیشه مهمان در فیلمی کمدی درباره ویلی کوکوک، رییس یک باشگاه فوتبال جلوی دوربین قرار گرفت. او در این فیلم همواره به دوربین زل می زند. این فیلم به کارگردانی ورنز یاکوبز و با بازی «هاینس ارهاردت»، «ویلی کودک را تاب می دهد» نام دارد. بر اساس نقدی زیلر کمکی به این فیلم نمی کند و این ارهاردت است که به نجات فیلم می آید.

18. بازیکنان سنت پائولی و هامبورگ در سریال «کلانتری شهر بزرگ» مربوط به شبکه ARD آلمان نقشی جانبی داشتند. دیرک ماتیس به مناسبت پیروزی 5 بر صفر هامبورگ بر تیم همشهری در سال 1995 واسطه این کار شد. هر چند این شبکه در نهایت باعث آزردگی خاطر عده ای از هواداران سنت پائولی شد؛ چرا که به گفته آنها ARD پایان بازی را بیرون کشید و تصاویر پرهیجان بازی را با گزارش های نادرست و تحریف کننده جایگزین کرد. تلاشی برای تحریف تاریخ.

19.آلی مک کویست اسکاتلندی هم در «به دنبال افتخار" نمایشی قانع کننده داشت. او در این فیلم در نقش جکی مک کیلین، بازیکن سلتیک بازی کرد که باید باشگاهی کوچک را به دسته بالاتر برساند. رابرت دووال، هنرپیشه نام آشنای هالیوود هم در نقش مربی او در این تیم بازی می کند؛ البته با لهجه ای باورناپذیر!

20. «سول کمپل» و «تدی شرینگهام» از قرار معلوم مشاوران خوبی نداشته اند، چرا که آنها باید این دو بازیکن را از بازی در «همسران فوتبالیست ها» باز می داشتند. مجموعه ای بسیار ضعیف درباره همسران فوتبالیست های بنام. آنها بر اساس کلیشه خود را با مد لباس، ادوکلن های گرانقیمت و سرگرمی های این چنین سرگرم می کنند.

21. آرچیبال گمیل اسکاتلندی، که به «آرچی» معروف است، با حرکت انفرادی فوق العاده اش در میان مدافعان هلند در جام جهانی 1978 به شهرتی غیرمنتظره دست یافت. در نمایش اسکاتلندی «قطار بازی»هنرپیشه نقش اول فیلم با نام «رنتون» در جریان ملاقات با همکلاسی اش می گوید: «پس از گل آرچی گمیل در جام جهانی 1978 برابر هلند تاکنون دیگر این طور خوب نبوده ام.»

22. قتل با سم در چمن هایبوری. در فیلم کلاسیک «معمای ورزشگاه آرسنال» به سال 1939 تیم قهرمان جرج آلیسون بازی می کند و اجازه می یابد به صورت «تد دریک»، و «کلیف باستین» تنیس – فوتبال بازی کند. هر چند ستاره واقعی «اسلید»، مامور تحقیق عجیب و غریب است با آن کلاه های نادرش.

23. «کلاوس اوگن تالر»، بازیکن آلمان در جام جهانی 1990 ایتالیا هم با افتخار می تواند به گذشته هنری اش نگاه کند. به حضورش در مجموعه کمدی درخشان Sketschup.

24. نخستین فیلم اریک کانتونا هیچ سر و کاری با فوتبال نداشت. بر خلاف عنوانش «بخت در چمن نهفته است.»

25. «بازی بزرگ» سال 1942 را تیلمان شواب در اثر برجسته «فوتبال در فیلم» گنجانده و از تاثیر انکار ناشدنی فیلم قدردانی می کند. صحنه های فوتبال در حضور جمعیت انبوه در ورزشگاه المپیک برلین تصویربرداری شد و به گونه ای بسیار اثر گذار خدمات ستارگان همبازی فریتس والتر، از «اوتو تیبولسکی» گرفته تا «هرمان اپنهوف» را نشان می دهد.


[ دوشنبه 88/5/5 ] [ 11:17 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

کمیته‌ی انضباطی فدراسیون فوتبال از پرداخت بدهی‌های باشگاههای لیگ برتری خبر داد.

در پی کسب رضایت محمد نوازی توسط باشگاه استقلال، پرونده وی مختومه بوده و وی از لیست طلبکاران باشگاه حذف می شود. بر همین اساس به دنبال کسب رضایت باشگاه استقلال از طلبکاران، از تعلیق باشگاه فوق رفع اثر می‌شود.

در پی رضایت یحیی گل محمدی توسط باشگاه صبای قم، پرونده در کمیته انضباطی فدراسیون مختومه اعلام و از لیست طلبکاران حذف شد.


[ دوشنبه 88/5/5 ] [ 10:33 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

[ دوشنبه 88/5/5 ] [ 10:32 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]
<      1   2   3   4   5   >>   >
درباره وبلاگ

برچسب‌ها وب
لینک های مفید
آرشیو مطالب
امکانات وب