فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز ، نایت اسکین


گوناگون 89 - شوتبال!
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شوتبال!

دیگو آرماندو مارادونا از علاقه‌اش به مربی گری در لیگ برتر انگلیس خبر داد.

مارادونا هدایت تیم ملی آرژانتین در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی را بر عهده داشت و در حالی که همه چیز برای این اسطوره‌ی فوتبال به خوبی پیش می رفت، شکست سنگین 4 بر صفر مقابل آلمان به رویاهای نابغه‌ی فوتبال دنیا پایان داد و فدراسیون فوتبال آرژانتین او را از کار برکنار کرد.

مارادونا در گفت و گو با اسکای اسپورت درباره‌ی علاقه‌اش به مربی گری در لیگ جزیره گفت: دوست دارم در انگلیس مربیگری کنم. لیگ انگلیس تیم‌های بزرگ و با شخصیتی دارد و بازیکنان بزرگی در آن توپ می زنند.

اسطوره‌ی فوتبال جهان در ادامه گفت: فقط یک مشکل وجود دارد؛ این که تمام تیم‌های لیگ انگلیس در حال حاضر مربی دارند، اما اگر پیشنهادی ارائه شود مطمئنا خواهم پذیرفت.

در آغاز لیگ برتر انگلیس، مارتین اونیل از سرمربیگری آستون ویلا استعفا داده بود و مارادونا به طور ضمنی از علاقه‌اش برای هدایت این تیم خبر داده بود، اما سران باشگاه آستون ویلا در نهایت سراغ ژرارد هولیه رفته و این مربی فرانسوی هدایت ویلا را بر عهده گرفت.

مارادونا درباره‌ی آستون ویلا عنوان کرد: هیچ کس به من پیشنهادی ارائه نکرد، اما مطمئنم روزی به تیم ملی باز خواهم گشت. تیم ملی سرنوشت و تقدیر من است.

مارادونا درباره‌ی اخراجش از تیم ملی گفت: آنها ناجوانمردانه من را از تیم ملی اخراج کردند. آنها شایسته‌ی هیچ واژه ای نیستند. امروز حالم خوب است و دوست ندارم در مورد افردی که لیاقت ندارند، صحبت کنم. اما دلم برای تیم ملی تنگ شده است.


[ شنبه 89/8/8 ] [ 2:7 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

یوفا پس از بررسی پرونده‌ی دیدار تیم‌های ایتالیا و صربستان که با آشوب تماشاگران ناتمام باقی مانده بود، نتیجه‌ی این بازی را 3 بر صفر به سود ایتالیا اعلام کرد.

تیم‌های ایتالیا و صربستان در چارچوب رقابت‌های مقدماتی یورو 2012 در جنوا به مصاف هم رفتند. در حالی که از همان ابتدا مشخص بود که آشوب هواداران دردسرساز خواهد شد، مسئولان برگزاری، پس از 35 دقیقه تاخیر، اجازه‌ی آغاز بازی را دادند، اما پس از شش دقیقه بازی به دلیل گسترش تنش و آشوب هواداران صربستانی، با رای داور وناظر، بازی نیمه تمام ماند.

سفیر صربستان چند روز بعد از طرف مردم و دولت صربستان به دلیل رفتار آشوبگرایانه‌ی هواداران این کشور از مردم ایتالیا عذرخواهی کرد.

فدراسیون فوتبال ایتالیا در بیانیه‌ای اعلام کرد که رای کمیته‌ی انضباطی به این فدراسیون ابلاغ شده و بر این اساس ایتالیا سه بر صفر برنده شده است.

در ادامه‌ی این بیانیه آمده است: در حکم کمیته‌ی انضباطی یوفا، علاوه بر نتیجه‌ی بازی، دو جلسه بازی بدون حضور تماشاگر را برای صربستان تعیین کرده که یک جلسه‌ی آن تعلیقی است. ایتالیا هم به دلیل ناهماهنگی و ضعف در میزبانی یک جلسه از بازی در حضور تماشاگران محروم شد.

با توجه به حکم یوفا، ایتالیا با 10 امتیاز از4 بازی در صدر گروه C قرار گرفت و اسلونی و استونی با 7 و 6 امتیاز در مکان‌های دوم و سوم ایستاده‌اند. صربستان هم با 4 امتیاز در مکان پنجم گروه قرار دارد.


[ شنبه 89/8/8 ] [ 2:5 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

اسطوره‌ی فوتبال جهان پنجاهمین سال تولدش را در "تاثیرگذارترین شهر زندگی‌اش"، در ایتالیا برگزار می کند.

پنجاه سال پیش در سی‌ام اکتبر پسری متولد شد که سال‌ها بعد جهان فوتبال را مقهور هنرنمایی‌اش کرد تا آرژانتین در زمینه‌ی اسطوره‌ی فوتبال، چیزی از رقیب سنتی‌اش برزیل عقب نباشد و به یکه تازی پله در دنیای فوتبال خاتمه دهد.

مارادونا که به عقیده بسیاری از فوتبال دوستان، بهترین بازیکن تاریخ فوتبال دنیا به شمار می رود، قصد دارد با حضور در باشگاه ناپولی که آغاز راه درخشان او در دنیای فوتبال بود پنجاهمین سال تولدش را جشن بگیرد. مارادونا پیش از این گفته بود: "ناپولی من را به تمام افتخارات زندگی ‌ام رساند و بیش از این که ناپولی مدیون من باشد، من به آن مدیون هستم. ناپل تاثیرگذارترین شهر زندگی من است."

مارادونا که درتمام دوران زندگی‌اش هیچ گاه قدش از 165 سانتی متر فراتر نرفت، از همان ابتدا استعداد و تکنیک بالای خود را در زمین چمن به نمایش گذاشت. مارادونا در حالی که 15 سال و 11 ماه سن داشت به تیم ملی نوجوانان آرژانتین دعوت شد و اولین قرارداد حرفه‌ای فوتبالش را از باشگاه بوکاجونیورز دریافت کرد.

**بوکاجونیورز

بازی‌های درخشان مارادونا در بوکا، توجه شفیلد یونایتد را جلب کرد، اما باشگاه بوکا جونیورز در برابر رقم وسوسه انگیز 180 هزار پوند مقاومت کرد و این نابغه‌ی فوتبال در آرژانتین ماندنی شد. مارادونا تا سال 1982 در بوکاجونیورز توپ زد و پس از پایان جام جهانی از این تیم جدا شد و این آغاز راه درخشان مارادونا در دنیای فوتبال بود.

**بارسلونا

پس از نمایش خوب مارادونا در جام جهانی 1982، ستاره‌ی آرژانتینی راهی بارسلونا شد. آبی و اناری‌های ایالت کاتالان، با درخشش مارادونا رئال مادرید را در فینال جام حذفی شکست دادند و به مقام قهرمانی رسیدند. سوپرجام اسپانیا دومین جامی بود که در دومین سال حضور مارادونا در بارسلون به دست آمد. شکستگی پا و بیماری هپاتیت در این سال تلخ ترین واقعه در زندگی ورزشی نابغه‌ی فوتبال جهان بود و به عقیده‌ی بسیاری این بیماری می توانست به دوران حرفه‌ای ورزشی مارادونا برای همیشه پایان دهد. اما او هنوز تا جاودانه شدن راه زیادی پیش رو داشت. مارادونا پس از اختلاف با سران باشگاه بارسلونا از این تیم جدا شد و به ناپولی پیوست. تیمی که به گفته‌ی خود مارادونا زیباترین لحظات ورزشی اش در این باشگاه رقم خورد.

**ناپولی

مارادونا در ناپولی به اوج دوران موفقیت و شهرت رسید و به سرعت در دل هواداران به عنوان یک بازیکن خارجی جا پیدا کرد. مارادونا ناپولی را به بهترین دوران در تاریخ این باشگاه رساند. دو قهرمانی در سری A در سال‌های 1986 و 1990 و دو نایب قهرمانی در سال‌های 1987 و 1988 دستاورد مارادونا برای این باشگاه ایتالیایی بود. ناپولی با مارادونا قهرمانی در جام حذفی را هم تجربه کرد. قهرمانی در جام یوفا (لیگ اروپای فعلی) در سال 1990 اوج افتخار برای باشگاه ناپولی بود. مارادونا درسال 1987 آقای گل رقابت‌های سری A شد و در آخرین سال‌های حضورش در ناپولی مصرف مواد مخدر را آغاز کرد و توسط باشگاه به دلیل غیبت در تمرین و بازی‌های این تیم 70 هزار دلار جریمه شد.

**سویا، اولد بویز و بوکاجونیورز

مارادونا پس از پشت سر گذاشتن محرومیت 15 ماهه به دلیل مثبت بودن آزمایش کوکائین، از ناپولی جدا شد و به سویای اسپانیا پوست، اما هرگز نتوانست دوران درخشان خود در ناپولی را تکرار کند. دو سال حضور در سویا و سپس حضور در بوکاجونیورز که فوتبالش را در آن آغاز کرده بود، پایان کار اسطوره‌ی فوتبال جهان در عرضه‌ی باشگاهی بود.

**مارادونا و تیم ملی آرژانتین

مارادونا هرچند در عرصه‌ی باشگاهی بازیکن موفقی بود و روزهای خوشی را در ناپولی تجربه کرد، اما آنچه از مارادونا اسطوره‌ی فوتبال ساخت، بوکاجونیورز، بارسلونا و ناپولی نبود، بلکه درخشش او در جام‌های جهانی بود که مارادونا را به چهره‌ای بی بدیل در تاریخ فوتبال دنیا تبدیل کرد. مارادونا در حالی که هنوز 16 ساله نشده بود با حضور در تیم ملی نوجوانان آرژانتین کارش را در عرصه‌ی ملی آغاز کرد. دو سال بعد در رقابت‌های نوجوانان جهان با گلزنی در دیدار پایانی قهرمان و به تیم ملی بزرگسالان دعوت شد.

**جام جهانی 82

مارادونا نخستین جام جهانی را تجربه کرد. آرژانتین در بازی اول مغلوب بلژیک شد، اما با پیروزی مقابل السالوادور و مجارستان راهی دور بعد شد، اما شکست مقابل برزیل و ایتالیا پایان کار مارادونا و آرژانتین در جام جهانی بود. مارادونا در این جام جهانی در هر 5 بازی به طور کامل حضور داشت و دو گل هم به ثمر رساند. زمانی که این ستاره‌ی 22 ساله در دقیقه‌ی 85 دیدار مقابل برزیل از زمین مسابقه اخراج شد، خوشبین‌ترین هوادار آرژانتینی هم گمان نمی کرد، این تیم 4 سال بعد با درخشش این پسر شرور بر بام فوتبال دنیا بایستد.

**جام جهانی 86

مارادونا در این سال کاپیتان تیم ملی آرژانتین بود و توانست تیمش را به مقام قهرمانی برساند، آرژانتین در دیدار پایانی آلمان غربی را از پیش رو برداشت. مارادونا در این رقابت‌ها 5 گل به ثمر رساند و 5 پاس گل داد. اوج هنرنمایی مارادونا در دیدار مقابل انگلیس بود.

مارادونا شهرتش در فوتبال را مدیون دیدار مقابل انگلیس در یک چهارم نهایی جام جهانی است. گل نخست این دیدار در حالی به ثمر رسید، که نه داور و نه هیچ یک از دوربین‌های تلویزیونی نتوانستند ثبت کنند که گل نخست مارادونا با دست زده شده است. مارادونا بعد از بازی درباره‌ی گلی که زده بود گفت:"نیمی از این گل با سر من و نیمی دیگر با دست خدا به ثمر رسید." از آن پس بود که عبارت "دست خدا" روی این گل جاودانه شد. مارادونا سال‌ها پس از بازنشستگی‌اش در برنامه‌های تلویزیونی اعتراف کرد با ضربه‌ی دست دروازه‌ی انگلیس را باز کرده است.

اما هنرنمایی مارادونا به این گل ختم نشد. مارادونا در این دیدار گلی به ثمر رساند که بعدها توسط فیفا به عنوان زیباترن گل تاریخ جام‌های جهانی برگزیده شد. ستاره‌ی 26 ساله‌ی آرژانتین یک تنه از نیمه‌ی زمین شروع به دریبل زنی کرد و پس از پشت سر گذاشتن تمام مدافعان و دروازه بان گل دوم را به ثمر رساند. دو دهه بعد، لیونل مسی که از او به عنوان مارادونای دوم یاد می شود، این حرکت تاریخی را تکرار کرد و گلی کاملا مشابه مارادونا به ثمر رساند تا یاد و خاطره‌ی این نابغه‌ی دنیای فوتبال در اذهان زنده شود. مسی گلی هم با دست – درست مشابه حرکت مارادونا – به ثمر رساند، تا علاوه بر سبک و نحوه‌ی بازی، حرکات تاریخی مارادونا را هم تکرار کرده باشد.

**جام جهانی 90

مارادونا در جام جهانی 1990 هم کاپیتان آلبی سلسته بود، اما مصدومیت زانو عملکرد این ستاره را به شدت کاهش داده بود و مارادونا نتوانست درخشش 4سال پیش را تکرار کند. با این وجود آرژانتین باز هم تا دیدار پایانی صعود کرد. مارادونا دو بار برای آرژانتین در پایان بازی‌ها پنالتی زد که فقط یک ضربه به گل تبدیل شد. آندریاس برمه به یکه تازی آرژانتین در جام جهانی پایان داد و آلمان را به مقام قهرمانی رساند.

**جام جهانی 94

مارادونا به سال‌های پایانی دوران بازیگری‌اش نزدیک می شد. شاید در این سال بود که اوج محبوبیت مارادونا در دنیای فوتبال مشخص شد. مارادونا تنها در دو بازی برای آرژانتین بازی کرد و یک گل هم مقابل یونان به ثمر رساند. اما پس از مثبت شدن آزمایش دوپینگ از ادامه‌ی بازی‌ها محروم شد و به آرژانتین بازگشت. ریزش تماشاگران و برگشت خوردن بلیت‌های بازی‌های آرژانتین نشان داد، این اسطوره‌ی فوتبال تا چه اندازه محبوب فوتبالدوستان در جهان است. مارادونا پس از اخراج از جام جهانی راهی کلینیک شد تا اعتیادش را درمان کند و با کاهش وزن به تیم ملی بازگردد، اتفاقی که هیچ گاه رخ نداد.

**سبک بازی

آنچه بازی و نمایش مارادونا در زمین بازی را با دیگران متمایز می کرد، حرکات ناگهانی و غیرقابل پیش بینی او بود. تغییر جهت ناگهانی و حرکات سریع پا به توپ کار را به اندازه‌ای برای مدافعان دشوار می کرد که با یارگیری فشرده هم از پس مهار او بر نمی آمدند. ضربات آزاد مارادونا هم فوق العاده بود و گل‌های بی شماری به ثمر رساند. مارادونا چپ پا بود اما با پای راست هم به خوبی بازی می کرد و توپ را جلو می برد.

مارادونا 91 بار پیراهن تیم ملی آرژانتین را بر تن کرد و 34 بار موفق به گلزنی شد. 16 بار در جام جهانی کاپیتان بود و هشت گل و هشت پاس گل داد. امید آرژانتینی‌ها برای درخشش و بازگشت به قله‌ی فوتبال جهان، با حضور مسی دوباره زنده شد، اما این ستاره‌ی جوان که حرکاتش تمام فوتبالدوستان را به یاد مارادونا می اندازد، هر اندازه در باشگاه بارسلونا می درخشد، در تیم ملی آرژانتین کاری از پیش نمی برد. دو جام جهانی 2006 و 2010 بدون افتخار خاصی برای آلبی سلسته به پایان رسید. افتخار فوتبال جهان هم اکنون پاره خطی است که پله و مارادونا در دو راس آن هستند. آیا مسی می تواند در جام جهانی 2014 برزیل، موفقیت مارادونا را تکرار و این پاره خط را به مثلث تبدیل کند؟


[ شنبه 89/8/8 ] [ 2:4 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران خطاب به مسئولان ورزش، هواداران و رسانه های کشور بیانیه‌ای صادر کرد.

افشین قطبی در این بیانیه آورده است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

درهفته های اخیر مجدداً حرف و حدیث های جدیدی پیرامون تیم ملی فوتبال در جامعه مطرح گردید که بنظر من تکرار یک داستان قدیمی است. هر زمان که تیم ملی فوتبال در آرامش قرار گرفته و به روزهای حساس و بازیهای رسمی نزدیک شده است، این گونه بحث ها مطرح و باعث از بین رفتن آرامش تیم می گردد.

امروز که کمتر از هفتاد روز به آغاز بازیهای جام ملتهای آسیا مانده، غرور ملی حکم می کند که همگی یکدل و یکصدا و از صمیم قلب بخواهیم و بکوشیم که تیم ملی فوتبال ایران درآسیا موفق شود. زیرا موفقیت این تیم متعلق به یک شخص نیست. این موفقیت متعلق به همه ایرانیان است اگر با نگاهی کارشناسانه بازیهای تیم ملی فوتبال بررسی شود، متوجه خواهید شد که درطول یکسال اخیر در نحوه بازی این تیم تحول ایجاد شده است که برای ایجاد این تحول لازم بوده است به روش های روز جهانی توجه شود. پایه هایی در روند بازی تیم ملی فوتبال بوجود آمده است که می تواند آغاز شکوفایی بیشتر تیم ملی باشد .امروز تیم ملی فوتبال ایران هویت خود را پیدا نموده است.

تیم ملی با سازماندهی، سرعت بخشیدن در طول بازی، انگیزه و اجرای تاکتیکهای مختلف، فوتبال قابل قبولی را به نمایش می گذارد. در تیم ملی فوتبال امروز کادر فنی، تدارکات، گروه پزشکی و بازیکنان و آنهایی که این تیم را دربیرون زمین پشتیبانی می نمایند بصورت یک خانواده فکر می کنند. در این تیم هیچکس " من" نیست. همه ما هستند و این امر رمز موفقیت است. یقیناً این تیم بدون ضعف و ایراد نیست، هنوز مشکلات فنی مشاهده می شود مشکلاتی که گریبانگیر فوتبال ایران است .امیدوارم که درآینده نزدیک با انجام مسابقات واردوهای قبل از جام ملتها رفع گردد.

در طول سال گذشته سعی گردید انتخاب بازیکنان برای بازی در تیم ملی با معیارهای خاص صورت پذیرد. از اهم این معیارها می توان عشق به پیراهن ملی، توانمندی براساس ویژگی های بین المللی، شخصیت اجتماعی و ..... اشاره نمود. امیدوار هستم که این بازیکنان با جدیت و لیاقت خود، جام ملتهای آسیا را به مردم خوب وطن هدیه نمایند.

در شرایط کنونی با احتساب اردوی قبل از جام ملتها فقط 60روز به آغاز مسابقات داریم که باید بیشتر به اصل هدف فکر کنیم و همدل و همرنگ و با تمام سعی و کوشش بخواهیم که آرزوی سی وچند ساله ملت خوبمان را جامعه عمل بپوشانیم. یقین بدانید که این بازیکنان نشان داده اند که لیاقت قهرمانی را دارند وایمان به پیروزی آنها دارم .

لازم می دانم از توجهات خاص و حمایت های بی دریغ دکتر سعیدلو که همیشه یار و یاور تیم های ملی فوتبال بوده و باعث رشد و ارتقاء ورزش ایران شده اند تشکر و قدردانی نمایم.

عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در یکسال گذشته بیانگر تلاش و رشد فوتبال ملی است که به همت همه مسئولین فدراسیون فوتبال اعم از علی کفاشیان، مهدی تاج، مهدی محمد نبی و مسئولان لیگ برتر فوتبال، مربیان دلسوز و خستگی ناپذیر باشگاهها، بازیکنان فوتبال، صدا و سیما، مطبوعات و هواداران عزیز حاصل شده است .

برای بعد از مسابقات جام ملتهای آسیا، باتعمق وتفکر بسیار و با بررسی کلیه مسائل بهتر دیدم که فرد دیگری سکوی رهبری این تیم شایسته را بعهده گیرد لذا شفاهآً‌ موضوع را به اطلاع فدراسیون رساندم، ‌با آن امید که حرکت روبه جلوی ایجاد شده در تیم ملی روند خود را حفظ نماید. این فدراسیون فوتبال است که باید به صلاح فوتبال فکر کند وقتی هدف اصلی سربلندی ایران است .


[ جمعه 89/8/7 ] [ 2:33 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

تصاویر تلویزیونی چندین بار چهره‌ی کریستیانو رونالدو را در حالی نشان داد که پرتو لیزر توسط هواداران مورسیا روی صورتش انداخته شده بود.

تیم فوتبال رئال مادرید در رقابت های حذفی اسپانیا میزبان تیم دسته سومی مورسیا بود و در پایان به تساوی بدون گل رضایت داد. تماشاگران که به دلیل اظهارات تحقیرآمیز رونالدو پیش از آغاز بازی دل خوشی از او نداشتند، چندین بار با انداختن نور لیزر به چشمان این بازیکن پرتغالی او را اذیت کردند.

رونالدو در این دیدار نتوانست به روند خیره کننده‌ی گلزنی‌اش در دیدارهای قبل ادامه دهد. کریم بنزما هم که مورد توجه مورینیو قرار گرفته بود نتوانست پاسخ اعتماد آقای خاص را بدهد و یک فرصت گلزنی بسیار خوب را از دست داد.


[ جمعه 89/8/7 ] [ 2:24 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

سهراب بختیاری زاده پیشنهاد سرمربیگری صبای قم را رد کرد.

بازیکن تیم فوتبال صبای قم در گفت‌وگو ضمن بیان این مطلب که پیشنهاد سرمربیگری صبا را رد کرده اظهار کرد: به چند دلیل نمی‌توانستم این سمت را قبول کنم، هر چند که شرمنده مسوولان باشگاه شدم.

بختیاری زاده در خصوص دلایل خود برای این کار گفت: رباط صلیبی پای من پاره شده بود و به تازگی پایم را جراحی کرده‌ام. این یکی از عواملی بود که باعث شد من این پیشنهاد را قبول نکنم. ضمن این که من تا سال آینده با باشگاه به عنوان بازیکن قرارداد دارم، به همین جهت باید در تیم بمانم.

سهراب بختیاری زاده ادامه داد: به هر حال من دیر یا زود باید از فوتبال خداحافظی کنم و مربی شوم. اگر می‌ترسیدم شاید این پیشنهاد را قبول می‌کردم اما خدا را شکر این قدر شجاعت و جسارت دارم که قبول نکنم. در آینده نیز هر چند که قسمت و تقدیر باشد می‌پذیرم و باید دید چه اتفاقاتی می‌افتد.

وی در پاسخ به این سوال که در بازی این هفته صبا مقابل مس چه کسی هدایت تیم را برعهده خواهد داشت، گفت: فعلا آذری نیا که دستیار یاوری بود مسولیت فنی تیم را برعهده دارد. ضمن این که من هم پس از بازی استقلال دیگر نتوانستم در کنار تیم باشم.

بختیاری زاده با اشاره به این که صبا این قدرت را دارد تا دوباره به روزهای خوبش بازگردد، گفت: پس از چند نتیجه‌ ضعیفی که تیم بدست آورد مدیران تیم صلاح دیدند که با یاوری ادامه ندهند. البته من نمی‌خواهم در این مورد حرفی بزنم که مشکلی پیش بیاید اما به هر حال آنها قطع همکاری کردند. به نظر من صبا این توان را دارد که دوباره قدرتش را بازیابد. هر چند که الان هم شرایط عادی است اما با تغییر کادر فنی باید به مربی فرصت داد تا تیم را جمع و جور کند .


[ جمعه 89/8/7 ] [ 2:13 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

مسئولان باشگاه شهرداری تبریز پس از توافق با اکبر میثاقیان برای قطع همکاری با درخشان به توافق رسیدند و سرمربی فصل گذشته تیم پیکان، سرمربی تیم فوتبال شهرداری تبریز شد.

ظاهرا قرار است دستیاران اکبر میثاقیان با درخشان همکاری کنند. این موضوع در روزهای آتی مشخص می شود.

درخشان دیروز در باشگاه شهرداری تبریز حاضر شد و قرارداد خود را امضا کرد.


[ جمعه 89/8/7 ] [ 2:10 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

شبکه سه سیما در قالب مستندی تلویزیونی حاشیه‌های مسابقات والیبال قهرمانی جهان در ایتالیا را به تصویر می‌کشد.

 این مستند تلویزیونی که «ست پنجم» نام دارد، توسط علی حبیبی قانع در گروه ورزش شبکه سه سیما تولید شده است.

حاشیه‌های مسابقات والیبال قهرمانی جهان در ایتالیا یکشنبه (نهم آبان ماه) ساعت 23 پخش خواهد شد.

مستند «ست پنجم» در قالب یک قسمت 60 دقیقه‌ای از تلویزیون پخش می‌شود.

شبکه‌ی سه سیما پخش زنده‌ی مسابقات والیبال مردان جهان ایتالیا را سوم مهر ماه با دیدار ایران و مصر آغاز کرد. این دیدارها در قالب برنامه‌ی «توپ و تور» به روی آنتن رفت.


[ جمعه 89/8/7 ] [ 2:7 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

فوتبال باشگاهی اروپا سه شنبه شب شاهد پیگیری رقابت های جام حذفی در کشورهای گوناگون بود.

در آلمان جام حذفی فوتبال این کشور وارد دور دوم خود شد. در حساس ترین بازی دور دوم DFB پوکال بایرن مونیخ 2 بر یک وردربرمن را از پیش رو برداشت و راهی دور سوم شد. گل های پیروزی بایرن را در این دیدار کلاسیک باستین شواین اشتایگر به ثمر رساند. این در حالی بود که برمن زننده گل نخست بازی بود. کلودیو پیزارو، مهاجم پرویی برمن که سابقه بازی در بایرن مونیخ را داشت،‌ در دومین دقیقه بازی دروازه بایرن را در آلیانس آره نا باز کرد. گلی که در نهایت کمکی به توماس شاف و مردانش برای ماندن در جام حذفی آلمان در فصل 2011 - 2010 نکرد.

نگاهی به نتایج دیگر دیدارها:

انرگی کوتبوس 2 - فرایبورگ یک

FSV فرانکفورت صفر - شالکه یک

کایزرس لاترن 3 - آرمینیا بیله فلد صفر

کوبلنس 2 - هرتابرلین یک

ویکتوریا هامبورگ یک - ولفسبورگ 3

کلن 3 - مونیخ 1860 صفر

گرویتر فورتس 2 - آوگسبورگ 4

بازی های چهارشنبه:

هالشر - دویسبورگ

هوفنهایم - اینگولشتات

آلمانیا آخن - ماینس

اینتراخت فرانکفورت - هامبورگ

کیکرز اوفنباخ - بوروسیا دورتموند

الفرزبرگ - نورنبرگ

شمنیتس - اشتوتگارت

بوروسیا مونشن گلادباخ - بایرلورکوزن

**‌ انگلیس: کارلینگ کاپ

در انگلیس و از رقابت های جام اتحادیه منچستریونایتد میزبان ولورهمپتون بود و در پایان توانست این تیم را با نتیجه 3 بر 2 از پیش رو بردارد. ببه، جی سونگ پارگ و هرناندس گلزنان شیاطین سرخ در این بازی بودند. یونایتد با این برد راهی دور یک چهارم نهایی جام اتحادیه باشگاه های انگلیس شد. ویگان و وست بروم ویچ دیگر تیم های حاضر در این دور از رقابت ها خواهند بود. ویگان 2 بر صفر سوانسی را برد. وست بروم ویچ هم 4 بر یک لستر را از پیش رو برداشت. بیرمنگام هم در ضربه های پنالتی تیم دسته سومی برنتفورد را 4 بر 3 شکست داد. نورثهمپتون که در دور پیش لیورپول را کنار زده بود، برابر ایپسویچ تاون و مربی نام آشنایش روی کین 3 بر یک ماکام ماند و از این رقابت ها کنار رفت.

برنامه دیدارهای چهارشنبه:

نیوکاسل - آرسنال

آستون ویلا - برنلی

وستهام - استوک سیتی

photo 

** اسپانیا:‌ کوپا دل ری

توقف بدون گل رئال مادرید در خانه تیم دسته سومی مورسیا نشان داد، جام حذفی اسپانیا برای تیم مادریدی و هوادارانش همچنان یادآور خاطره هایی تلخ است. مردان ژوزه مورینیو با بخشی از ستارگان خود از جمله کریستیانو رونالدو نتوانستند دروازه مورسیا را باز کنند. آیا رئال مورینیو همانند سال های گذشته وداعی زودهنگام با کوپا دل ری خواهد داشت؟ آیا مورسیا، "آلکورکن" یا "ایرونی" دیگر برای قوهای سپید خواهد بود؟ آقای خاص پیش از انجام بازی گفته بود که نبود بازیکنان اصلی را بهانه ای برای نتیجه نگرفتن قرار نخواهد داد. قهرمان 17 دوره جام پادشاهی اسپانیا 10 نوامبر فرصت دارد تا از تکرار تاریخ جلوگیری کند. رئال از سال 1993 تاکنون در جام حذفی اسپانیا رنگ جام قهرمانی را ندیده است.

بارسلونا هم در روزی که ترکیبی از جوانان و بازیکنان اصلی خود را در میدان می دید،‌ 2 بر صفر میزبان گمنامش کئوتا را برد. ماکسول و پدرو گلزنان آبی - اناری ها در بازی رفت بودند. قهرمان سال 2009 کوپادل ری پس از دست یافتن به این نتیجه به نظر برای بازی برگشت گرفتاری چندانی نداشته باشد.

photo  

 

photo

 

photo

 

photo 

برنامه بازی های چهارشنبه:

ایرون - سویا

لوگرونیس - والنسیا

اخیدو - ویارئال

پورتوخالته - ختافه

وایادولید - اسپانیول

خرس - لوانته

کوردوبا - سانتاندر

هرکولس - مالاگا

مایورکا - خیخون

لاس پالماس - آتلتیکومادرید

بتیس - ساراگوسا

* ایتالیا:‌ کوپا ایتالیا

فیورنتینا به لطف گل دقیقه 119 "باباکار" یک بر صفرامپولی دسته دومی را برد و راهی دور چهارم جام حذفی باشگاه های ایتالیا شد. دوشنبه کار جنوا و گروستو هم به وقت های اضافه کشیده بود؛‌ هرچند لوکاتونی با گل دومش یک دقیقه مانده به پایان وقت قانونی بازی راه را برای صعود تیمش به دور بعد هموار کرد.

برنامه بازی های چهارشنبه:

اودینزه - پادوآ

ویچنزا - آسکولی

آتالانتا - لیورنو

چزنا - - نوارا

فورسینونه - رجینا

برشا - سیتادلا

کرونتونه - آلبینو

بولونیا - مودنا

کالیاری - پیاچنزا

لچه - سیه نا

کاتانیا - وارسه

لاتزیو - پورتوگروآرو


[ جمعه 89/8/7 ] [ 2:3 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

بخش ویژه ای در روی سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا به فینال لیگ قهرمانان اختصاص یافت.

در این بخش اطلاعاتی شامل شهر میزبان توکیو، استادیوم ملی، بلیت فروشی، رسانه ها، و شبکه هایی که این بازی را پوشش می دهند وجود دارد.

همچنین لوگو بازی در این صفحه در دسترس خواهد بود.

در فینال ذوب آهن اصفهان و سئونگنام ایلهوا کره جنوبی برای قهرمانی به میدان خواهند رفت.

قیمت بلیت ها نیز به ترتیب 4500 ین ( معادل 57 هزار تومان) ، 3000 ین ( 38 هزار تومان) ، 2000 ین (25 هزار تومان) تعیین شده است و فروش بلیط از روز 25 شهریور - 16 سپتامبر آغاز شده است.


[ جمعه 89/8/7 ] [ 2:0 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]
<      1   2   3   4   5   >>   >
درباره وبلاگ

برچسب‌ها وب
لینک های مفید
آرشیو مطالب
امکانات وب