فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز ، نایت اسکین


تیم بسکتبال با ویلچر از بازی مقابل آمریکا کنار کشید. - شوتبال!
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شوتبال!

 

تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران از انجام مسابقه با آمریکا خودداری کرد.

در حالی که قرار بود تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران امروز در چارچوب مرحله‌ی یک چهارم نهایی بازی‌های پارالمپیک پکن با تیم ملی آمریکا روبه‌رو شود، تیم ایران در اعتراض به تغییر برنامه‌ی ناگهانی و همچنین رعایت نکردن روحیه‌ی المپیزم از برگزاری این دیدار انصراف داد.

غفور کارگری سرپرست کاروان ایران در بازی‌های پارالمپیک پکن با اعلام این خبر یک چهارم نهایی مردان بین تیم‌های سوم گروه الف و دوم گروه ب برگزار شود اما، به یکباره این برنامه تغییر کرده و بازی به 9 صبح موکول شد.

وی یادآور شد: IPC در پایان دور مقدماتی بازی‌های پارالمپیک اعلام کرد بازی تیم‌های ایران و آمریکا ساعت 9 صبح برگزار خواهد شد در حالی که از شش ماه پیش معین شده بود که این دیدار ساعت 11 و 15 دقیقه برگزار شود. این یعنی جابه‌جا کردن بازی پنجاه و هفتم و پنجاه و هشتم.

سرپرست کاروان ایران در بازی‌های پارالمپیک پکن با تاکید بر اینکه این اقدام مسوولان برگزاری مسابقات روحیه‌ی المپیزم را زیر سوال برد، خاطرنشان کرد: این اقدام مخالف روح حاکم بر منشور المپیک است.

وی ادامه داد: مسوولان مسابقات به دو دلیل چنین اقدام عجیبی انجام دادند. یکی اختیار تصمیم‌گیری درمورد بازی بعد را از ما بگیرند و دیگر اینکه رییس فدراسیون جهانی بسکتبال با ویلچر کانادایی است و اعلام کرده به خاطر بحث رسانه‌ای این تغییر برنامه‌ را انجام داده است. افزود: ملی‌پوشان ما در پکن با درخشش خوب خود سه برد و دو شکست بدست آوردند که یکی از این شکست‌ها تاکتیک ورزشی بود که مرسوم است. چرا که می‌خواستیم رقیب آینده‌مان را خودمان انتخاب کنیم. طبق برنامه قرار بود تیم ایران ساعت 11 و 15 دقیقه امروز با آمریکا روبرو شود که این برنامه به صورت ناگهانی تغییر یافت و به ساعت 9 صبح موکول شد.

کارگری ادامه داد: طبق برنامه‌ای که شش ماه پیش کمیته‌ی بین‌المللی پارالمپیک (IPC) و فدراسیون جهانی بسکتبال با ویلچر (IWBF) اعلام کرده بودند، قرار بود دیدار پنجاه و هفتم بازی‌های پارالمپیک در مرحله‌ی

سرپرست کاروان ایران ادامه داد: پس از تغییر ناگهانی برنامه، روز گذشته سه نامه را به "مورن اورچارد" رییس فدراسیون جهانی بسکتبال با ویلچر نوشته و مراتب اعتراض خود را اعلام کردیم و درخواست کردیم که دیدار ایران به ساعت قبلی خودش بازگردد؛ اما، آنها این کار را انجام ندادند.

وی گفت: همچنین مسعود اشرفی دبیرکل کمیته‌ی پارالمپیک ایران و عضو هیات رییسه‌ی پارالمپیک، جلسه‌ای را با مسوولان این کمیته و کمیته‌ی برگزاری مسابقات داشت که به نتیجه‌ای نرسید. در نهایت اشرفی نیز در نامه‌ای به IPC کناره‌گیری ایران را از ادامه‌ی مسابقات بسکتبال با ویلچر پارالمپیک اعلام کرد.

کارگری در پایان از ارسال نامه‌ای به مسوولان برگزاری رقابت‌های بسکتبال با ویلچر پارالمپیک خبر داد و گفت: در این نامه قصد داریم تا ادعای خسارت مالی کنیم چرا که سال‌های سال برای این تیم هزینه‌ کرده‌ایم.

لازم به ذکر است، دیدار پنجاه و هشتم پارالمپیک پکن را تیم‌های کانادا و رژیم اشغالگر قدس برگزار خواهند کرد.


[ شنبه 87/6/23 ] [ 2:9 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]
درباره وبلاگ

برچسب‌ها وب
لینک های مفید
آرشیو مطالب
امکانات وب