فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز ، نایت اسکین


مقدماتی جام جهانی 2014برزیل - شوتبال!
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شوتبال!

تیم ملی فوتبال ایران سه شنبه شب (21 به وقت ایران) با لباس سفید به مصاف قطر می رود.

به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، جلسه هماهنگی دیدار تیم های ایران و قطر روز دوشنبه در سالن اجتماعات ورزشگاه السد دوحه برگزار شد و از ایران عباس ترابیان سرپرست، خسرو والی زاده مدیر رسانه ای و غلامرضا ابراهیمی مدیر تدارکات تیم ملی شرکت داشتند.

با توجه به اینکه روز دوشنبه آخرین روز تعطیلات عید فطر در قطر است، ترابیان در ابتدای این جلسه عید را به همتای قطری خود تبریک گفت و از میهمان نوازی آنان تشکر کرد.

در این جلسه کلیه نکات فنی توسط ناظر مسابقه از سنگاپور و موارد داوری توسط سعد کمیل ناظر کویتی داوری و همچنین داوران اهل کره جنوبی به مسوولان دو تیم تذکر داده شد.

همچنین قرار شد در دیدار سه شنبه تیم ایران با لباس سفید و قطر با لباس زرشکی در زمین حاضر شوند. رنگ لباس داوران نیز زرد خواهد بود. هیچ کدام از دو تیم بازیکن محروم نداشتند که ناظر مسابقه به این دلیل از دوتیم قدردانی کرد.

**تمرین در زمین اصلی:

تیم ملی فوتبال کشورمان ساعت 19 امروز به وقت محلی به مدت یک ساعت در ورزشگاه اصلی (السد) تمرین خواهد کرد. تیم قطر نیز قبل از ایران در ساعت 18 در همین محل تمرین خواهد داشت.

بازیکنان تیم ملی ایران شب گذشته و امروز را کاملا استراحت کردند تا برای تمرین عصر آماده شوند.

**تبلیغات رسانه‌های قطر برای جلب توجه مردم به دیدار با ایران:

رسانه‌های قطر روز دوشنبه تبلیغات گسترده ای را برای جلب توجه مردم این کشور به دیدار روز سه شنبه با ایران آغاز کرده و آنها را تشویق به حضور در ورزشگاه و حمایت از تیم کشورشان می کنند.

به گزارش مدیر رسانه ای تیم ملی فوتبال ایران از دوحه، تلویزیون قطر و نیز مطبوعات این کشور با پخش تصاویر و چاپ مطالب و عکس هایی قصد دارند باعث تهییج مردم و حضور آنان در ورزشگاه شوند.

براساس این گزارش، برخی از عنوان های روزنامه های دوشنبه قطر به این شرح است:

* آماده باشید......

* لازارونی خطاب به بازیکنان در تمرین: باید بر ایران پیروز شویم – تمام تمرکزمان را باید بر این مسابقه بگذاریم

*چاپ عکس تماشاگران قطری هنگام تشویق این تیم و دعوت از آنان برای آمدن به ورزشگاه

* لازارونی: به پیروزی اطمینان داشته باشید

* رییس فدراسیون فوتبال قطر با حضور در تمرین تیم ملی: دیدار با ایران، مرگ و زندگی نیست

* بازیکنان قطر از هر لحاظ آماده هستند

بخش ورزشی تلویزیون قطر نیز حدود ظهر امروز گزارشی از تمرینات تیم ملی این کشور و سپس تصاویری از آخرین تمرین تیم ایران در تهران و گفت وگوی خبرنگار شبکه "الکاس" با کی روش، خسرو حیدری و میلاد زنیدپور را پخش کرد.


[ سه شنبه 90/6/15 ] [ 3:27 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در نشست خبری پیش از دیدار با قطر گفت: تیم من هیچگاه به یک امتیاز فکر نمی کند، چه حریف ما قطر باشد چه برزیل. ما فقط سه امتیاز را می خواهیم.

کارلوس کی روش که به همراه جواد نکونام کاپیتان تیم ایران در محل سالن کنفرانس ورزشگاه السد شرکت کرده بود، به سوال های گوناگون خبرنگاران خارجی پاسخ گفت:

وی گفت: روز سه شنبه دو تیم مدعی صعود از این گروه باهم بازی دارند و من مطمئن هستم که با یک نتیجه خوب به ایران بازخواهیم گشت. ما تمام بازیهای قطر را قبل و بعد از آمدن آقای لازارونی دیده ایم و حتی خود من دیدار امارات با قطر را از نزدیک تماشا کردم و اطلاع کافی از این تیم داریم. قطر تیم خوبی است اما آنچه برای ما مهم است، کسب پیروزی است.

کی روش همچنین گفت: تیم ملی ایران در دوحه میهمان قطر است و بیشتر تیم ها در خانه حریف بدنبال یک امتیاز هستند اما تیم من هیچگاه به یک امتیاز فکر نمی کند، چه مقابل قطر باشد چه برزیل. چه در خانه بازی کنیم چه در خارج از خانه. من مدتی سرمربی تیم ملی امارات بودم و فوتبال این منطقه را می شناسم. ما با احترام کامل برابر حریفانمان بازی می کنیم و اکنون هم به قطر احترام می گذاریم.

سرمربی تیم ملی ایران افزود: ما تا آخر به مسیر خودمان تا برزیل 2014 ادامه می دهیم. هدف ما دویدن، جنگیدن در هر بازی و پیروز شدن است. باید در زمین مسابقه بهترین باشیم که اگر چنین باشد، می توانیم نتیجه را بسود خودمان رقم بزنیم.

وی درباره اینکه کدام تیم برای ایران خطرناک تر از بقیه است، گفت: الان خیلی زود است. ما فعلا باید امتیاز جمع کنیم و حرکت روبه جلو داشته باشیم. این هدف اصلی ماست. در بازی سه شنبه نیز تمرکزمان این است که در زمین بهترین باشیم و به وظیفه مان در طول 90 دقیقه عمل کنیم. برای من مهم نیست در چه زمانی از بازی گل بزنیم زیرا مهم، گل زدن و پیروز شدن است. چه در دقیقه یک یا 90، نکته کلیدی این است که از مهارت هایمان در زمین استفاده کنیم و پیروز شویم. ما می دانیم که می توانیم پیروز شویم، مهم این است که قطریها هم این را بدانند.

سپس خبرنگاری پرسید بازیکنان قطر چرا باید این را بدانند که کی روش در پاسخ گفت: زیرا بار قبل هم در اینجا تیم ایران به پیروزی رسیده است. البته با آمدن مربی جدید قطر پیشرفت کرده اما ما به خودمان اطمینان داریم که بازی را می بریم.

کی روش پس از این کنفرانس بهمراه نکونام بازدید کوتاهی از زمین چمن ورزشگاه السد انجام داد.


[ سه شنبه 90/6/15 ] [ 3:24 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

Iran players Hadi Aghili (L) and Javad Nekounam (R) vie for the ball against Qatar

تیم ملی فوتبال ایران سه شنبه هفته جاری و در دومین دیدارش در چارچوب مقدماتی جام جهانی برزیل به مصاف قطری می‌رود که سبک خاص فوتبالش همیشه حریفان را آزار داده است.

تیم ملی فوتبال ایران ، برای کسب دومین سه امتیاز خود در راه رسیدن به جام جهانی برزیل، سه‌شنبه شب در دوحه مقابل تیم ملی فوتبال قطر صف آرایی می‌کند. این در حالی است که ایران تاکنون توانسته 10 بار از سد این حریف جنوبی‌اش بگذرد و اینک با هدف کسب یازدهمین پیروزی راهی دوحه می‌شود.

فوتبال ایران همیشه به تکنیکی بودن و تجربه بالای بازیکنانش شناخته شده است. این امر در حال حاضر با وجود بازیکنانی نظیر علی کریمی، فرهاد مجیدی و جواد نکونام بیش از هر زمانی نمود دارد اما در سوی دیگر میدان قطری حضور دارد که سبک فوتبالش همیشه حریفان را آزار داده است. بازیکنان تیم فوتبال همسایه جنوبی ایران با اتلاف وقت‌های بیش از حد، ایجاد فشار روانی روی بازیکنان حریف به وسیله ایجاد حاشیه و درگیری فوتبالی را به نمایش می‌گذارند که در ایران به «فوتبال قطری» شهرت یافته و گاهی در بازی دیگر تیم‌های عربی نیز دیده می‌شود.

نکته‌ای که نباید از آن به سادگی گذشت، میزان تجربه و اعتماد به نفس بازیکنان دو تیم است که در این زمینه می‌توان گفت کفه ترازو به سود ملی پوشان ایران سنگینی می‌کند. قطری‌ها هر چند با استخدام چند بازیکن خارجی و تغییر ملیت آن‌ها سعی کرده‌اند تیمی با کیفیت و تکنیکی را روانه میادین کنند و تا حدودی نیز موفق شده‌اند، اما همچنان می‌توان اطمینان داشت که بازیکنان ایران از نظر سرعت و کیفیت بهتر از قطری‌ها باشند.

چند تن از کارشناسان فوتبال از جمله بیژن ذوالفقارنسب، معتقدند با حضور بازیکنان حاضر و هدایت کارلوس کی‌روش، تیم ملی در دوحه به مشکل فنی بر نخواهد خورد و تنها دشمن ایران در دیدار سه‌شنبه هوای گرم دوحه است. همچنین وی اعتقاد دارد بازیکنان تیم ملی باید برابر قطر بسیار هوشیار باشند تا اسیر حاشیه‌سازی حریف نشوند.

دیدار تیم‌های ملی ایران و قطر از نگاه آمار نیز شانس پیروزی ایران را پیش از حریف نشان می‌دهد . ایران و قطر تاکنون 15 بار با یکدیگر رودر رو شده‌اند که سهم ایران از پیروزی 10 و سهم قطری‌ها سه مرتبه است. دو دیدار دو تیم نیز به تساوی کشیده شده است. همچنین پنج پیروزی ایران در دوحه رقم خورده است.

بهترین برد ایران در سال 2008 اتفاق افتاده است که تیم ملی ایران در یک دیدار دوستانه با حساب 6 بر یک از سد حریفش گذشت و بدترین شکست ایران نیز در سال 1997 و در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 1998 و با نتیجه‌ دو بر صفر رقم خورد و باعث شد ایران نتواند به طور مستقیم به جام جهانی صعود کند.

آخرین رویارویی دو تیم در سال گذشته با نتیجه‌ تساوی بدون گل پایان یافت تا امسال برای شانزدهمین بار ایران و قطر رودر روی یکدیگر قرار بگیرند. قطر در بازی اولش با تساوی بدون گل برابر بحرین متوقف شد ولی ایران توانست در خانه با نتیجه‌ سه بر صفر اندونزی را از پیش رو بردارد. همچنین ایران پس از جام ملت‌های آسیا در سال گذشته، تاکنون 450 دقیقه است که دروازه‌اش را بسته نگاه داشته است.

دیدار دو تیم ایران و قطر سه شنبه و از ساعت 21 در ورزشگاه السد دوحه برگزار می‌شود. سه‌شنبه در سایر گروه‌ها نیز دیدارهایی برگزار می‌شود که در مهم‌ترین دیدارها عربستان در خانه میزبان استرالیا است و ژاپن در تاشکند به مصاف ازبکستان می‌رود.

دیدار تیم‌های عربستان سعودی و استرالیا در حالی سه‌شنبه برگزار می‌شود که همه منتظر تقابل این دو تیم مطرح آسیایی با یکدیگر بودند. گروه چهارم مقدماتی جام جهانی با حضور این دو تیم گروه « مرگ » لقب گرفته است و مطمئنا تقابل این دو بسیار تماشایی خواهد بود.

همچنین ژاپن در دیدار با ازبکستان در تاشکند کار بسیار سختی در پیش خواهد داشت، چرا که ازبک‌ها نشان داده‌اند بسیار با انگیزه هستند و قصد دارند با حضور در جام جهانی قدرت خود را به سایر تیم‌ها نشان دهند.

برنامه دیدارهای هفته دوم و جدول گروه‌های مقدماتی جام جهانی به این شرح است:

گروه A:

سنگاپورـ عراق، ورزشگاه جالان بسار

اردن ـ چین، ورزشگاه بین‌المللی امان

جدول گروه A :

1ـ اردن 3 امتیاز (تفاضل گل 2+)

2ـ چین 3 امتیاز (تفاضل گل 2+)

3ـ سنگاپور صفر امتیاز (تفاضل گل 1ـ)

4ـ عراق صفر امتیاز (تفاضل گل 2ـ)

گروه B:

لبنان ـ امارات، ورزشگاه اسپورت سیتی

کویت ـ کره جنوبی، ورزشگاه صلح و آزادی

جدول گروه B:

1ـ کره جنوبی 3 امتیاز (تفاضل گل 6+)

2ـ کویت 3 امتیاز (تفاضل گل 1+)

3ـ امارات صفر امتیاز (تفاضل گل 1ـ)

4ـ لبنان صفر امتیاز (تفاضل گل 6ـ)

گروه C:

کره شمالی ـ تاجیکستان، ورزشگاه یانگ گاک دو

ازبکستان ـ ژاپن، ورزشگاه پاختاکور

جدول گروه C :

1ـ ژاپن 3 امتیاز (تفاضل گل 1+)

2ـ ازبکستان 3 امتیاز (تفاضل گل 1+)

3ـ کره شمالی صفر امتیاز (تفاضل گل 1ـ)

4ـ تاجیکستان صفر امتیاز (تفاضل گل 1ـ)

گروه D :

تایلند ـ عمان، ورزشگاه راجا مانگالا

عربستان ـ استرالیا ، ورزشگاه شاهزاده محمد بن فهد

جدول گروه D:

1ـ استرالیا 3 امتیاز (تفاضل گل 1+)

2ـ عربستان یک امتیاز (تفاضل گل صفر)

3ـ عمان یک امتیاز (تفاضل گل صفر)

4ـ تایلند صفر امتیاز (تفاضل گل 1ـ)

گروه E:

اندونزی ـ بحرین، ورزشگاه گلورا بونگ کارنو

قطر ـ ایران، ورزشگاه السد

جدول گروه E

1ـ ایران 3 امتیاز (تفاضل گل 3+)

2ـ قطر یک امتیاز (تفاضل گل صفر)

3ـ بحرین یک امتیاز (تفاضل گل صفر)

4ـ اندونزی صفر امتیاز (تفاضل گل 3ـ)


[ سه شنبه 90/6/15 ] [ 2:44 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]


[ شنبه 90/6/12 ] [ 2:42 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

Japanese forward Mike Havenaar (L) celebrates the goal by defender Maya Yoshida (R, #20) with other team mates

توقف عربستان در مسقط و شکست عراق در خانه به همراه باخت خانگی امارات برابر کویت از نتایج شگفت‌انگیز شب نخست رقابتهای انتخابی جام جهانی در منطقه آسیا بود.

‌تمامی دیدارهای رقابتهای مقدماتی جام جهانی در منطقه آسیا در شب نخست به پایان رسید که شکست عراق در خانه، باخت امارات به کویت و توقف عربستان برابر عمان از نتایج عجیب این رقابتها بود.

از گروه اول چین در خانه با نتیجه شکننده دو بر یک برابر سنگاپور به پیروزی رسید اما عراق در خانه با نتیجه عجیب دو بر صفر به اردن باخت. این در حالی بود که زیکو سرمربی معروف برزیلی برای نخستین بار روی نیمکت تیم ملی عراق می‌نشست.

در گروه دوم کره جنوبی با نتیجه پر گل شش بر صفر لبنان را شکست داد تا قاطع ترین پیروزی بزرگان فوتبال آسیا را در شب اول رقم بزند. در این گروه یکی دیگر از شگفتی‌های شب نخست رقم خورد و کویت در شرایطی که سه بر صفر از امارات پیش بود با نتیجه سه بر دو میزبانش امارات را از پیش رو برداشت.

از گروه سوم ژاپن با نتیجه یک بر صفر کره شمالی را شکست داد و ازبکستان هم با همین نتیجه تاجیکستان را برد.

Japanese midfielder Shinji Kagawa (2nd L) passes the ball among North Korean midflieder Ri Chol-Myong (L), defender Jong Kwang-Ik (2nd R) and defender and captain Ri Kwang-Chon

Japanese forward Hiroshi Kiyotake (L) and North Korean defender Jong Kwang-Ik (2nd R) watch the ball

Shinji Kagawa of Japan controls the ball against Jong Il-Gwan of North Korea

در گروه چهارم استرالیا در خانه به پیروزی شکننده دو بر یک برابر تایلند رسید و عربستان در مسقط با نتیجه صفر بر صفر برابر عمان متوقف شد.

Luke Wilkshire of the Socceroos and Chonlatit Jantakam of Thailand challenge for the ball

Tim Cahill of the Socceroos makes a break past Datsakorn Thonglao of Thailand

Australia

در گروه پنجم هم ایران با نتیجه سه بر صفربرابر اندونزی پیروز شد و بحرین و قطر در منامه به تساوی صفر بر صفر رسیدند تا با این نتیجه تیم ایران در پایان شب نخست در صدر گروه پنجم قرار گیرد.


[ شنبه 90/6/12 ] [ 1:52 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

Iran

به لطف حمایت بیش از هفتاد و پنج هزار تماشاگر، تیم ملی ایران نخستین گام را در رقابتهای مقدماتی جام جهانی 2014 با پیروزی پشت سر گذاشت.

تیم ملی فوتبال ایران امشب کارش را در رقابتهای جام جهانی برزیل با پیروزی آغاز کرد. نتیجه سه بر صفر پیروزی مطمئنی بود که مردان کی‌روش در نخستین گام این رقابتها کسب کردند. جواد نکونام کاپیتان تیم ایران زننده دو گل اول این دیدار بود و گل سوم را هم آندرانیک تیموریان وارد دروازه حریف کرد.

او در دقایق 50 و 73 و بروی روی دو ضربه سر گلهای پیروزی بخش ایران را به ثمر رساند. در شرایطی تیم ایران این بازی را با پیروزی پشت سر گذاشت که در نیمه نخست بازیکنان تیم ایران عملکرد چندان خوبی از خود به نمایش نگذاشتند و اصرار آن‌ها برای ارسال توپهای بلند و سانتر از جناحین بی اثر بود.

با شروع نیمه دوم و در شرایطی که بیش از 70 هزار تماشاگر تیم ایران را حمایت می‌کردند، جواد نکونام موفق شد پس از سانتر خسرو حیدری با ضربه سر گل نخست ایران را وارد دروازه اندونزی کند.

پس از این گل، چند موقعیت دیگر نیز برای ایران به دست آمد اما بازیکنان ایران نتوانستند از این فرصتها استفاده کنند.

به نظر می‌رسید در ادامه با حضور احسان حاج صفی و حسین ماهینی به جای خلعتبری و غلامرضا رضایی تیم ایران بازی تدافعی را انجام دهد اما گل دقیقه 73 کاپیتان نکونام خیال کی‌روش و هواداران فوتبال دوست ایرانی را راحت کرد.

این گل با ضربه سر کاپیتان نکونام پس از سانتر آندرانیک تیموریان بازیکنی که جانشین قاسم حدادی فر مصدوم شده بود، ‌وارد دروازه سرخ پوشان اندونزی شد.

پس از این گل باز هم تیم ملی به حملاتش ادامه داد که در ادامه این حملات آندرانیک تیموریان در دقیقه 87 و پس از کاری ترکیب با حسین ماهینی گل سوم ایران را وارد دروازه اندونزی کرد.

تیم ایران سه‌شنبه پیش‌رو در دوحه به مصاف تیم ملی قطر می‌رود.

photo

photo

Iran

تعداد تماشاگران: نزدیک به 75 هزار نفر

ترکیب تیم ملی ایران:

1- مهدی رحمتی، 2- خسرو حیدری، 4- سید جلال حسینی، 5- هادی عقیلی، 6- جواد نکونام(کاپیتان)، فرهاد مجیدی، 8- علی کریمی، 9- محمدرضا خلعتبری(احسان حاج صفی)، 11- غلامرضا رضایی(حسین ماهینی)، 17- قاسم حدادی‌فر(آندرانیک تیموریان)، 23- مهرداد پولادی

ترکیب تیم ملی اندونزی:

1- مارکوس، 3- سیوکور، 4-هاریونو،7- بنی، 9آلفارو گونزالس، 15- فیرمان، 16- رابی، 17- محمد الهام، 20- بامبانگ(کاپیتان)، 22-محمد رضوان، 23-هامکا

تیم داوری:

توما ماساکی، یاگی آکانه، نیشیو هیداکی (ژاپن) و ماهاپاب چای‌یا(تایلند)


[ جمعه 90/6/11 ] [ 11:25 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

The logo of Brazil

در نخستین بازی از مرحله سوم مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی 2014 در قاره آسیا تیم ملی استرالیا از ساعت 14:30 فردا جمعه به وقت تهران در

ورزشگاه "سونکورپ" بریزبین پذیرای تیم ملی تایلند خواهد بود.

تیم‌های بحرین و قطر که همگروه تیم ملی کشورمان در مرحله سوم مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی هستند نیز برگزارکننده آخرین دیدار این روز خواهند بود. این دیدار نیز

از ساعت 21:30 در ورزشگاه ملی منامه برگزار خواهد شد. 

 برنامه دیدارهای هفته اول از مرحله سوم مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی 2014 در قاره آسیا به شرح زیر است:

جمعه - 11/6/1390

گروه A:
* چین - سنگاپور، ساعت 16:30، ورزشگاه تیودونگ کانمینگ
* عراق - اردن، ساعت 18:30، ورزشگاه فرانسو حریری اربیل

گروه B:
* کره جنوبی - لبنان، ساعت 15:30، ورزشگاه گویانگ
* امارات - کویت، ساعت 20، ورزشگاه طحنون بن محمد العین

گروه C:
* ژاپن - کره شمالی، ساعت 15:50، ورزشگاه سایتاما 2002
* تاجیکستان - ازبکستان، ساعت 16، ورزشگاه تسنترالنی ریسپابلیکانسکی

گروه D:
* استرالیا - تایلند، ساعت 14:30، ورزشگاه سونکورپ بریزبین
* عمان - عربستان، ساعت 19:30، ورزشگاه السیب مسقط

گروه E:
* ایران - اندونزی، ساعت 20، ورزشگاه آزادی تهران
* بحرین - قطر، ساعت 21:30، ورزشگاه ملی منامه


[ جمعه 90/6/11 ] [ 3:37 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

*نگاه کلی:

اندونزی با 238 میلیون نفر جمعیت، چهارمین کشور پرجمعیت دنیا است که در جنوب شرق آسیا واقع شده است. فوتبال پرطرفدارترین رشته ورزشی در این کشور است، اگرچه بیشتر افتخارات ورزشی این کشور در بدمینتون بوده است. تا سال 1979 لیگ فوتبال این کشور آماتور بود، اما از این سال یک لیگ نیمه حرفه ای نیز ایجاد شد. در سال 1994 این دو لیگ ادغام و لیگ واحدی بوجود آمد. از سال 2008 نیز سوپر لیگ اندونزی تاسیس شد که بالاترین سطح فوتبال در این کشور است و 18 تیم در آن رقابت می کنند. آرمه آ، پرسیپورا، پرسیک و ماکاسار از جمله سرشناس ترین باشگاههای این کشور هستند. فعالیت تیم ملی این کشور نیز از سال 1921 آغاز شده است. اندونزی به جز سال های اولیه فعالیت خود، هیچگاه تیم قدرتمندی حتی در شرق آسیا نیز نبوده است. این تیم در 4 دوره جام ملتهای آسیا حضور داشته است که در هر چهار دوره در مرحله اول حذف شده است.

A goal keeper tries to block a ball as Indonesian youths play football during the "Sepak Bola Antar Kampung" or the village cup in Jakarta

*افتخارات ملی:

حضور در مرحله یک چهارم نهایی المپیک 1956

4 مقام نایب قهرمانی در جام ملتهای جنوب شرق آسیا( آ سه آن)

2 قهرمانی، 2 نایب قهرمانی و 3 مقام سومی در بازیهای جنوب شرق آسیا

یک مقام سومی در بازیهای آسیایی

*ورزشگاه ملی: گلورا بانگ کارنو، جاکارتا

استادیوم 88 هزار نفری گلورابانگ در مسابقات تیم ملی اندونزی همیشه پر از جمعیت است. این ورزشگاه در سال 1962 ساخته شده و در سال 2007 نیز میزبان فینال جام ملتهای آسیا بین عراق و عربستان بود. مسابقات بازیهای آسیایی 1962 نیز در این ورزشگاه برگزار شده است. نام قبلی آن نیز سینایان بوده که تیم ملی ایران در مقدماتی جام ملتهای 1984 آسیا چند بازی در این ورزشگاه به میدان رفت.

 
*سرمربی: ویم رایسبرگن

متولد 18 ژانویه 1952 در هلند؛ این مربی 59 ساله که در دوران بازی اش مدافع تیم سرشناس فاینورد بود، کمتر از دو ماه پیش بود که هدایت اندونزی را بر عهده گرفت و جانشین آلفرد ریدل شد. رایسبرگن در دروان حضورش در تیم ملی هلند دو بار با این تیم نایب قهرمان جام جهانی 1974 و 1978 شد. او سابقه مربیگری در تیم ملی ترینیداد و توباگو را دارد و در جام جهانی 2006 نیز در کادر فنی این تیم حضور داشت. این مربی قبل از حضور در تیم ملی اندونزی نیز سرمربی تیم ماکاسار در این کشور بود.


*ستاره: بامبانگ پامونگکاس

مهاجم 31 ساله باشگاه پرسیا جاکارتا، بازوبند کاپیتانی تیم ملی اندونزی را بر بازو می بندد و رکوردار بازی و گل ملی در تاریخ فوتبال اندونزی است: 76 بازی ملی و 36 گل. کاپیتان اندونزی سابقه بازی در لیگ هلند را نیز دارد و در لیگ اندونزی نیز 142 گل به ثمر رسانده است.


*سابقه حضور در جام جهانی

اندونزی اولین تیم آسیایی بود که حضور در جام جهانی را تجربه کرد، البته با نام هند هلند، چرا که در آن زمان مستعمره هلند بود. این تیم در جام جهانی 1938 فرانسه حضور یافت و با شکست 6- صفر مقابل مجارستان در دور اول حذف شد. تنها حریف اندونزی در دور انتخابی مسابقات نیز ژاپن بود که این تیم نیز انصراف داد و اندونزی بدون حضور در مسابقات مقدماتی پای به جام جهانی 1938 گذاشت.

اندونزی اولین بار با این نام در مقدماتی جام جهانی 1950 حاضر شد، اما از ادامه مسابقات انصراف داد. قرمز و سفیدها(لقب تیم ملی اندونزی) تا جام جهانی 1970 اجازه حضور در مسابقات مقدماتی را نداشتند، اما از مقدماتی جام 1974 بار دیگر وارد عرصه مسابقات شدند و در هر دوره نیز در مرحله مقدماتی حذف شده اند.

Indonesian Budi Sudarsono (13) fights for a ball with Oman player Muhamed Rabia Jamaan

*مقدماتی جام جهانی 2014

اندونزی از مرحله دوم مسابقات وارد شد و در دو بازی رفت و برگشت مقابل ترکمنستان قرار گرفت. بازی رفت در عشق آباد 1-1 شد و در بازی برگشت اندونزی 4-3 پیروز در مجموع با حساب 5-4 راهی مرحله گروهی شد. بازی برگشت این تیم مقابل ترکمنستان در جاکارتا 88 هزار تماشاگر داشت که فعلاً پرتماشاگرترین بازی مسابقات مقدماتی جام جهانی 2014 است.

*نتایج اخیر

اندونزی در سال 2011 دو بازی در مقدماتی جام جهانی و دو بازی دوستانه انجام داده است. این تیم در ماه دسامبر سال گذشته نیز 7 بازی در جام سوزوکی انجام داد که 6 برد و یک باخت بدست آورد. بهترین نتیجه این تیم طی یک سال اخیر پیروزی 6- صفر مقابل لائوس بوده است. اندونزی قبل از رویارویی با تیم ملی ایران یک برد 4-1 مقابل فلسطین و یک باخت 1- صفر مقابل اردن داشته است.

*رتبه در رده بندی فیفا: 131 در جهان، بیستم در آسیا

تیم فعلی: برای دو بازی اول در مقدماتی جام جهانی 20 بازیکن به تیم ملی دعوت شده اند. همه این بازیکنان در لیگ اندونزی شاغل هستند. میانگین سنی تیم 31/3 سال است که جوانترین بازیکن تیم 20 سال و مسن ترین بازیکن نیز 31 ساله است. به جز یک دروازه بان و یک مدافع، بقیه بازیکنان دارای بازی ملی هستند.


[ چهارشنبه 90/6/9 ] [ 10:49 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

علی کریمی گفت: تیم ملی فوتبال برای بازی با اندونزی شرایط خوبی دارد و امیدوارم همین روند ادامه پیدا کند تا بتوانیم به جام جهانی صعود کنیم.

بازیکن تیم ملی در نشست خبری امروز اظهار کرد: فکر می‌کنم ایران با اندونزی بازی نکرده باشد و ما تنها شناختی که از این تیم داریم بازی آن‌ها با فلسطین است که با کادر فنی آن بازی را آنالیز کردیم.

وی ادامه داد: بازی با اندونزی برای صعود به جام جهانی قدم اول ما است که امیدوارم بتوانیم با یک بازی خوب قدم محکمی در این مسیر برداریم.

علی کریمی در ادامه درباره حضور بازیکنان باتجربه در تیم ملی عنوان کرد: در لیگ ما بازیکنان جوان و ستاره های زیادی وجود دارند که هر کدام شان در باشگاههای خود ستاره اند. آن‌ها می‌توانند در تیم ملی حضور داشته باشند اما چیزی که مهم است موفقیت تیم ملی است.

وی همچنین درباره استفاده کی‌روش از بازیکنان باتجربه عنوان کرد: بودن من و مجیدی هیچ خطری برای بازیکنان جوان ایجاد نمی‌کند. هر کدام از آن‌ها در باشگاههای خود ستاره اند و می‌توانند جایگاهشان را در تیم ملی پیدا کنند. ما نیز در کنار بقیه بازیکنان سعی و تلاش می‌کنیم و تنها چیزی که مهم است موفقیت تیم ملی است.

کریمی در ادامه افزود: در بازی روز جمعه نیاز زیادی به کمک هواداران داریم، آن‌ها همیشه ما را حمایت کردند و امیدوارم جمعه نیز به استادیوم بیایند تا با یک بازی زیبا و پر گل قدم اول را در مسیر رسیدن به جام جهانی محکم برداریم. تنها چیزی که باعث می‌شود هواداران با تیم ملی آشتی کنند نتیجه گیری تیم ملی است.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که بازی زیبا را دوست دارد یا کسب نتیجه را؟ تصریح کرد: من به شخصه بازی زیبا و نتیجه را با هم دوست دارم اما با توجه به فرهنگ غلطی که در بین ما رایج شده تنها نتیجه گیری مهم است. امیدوارم روزی فرا برسد که تیم ملی با انجام بازی زیبا نتیجه های خوب نیز کسب کند.

کریمی همچنین درباره بازگشت بلاژویچ به فوتبال ایران افزود: بلاژویچ همیشه نسبت به من لطف داشته، زمانی که شنیدم دوباره به ایران برمی‌گردد خیلی خوشحال شدم اما نمی‌دانم با توجه قانون جدیدی که گذاشته شده وی می‌تواند به عنوان مربی فعالیت کند یا نه؟

کریمی در پاسخ به این پرسش که آیا کی‌روش از بازیکنان تیم ملی راضی است یا نه گفت: من نمی‌توانم بگویم کی‌روش از بازیکنان راضی است یا نه، وی یک مربی حرفه‌ای است و نیاز به زمان دارد تا هم بازیکنان و هم مربی و کادر فنی با یکدیگر هماهنگ شوند.

مازیار زارع با توجه به اینکه دو کارته است و نمی تواند مقابل اندونزی به میدان برود، معتقد است موفقیت تیم ملی خیلی مهم تر از بازی کردن است.

مازیار زارع در نشست خبری قبل از تمرین تیم ملی برای بازی با اندونزی اظهار کرد: بازی قبلی تیموریان می‌توانست بازی کند اما با توجه به این‌ که نکونام نبود، تشخیص مربیان این بود که من بازی کنم. تیم ملی آن‌قدر بازیکن دارد که نیازی به من نداشته باشد.

وی در ادامه افزود: تمام تلاشم را می‌کنم تا جزو نفرات اصلی تیم ملی باشم. برای من فقط موفقیت تیم ملی مهم است و ما برای رسیدن به این موفقیت راه سختی را پیش رو داریم.

بازیکن تیم ملی فوتبال گفت: فعلا تیم ملی مهمتر است و به ذوب آهن فکر نمی‌کنم.

محمد قاضی در نشست خبری قبل از تمرین تیم ملی برای بازی با اندونزی اظهار کرد: از این‌که به تیم ملی دعوت شده‌ام خیلی خوشحالم، در تیم ملی بازیکنان بزرگی هستند که من فعلا تلاش می‌کنم در کنار آن‌ها باشم و اگر هم فرصتی شد بتوانم به تیم ملی کمک کنم.

وی افزود: برای بازی با اندونزی آماده ام و تیم ملی شرایط خوبی دارد. امیدواریم بتوانیم روز جمعه با انجام یک بازی خوب قدم اول را محکم برداریم.

قاضی در ادامه درباره تفاوت شرایط تیم ملی و تیم های باشگاهی گفت: تمرین هایی که در تیم ملی انجام می‌دهیم خاص است و با تفکراتی که در باشگاهها وجود دارد متفاوت است، در حال حاضر نیز کارهای اردوی اتریش را ادامه می‌دهیم تا بتوانیم خیلی زود خودمان را با شرایط وقف دهیم.

بازیکن ذوب آهن درباره مشکلات مدیریتی این باشگاه گفت: فعلاً تمام فکر و تمرکزم برای تیم ملی است و هیچ فکری به ذوب آهن نمی‌کنم تا اردوی تیم ملی تمام شود و برگردم ببینم چه اتفاقاتی افتاده است.


[ چهارشنبه 90/6/9 ] [ 3:15 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

فرهاد مجیدی با تمجید از حضور علی کریمی در تیم ملی گفت: تا زمانی که کادر فنی تیم ملی بخواهند، در این تیم خواهد ماند.

فرهاد مجیدی پیش از شروع تمرین تیم ملی فوتبال در جمع خبرنگاران گفت: در سه روز گذشته تمرین‌های بسیار خوبی با همراه سایر بازیکنان انجام داده‌ایم و بسیار تلاش کرده‌ایم که برای بازی برابر اندونزی آماده شویم.

وی در ادامه درباره تیم ملی اندونزی که حریف اول ایران در دور مقدماتی جام جهانی است خاطرنشان کرد: امروز صبح فیلم یکی از بازی‌های این تیم را ارزیابی کردیم. اندونزی تیمی نیست که در حد ما باشد ولی با این حال آن‌ها را دست کم نمی‌گیریم.

مجیدی همچنین درباره سایر حریفان ایران در گروهش نیز تصریح کرد: تیم‌هایی که با آن‌ها همگروه هستیم به راحتی مقابل ما شکست می‌خورند و ما راحت به دور بعد صعود می‌کنیم اما رقابت‌ها در دور دوم سخت‌تر می‌شود، ولی ما با بازیکنان و کادر فنی خوبی که داریم به جام جهانی صعود خواهیم کرد.

مجیدی که پیش از این گفته بود اگر در تیم ملی نیمکت‌نشین هم باشد، خداحافظی نخواهد کرد، در پاسخ به این سوال که چرا در زمان گذشته از تیم ملی خداحافظی کرد؟ گفت: در زمانی که افشین قطبی سرمربی تیم ملی بود، شرایط خاص خودش را داشت ولی اکنون با کادر فنی و کادر سرپرستی تیم ملی افتخار می‌کنم که به عنوان یک ایرانی پیراهن تیم ملی را بپوشم و تا زمانی که من را بخواهند، در خدمت تیم ملی خواهم بود.

در ادامه خبرنگاری از مجیدی درباره تقابل دو کاپیتان تیم‌های استقلال و پرسپولیس در تیم ملی پرسید که او جواب داد: علی کریمی از دوستان بسیار خوب من است و همه می‌دانند که او بهترین فوتبالیست یک دهه اخیر ایران است. بازگشت کریمی به تیم ملی بسیار کمک کرده است و من به همراه او هر کمکی که از دست‌مان بربیاید انجام می‌دهیم.

برخی کارشناسان معتقدند فرهاد مجیدی آن چنان که در استقلال موفق است،‌ نمی‌تواند در تیم ملی نیز موفق ظاهر شود. او در این باره این گونه اظهار نظر کرد: هنوز که در تیم ملی بازی نکرده‌ام و شاید این کارشناسان درست گفته‌اند اما من اعتقاد دارم هر کس به تیم ملی دعوت می‌شود، باید خیلی خوب باشد و من نیز که اکنون دعوت شده‌ام می‌خواهم بهتر از استقلال بازی کنم.

مدافع ملی‌پوش تیم فوتبال استقلال تهران گفت: هواداران، تیم ملی فوتبال را از همین بازی اول حمایت کنند تا با کمک آن‌ها به جام جهانی صعود کنیم.

حنیف عمران‌زاده پیش از تمرین تیم ملی فوتبال پاسخگوی خبرنگاران بود و با بیان اینکه شرایط اردوی تیم ملی بسیار خوب است، گفت: من پس از بازی با فولاد به تیم ملی اضافه شدم و از آنجایی که فرصتی برای انجام ریکاوری نداشتم با اجازه کی‌روش دو روز به ریکاوری پرداختم و اگر خدا بخواهد امروز می‌خواهم به همراه سایرین تمرین کنم تا برای بازی با اندونزی آماده شوم.

وی در ادامه درباره اولین حریف ایران در راه صعود به جام جهانی خاطرنشان کرد: دیدید که مالدیو در برابر ایران چقدر باانگیزه بازی کرد، بنابراین تیم اندونزی نیز برابر ما بسیار باانگیزه خواهد بود و باید بگویم از این پس برای ما همه بازی‌ها حکم فینال را دارد و اندونزی اولین پلی است که باید برای رسیدن به جام جهانی از آن عبور کنیم.

عمران زاده افزود: بازی‌های ما در مرحله بعد سخت‌تر می‌شود که همین جا از هواداران می‌خواهم در تمام بازی‌ها ما را حمایت کنند تا بتوانیم با کمک آن‌ها به جام جهانی صعود کنیم.

مدافع تیم فوتبال استقلال تهران در ادامه با بیان اینکه با مربی خوبی مثل کی‌روش و بازیکنان خوب ایران تیم ملی می‌تواند به جام جهانی صعود کند، درباره خط خوردنش از تیم ملی در زمان جام ملت‌های آسیا گفت: متاسفانه در زمان قطبی با اینکه در تمام اردوهای تیم ملی حاضر بودم، در آستانه جام ملت‌ها مورد بی‌مهری قرار گرفتم و خط خوردم اما این بار امیدوارم تا آخر در خدمت تیم ملی باشم.

وی در پایان وجود فرهاد مجیدی در اردوی تیم ملی را بسیار مفید ارزیابی و تصریح کرد: فرهاد مجیدی و علی کریمی از بزرگان فوتبال ایران هستند و حضورشان در تیم ملی بسیار مفید است. امیدوارم مجیدی مانند استقلال در تیم ملی نیز موفق باشد.

بازیکن تیم ملی فوتبال اعتقاد دارد تیم ملی می‌تواند در اولین دیدارش در راه صعود به جام جهانی، اندونزی را با نتیجه‌ای پرگل شکست دهد.

مهرداد پولادی پیش از تمرین امروز عصر تیم ملی فوتبال با حضور در جمع خبرنگاران، شرایط اردوی تیم ملی را بسیار خوب ارزیابی و اظهار کرد: خدا را شکر از همه لحاظ آماده هستیم تا اندونزی را با نتیجه پرگل شکست دهیم. بازیکنان تیم ملی در شرایط خوبی به تیم ملی دعوت شدند چرا که پس از گذشته 5 هفته در لیگ برتر بدن‌های بازیکنان کاملا آماده مسابقه است.

وی در ادامه با بیان اینکه در فوتبال امروز دنیا نمی‌شود هیچ تیمی را دست کم گرفت درباره تیم ملی فوتبال اندونزی خاطرنشان کرد: برای اندونزی احترام قائلیم اما ما تیم ملی ایران هستیم و امیدواریم با حضور پرشمار تماشاگران در بازی جمعه این تیم را شکست دهیم.

پولادی همچنین دیگر تیم‌های همگروه ایران را تیم‌هایی خوبی توصیف و تصریح کرد: قطر و بحرین در سال‌های اخیر پیشرفت زیادی کرده‌اند اما مطمئن هستم با بازیکنان خوبی که در اختیار داریم این دو تیم را به راحتی شکست می‌دهیم.

وی در ادامه خطاب به هواداران گفت: من نیز مانند سایر بازیکنان از هواداران می‌خواهم در بازی‌های ملی ما را حمایت کنند چون ما به حمایت آن‌ها بسیار احتیاج داریم. آن‌ها نباید به تصور اینکه اندونزی حریف آسانی است، از حضور در ورزشگاه امتناع کنند.

پولادی در پایان درباره آخرین وضعیت تیم فوتبال مس کرمان و برکناری صمد مرفاوی و مدیرعامل باشگاه گفت: پس از این اتفاق‌ها هنوز با باشگاه صحبتی نکرده‌ام اما امیدوارم هرچه می‌شود خیر باشد. البته نژاد زمانی برای تیم خیلی تلاش کرد و اصلا درست نبود که آن گونه برکنار شود.

 


[ دوشنبه 90/6/7 ] [ 1:42 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]
<      1   2   3   4      >
درباره وبلاگ

برچسب‌ها وب
لینک های مفید
آرشیو مطالب
امکانات وب