فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز ، نایت اسکین


مقدماتی جام جهانی 2014برزیل - شوتبال!
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شوتبال!

 

دومین جلسه تمرینی تیم ملی فوتبال ایران عصر امروز (شنبه) با اضافه شدن هادی عقیلی برگزار شد.

تیم ملی در دومین جلسه تمرینی‌اش که عصر امروز (شنبه) از ساعت 18 و 30 دقیقه در کمپ تیم‌های ملی برگزار شد، با یک بازیکن بیشتر نسبت به روز گذشته تمرین کرد. هادی عقیلی جمع ملی‌پوشان را به 22 نفر رساند.

بازیکنان امروز با لباس یکدست قرمزرنگ وارد زمین شدند. برنامه این تمرین هم خیلی سنگین نبود و به نظر می‌رسد کی‌روش سعی می‌کند آرام آرام فشار تمرین‌ها را بیشتر کند.

او در ابتدای تمرین بازیکنان را جمع کرد و صحبت‌هایی با آن‌ها داشت. سپس ملی‌پوشان بدن‌هایشان را گرم کرده و در قالب چهار گروه به حرکات کششی و نرمش‌های سبک پرداختند. از این لحظه به بعد ملی‌پوشان به دو گروه 11 نفره و 9 نفره تقسیم شدند و دو دروازه‌بان یعنی علیرضا حقیقی و شهاب گردان با مربی دروازه‌بانان کار کردند. اما گروه اول که عبارت بودند از مهدی رحمتی، احسان حاج صفی، آرش افشین، سعید دقیقی، مجتبی جباری، خسرو حیدری، فرهاد مجیدی، حنیف عمران‌زاده و آندرانیک تیموریان در فضایی که با 4 دروازه گل کوچک محصور شده بود، به تمرین حفظ توپ و باز کردن این دروازه‌ها پرداختند.

11 بازیکن دیگر در وسط زمین تمرین سانتر از جناحین و شوت زدن به سمت دروازه را انجام دادند. در بخش بعدی این 11 بازیکن در انتهای زمین با اضافه شدن گردان و حقیقی جمع 13 نفره‌ای را تشکیل دادند که روی تمرین حمله به سمت دروازه در انواع مختلف متمرکز شدند.

کی‌روش 5 مانع را روی خط جلویی محوطه جریمه قرار داد و بازیکنان با حرکت و دادن پاس از میان این موانع یا بردن توپ به گوشه‌ها و سانتر روی دروزاه سعی در باز کردن دروازه داشتند.

سید جلال حسینی و هادی عقیلی دو مدافع مرکزی ثابت این تمرین بودند که سعی در جلوگیری از حملات بازیکنان داشتند.

گروهی که به تمرین حفظ توپ و بازی گل کوچک پرداخته بودند نیز در بخش دوم به بازی سپک‌تاکرا پرداختند. آندرانیک تیموریان و فرهاد مجیدی دو بازیکنی بودند که به دلیل آسیب دیدگی‌های جزئی از جمع این بازیکنان خارج شده و زیر نظر پزشک تیم معالجه می‌شدند.

نورافکن‌های زمین شماره 1 کمپ در ساعت 19 و 40 وقتی روشن شد که تمرین‌های تیم ملی با حرکات کششی بازیکنان تمام شد.

حدود 50 نفر تماشاگر از تمرین‌های ملی‌پوشان دیدن کردند که تعدادشان بیشتر از روز قبل بود. همچنین بازیکنان تیم ملی نوجوانان نیز دقایق پایانی تمرین را از روی سکوها می‌دیدند. آن‌ها پیش از این خود در زمین شماره 2 تمرین کرده بودند.


[ یکشنبه 90/6/6 ] [ 3:8 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

مجتبی جباری گفت: ترکیب بازیکنان باتجربه و نفرات جوان تیم ملی قدرتمندی را می‌سازد.

بازیکن میانی تیم ملی فوتبال پیش از تمرین عصر امروز تیم ملی در جمع خبرنگاران درباره وضعیت آماده‌سازی این تیم اظهار کرد: تیم ملی شرایط خوبی دارد، تمرین‌ها از جمعه آغاز شده البته تمرین جمعه بیشتر به برنامه‌های ریکاوری اختصاص داشت. فکر می‌کنم بازیکنانی که به اردوی حال حاضر تیم ملی دعوت شده‌اند شناخت خیلی خوبی از هم دارند و می‌توانند در کوتاه ترین زمان به هماهنگی هرچه بیشتر از هم برسند.

وی خاطرنشان کرد: به هر حال ما باید در بازی با اندونزی با نتیجه خوبی به پیروزی برسیم تا شروع خوبی در مرحله گروهی رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2014 داشته باشیم. در تیم ملی علاوه بر بازیکنان باتجربه نفرات جوان هم حضور دارند که ترکیب این دو گروه تیم قدرتمندی را خواهد ساخت.

جباری درباره شرایط تیم استقلال و صدرنشینی در لیگ برتر نیز تصریح کرد: استقلال وضعیت خوبی دارد. بازیکنان همه توان‌شان را می‌گذارند. فکر می‌کنم هنوز می‌توانیم به آمادگی بیشتر برسیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا طلبش از باشگاه استقلال وصول شد؟ خاطرنشان کرد: فعلا که قول داده‌اند تا ببینیم چه می‌شود، قرار شده است در چند روز آینده این مشکل حل شود.

جباری در پاسخ به این سوال که اگر طلبش را دریافت نکند، باز هم در تمرین‌های استقلال شرکت نمی‌کند گفت: الان نمی‌توانم در این باره صحبت کنم، باید ببینیم در آینده چه اتفاق‌هایی می‌افتد.

جباری همچنین با اشاره به حضور دوباره‌اش در ترکیب تیم ملی گفت: سعی کرده‌ام هر زمان که برای تیم استقلال بازی می‌کنم تمام انرژی‌ام را به کار گیرم. به هر حال نظر کی‌روش بوده است که در این مقطع از من در تیم ملی استفاده کند.

  کریم انصاری فرد گفت: سختی بازی با اندونزی به دلیل حساسیت بالای مسابقه‌های اول تیم‌هاست.

کریم انصاری فرد پیش از تمرین عصر امروز تیم ملی فوتبال ایران در جمع خبرنگاران درباره وضعیت آماده‌سازی این تیم اظهار کرد: جمعه تمرین سبکی را پشت سر گذاشتیم و فکر می‌کنم برنامه‌های تمرینی جدی تیم ملی از امروز آغاز می‌شود، امیدوارم بتوانیم در بازی با اندونزی نتیجه خوبی بگیریم.

وی افزود: من در چهار بازی اول لیگ عملکرد قابل قبولی داشتم و توانستم روز به روز به آمادگی بیشتری برسم و چهار گل هم برای تیمم به ثمر برسانم، هرچند در یکی از بازی‌های اخیر سایپا به دلیل محرومیت حضور نداشتم.

انصاری‌فرد در پاسخ به این سوال که آیا شما هم مانند بعضی بازیکنان تیم ملی بازی با اندونزی را دشوار می‌دانید؟ گفت: بازی با اندونزی از این نظر سخت است که اولین مسابقه تیم ملی در مرحله گروهی انتخابی جام جهانی است. سختی آن به دلیل حساسیت بالای مسابقه است. همیشه بازی‌های اول هر تیمی دشوار است. خدا را شکر اکثر بازیکنان تیم ملی از سال‌ها پیش در کنار هم حضور داشته‌اند. من هم دو سال است که در اردوی تیم ملی به سر می‌برم و هماهنگی خوبی با سایر نفرات دارم. امثال من می‌توانیم در کنار بازیکنان باتجربه تیم ملی چیزهای زیادی یاد بگیریم.

انصاری فرد درباره شرایط سایپا نیز گفت: مجید صالح یکی از بهترین مربیان فوتبال ایران است که از زمانی که او به تیم ما آمده، نکات زیادی از وی یاد گرفته‌ام. مطمئنم در آینده خبرهای خوب زیادی را از این مربی خواهیم شنید. اکنون که اطلاعاتم نسبت به صالح بیشتر شده چنین صحبت می‌کنم و شک ندارم سایپا می‌تواند آینده خوبی با او در این فصل داشته باشد.

 

مهاجم تیم ملی فوتبال ایران گفت: مقابل اندونزی بازی سختی در پیش داریم.

غلامرضا رضایی پیش از تمرین عصر امروز تیم ملی فوتبال ایران در جمع خبرنگاران درباره وضعیت آماده‌سازی این تیم اظهار کرد: شرایط اردوی تیم ملی خوب است و بازیکنان در آرامش فوق‌العاده‌ای به سر می‌برند. جمعه تمرین موفقی را پشت سر گذاشتیم و فکر می‌کنم در چند جلسه آینده به مرز آمادگی کامل برسیم.

وی درباره بازی با اندونزی گفت: بازی سختی پیش روی ماست و امیدوارم با حمایت مردم بتوانیم اندونزی را در تهران شکست داده و اولین گام را برای صعود به جام جهانی در رقابت‌های انتخابی محکم برداریم.

رضایی در واکنش به سوال یکی از خبرنگاران که پرسید بعضی از کارشناسان معتقد بودند غلامرضا رضایی چندان برای پرسپولیس خوب کار نمی‌کند و دعوتش به تیم ملی مبهم است، گفت: چه کسی گفته من برای پرسپولیس خوب بازی نکرده‌ام؟! بهتر است آن‌ها این سوال را از کادر فنی بپرسند. فکر می‌کنم کادر فنی پرسپولیس و تیم ملی که اکنون من را به این تیم دعوت کرده‌اند نظر دیگری داشته باشند. اگر خوب نبودم قطعا به تیم ملی دعوت نمی‌شدم.

رضایی در ارزیابی‌اش از وضعیت پرسپولیس نیز گفت: اکنون تمرکزم معطوف به تیم ملی است اما پرسپولیس هم روند رو به رشدی را سپری می‌کند. ما هیچ مشکلی در تیم نداریم و از این به بعد نتایج بهتری کسب خواهیم کرد.


[ یکشنبه 90/6/6 ] [ 3:3 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

مدیر امور رسانه‌ای تیم ملی فوتبال ایران برنامه مصاحبه بازیکنان تیم ملی با نمایندگان رسانه های گروهی را اعلام کرد.

خسرو والی زاده در این باره به سایت فدراسیون فوتبال گفت: تیم ملی در این هفته شنبه تا سه شنبه از ساعت 18:30 دقیقه در محل کمپ تیم های ملی تمرین خواهد داشت و بدلیل درخواست برخی خبرنگاران محترم مبنی براینکه پایان تمرین به ساعت افطار برخورد می کند، مصاحبه بازیکنان برای پیش از آغاز تمرین برنامه ریزی شده است. ضمنا تیم ملی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بعدازظهر تمرین ندارد و بازیکنان استراحت خواهند داشت.

وی برنامه مصاحبه بازیکنان را که از ساعت 18 به مدت نیم ساعت در محل لابی هتل آکادمی فوتبال برگزار می شود، به این شرح اعلام کرد:

شنبه پنجم شهریور: کریم انصاریفرد، غلامرضا رضایی، مجتبی جباری

یکشنبه ششم شهریور: فرهاد مجیدی، حنیف عمران زاده، مهرداد پولادی

دوشنبه هفتم شهریور: علی کریمی، مازیار زارع، محمد قاضی

سه شنبه هشتم شهریور: جواد نکونام، علیرضا حقیقی، محمدرضا خلعتبری

اردوی تیم ملی فوتبال کشورمان برای برگزاری دو دیدار با تیم های اندونزی و قطر در مرحله مقدماتی جام جهانی 2014 از روز جمعه تشکیل شده است. نخستین دیدار تیم ایران ساعت 20 روز جمعه 11 شهریورماه جاری با تیم ملی اندونزی در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد.


[ شنبه 90/6/5 ] [ 4:4 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

تیم ملی فوتبال ایران برای آمادگی در نخستین بازی مرحله گروهی جام جهانی 2014 برزیل، عصر امروز (جمعه) تمرین‌های خود را آغاز کرد.

نخستین تمرین تیم ملی فوتبال ایران برای انجام اولین مسابقه گروهی در چارچوب مرحله سوم مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل، عصر امروز با 20 بازیکن در کمپ تیم های

ملی بر گزار شد.

در این تمرین که از ساعت 18:30 بلافاصله پس از نشست خبری کارلوس کی‌روش آغاز شد، ملی‌پوشان با پیراهن‌های یکدست نارنجی رنگ در زمین حاضر بودند و پس از

خوشامد گویی کادرفنی به آنها، کارشان را آغاز کردند.

در آغاز تمرین امید نمازی کمی برای بازیکنان صحبت کرد. برنامه تمرینی امروز تیم ملی سبک بود و بازیکنانی که در دو روز گذشته برای تیم های خود در هفته پنجم لیگ برتر به

میدان رفته بودند، بیشتر برنامه های ریکاوری را مرور کردند.

4 بازیکن مصدوم تیم ملی یعنی فرهاد مجیدی، آندرانیک تیموریان، خسرو حیدری و حسین ماهینی که آسییب ددییگی جزئی داشتند، با نظر کی‌روش همراه با دکتر علیرضا

شهاب پزشک تیم ملی به طور اختصاصی مراحل درمانی خود را طی کردند. البته با اعلام کی‌روش این بازیکنان از فردا می‌توانند در تمرین‌های گروهی حاضر باشند.

همچنین 6 بازیکن دیگر تیم ملی یعنی حنیف عمران زاده، سعید دقیقی، احسان حاج صفی، سیدمهدی رحمتی، مجتبی جباری و آرش افشین در زمین کوچک به تمرین سپک

تاکرا پرداختند.

سایر ملی‌پوشان در مقاطع مختلف به تمرین حفظ توپ با سر و پا، آقا وسط و همچنین گل کوچک پرداختند. کی‌روش هر از چندگاهی تمرین‌های این گروه را متوقف می‌کرد.

بازیکنان تیم ملی همچنین در فواصل 20 متری استارت‌های کوتاه و بلند انجام دادند.

طبق برنامه رسانه‌ای پیش از آغاز تمرین دو بازیکن از تیم ملی می بایست با رسانه‌ها مصاحبه می‌کردند که به دلیل نشست خبری کی‌روش این برنامه از فردا اجرا می‌شود.

بازیکنان تیم ملی نوجونان که شب گذشته یک بازی دوستانه را با سوریه انجام داده بودند، امروز در زمین شماره دو کمپ تمرین داشتند و پس از تمرینشان برای دیدن تمرین تیم

ملی به زمین شماره یک آمدند.

حدود 20 نفر از نزدیک نظاره گر این تمرین بودند که تعداد آنها از عکاسان حاضر در تمرین کمتر بود.

تمرین بعدی شاگردان کی‌روش فردا ساعت 18:30 در همین زمین برگزار می شود.


[ جمعه 90/6/4 ] [ 8:53 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

Carlos Queiroz of Portugal, the new coach for Iran

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: صعود تیم ملی به جام جهانی 2014 برزیل باید اولویت اصلی ورزش ایران در دو سال آینده باشد.

کارلوس کی‌روش در اولین نشست خبری‌اش پیش از بازی تیم های ملی فوتبال ایران و اندونزی در دهم شهریور ماه که عصر امروز (جمعه) در هتل آکادمی فوتبال برگزار شد،‌اظهار

کرد: تیم ایران شانس خوبی برای سعود به مرحله بعدی رقابت های انتخابی جام جهانی برزیل دارد.

ما برای موفقیت در این بازیها به حمایت همه جانبه مسئولان تیم، رسانه‌ها و مردم نیاز داریم. شما رسانه‌ها می توانید طوری تبلیغ کنید تا تماشاگران زیادی برای تشویق تیم

کشورشان به استادیوم آزادی بیایند. هر چند منظورم از حمایت رسانه ها آن نیست که چشمشان را به روی همه مسائل یا ضعف‌های تیم ملی ببندند بلکه منظورم این است که

با دید مثبت به تیم ملی نگاه کنند و انتقال اخبارشان از نگاه مثبت باشد.

کی‌روش در ادامه گفت: ما برای بازی با اندونزی کریم انصاری فرد و مازیار زارع را به دلیل دو اخطاره بودن در اختیارنخواهیم داشت. تمرین‌های ما از عصر امروز آغاز می شود و

بازیکنان لژیونر تیم ملی از جمله محمد رضا خلعتبری، هادی عقیلی و جواد نکونام دوشنبه به جمع تیم اضافه می‌شوند. تلاش می کنیم تیم آماده‌ای را برای بازی با اندونزی به

میدان بفرستیم.

وی در پاسخ به این سئوال که کدام یک از حریفان تیم ایران در مرحله گروهی را قوی‌تر می داند، گفت: از نظر من اندونزی سخت ترین حریف ما است و بعد از آن قطر و سپس بحرین.

از نظر من هر مسابقه ای که پیش روی ما است می تواند سخت ترین بازی ما باشد. ما پیش از هر بازی فقط به آن بازی فکر می‌کنیم و روی آن تمرکز خواهیم کرد. من برای آنالیز

حریفان به فیلم های مسابقات اکتفا نکردم بلکه خودم به امارات رفتم و بازی قطر و امارات را آنالیز کردم. ضمن اینکه دستیارانم نیز به نقاط مختلف سفر خواهند کرد. یکی از اعضای

کادر فنی را برای تماشای بازی اندونزی و فلسطین فرستادیم و قرار است یکی دیگر از اعضای کادر فنی نیز فردا راهی عمان شود تا دیدار دوستانه اردن مقابل اندونزی را تماشا کند.

کی‌روش در پاسخ به این سئوال که با توجه به اینکه در ایران حضور نداشتید، آیا لیست کنونی بازیکنان تیم ملی کاملاً با نظر شما انتخاب شده‌اند یا خیر، اظهار کرد: در همه دنیا

انتخاب قطعی بازیکنان تیم ملی به عهده سرمربی آن تیم ملی است و در تیم ایران هم همین قائده جریان دارد. من تنها در 3 هفته ابتدایی لیگ در ایران حضور نداشتم نه اینکه 4

هفته نباشم، وقتی برگشتم تمامی فیلم‌ها را در غالب 21 دی‌وی‌دی در 9 روز تماشا کرده‌ام و شاید برخی از آنها را بیش از یک بار دیده‌ام. تمامی بازی‌ها را آنالیز کرده‌ام. وقتی

صحبت از تیم ملی و مسئولیت آن می‌شود همه چیز برعهده من خواهد بود و پس از هر اتفاقی می‌توانید در چشمان من بخوانید که از زیر بار مسوولیت شانه خالی نمی‌کنم.

وی در پاسخ به این سوال که فکر نمی کنید حضور بازیکنان مسنی چون علی کریمی و فرهاد مجیدی در تیم ملی حداقل جای دو بازیکن جوان را گرفته و حضور بازیکنان جوان می

تواند برای ساختن تیم ملی در دو سال آینده بهتر باشد، گفت: سن و سال بازیکنان در فوتبال شرط لازم است اما کافی نیست. بعضی وقتها بازیکنانی هستند که تجربه شان

خیلی زیاد به کارتیم می آید. در یک تیم هر چقدر بازیکنان با تجربه و آماده حضور داشته باشند بهتر است. علی کریمی وفرهاد مجیدی از جمله این بازیکنان هستند. آنها در ترغیب

تماشاگران برای حضور در ورزشگاه آزادی نقش موثری ایفا خواهند کرد. ضمن اینکه این دو از بازیکنان آماده تیم ملی هستند. البته ما بازیکنان جوانی چون احسان حاج صفی وآرش

افشین هم در ترکیب داریم و فکر نمی کنم مشکل خاصی وجود داشته باشد.

در همه جای دنیا ملاک دعوت از بازیکنان فقط سن و سال نیست. البته باید بگویم باشگاه‌های ایرانی هم باید با ما مشارکت کنند تا بازیکنان جوان را به خوبی پرورش داده و آنها را

در آمادگی کامل به تیم ملی بفرستند. باشگاهها همچنین نقش موثری در افزایش تجربه بازیکنان دارند.

سرمربی تیم ملی فوتبال درباره احتمال حضور اشکان دژاگه در تیم ملی خاطرنشان کرد: پیگیر حضور دژاگه در تیم ملی ایران هستیم. اما این اقدام در کوتاه مدت نتیجه نخواهد داد

ما کار را دنبال می کنیم تا در آینده این اتفاق صورت گیرد.

کی روش همچنین با تاکید بر اهمیت صعود تیم ایران به جام جهانی 2014 برزیل گفت: اولویت ورزش ایران در دو سال آینده باید صعود تیم ملی به جام جهانی باشد. برزیل هدف ما

است، هر چند برای رسیدن به آن کار بسیار سختی در پیش داریم. مانیازمند حمایت و تشویق های مردم هستیم. آنها همان طور که در زمان حمله تیم شان را تشویق می کنند

خوب است که زمانی که تیم شان حالت تدافعی دارد هم دست از تشویق ها برندارند. باز هم می گویم که برزیل سرنوشت ما است و باید تحت هر شرایطی به جام جهانی صعود

کنیم.

وی خاطر نشان کرد: امیدوارم تماشاگران زیادی برای دیدن بازی ایران و اندونزی به استادیوم بیایند. من می دانم که در جاکارتا پایتخت اندونزی هشتاد هزار تماشاگر به ورزشگاه

برای تشویق تیمشان به ورزشگاه می‌آیند. ما باید نشان دهیم که بهترین تماشاگران را در آسیا داریم که می توانند برای تشویق تیم ملی ورشگاه آزادی را پر کنند.


[ جمعه 90/6/4 ] [ 8:51 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

Iran

24 بازیکن به اردوی تیم ملی دعوت شدند که انتخاب فرهاد مجیدی و جواد نکونام، مهم‌ترین نکته فهرست جدید کارلوس کی‌روش برای دیدار با اندونزی است.

عباس ترابیان سرپرست تیم ملی اسامی بازیکنان تیم ملی را به این شرح اعلام کرد:

سید مهدی رحمتی، علیرضا حقیقی، شهاب گردان، احسان حاج صفی، مهرداد پولادی، سید جلال حسینی، سید هادی عقیلی، حنیف عمران زاده، خسرو حیدری، حسین ماهینی، جواد نکونام، قاسم حدادی فر، میلاد زنیدپور، مازیار زارع، آندرانیک تیموریان، علی کریمی، مجتبی جباری، محمدرضا خلعتبری، آرش افشین، غلامرضا رضایی، فرهاد مجیدی، محمد قاضی، کریم انصاری فرد و سعید دقیقی بازیکنانی هستند که باید چهارم شهریور ساعت 3 بعدازظهر خود را به کارلوس کی‌روش معرفی کنند.

دیدار تیم ایران برابر اندونزی جمعه آینده 11 شهریور در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.


[ چهارشنبه 90/6/2 ] [ 2:11 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

تیم‌های حاضر در مرحله‌ی مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل حریفان خود را شناختند.

مراسم قرعه کشی مرحله مقدماتی جام جهانی فوتبال 2014 برزیل در شهر ریودوژانیرو برگزار شد که تیم ملی فوتبال ایران با قطر، بحرین و اندونزی در گروه E قرار گرفت. همگروهی ژاپن با کره شمالی و ازبکستان و همچنین استرالیا با عربستان از اتفاقات مهم قرعه کشی قاره آسیا است.

اما در قاره اروپا هم اسپانیا قهرمان جام جهانی 2010 با فرانسه قهرمان جام جهانی 1998 همگروه شد.

گروه‌بندی کامل مرحله مقدماتی جام جهانی 2014 به ترتیب زیر است:

*** آسیا

گروه A: چین - اردن - عراق - سنگاپور

گروه B : کره جنوبی - کویت - امارات - لبنان

گروه C: ژاپن - ازبکستان - سوریه - کره شمالی

گروه D: استرالیا - عربستان سعودی - عمان - تایلند

گروه E: ایران - قطر - بحرین - اندونزی

*** اروپا

نحوه صعود: 9 سرگروه مستقیما صعود می‌کنند. 8 تیم از بهترین تیم‌های دوم با هم بازی پلی‌آف می‌کنند و برندگان به جام جهانی می‌روند.(مجموعا 13 تیم)

گروه A: کرواسی - صربستان - بلژیک - اسکاتلند - مقدونیه - ولز

گروه B: ایتالیا - دانمارک - چک - بلغارستان - ارمنستان - مالت

گروهC: آلمان - سوئد - جمهوری ایرلند - اتریش - جزایر فارو - قزاقستان

گروه D: هلند - ترکیه - مجارستان - رومانی - استونی - آندورا

گروهE: نروژ - اسلوونی - سوئیس - آلبانی - قبرس - ایسلند

گروه F: پرتغال - روسیه - ایرلند شمالی - آذربایجان - اشغالگر قدس - لوکزامبورگ

گروه G: یونان - اسلواکی - بوسنی و هرزگوین - لیتوانی - لتونی - لیختن اشتاین

گروه H: انگلیس - مونته‌نگرو - اوکراین - لهستان - مولداوی - سن مارینو

گروه I: اسپانیا - فرانسه - بلاروس - گرجستان - فنلاند

 *** آمریکای جنوبی

9 تیم آرژانتین، بولیوی، شیلی، کلمبیا، اکوادور، پاراگوئه، پرو، اروگوئه و ونزوئلا در یک گروه قرار دارند و 4 تیم برتر به همراه برزیل که به عنوان میزبان رقابت‌ها در جام جهانی 2014 برزیل حضور خواهد داشت، به مرحله‌ی نهایی صعود خواهند کرد.

تیم پنجم هم در دیدار پلی آف به مصاف تیم پنجم قاره‌ی آسیا خواهد رفت.

*** آفریقا

گروهA: آفریقای جنوبی - بوتسوانا - آفریقای مرکزی - سومالی یا اتیوپی

گروه B: تونس - کیپ ورد - سیرالئون - ماداگاسگار یا گینه استوایی

گروه C: ساحل عاج - مراکش - گامبیا - چاد یا تانزانیا

گروه D: غنا - زامبیا - سودان - لسوتو یا بروندی

گروه E: بورکینافاسو - گابن - نیجر - سائو توم یا کنگو

گروه F: نیجریه - مالاوی - کنیا یا سیچلس - نامیبیا یا جیبوتی

گروه G: مصر، گینه - زیمباوه - موزامبیک یا کوموروس

گروه H: الجزایر - مالی - بنین -رواندا یا اریتزه

گروه I: کامرون - لیبی - توگو یا گینه بیسائو - کنگو دموکراتیک یا سوازیلند

گروه J: سنگال - اوگاندا - آنگولا - لیبریا یا مائوریتیوس

 

*** کونکاکاف

نحوه صعود: تیم‌های اول هر سه گروه مستقیما صعود می‌کنند و بهترین تیم دوم به پلی‌آف می‌رود.

سه گروه اصلی منطقه کونکا کاف:

گروه A: آمریکا - جامائیکا - برنده گروه E - برنده گروه F

گروه B: مکزیک - کاستاریکا - برنده گروه A - برنده گروه B

گروه C: هندوراس - کوبا - برنده گروه D - برنده گروه C

زیرگروه های منطقه کونکاکاف:

گروه A: السالوادور - سورینام - جزایر کیمن - جمهوری دومینیکن

گروه B: ترینیداد و توباگو - گویان - باربادوس - برمودا

گروه C: پاناما - دومینیکا - نیکاراگوا - باهاماس

گروه D: کانادا - سنت کیتس و نویس - پورتوریکو - سنت لوسیا

گروه E: گرنادا - گواتمالا - بلیز - سنت وینست و گرنادینز

گروه F: هائیتی - آنتیگوا و باربودا - کوراکائو - جزایر ویرجین

*** اقیانوسیه

گروه A: وانواتو - کالدونیا جدید - تاهیتی - تیم اول مرحله زیرگروه

گروه B: فیجی- نیوزلند - جزایر سلیمان - گینه پاپوا


[ دوشنبه 90/5/10 ] [ 1:38 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

برنامه دیدارهای تیم ملی ایران در مرحله گروهی مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل اعلام شد.

پس از پایان مراسم قرعه کشی تیم‌های حاضر در مرحله گروهی مقدماتی جام جهانی حریفان خود را شناختند و طبق برنامه اعلام شده از شهریور ماه بازی‌های خود را آغاز خواهند کرد.

این رقابتها تا اسفند سال جاری ادامه خواهد داشت و در پایان چهره ده تیم صعود کرده به مرحله پایانی رقابت‌های انتخابی جام جهانی مشخص خواهد شد.

برنامه دیدارهای تیم ملی ایران در مرحله گروهی (نام تیم‌های میزبان نخست آمده است):  

* دور رفت

11 شهریور

ایران ـ اندونزی

 

15 شهریور

قطر ـ ایران

 

19 مهر

ایران ـ بحرین  

* دور برگشت

 

20 آبان

بحرین ـ ایران

 

24 آبان

اندونزی ـ ایران

 

10 اسفند

ایران ـ قطر

 

در پایان مرحله گروهی دو تیم برتر هر گروه به دور بعد راه خواهند یافت و در قالب دو گروه پنج تیمی برای رسیدن به مرحله نهایی جام جهانی 2014 برزیل رقابت‌ خواهند کرد.


[ دوشنبه 90/5/10 ] [ 1:27 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

تیمهای آفریقایی حریفان خود را در رقابتهای مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل شناختند.

آیین قرعه کشی مرحله‌ی اول گروهی مقدماتی جام جهانی شنبه شب در ریودوژانیرو برگزار شد و تیم‌های آفریقایی صعود کرده به مرحله‌ی گروهی حریفان خود را شناختند.

قرعه کشی تیم‌های آفریقایی توسط کافو و نیمار بازیکنان اسبق و فعلی برزیل انجام شد. قرعه تیمهای آسیایی نیز توسط زیکو بازیکن اسبق برزیل انجام شد.

 

قرعه تیم‌های آفریقایی به شرح زیر است:

 

گروهA: آفریقای جنوبی - بوتسوانا - آفریقای مرکزی - سومالی یا اتیوپی

گروه B: تونس - کیپ ورد - سیرالئون - ماداگاسگار یا گینه استوایی

گروه C: ساحل عاج - مراکش - گامبیا - چاد یا تانزانیا

گروه D: غنا - زامبیا - سودان - لسوتو یا بروندی

گروه E: بورکینافاسو - گابن - نیجر - سائو توم یا کنگو

گروه F: نیجریه - مالاوی - کنیا یا سیچلس - نامیبیا یا جیبوتی

گروه G: مصر، گینه - زیمباوه - موزامبیک یا کوموروس

گروه H: الجزایر - مالی - بنین -رواندا یا اریتزه

گروه I: کامرون - لیبی - توگو یا گینه بیسائو - کنگو دموکراتیک یا سوازیلند

گروه J: سنگال - اوگاندا - آنگولا - لیبریا یا مائوریتیوس


[ یکشنبه 90/5/9 ] [ 1:16 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

Rio puts on a show

تیم ایران در مرحله‌ی اول گروهی مقدماتی جام جهانی با تیم‌های قطر، بحرین و اندونزی همگروه شد.

آیین قرعه کشی مرحله‌ی اول گروهی مقدماتی جام جهانی در قاره‌ی آسیا شنبه شب در ریودوژانیرو برگزار شد و تیم‌های صعود کرده به مرحله‌ی گروهی حریفان خود را شناختند.

 

 

ایران در این مرحله در گروه E قرار گرفت تا برای رسیدن به مرحله‌ی پایانی مقدماتی جام جهانی با تیم‌های قطر، بحرین و اندونزی رقابت کند.

 

در قاره‌ی آسیا پانزده تیم از مرحله‌ی پلی آف در کنار پنج تیم، ژاپن، استرالیا، کره جنوبی، بحرین و کره شمالی در این مرحله رقابت می‌کنند.

 

بیست تیم حاضر در 5 گروه 4 تیمی قرار گرفتند. در این بخش تیم‌های ژاپن، استرالیا، کره‌جنوبی، ایران و چین که در آخرین رده‌بندی فیفا در قاره‌ی آسیا در رده‌های اول تا پنجم قرار داشتند به عنوان سرگروه قرار گرفتند.

 

تیم‌های قاره‌ی آسیا بر اساس آخرین رده بندی فیفا در چهار سید A، B، C، D رده بندی شده بودند.

 

سید A: ژاپن، استرالیا، کره جنوبی، ایران، چین

 

سید B: ازبکستان، قطر، اردن، عربستان، کویت

 

سید C: بحرین، امارات، سوریه، عمان، عراق

 

سید D: کره شمالی، اندونزی، سنگاپور، تایلند، لبنان  

وضعیت گروه‌های پنج گانه‌ی قاره‌ی کهن به شرح زیر است. از هر گروه دو تیم به مرحله‌ی بعد صعود می کنند تا ده تیم راه‌یافته در قالب دو گروه پنج تیمی برای گرفتن 4.5 سهمیه‌ی قاره‌ی آسیا رقابت کنند.

 گروه‌بندی قاره آسیا

 

گروه A: چین - اردن - عراق - سنگاپور

 

گروه B : کره جنوبی - کویت - امارات - لبنان

 

گروه C: ژاپن - ازبکستان - سوریه - کره شمالی

 

گروه D: استرالیا - عربستان سعودی - عمان - تایلند

 

گروه E: ایران - قطر - بحرین - اندونزی

 

 

2 تیم برتر هر گروه که شامل ده تیم خواهد شد، در مرحله‌ی بعد در دو گروه پنج تیمی قرار گرفته و بازی‌های خود را به صورت رفت و برگشت برگزار خواهند کرد.

 

در پایان دو تیم برتربه طور مستقیم راهی جام جهانی شده تا 4 سهمیه‌ی آسیا مشخص شود. تیم‌های سوم در دیدار رفت و برگشت به مصاف هم می روند و برنده به مصاف نماینده‌ی کونکاکاف می رود تا تیم برنده راهی برزیل شود.

 

رقابت‌های مرحله‌ی اول گروهی یازدهم شهریور سال جاری آغاز و تیم‌ها رقابت ‌خود را آغاز خواهند کرد.

 

برنامه کامل مرحله اول گروهی (مرحله سوم) در قاره آسیا:

 

11 شهریور:

 

هفته اول

 15 شهریور:

 

هفته دوم

 19 مهر:

 

هفته سوم

 

 

20 آبان:

 

هفته چهارم

 

 

24 آبان:

 

هفته پنجم

 

 

10 اسفند:

 

هفته ششم


[ یکشنبه 90/5/9 ] [ 1:10 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]
<      1   2   3   4      >
درباره وبلاگ

برچسب‌ها وب
لینک های مفید
آرشیو مطالب
امکانات وب