فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز ، نایت اسکین


**اخبار لیگ ها و جام های خارجی2011** - شوتبال!
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شوتبال!

Rafael van der Vaart of Tottenham leaves the pitch injured

ستاره هلندی تیم فوتبال تاتنهام به دلیل آسیب دیدگی شش هفته خانه نشین شد.

رافائل فان در فارت که فصل گذشته یکی از مهره‌های کلیدی هری ردنپ بود به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه عضله همسترینگ حداقل 6 هفته قادر به همراهی تیمش نخواهد بود.

هافبک تیم تاتنهام در آخرین دیدار تیمش مقابل منچسترسیتی که با شکست تحقیرآمیز پنج بر یک همراه بود، دچار آسیب دیدگی شد و جایش را به بازیکن دیگری داد.

کادر پزشکی تاتنهام پس از معاینه‌های پزشکی و تصویربرداری از پای فان در فارت اعلام کرد این بازیکن تا اواسط ماه اکتبر نمی‌تواند به میدان برود.

به این ترتیب تاتنهام در دیدارهای آینده خود مقابل ولور همپتون، ویگان، لیورپول و البته داربی شمال لندن مقابل آرسنال ستاره تیمش را در اختیار نخواهد داشت و البته این بازیکن بازی در لیگ اروپا را هم از دست خواهد داد.


[ یکشنبه 90/6/13 ] [ 7:53 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

Scott Brown of Scotland and Tomas Rosicky of Czech Republic

تیمهای اسکاتلند و جمهوری چک در تک دیدار برگزار شده در مرحله‌ی انتخابی یورو 2012 به تقسیم امتیازها رضایت دادند.

رقابت‌های مرحله‌ی مقدماتی انتخابی یورو 2012 با انجام یک دیدار در گروه H پیگیری شد و در این دیدار تیم‌های اسکاتلند و جمهوری چک به تساوی 2 بر 2 دست یافتند.

چک با تساوی در این دیدار خارج از خانه امیدهایش را برای صدرنشینی و صعود مستقیم به رقابت‌های یورو 2012 تا حد زیادی از دست داد چرا که اختلاف 5 امتیازی با اسپانیا درحالی که چک تنها دو بازی دیگر پیش‌رو دارد کار آسانی نیست.

اسکاتلند هم با این تساوی در مکان سوم گروه باقی ماند و شانس صعودش تا حد زیادی از دست رفت.

James Morrison of Scotland in action against Jaroslav Plasil of Czech Republic

Scotland

Scotland


[ یکشنبه 90/6/13 ] [ 7:51 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

Wayne Rooney of Manchester United looks dejected

مهاجم شیاطین سرخ جایزه بهترین بازیکن ماه آگوست گذشته لیگ برتر انگلیس را به خود اختصاص داد.

وین رونی، مهاجم منچستریونایتد به عنوان بهترین بازیکن ماه گذشته لیگ برتر انگلیس انتخاب شد، وی در این رای گیری 41 درصد آراء را به خود اختصاص داد. پس از او اشلی یانگ هم تیمی‌اش در رده دوم قرار گرفت.

انتخاب رونی به علت نمایش درخشان او در سه بازی ابتدایی، فصل جدید است. وی در این سه دیدار پنج گل به ثمر رسانده است که سه تای آن‌ها مقابل آرسنال حریف سنتی شیاطین سرخ بوده است.

این جایزه می‌تواند آغازی خوب برای درخشش رونی در ادامه فصل و کسب عنوان بهترین بازیکن لیگ برتر در پایان فصل باشد.


[ شنبه 90/6/12 ] [ 4:50 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

Spain

ستاره جوان تیم ملی فوتبال اسپانیا بعد از دو گلی که در دیدار دوستانه این تیم مقابل شیلی به ثمر رساند گفت که از پیروزی در این دیدار بسیار خوشحالم.

سسک فابرگاس کاپیتان جوان فصل گذشته آرسنال که پس از پیوستن به بارسلونا در دیدارهای که در ترکیب این تیم حضور داشت، نمایش فوق العاده‌ای داشت، در دیدار دوستانه شب گذشته تیم ملی فوتبال اسپانیا با شیلی هم بسیار خوب کار کرد و دو گل از سه گل تیمش را به ثمر رساند.

وی پس از پایان بازی که در شهر سنت گالن سوئیس برگزار شد، گفت: مدتهاست که اینقدر احساس خوشحالی نکرده‌ام. در حال حاضر از همه چیز احساس لذت و خوشحالی می‌کنم.

در این دیدار تیم ملی فوتبال شیلی موفق شد در نیمه اول با دو گل ماوریسیو ایسلاو ادواردو وارگاس از قهرمان جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی پیش بیفتد، اما در ادامه این تیم ملی فوتبال اسپانیا بود که بهتر کار کرد و با سه گل آندرس اینیستا و سسک فابرگاس (دو گل) بازی را به سود خود به پایان برد.

فابرگاس افزود: در ابتدای این بازی دوستانه با مشکل مواجه شدیم، اما در نیمه دوم بهتر شدیم و در نهایت موفق شدیم بازی را با نتیجه‌ 3 بر دو به سود خود به پایان ببریم. باید اعتراف کنم که دیدار راحتی برای ما نبود. تیم ملی فوتبال شیلی تیم بسیار خوبی است و در نیمه دوم هم رقیب سرسختی برای ما بود.


[ شنبه 90/6/12 ] [ 4:30 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

(L to R) Dirk Kuyt, Wesley Sneijder, Mark van Bommel, Klaas Jan Huntelaar and Robin van Persie 

قدرت‌های فوتبال اروپا در مرحله مقدماتی رقابت‌های یورو 2012 حریفانشان را از پیش رو برداشتند و پر گل‌ترین نتیجه را هلند با به ثمر رساندن 11 گل مقابل سن مارینو به ثبت رساند.

در ادامه مرحله مقدماتی انتخابی یورو 2012 بازی‌ها در گروه‌های مختلف انجام شد و تیم‌های انگلیس، ایتالیا، آلمان، هلند، یونان، پرتغال و فرانسه حریفانشان را از پیش رو برداشتند.

* گروه A

تیم صدرنشین آلمان که پیش از این خیالش از بابت صعود به مرحله نهایی این رقابت‌ها قطعی شده در دیداری آسان با نتیجه‌ شش بر دو اتریش را از پیش رو برداشت و با 24 امتیاز از هشت بازی مقتدرانه در صدر جدول قرار گرفت.

در دیگر دیدار این گروه ترکیه دو بر یک از سد قزاقستان گذشت و با یک بازی کمتر به رده دوم جدول راه پیدا کرد. تیم‌های آذربایجان و بلژیک هم به تساوی یک بر یک رضایت دادند.

** جدول گروه A

1- آلمان 24 امتیاز (یک بازی بیشتر)

2ـ ترکیه 13 امتیاز

3ـ بلژیک 12 امتیاز(یک بازی بیشتر)

4ـ اتریش 7 امتیاز

5ـ آذربایجان 4 امتیاز

6ـ قزاقستان 3 امتیاز

* گروه B

در گروه دوم که یک گروه شش تیمی است، روسیه صدر نشین با نتیجه‌ یک بر صفر مقدونیه را شکست داد و با 16 امتیاز به صدر جدول صعود کرد. ایرلند که پیش از این در مکان نخست جدول قرار داشت با تساوی بدون گل مقابل اسلواکی متوقف شد. ارمنستان هم با سه گل آندورا را پیش رو برداشتَ تا این تیم همچنان در حسرت گرفتن امتیاز بماند.

** جدول گروه B

1ـ روسیه 16 امتیاز

2ـ ایرلند 14 امتیاز (تفاضل گل 5 +)

3ـ اسلواکی 14 امتیاز (تفاضل گل 2+)

4ـ ارمنستان 11 امتیاز

5ـ مقدونیه 4 امتیاز

6ـ آندورا صفر

* گروه C

ایتالیا تیم مدعی اصلی صعود از این گروه با نتیجه‌ خفیف یک بر صفر جزایر فارو را شکست داد تا خیالش از بابت صعود به مرحله نهایی این رقابت‌ها آسوده شود. ایرلند شمالی با یک گل بازی را به صربستان واگذار کرد و استونی دو بر یک اسلونی را شکست داد.

** جدول گروه C

1ـ ایتالیا 19 امتیاز از 7 بازی

2ـ اسلونی 11 امتیاز از 8 بازی

3ـ صربستان 11 امتیاز از 7 بازی

4ـ استونی 10 امتیاز از 8 بازی

5ـ ایرلند شمالی 9 امتیاز از 7 بازی

6ـ جزایر فارو 4 امتیاز از 9 بازی

* گروه D

در این گروه سه دیدار برگزار شد. تیم‌های رومانی، بوسنی و هرزگوین با نتایج مشابه دو بر صفر از سد بلاروس و لوکزامبورگ گذشتند و فرانسه هم با نتیجه‌ دو بر یک آلبانی را شکست داد.

** جدول گروه D

1ـ فرانسه 16 امتیاز

2ـ بوسنی و هرزگوین 13 امتیاز

3ـ بلاروس 12 امتیاز (یک بازی بیشتر)

4ـ رومانی 11 امتیاز

5ـ آلبانی 8 امتیاز

6ـ لوکزامبورگ 1 امتیاز (یک بازی بیشتر)

France

France

France

* گروه E

رقابت‌های گروه پنجم مرحله مقدماتی پر گل‌ترین نتایج شب فوتبالی اروپا را رقم زد و در مجموع سه بازی 19 بار توپ از خط دروازه‌ها عبور کرد.

هلند با 11 گل سن مارینو را از پیش رو برداشت. فان پرسی در این دیدار چهار بار برای تیمش گل زنی کرد. فنلاند هم با نتیجه‌ 4 بر یک مولداوی را شکست داد. مجارستان در خانه دو بر یک مقابل سوئد به پیروزی رسید.

** جدول گروه E

1ـ هلند 21 امتیاز

2ـ سوئد 15 امتیاز

3ـ مجارستان 15 امتیاز (یک بازی بیشتر)

4ـ فنلاند 9 امتیاز

5ـ مولداوی 6 امتیاز

6ـ سن مارینو صفر (یک بازی بیشتر)

Dutch Wesley Sneijder (R) scores 10-0 against San Marino 

* گروه F

تیم صدرنشین یونان با یک گل رژیم اشغالگر قدس را از پیش رو برداشت و لتونی با همین نتیجه‌ گرجستان را شکست داد. کرواسی هم با وجود پیروزی سه بر یک مقابل مالت نتوانست به صدر جدول برسد.

** جدول گروه F

1ـ یونان 17 امتیاز

2ـ کرواسی 16 امتیاز

3ـ رژیم اشغالگر قدس 13 امتیاز (یک بازی بیشتر)

4ـ گرجستان 9 امتیاز (یک بازی بیشتر)

5ـ لتونی 7 امتیاز

6‌ـ مالت صفر امتیاز

* گروه G

انگلیس با درخشش وین رونی با سه گل بلغارستان را شکست داد. مهاجم تیم منچستریونایتد در این دیدار دو بار در دقایق 21 و 45 برای تیمش گل زنی کرد. کهیل دیگر گل انگلیس را به ثمر رساند. در دیگر دیدار هم ولز دو بر یک از سد مونته‌نگرو گذشت و با این وجود در رده انتهایی جدول پنج تیمی گروه G باقی ماند.

** جدول گروه G

1ـ انگلیس 14 امتیاز

2ـ مونته‌نگرو 11 امتیاز

3ـ سوئیس 5 امتیاز (یک بازی کمتر)

4ـ بلغارستان 5 امتیاز

5ـ ولز 3 امتیاز (یک بازی کمتر)

* گروه H

تیم ملی پرتغال در نیکوزیا قبرس را با 4 گل شکست داد. کریستینانو رونالدو با به ثمر رساندن دو گل در این دیدار نقش مهمی در پیروزی شاگردان بنیتو داشت. نروژ هم با نتیجه‌ دو بر یک از سد ایسلند گذشت.

** گروه H

1ـ پرتغال 13 امتیاز (تفاضل 8 +)

2ـ نروژ 13 امتیاز (تفاضل 3+)

3ـ دانمارک 10 امتیاز (یک بازی کمتر)

4ـ‌ قبرس 2 امتیاز (یک بازی کمتر)

5ـ ایسلند 1 امتیاز

* گروه I

در تنها دیدار برگزار شده در این گروه تیم‌های لیتوانی و لیختن اشتاین به تساوی بدون گل رضایت دادند. دیگر دیدار این گروه امشب (شنبه) بین اسکاتلند و جمهوری چک برگزار خواهد شد.

** جدول گروه I

1ـ اسپانیا 15 امتیاز

2ـ چک 9 امتیاز

3ـ لیتوانی 5 امتیاز (یک بازی بیشتر)

4ـ اسکاتلند 4 امتیاز (یک بازی کمتر)

5ـ لیختن اشتاین 4 امتیاز (یک بازی بیشتر)


[ شنبه 90/6/12 ] [ 4:22 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

Barcelona 

ستاره تازه وارد تیم فوتبال بارسلونا در اولین ماه حضورش در بارسلونا در گفت و گویی تفصیلی درباره‌ی موضوعات مختلف به اظهار نظرپرداخت. فابرگاس در این مصاحبه رویای بازی کردن در کنار بهترین بازیکن جهان را یکی از دلایل پیوستنش به بارسلونا توصیف کرد.

کاپیتان پیشین تیم آرسنال که با پافشاری بر خواسته‌اش برای پیوستن به بارسلونا سرانجام دو هفته پیش پیرمرد فرانسوی آرسنال را هم به جدایی‌اش راضی کرد، پس از حضور در دیدار مقابل ویارئال در هفته‌ی دوم رقابتهای لالیگا که البته با گلزنی او و عملکرد خوبش همراه بود، با خبرنگار اسپورت به گفت وگو نشست. صحبت از سبک خاص بازی بارسلونا، تاثیر از گواردیولا، رویای قهرمانی در اروپا و مرور اتفاقاتی که در دو هفته حضورش در اسپانیا پس از جدایی از آرسنال بر او گذشته، محور عمده مصاحبه‌ای بود که در ادامه می خوانید.

* چرا تصمیم گرفتی که به بارسلونا برگردی. تو در لندن کاپیتان آرسنال بودی.

- در واقع هیچ چرایی برای این تصمیم وجود نداشت. من یک دوره فوق العاده را در آرسنال پشت سر گذاشتم که از بهترین دورانهای زندگی‌ام بود، اما شرایط برای بازگشتن من به بارسلونا فراهم شده بود و اکنون بهترین زمان بود. احساس کردم از لحاظ ذهنی به این آمادگی رسیده‌ام که بتوانم در تیمی مانند بارسلونا بازی کنم. وقتش رسیده بود که این چالش جدید را در زندگی‌ام بپذیرم.

* یک سوم از عمرت را در آرسنال بازی کردی. در این دو هفته‌ای که برای بارسلونا بازی کردی، احساس نکردی دلت برای لندن تنگ شده است؟

- شاید دلتنگی واژه مناسبی برای بیان احساس من نباشد. نمی خواهم از حرفم سوء برداشت شود. دلم برای لندن تنگ شده چرا که لندن واقعا یک شهر خاص است. من دوران نوجوانی‌ام را در این شهر پشت سر گذاشتم و رشد کردم. با این وجود زادگاه و وطن چیز دیگری است، اما چیزی که به وضوح به آن اطمینان دارم این است که من به لندن نرفتم تا دو سه سال فقط تجربه کسب کنم. در لندن خاطرات و لحظات خوش بسیاری داشتم. لحظات خوشی که فقط شامل فوتبال و مسائل حرفه‌ای نیست و به مسائل شخصی من هم مربوط می شود. با این وجود می گویم که نه دلم برای لندن تنگ نشده است. اینجا دوستان خوبی دارم و از طرفی تا لندن دو ساعت بیشتر راه نیست. هر زمان که فرصت داشته باشم و اراده کنم می توانم به آنجا بروم.

* پس نرفته بودی که چند روز بازی کنی و برگردی؟

- لندن شهر عجیبی است. مردم زیادی از کشورهای دیگر مانند ایتالیا و فرانسه در آن زندگی می کنند و هر یک تلاش می کنند شرایط را برای زندگی شان فراهم کنند. زمانی که بارسلون را ترک می کردم هوادار بارسلونا بودم. می دانستم در دنیای فوتبال نمی توان هیچ چیزی را پیش بینی کرد. من ریسک بزرگی کردم. ریسک این که دیگر هیچگاه نتوانم به خانه بازگردم. خودم را آماده کرده بودم که بازگشت به خانه ممکن است هیچگاه تحقق پیدا نکند به همین دلیل خودم را برای آن آماده کرده بودم.

* اما هیچ وقت امید به بازگشت به اسپانیا را از دست ندادی. درست است؟

- من نمی توانم دیگران را فریب دهم. اگر بگویم نه، دروغ گفته‌ام. آدمی همیشه به گونه‌ای زندگی می کند که امید دارد بهترین اتفاقها در زندگی‌اش رخ بدهد. من هم همیشه همین گونه بودم و با توجه به این که می دانستم نمی توان از آینده خبردار بود، امیدم را از دست نمی دادم. خوشبختانه مربی بزرگی روی نیمکت بارسلونا حضور داشت که شرایط را برای بازگشت من فراهم کرد. بازی در بارسلونا یک پروژه بزرگ برای من به شمار می رود.

* این دو هفته در بارسلونا به نظرت زود گذشت یا دیر!؟

- نمی دانم چه بگویم. حقیقت این است که بارها خودم را در پیراهن آبی – اناری بارسلونا دیده بودم. در این مدت هم که در بارسلون بودم فیلمهای زیادی از زمان کودکی ام در بارسلون دیدم. انگار یک عمر اینجا زندگی کرده ام. هشت سال در آرسنال بازی کردم. این مدت بازی کردن در یک تیم برای هر بازیکن یک موفقیت به شمار می رود. در انگلیس تقریبا به فاصله سه روز در رقابتهای مختلف بازی می کردم، اما از زمانی که به بارسلونا آمدم همه چیز برای من به سرعت گذشت. ساعت یازده شب وارد بارسلون شدم. درست زمانی که بازی رفت با رئال مادرید به پایان رسیده بود. فردای آن روز مراسم معارفه بود و چهارشنبه هم اولین بازی‌ام را انجام دادم. همه چیز بسیار سریع پیش رفت و من فرصت فکر کردن هم نداشتم. اما از این زندگی سریع در این 15 روز بسیار لذت بردم.

* فرصت نکرده‌ای به گذشته فکر کنی؟

- راستش اصلا فرصت فکر کردن را نداشتم. به هر حال گذشته، گذشته است و دیگر کاری نمی توان انجام داد. باید به آینده و لذت بردن از لحظاتی که پیش رو دارم فکر کنم.

* سبک بازی‌ات نسبت به زمانی که بارسلونا را ترک کردی تغییر کرده است؟

- نمی دانم، فکر می کنم این موضوع را باید از تیتو ویلانوا بپرسید که آخرین مربی من در بارسلونا بود.

* اما گفتی در این مدت فیلمهای زیادی حتی از کودکی‌ات دیده‌ای. باید آخرین بازیهای خودت را هم دیده باشی.

- ببینید سبک بازی بارسلونا همیشه یکی است. در بارسلونا یک بار هم اتفاق نمی افتد که تاکتیکی در زمین بر خلاف نظر مربی پیاده شود. با وجود این که در سالیان مختلف بازیکنان زیادی می آیند و می روند، اما سبک بارسلونا حفظ می شود و این مساله‌ای است که به موفقیت تیم کمک می کند.

* و با بازگشت به بارسلونا، دوباره همبازی بازیکنانی شدی که پیش از این در کنارشان بودی. مانند پیکه و مسی.

- من زمانی که 9 سالم بود فوتبال را آغاز کردم و پیکه و مسی از دوازده سالگی آمدند. ما سه نفر یک گروه را تشکیل دادیم. همیشه فکر می کردم که بتوانم با یکی از آنها بار دیگر همبازی باشم. چه برسد به اینکه در کنار هر دو باشم.

Cesc Fabregas of Barcelona applauds the supporters 

* در سالهایی که در آرسنال بودی ارتباطت را با پیکه قطع نکرده بودی. این موضوع به بازگشت تو به بارسلونا کمک کرد؟

- بله، در طول این مدت چندین بار با پیکه صحبت کردم و مشورتها و حرفهای او کمک زیادی به من کرد که بتوانم بهتر تصمیم بگیرم.

* اولین چیزی که پیکه در رختکن به تو گفت چه بود؟

- خب جرارد پیش از این می دانست که من قرار است به بارسلونا بیایم. به من گفت " بالاخره به اینجا آمدی" که البته چیز جدیدی نبود.

* یکی از دلایلت برای بازگشت به بارسلونا قطعا حضور مسی بود. همه دوست دارند کنار او بازی کنند.

- دلیل اصلی من بازگشت به بارسلونا پپ و تجربه کردن یک چالش جدید بود. بازیکنانی مانند ژاوی و اینیستا در بارسلونا خوب کار می کنند، اما مسی بهترین است. او در فضاهای تنگ عالی کار می کند. مسی مهربان ترین و تاثیرگذارترین شخص در بارسلوناست. مسی بهترین بازیکنی است که تاکنون درعمرم دیده ام و فکر نمی کنم من و شما بتوانیم از این به بعد بازیکنی در حد و اندازه های او ببینیم. به خودمان افتخار می کنیم که بازیکنی مانند او را در اختیار داریم.

* و این مربوط می شود به نسل طلایی 87 [تاریخ تولد مسی، پیکه و فابرگاس]

- بله اما هر سه بازیکن نسبت به گذشته پیشرفت زیادی داشته اند، با این وجود سبک بازی هنوز تغییر نکرده است؛ همان چیزی که یاد گرفتیم بازی کنیم.

* پس دیگر نیازی نیست تا با شرایط اینجا سازگار شوی؟

- نه این مساله را قبول ندارم چیزهای زیادی است که هنوز باید یاد بگیرم. تیم سه سال است مثل ماشین دارد کار می‌کند و نتیجه می گیرد. سرمربی شرایط را به گونه‌ای فراهم کرده که همه روحیه برد دارند. هنوز چیزهایی جدیدی در بارسلونا می بینم که باید یاد بگیرم. در فوتبال باید در مسائل دفاعی چیزهای زیادی یاد بگیرم. این موضوع را می دانم که مردم و هواداران به دلیل سه گلی که در این دو هفته به ثمر رساندم اشتباه هایی که در این چند بازی داشته ام را ندیده اند. درست است من سه گل زدم، اما اشتباه‌های زیادی هم داشتم که باید پیشرفت کنم و در بازیهای آینده مشکلاتم را برطرف کنم. هنوز در بازی کارهایی انجام می دهم که از لحاظ تاکتیکی صحیح نیستند و خوشبختانه دیگر بازیکنان اشتباه های من را پوشش می دهند.

* از سبک بازی بارسلونا شگفت زده نشدی؟

- بیشتر از این که بخواهم از مالکیت بالای توپ توسط تیم شگفت زده شوم از شیوه بازی تیم زمانی که توپ را در اختیار ندارد متعجب شده‌ام. هیچ کامپیوتری را ندیده ام که این اندازه دقیق عمل کند. تغییر حالت بارسلونا از حالت حمله به دفاع فوق العاده است. در شرایط عادی زمانی که تیمی توپ را از دست می دهد. تیم حریف زمان نسبتا زیادی توپ را در اختیار می گیرد و پاسکاری می کند. اما این اتفاق در بارسلونا رخ نمی دهد. زمانی که توپ لو می رود، در کمترین زمان ممکن پس گرفته می شود. به بازیکنان اموزش داده شده است که هر چه توپ زمان کوتاه‌تری در اختیار حریف باشد، مالکیت و تسلط تیم بر بازی بیشتر شده و شانس ایجاد موقعیت گل افزایش پیدا می‌کند. این یکی از پیچیده ترین مسائل تاکتیکی است که در حال حاضر بیشتر مربیان فوتبال در جهان تلاش می کنند به آن دست پیدا کنند و تعداد بسیار کمی موفق به انجام آن شده اند. تیم ما با این وضعیت رسیده و چنین شرایطی اکنون در بارسلونا در بیشتر بازی ها دیده می شود.

* تو مقابل بارسلونا با پیراهن آرسنال بازی کرده ای. بازی بارسلونا از درون با بیرون چه تفاوتی دارد؟

- بازی کردن مقابل بارسلونا کار واقعا دشوار و سختی است. بازیکنان تحرک زیادی در زمین دارند. توپ را از دست نمی دهند. پاسهای زیاد می دهند. حتی از این که با دروازه بانشان هم در پاسکاری شریک شوند ابایی ندارند. ویکتور والدس هم دروازه بانی است که بازی با پای خوبی دارد و زمانی که به او پاس داده می شود، زیر توپ نمی زند. همه بازیکنان از سبک بازی هم شناخت بالایی دارند و به تیم حریف فشار بسیار زیادی وارد می کنند.

* اگر بازی به تو نرسد هم همین قدر با اشتیاق صحبت می کنی؟!

- نمی توانم بگویم ناراحت نمی شوم، اما به هر حال از صرف حضورم در بارسلونا لذت می برم و می خواهم بهترین دوران زندگی‌ام را تجربه کنم. می خواهم چیزهای جدیدی یاد بگیرم و شرایط متفاوتی را تجربه کنم. می‌خواهم از لحظاتی که برخی روزها فکر می کردم هیچگاه در زندگی من تکرار نمی شود، استفاده کنم.

* بارسلونا هنوز فصل شروع نشده، دو جام به دست آورده است. نظرت چیست؟

- این موضوع البته بسیار خوشایند و خوشحال کننده است. اینجا همه جام ها برای مردم اهمیت دارند، می خواهد جام کاتالان باشد یا لیگ قهرمانان اروپا. اما جامهایی که این فصل به دست آورده ایم حاصل تلاش و زحماتی است که تیم سال گذشته کشیده است. بازیکنان فصل گذشته فاتح لیگ قهرمانان اروپا شده اند. من هم باید از این پس تلاش کنم تا تیم جامهای بیشتری بگیرد.

* برای قهرمانی در کدام جام عطش بیشتری داری؟

- ازلیگ قهرمانان اروپا یک خاطره تلخ دارم و آن فینال پاریس است. نمی توانم بگویم شکست دردناکی بود، چرا که تیمی که مقابل بارسلونا بازی می کند همیشه احتمال شکستش وجود دارد. به هر حال برای قهرمانی در اروپا انگیزه زیادی دارم. البته قهرمانی در لالیگا را هم می خواهم. دوست دارم مانند بسیاری از بازیکنان تیم از جمله ژاوی و اینیستا سه جام قهرمانی در پرونده‌ام باشد: جام جهانی باشگاه ها، لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا.

* تاکنون سه گل برای بارسلونا زده‌ای. به نظر می رسد سبک هجومی بارسلونا حداقل برای تو مفید بوده است.

- نمی دانم. فقط می خواهم در کنار تیم بمانم. یاد بگیرم و پیشرفت کنم. به گل زدن فکر نمی کنم. فقط به فکر این هستم که چیزهای جدید یاد بگیرم و پیشرفت کنم. چیزی که مقرر شده رخ بدهد حتما اتفاق می افتد.

* از پپ گواردیولا چه چیزهایی یاد گرفته‌ای؟

- گواردیولا آدمی اجتماعی با روابط عمومی بسیار قوی است و زیاد با بازیکنان صحبت می کند. این موضوع در تیم بسیار تاثیرگذار است. از این که به من اعتماد کرد و اجازه داد به بارسلونا بیایم تمام عمر مدیونش خواهم بود. او حالا مربی من است. من به حرفی که می‌زنم پایبندم. امیدوارم شرایط به گونه‌ای پیش برود که هیچ وقت چه زمانی که در زمین هستم و چه زمانی که روی نیمکت می نشینم، انگیزه ام را از دست ندهم. در اسپانیا بازیکنانی مانند ژاوی، اینیستا و رائول گونزالز هستند که حق دارند از از این که کم بازی کرده اند ناراحت باشند. قهرمانی و موفقیتهایی که آنها توانسته‌اند به دست بیاورند به تنهایی گویای همه چیز است. تنها هدف من این است که بتوانم رضایت و احترام هواداران را به دست بیاورم و بیشترین دقایق ممکن در زمین بازی کنم.

* برای هوادارانی که در مراسم معارفه تو حضور داشتند چه پیامی داری؟

- من همیشه صادق بوده ام و خواهم بود. من می دانم از کجا به کجا آمده ام. حضور در بارسلونا بزرگترین چالش زندگی من خواهد بود. باید کنار بهترین بازیکنان جهان بازی کنم و از این موضوع حس بسیار خوبی به من دست می دهد. ممکن است در بسیاری از بازیها از روی نیمکت کار را دنبال کنم و فقط در چند بازی بتوانم به میدان بروم. باید تلاش کنم در لحظاتی که بازی می کنم توانایی‌هایم را ثابت کنم. مطمئنا روی نیمکت شکیبایی ام را از دست نخواهم داد و هر زمان که به من نیاز باشد آماده خواهم بود.

* صحبتهای زیادی پیش از آمدنت به بارسلونا در رسانه ها مطرح شد. این که اگر به بارسا بیایی جای چه کسی بازی می کنی. این که ژاوی بازنشسته می شود و تو جای او را پر می کنی یا این که با حضور تیاگوی جوان و آینده دار بازی به تو نمی رسد.

- به خوبی می دانم این صحبتها از کجا نشات گرفته است. به هر حال تابستان رقابتهای فوتبال به طور کلی تعطیل است و رسانه ها موضوعی برای بحث کردن ندارند. بارها شنیدم که گفته شد بارسلونا که تیاگو را دارد، سسک را برای چه می خواهد بخرد. همچنان که زمان بازگشت پیکه گفته شد که بارسلونا که پویول را دارد، جرارد پیکه را چرا می خواهد خریداری کند. اما زمان همیشه دلیل تصمیم گیرنده را برای تصمیمی که گرفته روشن خواهد کرد.

* لالیگا امسال هم دو قطبی خواهد بود؟

- نمی دانم. در این مقطع زمانی کار دشواری است که بخواهم به این سوال پاسخ دهم. شاید اواسط فصل نظر دیگری پیدا کنم. کاری که ما باید انجام بدهیم این است که بازی خودمان را انجام بدهیم و به بقیه مسائل کاری نداشته باشیم. با این وجود اطمینان دارم که تمام بازیکنان خوب اسپانیا در بارسلونا و رئال مادرید جمع نشده اند و تیمهای دیگری هم هستند که می توانند ما را اذیت کنند.در فصل پیش هم تیم هایی بودند که هم بارسلونا و هم رئال مادرید مقابل انها به مشکل برخوردند.

* به عنوان سوال آخر. تا حالا دیده بودی تیمی با سه مدافع بازی کند!!؟

- یادم نمی آید. فکر کنم آرسنال هم در یک بازی این گونه بازی کرد. شاید داشتیم بازی را می باختیم و نیاز به گل داشتیم که این گونه بازی کردیم. درست یادم نمی آید.


[ جمعه 90/6/11 ] [ 2:39 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

Lionel Messi of FC Barcelona (R) celebrates with his teammates Cesc F

تیم فوتبال بارسلونا فصل جدید لالیگا را با پیروزی پرگل مقابل ویارئال آغاز کرد.

در آخرین دیدار از هفته ی دوم رقابت های لالیگا که البته به دلیل اعتصاب بازیکنان و لغو دیدارهای هفته ی اول، دیدارهای آغازین لالیگا به شمار می رفت، بارسلونا با 5 گل ویارئال را در ورزشگاه نوکمپ در هم کوبید.

شاگردان گواردیولا که از پیروزی 6 بر صفر رئال مادرید در دیدار مقابل ساراگوسا آگاه بودند، با ارائه یک بازی بی نقص ویارئال را کاملا گرفتار کرده و بازی خود را به حریف تحمیل کردند. نکته جالب توجه این بازی گلزنی خریدهای جدید بارسلونا بود. سانچس و فابرگاس که در فصل نقل و انتقالات تابستانی راهی نوکمپ شده بودند، اولین گل خود را در لالیگا به ثمر رساندند. تیاگو هم که در بازیهای پیش فصل بارسلونا نمایش پرفروغی داشت، برای بارسا گل زد. سهم بهترین بازیکن جهان هم از این جشنواره، دو گل بود.

بارسلونا در حالی در این دیدارخانگی مقابل ویارئال به میدان رفت که نبود چند بازیکن کلیدی در خط دفاع نگرانی هایی را برای گواردیولا ایجاد کرده بود. غیبت پویول، پیکه، آلوس، مکسول و آدریانو در خط دفاع می توانست مشکلاتی برای این تیم ایجاد کند. گورادیولا البته به غیر از این چند تغییر اجباری دست به تغییراتی هم در ترکیب تیمش زد و ژاوی و ویا را نیمکت نشین کرد و به فابرگاس، تیاگو و الکسیس سانچس بازی داد.

بارسلونا روی ضربه کرنر می توانست به گل نخست خود برسد، اما ضربه سر بوسکتس پس از برخورد با تیرک افقی دروازه راهی اوت شد و جدی ترین موقعیت بارسلونا به هدر رفت.

تیاگو آلکانترا هافبک جوان بارسلونا در دقیقه 25 بازی قفل دروازه را گشود. در حالی که به نظر می رسید تیاگو با تعلل در حال از دست دادن فرصت تک به تک است، این بازیکن با خونسردی از میان 4 مدافع ویارئال توپ را به گوشه دروازه فرستاد.

بازی برتر بارسلونا البته بدون ایجاد فرصت های گلزنی زیاد همچنان ادامه داشت. در آخرین دقیقه ی نیمه نخست فابرگاس روی کار عالی مسی گل دوم را به ثمر رساند. ستاره آرژانتینی بارسلونا در حرکتی درست مانند آنچه مقابل رئال مادرید در دیدار برگشت سوپرجام اسپانیا انجام داده بود، پس از عبور از چند بازیکن پاس عمقی را ارسال کرد و فابرگاس هم پس از جا گذاشتن دروازه بان ویارئال گل دوم را به ثمر رساند و نیمه ی نخست با همین نتیجه به پایان رسید.

در آغاز نیمه ی دوم سانچس اختلاف را به عدد سه رساند، پاس چیپ تیاگو و حرکت پشت مدافعان این مهاجم شیلیایی را در موقعیت تک به تک قرار داد و او با ضربه ای دقیق، زمینی و به زاویه مخالف گل سوم را به ثمر رساند.

گل چهارم بارسلونا اما صحنه بی نظیری از فوتبال مدرن ناب اسپانیایی را به نمایش گذاشت. بازیکنان بارسلونا درحالی که چندین دقیقه پیاپی بدون از دست دادن توپ پاسکاری می کردند و شمار پاس های آنان به بیش از 40 پاس متوالی رسیده بود به گل چهارم رسیدند. زننده این گل کسی نبود جز لیونل مسی که در دقیقه ی 52با پاس اینیستا در موقعیت تک به تک قرار گرفت و پس از عبور از سنگربان زردپوشان گل چهارم را به ثمر رساند.

بهترین بازیکن جهان در دقیقه 75 یک بار دیگر روی همکاری دو نفره با تیاگو موفق به گلزنی شد تا با توجه به هت تریک کریستیانو رونالدو مقابل ساراگوسا در آمار گلزنی چندان عقب نباشد. بازی در پایان با نتیجه ی 5 بر صفر به پایان رسید.

Cesc Fabregas of FC Barcelona (L) competes

Thiago Alcantara of FC Barcelona (R) celebrates

Thiago Alcantara of FC Barcelona celebrates

Barcelona

Barcelona

Lionel Messi of FC Barcelona (R) celebrates with his teammate Thiago

* نتایج کامل هفته ی دوم لالیگا :

شنبه

* گرانادا صفر

رئال بتیس یک (88)

یک شنبه

* والنسیا 4 (سولدادو 1 و 88 و 90، رامی 57)

راسینگ سانتاندر 3 (سولدادو 6 گل به خودی، آکوستا 14، گونزالز 56)

* اسپورتینگ خیخون یک (کوئواس 68)

رئال سوسیداد 2 (آگیرکس 35 و65)

* سویا 2 (نگردو 2 و 66)

مالاگا یک (کازورلا 81)

* ساراگوسا صفر

رئال مادرید 6 (رونالدو 24 و 71 و 88، مارسلو 27، آلونسو 64، کاکا 82)

* آتلتیکو مادرید صفر

اوساسونا صفر

* مایورکا یک (گوژمان 62)

اسپانیول صفر

* ختافه یک (میکو 61)

لوانته یک (جونالو 77)

* آتلتیکو بیلبائو یک (ایتوراسپه 56)

رایه وایکانو یک (مویلا 62)

دوشنبه

بارسلونا 5 (تیاگو 25، فابرگاس 45، سانچس 47، مسی 52 و 74)

ویارئال صفر

در جدول رده بندی لالیگا تیم های رئال مادرید و بارسلونا به دلیل یک اختلاف در تفاضل گل در رده های اول و دوم ایستاده اند.والنسیا هم به دلیل گل زده زیاد در مکان سوم قرار گرفته است.


[ چهارشنبه 90/6/9 ] [ 2:34 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

Diego Maradona head coach of Argentina

اسطوره فوتبال آرژانتین کار خود را در امارات با پیروزی آغاز کرد.

تیم الوصل امارات موفق شد در نخستین حضور دیگو مارادونا در نیمکت مربی‌گری این تیم، تیم دسته سومی الاتحاد کلباء را در یک بازی دوستانه با نتیجه 3 بر یک شکست دهد.

گل‌های الوصل را در این دیدار اولیورا اروگوئه‌ای و محمد جمال و حسن یوسف به ثمر رساندند.

این بازی در حضور 4 هزار تماشاگر و با اتخاذ تدابیر امنیتی شدید برگزار شد. تماشاگران همواره در طول بازی اسم مارادونا را صدا می‌زدند و به تشویق او می‌پرداختند.

نکته جالب این دیدار درگیری لفظی مارادونا با میگل کامونده - سرمربی آرژانتینی الاتحاد کلباء به خاطر بازی خشن بازیکنان این تیم بود. در این دیدار سلطان سیف از کلباء با کارت قرمز داور از بازی اخراج شد.


[ سه شنبه 90/6/8 ] [ 2:31 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

Edin Dzeko of Manchester City leaves the pitch with the matchball

مهاجم بوسنیایی منچستر سیتی بر این باور است که تیم آن‌ها به بهترین حالت خود رسیده است و الان جزو مدعیان اصلی قهرمانی است.

ادین ژکو که در دیدار روز گذشته (یکشنبه) منچسترسیتی مقابل تیم پر ستاره تاتنهام نمایش فوق العاده‌ای داشت و با به ثمر رساندن چهار گل سهم بسزایی در پیروزی تیمش داشت، بعد از پایان بازی گفت که الان دیگر تیم آن‌ها کمتر از مدعیان اصلی قهرمانی نیست.

دیدار این دو تیم که در ورزشگاه وایت‌ هارت لین برگزار شد، با پیروزی پنج بر یک شاگردان مانچینی به پایان رسید.

وی افزود: وقتی که از ولفسبورگ به اینجا آمدم اعتماد به نفس زیادی داشتم در ابتدای کار نمایش خوبی نداشتم، اما الان احساس می‌کنم که به بهترین حالت خود رسیده‌ام. بسیار بهتر از قبل شده‌ام و این روند همچنان ادامه خواهد یافت.

مهاجم بوسنیایی منچستر سیتی تصریح کرد: در ابتدای کار در اینجا با مشکلات زیادی مواجه شدم، چرا که به بهترین لیگ دنیا آماده بودم. به خوبی می‌دانستم که وفق دادن خود با شرایط بازی در اینجا سخت است و لیگ برتر انگلیس با بوندسلیگا آلمان تفاوت زیادی دارد. اما الان به همه ریز و درشت‌ها آشنا شده‌ام و می‌توانم بهترین بازی‌هایم را برای منچستر سیتی به نمایش گذارم.

ژکو با شش گلی که در سه بازی آغازین این فصل به ثمر رسانده است، کارلوس توس آرژانتینی را نیمکت نشین کرده است. وی در دیدار مقابل منچستریونایتد در جام خیریه هم موفق به گلزنی شد.

Edin Dzeko (R) of Manchester City celebrates

وی افزود: آخرین باری که سه گل در یک دیدار به ثمر رسانده‌ام به دو سال قبل در دیدار ولفسبورگ مقابل هانوفر بر می‌گردد. الان می خواهم که بازی به بازی بهتر شوم. مطمئنا به ثمر رساندن چهار گل در یک دیدار ، آن هم در لیگ برتر انگلیس فوق العاده‌ است، امروز همچون یک تیم کامل بازی کردیم، امیدوارم که در ادامه مسیر نیز همین گونه ظاهر شویم و به یک تیم استثنایی و خوب تبدیل شویم.

وی در پایان سخنان خود گفت: این آغاز یک فصل سخت و طولانی است. طبیعی است که یک تیم در سه بازی اول فصل 9 امتیاز کسب کند. این آغاز بسیار خوبی برای ما است، اما بسیاری از مسابقات باقی‌مانده است که برای برگزاری جشن قهرمانی باید در آن‌ها هم موفق باشیم.

آگرو دیگر مهاجم منچستر سیتی در این دیدار که موفق شد گل سوم این تیم را به ثمر رساند، بعد از پایان بازی به ستایش از ادین ژکو پرداخت و گفت: ژکو بازیکن بسیار خوبی است. او یکی از گزینه‌های آقای گلی در این فصل است. برای او آرزوی موفقیت می‌کنم.


[ سه شنبه 90/6/8 ] [ 2:21 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

Atletico

باشگاه اتلتیکو مادرید اسپانیا خبر جدایی مهاجم اروگوئه‌ای این تیم را تایید کرد.

باشگاه اتلتیکو مادرید اسپانیا روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرد که با دیگو فورلان برای ادامه همکاری به توافق نرسدیه است و این مهاجم اروگوئه‌ای از این تیم خواهد رفت.

فورلان به احتمال زیاد قبل از پایان فصل نقل و انتقالات در ازای 7.3 میلیون یورو به اینتر ایتالیا خواهد پیوست.

فورلان در سال 2007 در ازای 23 میلیون یورو از ویارئال به اتلتیکو مادرید پیوست و زوج بسیار خوبی را با آگرو آرژانتینی تشکیل داد ، اما به نظر می‌رسد پس از پیوستن فالکاو کلمبیایی به این تیم دیگر جایی در ترکیب اصلی نخواهد داشت.

اتلتیکو مادرید فصل جدید لالیگا را خوب شروع نکرد و در دیدار روز گذشته مقابل اوساسونا که در ورزشگاه ویسنته کالدرون برگزار شد، با تساوی بدون گل متوقف شد.


[ سه شنبه 90/6/8 ] [ 2:19 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
درباره وبلاگ

برچسب‌ها وب
لینک های مفید
آرشیو مطالب
امکانات وب