فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز ، نایت اسکین


یورو 2012 - شوتبال!
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شوتبال!

TV cameras watch the action during the Brazil training session

در شرایطی که حدود یک هفته است که مسابقات فوتبال جام ملت‌های اروپا یا همان یورو 2012 بین 16 تیم و به میزبانی مشترک لهستان و اوکراین آغاز شده، این مسابقات به میدان کارزاری برای شبکه‌های تلویزیونی نیز بدل شده است.

شبکه‌های «بی‌بی‌سی» و «آی‌تی‌وی» با اعزام چندین تیم ویژه پوشش تلویزیونی و اینترنتی مسابقات به دو کشور لهستان و اوکراین و همچنین استفاده از چهره‌های شاخص فوتبال جهان از جمله «آلن شیرر»، «هری ردنپ»، «پاتریک ویرا»، «روی کین» و «جیمی کرگر» به عنوان تحلیل‌گر، تمامی تلاش خود را برای جذب بیشتر بینندگان تلویزیونی به کار بسته‌اند.

به گزارش یورو توربو نیوز، هر مسابقه جام ملت‌های اروپا با پخش از 203 شبکه تلویزیونی به طور متوسط 150 میلیون بیننده‌ی تلویزیونی در سراسر جهان داشته و هر بازی در حدود 52 میلیون دلار برای اتحادیه‌ی فوتبال اروپا درآمد دارد و هرچند که این رقم در حدود پنج میلیون دلار کمتر از درآمدی است که هر مسابقه‌ی جام جهانی فوتبال در سال 2010 برای فیفا داشت اما باز هم مسابقات 16 تیمی جام ملت‌های اروپا را به رقیبی برای مسابقات 32 تیمی جام جهانی تبدیل کرده است.

از سوی دیگر درآمد یوفا از پخش تبلیغات تلویزیونی این مسابقات در حدود یک میلیارد و 600 میلیون دلار برآورد شده است که دو میلیارد دلار کمتر از درآمد فیفا از پخش تبلیغات تلویزیونی مسابقات جام جهانی فوتبال در سال 2010 بود.

البته بازی‌های فوتبال جام ملت‌های اروپا در قالب 31 مسابقه برگزار می‌شود که این رقم در مورد مسابقات جام جهانی فوتبال به 64 مسابقه افزایش می‌یابد. در این شرایط پیش‌بینی می‌شود فینال مسابقات یورو 2012 رکورد جذب بینندگان تلویزیونی را بشکند؛ این در حالی است که فینال مسابقات یورو 2008، حدود 237 میلیون بیننده تلویزیونی داشت که حتی از تعداد بینندگان تلویزیونی افتتاحیه‌ی مسابقات المپیک نیز بیشتر بود.


[ جمعه 91/3/26 ] [ 2:35 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

آلمان با برتری مقابل هلند به دومین پیروزی خود در یورو 2012 دست یافت تا هلندی‌ها نیز دومین شکست متوالی خود را در این رقابت‌ها تجربه کنند.

دو تیم آلمان و هلند در دومین دیدار خود در گروه B رقابت‌های یورو 2012 به مصاف یکدیگر رفتند که حاصل تلاش دو تیم، پیروزی 2 بر یک آلمان در پایان مسابقه بود.

در دقیقه 11، شوت محکم فان پرسی از کنار دروازه آلمان راهی اوت شد. دو دقیقه بعد، مسوت اوزیل پس از برخورد با متایسن درون محوطه جریمه هلند سرنگون شد اما داور سوئدی اعتقادی به پنالتی نداشت.

پس از آن، هلندی‌ها چند بار درون محوطه جریمه آلمان صاحب توپ شدند اما در زدن ضربات نهایی ناموفق بودند. در دقیقه 24، ماریو گومس روی پاس عمقی شوانشتایگر در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان هلند قرار گرفت و موفق شد گل اول مسابقه را به ثمر برساند.

در دقیقه 32، بازیکنان آلمان فراری را از سمت راست طرح‌ریزی کردند ولی پاس عرضی آن‌ها قبل از اینکه به گومس برسد، توسط خط دفاعی هلند دور شد. در دقیقه 37، آلمانی‌ها صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند و استکلنبرگ با واکنش خوب خود مانع گلزنی بادشتوبر از روی ضربه سر شد.

یک دقیقه بعد، شوانشتایگر با یک پاس خوب، گومس را درون محوطه جریمه هلند صاحب توپ کرد و این بازیکن موفق شد با یک ضربه محکم گل تیم دوم آلمان را نیز وارد دروازه نارنجی‌پوشان هلند کند تا این بازی در نیمه نخست با برتری 2 بر صفر آلمان به پایان برسد.

در نیمه دوم، هلند برای جبران نتیجه به میدان آمده بود و آلمان هم بهترین دفاع را در حمله می‌دید. در دقیقه 52، ماریو گومس چیزی نمانده بود که هت تریک کرده و اختلاف را به سه گل برساند. شوت محکم این بازیکن را استکلنبرگ دفع کرد و در ادامه خود گومس ضربه دیگری به توپ زد اما باز هم دروازه‌بان هلند ناجی دروازه شد و توپ را به کرنر فرستاد.

در دقیقه 56، شوت محکم آرین روبن از بالای دروازه آلمان به بیرون رفت. دو دقیقه بعد، روبن با یک پاس عرضی فان پرسی را در موقعیت مناسبی صاحب توپ کرد اما نویر ضربه مهاجم هلند را دفع کرد.

در دقیقه 73، هلند موفق شد یکی از گل‌های خورده را جبران کند. روبین فان پرسی پشت محوطه جریمه آلمان صاحب توپ شد و پس از چند گام حرکت با توپ، شوت محکمی را روانه دروازه حریف کرد. شیرجه بلند نویر نیز راه به جایی نبرد و توپ وارد دروازه ژرمن‌ها شد تا اختلاف به حداقل رسیده و امیدواری هلندی‌ها برای فرار از شکست افزایش یابد.

پس از این گل، بازیکنان هلند حملات بی‌امانی‌ را روی دروازه آلمان ترتیب دادند اما دفاع منظم ژرمن‌ها و کم‌دقتی مهاجان هلند باعث شد که موقعیت‌ها یکی پس از دیگری از دست برود و آلمان در پایان 90 دقیقه با نتیجه 2 بر یک پیروز شود.

پیش از این مسابقه نیز، پرتغال موفق شده با نتیجه 3 بر2 از سد دانمارک بگذرد. به این ترتیب، آلمان با شش امتیاز در صدر جدول گروه B قرار گرفت، پرتغال و دانمارک هر دو با سه امتیاز در رده‌های بعدی هستند و هلند هم بدون امتیاز قعرنشین گروه B است. بازی‌های آخر این گروه روز یک‌شنبه برگزار می‌شود که بر اساس آن‌ها، آلمان مقابل دانمارک قرار می‌گیرد و دو تیم هلند و پرتغال به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

محل برگزاری مسابقه: ورزشگاه متالیست خارکیف اوکراین

هوا: صاف، 29 درجه سانتی‌گراد، رطوبت 61 درصد

داور: یوناس اریکسون (سوئد)

ترکیب دو تیم:

هلند: استکلنبرگ، فان در ویل، هایتینگا، متایسن، ویلمس، فان بومل (فان در فارت 46)، دی یانگ، اسنایدر، روبن (کیوت 83)، فان پرسی، آفلای (هانتلار 46)

آلمان: نویر، هوملس، بادشتوبر، لام، بواتنگ، خدیرا، شوانشتایگر، اوزیل (کروس 81)، مولر(بندنر 90+2)، پودولسکی، گومس (کلوزه 72)

مالکیت توپ: هلند 52 درصد - آلمان 48 درصد


[ جمعه 91/3/26 ] [ 2:20 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

پرتغال با برتری مقابل دانمارک به نخستین پیروزی خود در رقابت‌های یورو 2012 دست یافت.

پرتغال در دومین دیدار خود در گروه B رقابت‌های یورو 2012 با نتیجه 3 بر 2 از سد دانمارک گذشت تا به اولین پیروزی خود در این رقابت‌ها دست پیدا کند.

پرتغالی‌ها می‌دانستند که برای بقا در رقابت‌ها نیاز مبرمی به کسب نتیجه مطلوب در مسابقه مقابل دانمارک دارند و به همین دلیل بازی را هجومی آغاز کردند. در دقیقه 13، رائول میرلس با شوت محکمی دروازه دانمارک را تهدید کرد اما توپ او وارد دروازه نشد.

در دقیقه 16، زیملینگ دچار مصدومیت شد و نتوانست به بازی ادامه دهد تا دانمارکی‌ها در همان ابتدای کار مجبور شوند دست به یک تعویض اجباری بزنند و پولسن را به جای زیملینگ وارد میدان کنند. دو دقیقه بعد، شوت کریستیانو رونالدو با فاصله نسبتا زیادی از کنار دروازه دانمارک به بیرون رفت.

در دقیقه 24 بازیکنان پرتغال صاحب یک ضربه کرنر شدند و پپه مدافع پیش‌تاخته پرتغالی‌ها موفق شد با یک ضربه سر چرخشی و از زاویه بسته دروازه دانمارک را باز کند تا پرتغال با یک گل از حریف خود پیش بیفتد.

در دقیقه 34، رونالدو روی یک ضربه ایستگاهی شوت خوبی را روانه دروازه دانمارک کرد اما توپ پس از برخورد با سر یکی از بازیکنان حاضر در دیواره دفاعی با فاصله کمی از بالای دروازه به کرنر رفت.

دو دقیقه بعد، بازیکنان پرتغال فراری را از سمت راست طرح‌ریزی کردند و توپ درون محوطه جریمه دانمارک به پوتینگا رسید. این بازیکن نیز با یک ضربه محکم توپ را به تور دروازه دانمارک رساند تا پرتغال با اختلاف دو گل از حریف خود پیش بیفتد.

پس از این گل، دانمارکی‌ها فشار خود را افزایش دادند و در صدد جبران نتیجه برآمدند. در دقیقه 38، دروازه‌بان پرتغال شوت محکم و از راه دور اریکسن را مهار کرد. در دقیقه 41، دانمارکی‌ها توپ را روی دروازه پرتغال سانتر کردند و کروندلی با ضربه سر توپ را روی هوا در اختیار بندتنر قرار داد و این بازیکن نیز با ضربه سر دروازه پرتغال را باز کرد تا در پایان نیمه نخست، اختلاف به یک گل کاهش یابد.

در نیمه دوم، بازی به صورت متعادل پیگیری شد. در دقیقه 50، رونالدو با یک فرار از نیمه زمین در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان دانمارک قرار گرفت و در حالی که همه تصور می‌کردند شاهد گل سوم پرتغال خواهند بود، اندرسون با واکنش خوب خود ناجی دروازه تیمش شد.

در دقیقه 62، کویست می‌توانست بازی را به تساوی بکشاند اما شوت محکم و ناگهانی او با فاصله چند سانتی‌متر از تیر دروازه به بیرون رفت. دو دقیقه بعد، میکلسن که به چند دقیقه‌ای بود به جای رومدال برای دانمارک وارد زمین شده بود، فراری را از سمت راست آغاز کرد اما پپه پاس به بیرون او را قبل از رسیدن به مهاجمان دانمارک راهی کرنر کرد.

در دقیقه 78، رونالدو یک بار دیگر با اندرسن در موقعیت تک به تک قرار گرفت اما باز هم در گلزنی ناکام بود و ضربه بغل پای او راهی اوت شد. دو دقیقه بعد، بندتنر با یک ضربه سر گل دوم خود و تیمش را به ثمر رساند تا بازی 2 - 2 مساوی شود.

اما این پایان کار نبود و پرتغالی‌ها در دقایق باقی‌مانده تلاش زیادی برای زدن گل برتری به خرج دادند. سرانجام وارلا که در دقیقه 84 به جای میرلس وارد میدان شده بود، در دقیقه 87 گل سوم پرتغال را وارد دروازه دانمارک کرد تا پرتغالی‌ها در این مسابقه با نتیجه 3 بر 2 به پیروزی برسند.

به این ترتیب، پرتغال به نخستین سه امتیاز خود در این رقابت‌ها دست یافت و دانمارک نیز که پس از پیروزی مقابل هلند، سه امتیازی شده بود در همین امتیاز باقی ماند. در دیگر دیدار این گروه‌ تا دقایقی دیگر آلمان و هلند در یک مسابقه حساس مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت.

محل برگزاری مسابقه: ورزشگاه آره‌نا لـِویـِو اوکراین

هوا: نیمه ابری، 19 درجه سانتی‌گراد، رطوبت 55 درصد

داور: کریگ تامسون (اسکاتلند)

ترکیب دو تیم:

دانمارک: اندرسن، کجار، اگر، پولسن، یاکوبسن، کویست، اریکسن، زیملینگ (پولسن 16)، کروندلی (شون 90)، رومدال (میکلسن 60)، بندتنر

پرتغال: روی پاتریسیو، برونو آلوس، پپه، کونترائو، پیریرا، ولوسو، مونتینیو، میرلس (وارلا 84) ، نانی (رولاندو 89)، رونالدو، پوستیگا (اولیویرا 64)

مالکیت توپ: دانمارک 59 درصد - پرتغال 41 درصد


[ جمعه 91/3/26 ] [ 2:16 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

میزبان مشترک یورو 2012 مقابل روسیه به نتیجه تساوی دست یافت.

جدال دو تیم لهستان و روسیه در دومین دیدار از دور دوم رقابت‌های گروه A یورو 2012 با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید.

در دقیقه 7، لهستانی‌ها صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند. توپ پس از اینکه روی دروازه روسیه سانتر شد با بازیکنانی که جلوی دروازه تمجع کرده بودند برخورد کرد و در آستانه ورود به دروازه بود اما به صورت تصادفی با پای مالافیف دروازه‌بان روس‌ها برخورد کرد و تغیر مسیر داد.

سه دقیقه بعد، کرژاکوف مهاجم روسیه با دروازه‌بان لهستان تک به تک شد و در حالی که همه تصور می‌کردند شاهد گل اول مسابقه خواهند بود، پرچم کمک داور به نشانه آفساید بالا رفت و مانع ادامه کار شد. در دقیقه 12، کرژاکوف یک بار دیگر درون محوطه جریمه صاحب توپ شد و پس از برخورد با مدافع لهستان بر زمین افتاد اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت.

در دقیقه 18، بازیکنان لهستان با چند پاس کوتاه و سریع، پولانسکی را در موقعیت تک به تک با مالافیف قرار دادند و این بازیکن نیز توپ را وارد دروازه کرد اما باز هم کمک داور به نشانه آفساید پرچم زد تا خوشحالی لهستانی‌ها بیشتر از چند ثانیه دوام نداشته باشد.

پس از این، روس‌ها بهتر بازی می‌کردند و در مقابل، تیم میزبان بیشتر دل به ضد حمله‌ها بسته بود. در دقیقه 37، روسیه صاحب یک ضربه ایستگاهی شد. آرشاوین توپ را روی دروازه سانتر کرد و زاگوئف با یک ضربه سر دروازه لهستان را باز کرد تا روسیه از حریف خود پیش بیفتد.

تلاش بازیکنان تیم میزبان در نیمه نخست بی‌نتیجه بود و تیم‌ها با همان یک گل راهی رختکن شدند. در نیمه دوم، لهستانی‌ها بازی را هجومی آغاز کردند و در همان دقیقه نخست چیزی نمانده بود گل تساوی را به ثمر برسانند اما عملکرد خوب دروازه‌بان روسیه مانع از تحقق این امر شد.

در دقیقه 57، یاکوب بلاژیکوفسکی کاپیتان لهستان شوت محکمی را روانه دروازه روسیه کرد، شیرجه بلند مالافیف نیز بی‌فایده بود و توپ درون دروازه جای گرفت تا نتیجه یک بر یک مساوی شود.

در دقیقه 68، درخشش تیتون مانع باز شدن درازه لهستان شد و یک دقیقه بعد، در آن سوی میدان نیز مالافیف با عملکرد خوب خود دروازه روسیه را بسته نگه داشت. در ادامه هر دو تیم تلاش زیادی برای به ثمر رساندن گل پیروزی انجام دادند اما راه به جایی نبردند تا این مسابقه با تساوی یک بر یک به پایان برسد.

پیش از این دیدار نیز جمهوری چک با نتیجه 2 بر یک از سد یونان گذشته بود. به این ترتیب، روسیه با چهار امتیاز در صدر جدول گروه A قرار گرفت، چک با سه امتیاز رده دوم را به اخود اختصاص داد، لهستان با دو تساوی و دو امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفت و یونان نیز با یک امتیاز قعرنشین گروه شد. دیدارهای آخر این گروه روز شنبه برگزار خواهد شد و بر اساس آن‌ها، لهستان باید به مصاف جمهوری چک برود و دو تیم روسیه و یونان مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت.

محل برگزاری مسابقه: ورزشگاه ملی ورشو

هوا: ابری، 21 درجه سانتی‌گراد، رطوبت 60 درصد

داور: وولفگانگ استارک (آلمان)

ترکیب دو تیم:

لهستان: تیتون، بوینیش، واسیلوفسکی، پرکیس، پیژک، دودکا (میرزییفسکی 73)، پولانسکی (ماتوشک 85)، اوبرانیاک (بروژک 90+3)، موراوسکی، بلاژیکوفسکی، لواندوفسکی

روسیه: مالافیف، انیوکوف، ایگناشویچ، ژیرکوف، برزوتسکی، شیروکوف، دنیسوف، زیرانوف، زاگوئف (ایزمایلوف 79)، آرشاوین، کرژاکوف (پاولیوچنکو 70)

مالکیت توپ: روسیه 57 درصد - لهستان 43 درصد


[ جمعه 91/3/26 ] [ 2:8 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

جمهوری چک در دومین مسابقه خود در یورو 2012 یونان را شکست داد.

دو تیم جمهوری چک و یونان در اولین مسابقه از دور دوم رقابت‌های یورو 2012 به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی در پایان با برتری 2 بر یک جمهوری چک به پایان رسید.

بازیکنان جمهوری چک بازی را هجومی آغاز کردند و خیلی زود به گل رسیدند. در دقیقه 3، هابشمن با یک پاس عمقی، ییراچک را در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان یونان قرار داد و او نیز موفق شد دروازه را باز کرده تا جمهوری چک خیلی زود از حریف خود پیش بیفتد.

تنها سه دقیقه بعد، یک بار دیگر بازیکنان چک به گل رسیدند. پیلار روی پاس به بیرونی که هم‌تیمی‌هایش از سمت راست محوطه جریمه یونان فرستاده بودند، صاحب توپ شد و گل دوم تیمش را به ثمر رساند.

پس از آن بازی کمی متعادل شد. در دقیقه 23، چالکیاس دروازه‌بان یونان آسیب دید و قادر به ادامه بازی نبود. به این ترتیب، یونانی‌ها دست به یک تعویض اجباری زدند و سیفاکیس درون دروازه این تیم قرار گرفت.

در دقیقه 29، روسیچکی نزدیک بود با یک شوت محکم گل سوم تیمش را به ثمر برساند اما سیفاکیس با یک واکنش خوب، ضربه او را راهی کرنر کرد. در دقیقه 40 فوتیکاس مهاجم یونان با یک ضربه سر دروازه چک را باز کرد اما کمک داور پرچم خود را به نشانه آفساید بالا برد و گل را نپذیرفت تا بازی در نیمه اول با برتری 2 بر صفر چک به پایان برسد.

در نیمه دوم، بازیکنان یونان تلاش زیادی برای جبران نتیجه انجام دادند و سرانجام در دقیقه 53، گکاس موفق شد یکی از گل‌های خورده را جبران کردند تا اختلاف به حداقل برسد.

با این حال، تلاش یونانی‌ها برای جبران یک گل عقب مانده بی‌نتیجه بود و بازی در پایان 90 دقیقه با برتری 2 بر یک جمهوری چک به پایان رسید. به این ترتیب، جمهوری چک سه امتیازی شد و یونان در همان یک امتیاز باقی ماند.

محل برگزاری مسابقه: ورزشگاه ورکلاو

هوا: ابری، 21 درجه سانتی‌گراد، رطوبت 73 درصد

داور: استفان لانوی (فرانسه)

ترکیب دو تیم:

یونان: چالکیاس (سیفاکیس 23) ، مانیاتیس، پاپادوپولوس، توروسیدیس، توروسیدیس، هولباس، کاراگونیس، فوتاکیس (گکاس 46)، کاتسورانیس، فورتونیس (میتروگلو 71)، ساماراس، سالپینگیدیس

جمهوری چک: چک، گبری سیلاسی، کادلچ، سیووک، لیمبرسکی، روسیچکی (کولار 46 – رایتورال 90)، پلاشیل، پیلار، هابشمن، ییراچک، باروش (بخارت 64)

مالکیت توپ: یونان 54 درصد - چک 46 درصد


[ جمعه 91/3/26 ] [ 2:5 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

اوکراین با درخشش شوچنکو از سد سوئد گذشت و صدرنشین گروه D یورو 2012 شد.

در دومین دیدار دور اول گروه D رقابت‌های یورو 2012، اوکراین میزبان مشترک رقابت‌ها در ورزشگاه المپیک کیف به مصاف سوئد رفت که این دیدار با برتری 2 بر یک اوکراین به پایان رسید.

در اوائل نیمه نخست شاهد بازی متعادلی از سوی دو تیم بودیم. در دقیقه 17، زلاتان ابراهیموویچ مهاجم تیم ملی سوئد به سمت دروازه اوکراین اقدام به شوت‌زنی کرد که پیاتوف ضربه او را مهار کرد.

در دقیقه 23، شوچنکو از کمند مدافعان سوئد رها شد و فراری را به سمت دروازه این تیم انجام داد اما با وجود اینکه با دروازه‌بان حریف در موقعیت تک به تک قرار داشت، در زدن ضربه نهایی کم‌دقت بود و توپ او راهی اوت شد.

در دقیقه 31، روسنبرگ شوت محکمی به سمت دروازه اوکراین زد اما باز هم عملکرد خوب پیاتوف مانع از باز شدن دروازه تیم میزبان شد. چهار دقیقه بعد، بازیکنان اوکراین در موقعیت مشابهی صاحب فرصت گلزنی بودند اما ضربه ورونین نیز در دستان ایساکسون آرام گرفت.

در دقیقه 39، ابراهیموویچ با یک ضربه سر دروازه اوکراین را به شدت تهدید کرد اما توپ او به تیر عمودی دروازه خورد و به بیرون رفت تا حساب کار همچنان صفر بر صفر باشد.

در دقیقه 42، کونوپلیانکا می‌توانست دروازه سوئد را باز کند اما شوت محکم او که از فاصله چند متری خط دروازه زده شد از دقت لازم برخوردار نبود و آسمان را شکافت تا نیمه نخست این دیدار گلی نداشته باشد.

در نیمه دوم، هر دو تیم بازی را هجومی آغاز کردند. در دقیقه 52، در حالی که یکی از بازیکنان اوکراین روی زمین افتاده بود، سوئدی‌ها توپ را به بیرون نزدند و به حمله خود ادامه دادند. توپ درون محوطه جریمه به ابراهیموویچ رسید و او نیز با بک بغل پای آرام دروازه اوکراین را باز کرد تا سوئد با یک گل پیش بیفتد.

با این حال، خوشحالی سوئدی‌ها فقط سه دقیقه دوام داشت. در دقیقه 55، آندره شوچنکو موفق شد با یک ضربه سر محکم دروازه سوئد را باز کند تا بازی یک بار دیگر به تساوی کشیده شود.

در دقیقه 61، بازیکنان اوکراین صاحب یک ضربه کرنر شدند و باز هم شوچنکو با یک ضربه سر دروازه سوئد را باز کرد تا خود و تیمش را دو گله کرده و اوکراین با نتیجه 2 بر یک پیش بیفتد.

پس از آن، بازیکنان سوئد فشار خود را روی دروازه اوکراین افزایش دادند تا نتیجه را جبران کنند. در دقیقه 75، سوئدی‌ها پس از چند پاس در پشت محوطه جریمه اوکراین، توپ را به ابراهیموویچ رساندند و این بازیکن شوت محکم و سرضربی را روانه دروازه اوکراین کرد اما پیاتوف توپ را دفع کرد و در ادامه خطای ابراهیموویچ روی مدافع اوکراین اعلام شد.

در دقایق پایانی، بازیکنان اوکراین موفق شدند بازی را اداره کرده و از شدت حملات تیم سوئد کم کنند. در نهایت این مسابقه با برتری 2 بر یک اوکراین به پایان رسید.

پیش از این دیدار نیز در نخستین مسابقه گروه D، فرانسه و انگلیس به تساوی یک بر یک دست یافته بودند. به این ترتیب، اوکراین با سه امتیاز در صدر جدول قرار گرفت، فرانسه و انگلیس با یک امتیاز در رده‌های بعدی قرار گرفتند و سوئد بدون امتیاز قعرنشین گروه شد.

بازی‌های بعدی گروه D روز جمعه برگزار می‌شود و بر اساس آن‌ها، سوئد مقابل انگلیس قرار می‌گیرد و اوکراین و فرانسه با یکدیگر بازی خواهند کرد.

محل برگزاری مسابقه: ورزشگاه المپیک کیف

هوا: صاف، 25 درجه سانتی‌گراد، رطوبت 51 درصد

داور: جونیت چاکیر (ترکیه)

ترکیب دو تیم:

اوکراین: پیاتوف، سلین، خاچریدی، میخالیک، تیموشوک، هوسییف، یارمولنکو، نازارنکو، کونوپلیانکا (دویچ 90+3) ، شوچنکو (میلوسکی 81)، ورونین (روتان 85)

سوئد: ایساکسون، لوستیگ، ملبرگ، گرانگویست، اولسون، الم، لارسون (ویلهلمسون 68)، کالستروم، ابراهیموویچ، تویوونن (سونسون 62)، روسنبرگ (الماندر 71)

مالکیت توپ: اوکراین 53 درصد - سوئد 47 درصد


[ جمعه 91/3/26 ] [ 1:57 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

فرانسه و انگلیس در نخستین دیدار خود در رقابت‌های یورو 2012 به نتیجه تساوی رضایت دادند.

دو تیم فرانسه و انگلیس در نخستین دیدار گروه D رقابت‌های یورو 2012 به مصاف یکدیگر رفتند که نتیجه تلاش دو تیم در پایان 90 دقیقه تساوی یک بر یک بود.

هر دو تیم بازی را با احتیاط آغاز کردند و در دقایق نخست سعی در ارزیابی یکدیگر داشتند. در دقیقه 11، شوت سمیر نصری که از پشت محوطه جریمه انگلیس زده شد با فاصله کمی نسبت به دروازه این تیم راهی اوت شد.

چهار دقیقه بعد، بازیکنان انگلیس صاحب یک موقعیت عالی شدند اما نتوانستند از آن استفاده کنند. در این صحنه، ولبک با یک پاس عمقی جیمز میلنر را در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان فرانسه قرار داد اما میلنر با وجود اینکه لیوریس را دریبل کرد نتوانست توپ را وارد دروازه خالی کند تا تنها افسوس نصیب هواداران انگلیس شود.

یک دقیقه بعد، جو هارت شوت محکم کابایه را مهار کرد تا دروازه انگلیس هم بسته بماند. در دقیقه 18، چمبرلین با یک حرکت تکنیکی، چند بازیکن فرانسه را جا گذاشت و با یک پاس عمقی، یانگ را در موقعیت مناسبی صاحب توپ کرد اما پرچم کمک‌ داور به نشانه آفساید بالا رفت و مانع از ادامه کار بازیکنان انگلیس شد.

در دقیقه 30، خطای اورا روی میلنر موجب شد تا انگلیسی‌ها در گوشه محوطه جریمه صاحب یک ضربه ایستگاهی شوند. کاپیتان جرارد توپ را روی دروازه سانتر کرد و لسکات با یک ضربه سر محکم دروزاه فرانسه را باز کرد تا انگلیس با یک گل از حریف خود پیش بیفتد.

پس از آن فرانسوی‌ها برای جبران نتیجه تلاش زیادی کردند. در دقیقه 35، دیارا با یک ضربه سر دروازه انگلیس را با تهدید جدی مواجه کرد اما جو هارت با واکنش به موقع خود توپ را دفع کرد. توپ روی هوا به ریبری رسید و این بازیکن با یک ضربه سر، پاس به بیرون داد تا دیارا یک بار دیگر با ضربه سر دروازه انگلیس را تهدید کند اما این بار توپ او درون چارچوب نبود.

در دقیقه 39، پاس‌کاری فرانسوی‌ها پشت محوطه جریمه انگلیس و پاس نهایی فرانک ریبری، سمیر نصری را در موقعیت شوت‌زنی قرار داد و این بازیکن با یک ضربه محکم دروازه انگلیس را باز کرد تا همه چیز به تشاوی کشیده شود.

در دقیقه 44، بنزما با عبور از سد مدافعان انگلیس، وارد محوطه جریمه این تیم شد و قصد داشت توپ را برای هم‌تیمی‌هایش بفرستد که هارت با پا مسیر توپ او را بست تا به این ترتیب، آخرین فرصت گلزنی نیمه نخست راه به جایی نبرد و تیم‌ها با تساوی یک بر یک راهی رختکن شوند.

در نیمه دوم، هر دو تیم بازی زیبا و هجومی را در دستور کار خود قرار دادند اما نخستین موقعیت جدی این نیمه در دقیقه 64 خلق شد یعنی زمانی که پاس‌کاری فرانسوی‌ها پشت محوطه جریمه انگلیس باعث رسیدن توپ به کریم بنزما شد و این بازیکن با یک شوت محکم دروازه سفیدپوشان انگلیس را تهدید کرد اما جو هارت ناجی دروازه تیمش شد.

یک دقیقه بعد، جانسون مدافع پیش‌‌تاخته انگلیس جواب شوت بنزما را داد و با یک شوت محکم اما کم‌دقت، توپ را روانه دروازه فرانسه کرد اما ضربه او درون چارچوب نبود.

در این لحظات، دفاع مستحکم هر دو تیم موجب شده بود تا مهاجمان برای باز کردن دروازه حریف شانس خود را با شوت زدن امتحان کنند و مخصوصا به نظر می‌رسید فرانسوی‌ها در این کار تبحر بیشتری دارند. شوت‌های محکم و از راه دور سمیر نصری و کریم بنزما چند بار روی دروازه انگلیس خطرساز شد اما به گل ختم نشد. در دقیقه 80، کابایه با یک شوت محکم و سرضرب دروازه انگلیس را تهدید کرد اما توپ پس از برخورد با ولبک راهی کرنر شد. پنج دقیقه بعد، بنزما از گوشه محوطه جریمه اقدام به شوت‌زنی کرد اما توپ او هم پس از برخورد با سر مدافعان راهی کرنر شد.

در دقیقه 89، جیمز میلنر از سمت راست فراری را آغاز کرد و توپ را به صورت زمینی درون محوطه جریمه فرانسه ارسال کرد اما مدافعان ارتباط را قطع کرده و توپ را به کرنر فرستادند. در ادامه تلاش دو تیم راه به جایی نبرد و بازی با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا هر دو تیم یک امتیازی شده و منتظر بازی بعدی این گروه باشند.

محل برگزاری مسابقه: ورزشگاه دونباس آره‌نا دونتسک اوکراین

هوا: آفتابی، 31 درجه سانتی‌گراد، رطوبت 5 درصد

داور: نیکولا ریتزولی (ایتالیا)

ترکیب دو تیم:

فرانسه: لوریس، دبوچی، اورا، رامی، مکسس، کابایه (بن آرفا 84)، ریبری، نصری، مالودا (مارتین 85)، دیارا، بنزما

انگلیس: هارت، جانسون، کول، تری، لسکات، جرارد، یانگ، میلنر، پارکر (هندرسون 78)، اوکسلاد چمبرلین (دفئو 77)، ولبک (والکات 90+1)

مالکیت توپ: فرانسه 61 درصد - انگلیس 39 درصد


[ جمعه 91/3/26 ] [ 1:48 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

کرواسی در نخستین دیدار خود در رقابت های یورو 2012 ایرلند را با شکست بدرقه کرد و بالاتر از اسپانیا و ایتالیا صدرنشین گروه C شد.

دو تیم ایرلند و کرواسی در نخستین دیدار خود در گروه C رقابت های یورو 2012 در ورزشگاه پوزنان لهستان به مصاف یکدیگر رفتند و کروات ها در پایان 90 دقیقه با نتیجه 3 بر یک از سد ایرلند گذشتند.

کرواسی خیلی زود به گل رسید. در دقیقه 3، سانتر بازیکنان کرواسی درون محوطه جریمه ایرلند با مدافعان برخورد کرد و سپس ماریو مانژوکیچ موفق شد با یک ضربه سر توپ را به تور دروازه ایرلند برساند تا کرواسی در همان ابتدای کار با یک گل پیش بیفتد.

در دقیقه 7، دیمین داف روی یک حرکت انفرادی صاحب موقعیت شد و می توانست بازی را به تساوی بکشاند اما شوت او راهی به درون دروازه پیدا نکرد. پس از آن، بازی تا حدودی آرام شد اما در دقیقه 19، ایرلندی ها در گوشه محوطه جریمه کرواسی صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند. سنتلگر مدافع پیش تاخته ایرلند موفق شد با یک ضربه سر دروازه حریف را باز کند تا بازی مساوی شود.

در دقیقه 33، مودریچ از پشت محوطه جریمه ایرلند اقدام به شوت زنی کرد اما شی گیون دروازه بان ایرلند او را ناکام گذاشت. در فاصله دو دقیقه مانده به پایان نیمه نخست، یلاویچ مهاجم کرواسی در یک موقعیت مشکوک به آفساید صاحب توپ شد و دروازه ایرلند را برای بار دوم باز کرد. البته تصاویر تلویزیونی نشان می داد که اگرچه یلاویچ در موقعیت آفساید حضور داشت اما پاس گل را مدافع ایرلند به او داده بود.

پس از این گل، پرتاب اشیای محترقه و دودزا توسط تماشاگران بازی را تحت تاثیر قرار داد و موجب شد تا شروع مجدد مسابقه با چند دقیقه تاخیر مواجه شود. در نهایت، این دیدار در نیمه نخست با برتری 2 بر یک کرواسی خاتمه یافت و بازیکنان راهی رختکن شدند.

با شروع نیمه دوم باز هم بازیکنان کرواسی بودند که در نخستین دقایق به گل رسیدند. در حالی که سه دقیقه از آغاز این نیمه گذشته بود، مانژوکیچ زننده گل اول کرواسی با یک ضربه سر توپ را راهی دروزاه ایرلند کرد که این توپ پس از برخورد با تیر عمودی و سر دروازه بان ایرلند، وارد دروازه این تیم شد تا کروات ها با نتیجه 3 بر یک پیش بیفتند.

پس از این گل، بازی یک بار دیگر آرام شد. کروات ها که با اختلاف دو گل پیش افتاده بودند دیگر میل چندانی به حمله نداشتند و در مقابل ایرلندی ها نیز از توان چندانی برای حمله و جبران نتیجه برخوردار نبودند. در دقیقه 80، ضربه سر اندروز چیزی نمانده بود که وارد دروازه کرواسی شود اما پلتیکوسا توپ را روی خط مهار کرد.

پنج دقیقه بعد، یک بار دیگر اندروز با یک ضربه سر توپ را سمت دروازه کرواسی فرستاد اما این بار توپ از بالای دروازه به بیرون رفت. در دقیقه 91 نیز اندروز با یک ضربه سر دروازه کرواسی را تهدید کرد اما توپ او این بار از کنار دروازه به بیرون رفت. در نهایت این دیدار با برتری 3 بر یک کرواسی به پایان رسید.

پیش از این، جدال دو تیم ایتالیا و اسپانیا با تساوی یک بر یک به پایان رسیده بود. به این ترتیب، کرواسی با این پیروزی سه امتیازی شد و بالاتر از این دو تیم در صدر جدول گروه C قرار گرفت. بازی های بعدی این گروه روز پنجشنبه برگزار خواهد شد.

محل برگزاری مسابقه: ورزشگاه پوزنان لهستان

هوا: بارانی، 16 درجه سانتی‌گراد، رطوبت 77 درصد

داور: یورن کوئیپرز (هلند)

ترکیب دو تیم:

ایرلند: گیون، سنتلگر، وارد، اوشی، دون، ویلان، مک گیدی (کوکس 54)، اندروز، داف، دویل (والترز 53)، کین (لانگ 75)

کرواسی: پلتیکوسا، استرینیچ، کورلوکا، شیلدنفلد، راکیتیچ (دوجموویچ 92)، وکوجویچ، موردیچ، سرنا، پریشیچ (ادواردو 89)، یلاویچ (کرانچار 72)، مانژوکیچ

مالکیت توپ: کرواسی 55 درصد - ایرلند 45 درصد


[ جمعه 91/3/26 ] [ 1:45 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

اسپانیا و ایتالیا در نخستین دیدار خود در رقابت های یورو 2012 به نتیجه تساوی رضایت دادند.

در نخستین دیدار گروه C رقابت های یورو 2012، دو تیم اسپانیا و ایتالیا به مصاف یکدیگر رفتند که نتیجه تلاش دو تیم در پایان 90 دقیقه، تساوی یک بر یک بود.

هر دو تیم بازی را محتاطانه آغاز کردند و در چند دقیقه نخست سعی داشتند به ارزیابی یکدیگر بپردازند. در دقیقه 9، فابرگاس در نخستین موقعیت جدی این مسابقه درون محوطه جریمه ایتالیا صاحب توپ شد اما ده روسی توپ او را راهی کرنر کرد. دو دقیقه بعد، داوید سیلوا یک بار دیگر صاحب موقعیت شد اما ضربه آرام او در دستان بوفون قرار گرفت.

در دقیقه 13، بازیکنان ایتالیا پشت محوطه جریمه اسپانیا در یک محل مناسب صاحب ضربه ایستگاهی شدند. بالوتلی از روی توپ پرید تا پیرلو شوت محکمی روانه دروازه ایتالیا کند اما درخشش کاسیاس مانع باز شدن دروازه مدافع عنوان قهرمانی شد.

در دقیقه 22، کاسانو در گوشه محوطه جریمه اسپانیا صاحب توپ شد و سعی داشت با یک پاس عرضی هم تیمی هایش را صاحب موقعیت کند اما توپ او با فاصله کمی راهی اوت شد. در دقیقه 30، بازیکنان اسپانیا صاحب یک ضربه کرنر شدند. ژاوی توپ را به صورت بلند سانتر کرد و اینیستا از گوشه محوطه جریمه ضربه محکمی را روانه دروازه ایتالیا کرد اما بوفون توپ را در اختیار گرفت.

سه دقیقه بعد، مارکیزیو با یک شوت سرکش، دروازه اسپانیا را با یک تهدید جدی مواجه کرد اما کاسیاس با یک واکنش خوب دروازه تیمش را نجات داد. در دقیقه 37، بالوتلی مهاجم خشن ایتالیا سرانجام داور را متقاعد کرد که به او کارت زرد بدهد.

در آخرین دقیقه نیمه نخست، سانتر عالی کاسانو و ضربه سر محکم تیاگو موتا دروازه اسپانیا را تهدید کرد اما باز هم کاسیاس ناجی دروازه شد تا این بازی در نیمه نخست گلی نداشته باشد.

در اوایل نیمه دوم، اسپانیا برتری نسبی داشت و چند حمله خطرناک روی دروازه ایتالیا ترتیب داد اما راه به جایی نبرد.در دقیقه 54، ماریو بالوتلی کنار خط اوت صاحب توپ شد و پا به توپ به سمت دروازه اسپانیا حرکت کرد اما در زدن ضربه نهایی تعلل کرد تا سرخیو راموس از پشت سر رسید و با یک تکل بلند، توپ او را زد. یک دقیقه پس از این صحنه، بالوتلی از زمین بازی بیرون رفت و جای خود را به دی ناتاله داد.

در دقیقه 60، دی ناتاله که تنها پنج دقیقه بود در زمین حضور داشت روی پاس عالی پیرلو در موقعیت تک به تک با کاسیاس قرار گرفت و موفق شد گل نخست ایتالیا را به ثمر برساند تا لاجوردی پوشان بر خلاف بسیاری از پیش بینی ها از حریف خود پیش بیفتند.

با این حال، برتری ایتالیا تنها چهار دقیقه طول کشید. در دقیقه 64، پاس کاری اسپانیایی ها در پشت محوطه جریمه و پاس عمقی داوید سیلوا موجب شد تا سسک فابرگاس در موقعیت تک به تک با بوفون قرار بگیرد. این بازیکن نیز گل تساوی را به ثمر رساند تا یک بار دیگر همه چیز مساوی شود.

در دقیقه 74، فرناندو تورس که به تازگی وارد زمین شده بود، در موقعیت تک به تک با بوفون قرار گرفت اما دروازه بان ایتالیا با یک خروج به موقع، توپ را با پا دور کرد. سه دقیقه بعد، بازیکنان ایتالیا صاحب یک موقعیت شدند که ضربه دی ناتله کم دقت بود و به اوت رفت.

در دقیقه 85، تورس با استفاده از شکاف ایجاد شده در خط دفاعی ایتالیا به سمت دروازه این تیم فرار کرد. بوفون از دروازه خارج شد و تورس سعی داشت با یک ضربه چیپ، توپ را از بالای سر او وارد دروازه کند اما ضربه تورس کمی محکم بود و راهی اوت شد تا آه و افسوس هواداران اسپانیا بلند شود.

در ادامه بازیکنان هر دو تیم چند حمله خطرناک روی دروازه یکدیگر طرح ریزی کردند که سهم بازیکنان اسپانیا بیشتر بود اما هیچ یک از این حملات نتیجه ای نداشت تا بازی با تساوی یک بر یک به پایان برسد و هر دو تیم یک امتیازی شوند.

محل برگزاری مسابقه: ورزشگاه آره نا گدانسک لهستان

هوا: آفتابی، 18 درجه سانتی‌گراد، رطوبت 50 درصد

داور: ویکتور کاسای (مجارستان)

ترکیب دو تیم:

اسپانیا: کاسیاس، پیکه، راموس، آربلوآ، آلبا، اینیستا، ژاوی، فابرگاس (تورس 74)، ژابی آلونسو، بوسکتس، سیلوا (ناواس 64)

ایتالیا: بوفون، ماجو، کیلینی، بونوچی، موتا (نوچرینو 90)، مارکیزیو، جاکرینی، ده روسی، پیرلو، بالوتلی (دی ناتاله 55)، کاسانو (جووینکو 65)

مالکیت توپ: اسپانیا 60، ایتالیا 40


[ جمعه 91/3/26 ] [ 1:39 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]


[ دوشنبه 91/3/22 ] [ 3:12 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]
<      1   2   3      >
درباره وبلاگ

برچسب‌ها وب
لینک های مفید
آرشیو مطالب
امکانات وب