فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز ، نایت اسکین


کارشناس داوری:"مرادی" یک پنالتی را نگرفت - شوتبال!
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شوتبال!

photo 

کارشناس داوری فوتبال ایران گفت: مسعود مرادی به اشتباه از اعلام یک ضربه پنالتی به سود پرسپولیس خودداری کرد.

درباره دو صحنه مشکوک پنالتی در بازی پرسپولیس مقابل مس کرمان گفت: در صحنه اول اعتقاد من این است که با توجه به فاصله نزدیک مهاجم پرسپولیس با مدافع مس و شدت ضربه بازیکن قرمزپوش، توپ به دست بازیکن مس برخورد کرده و بازیکن مس در آن صحنه فرصت هند کردن نداشت. ضمن آنکه شاید خیلی‌ها تصور کنند دست بازیکن مس در آن صحنه باز بوده که به دلیل حالت چرخشی که این بازیکن داشت نیمه باز بودن دستان او مساله طبیعی بوده و به اعتقاد من این صحنه را مرادی به درستی مدیریت کرد.

وی افزود: اما، درمورد صحنه دوم تصورم این است که داور دچار اشتباه شده و در آن صحنه باید ضربه پنالتی به سود پرسپولیس اعلام می‌شد.

این داور بازنشسته فوتبال ایران درباره اشتباهایی که در قضاوت‌های هفته‌های اخیر رخ داده، گفت: در همه جای دنیا روال این است که اگر داور اشتباهی ده، پانزده درصدی در بازی داشته باشد و این اشتباه‌ها در نتیجه بازی تاثیرگذار نباشد، آن داور نمره قبولی می‌گیرد اما، اگر اشتباه‌ها تاثیرگذار باشد عملکرد داور ضعیف بوده است. وقتی هفته قبل از 9 بازی هفت دیدار نتیجه‌اش با تصمیم‌های داوران تغییر کرده، این بسیار بد است. برای این شرایط نباید از کلمه ضعیف استفاده کنیم بلکه باید بگوییم این وضعیت بسیار بدی است.

وی در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید ایراد کار از کجاست، گفت: اشکال‌های بسیار زیادی وجود دارد اما نه کسی به آنها توجه می‌کند و نه کسی می‌خواهد آنها را حل کند. مرادی جزو داوران مطرح آسیا است و فیفا روی او نظر مثبتی دارد اما باید برای هر لحظه داوری کنترل وجود داشته باشد. وقتی شرایط روحی و روانی یک داور ایده‌آل نیست، اگر به لحاظ اسمی هم جزو بهترین‌های ما هم باشد نباید به او بازی بدهیم. در چنین داوری‌ها دقت لازم انجام نمی‌گیرد و متاسفانه گزینش داوران در فوتبال ایران اشکالات زیادی دارد. نباید صرف اینکه آقای X بهترین داور است چشم بسته او را انتخاب کرد.

عسگری در پاسخ به این سوال که آیا با چنین وضعی صلاح است که قضاوت داربی به تیمی ایرانی داده شود، گفت: فکر نمی‌کنم با این شرایط چنین کاری درست باشد. باید ابتدا شرایط را برای داوران فراهم کنیم. اشتباه‌های داوری در همه جای دنیا هست اما، ‌جوی که در ورزشگاه‌ها به وجود می‌آید وحشتناک است. ضمن اینکه فکر می‌کنم با وضعی که داوری‌های ما در این شش هفته داشته خود داوران ایران هم رغبتی برای قضاوت در داربی ندارند.


[ جمعه 87/6/22 ] [ 3:53 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]
درباره وبلاگ

برچسب‌ها وب
لینک های مفید
آرشیو مطالب
امکانات وب