فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز ، نایت اسکین


گوناگون 91 - شوتبال!
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شوتبال!

ایتالیا با شکست دو بر صفر ایرلند خود را به دور یک چهارم نهایی جام ملت های اروپا رساند.

تیم های ملی فوتبال اسپانیا و ایتالیا از گروه سوم رقابت های یورو 2012 به دور حذفی راه یافتند. کرواسی و ایرلند هم حذف شدگان این گروه بودند.

تیم های ملی ایتالیا و ایرلند در سومین دیدار خود در گروه سوم یورو 2012 در حالی در پوزنان لهستان به دیدار هم رفتند که لاجوردی پوشان از دو بازی پیشین خود 2 امتیاز گرد آورده ولی ایرلندی ها با 2 شکست امیدی به راهیابی به دور یک چهارم نهایی نداشتند. اسپانیا و کرواسی هم با 4 امتیاز تیم های اول و دوم گروه C بودند و برنده بازی این دو تیم به عنوان صدرنشین روانه دور بعد می شد. در این میان ایتالیا باید به هر قیمت ممکن ایرلند را با شکست بدرقه می کرد تا به دور بعد راه می یافت.

پیروزی ایتالیا در صورتی که با تساوی اسپانیا و کرواسی همراه می شد، پای ماشین حساب را برای تعیین تیم های صعود کننده از این گروه به میان می کشید چرا که هر سه تیم در بازی های مستقیم نتوانسته بودند یکدیگر را شکست دهند. در هر حال ایتالیا با چهار قهرمانی در جام های جهانی و دو بازی قابل قبول که برابر اسپانیا و کرواسی در یورو 2012 نشان داده بود، به عنوان مدعی برابر ایرلند از پیش حذف شده حاضر می شد.

نیمه نخست

بازی از سوی ایتالیایی ها آغاز شد ولی رابی کین با توپ ربایی در برابر جان لوئیجی بوفون قرار گرفت هر چند برنده دوئل این بازیکن کهنه کار کاپیتان تیم ملی ایتالیا بود. آتزوری از همان شروع بازی با فشار آوردن روی دروازه شی گیون اشتهای خود به پیروزی را نشان داد ولی مردان تراپاتونی 73 ساله هیچ ترسی از حریف خود بروز نمی دادند و شجاعانه تهاجمی و رو به جلو بازی می کردند. این روند با گذشت زمان بازی دگرگون شد. هر چه از زمان بازی می گذشت توپ و میدان بیشتر در اختیار مردان پراندلی قرار می گرفت. تراکم "پسران سبز" در برابر دروازه خودی راه را برای هجوم قهرمانان جام جهانی 2006 ناهموار می کرد.

آسیب دیدگی آندره‌آ پیرلو در میانه نیمه نخست شوک بزرگی بر پیکر ایتالیایی‌ها بود ولی او به زمین بازی برگشت تا نگرانی پراندلی و هواداران لاجوری پوشان بر طرف شود. بازی دفاعی و متمرکز ایرلند همه راه ها را بر ایتالیایی ها بسته بود ولی در نهایت یک ضربه کرنر شاگردان پراندلی را نجات داد. آنتونیو کاسانو کرنر فرستاده شده پیرلو به تیر یک را با پشت سر به درون دروازه گیون فرستاد تا گل نخست بازی در دقیقه 35 شکل گیرد.

پیش از این گل ایرلندی ها دو بار در ضد حمله قصد دروازه بوفون کرده بودند. دی ناتاله هم در دقیقه 31 بازی می توانست پاس بالزارتی را از سمت چپ به گل تبدیل کند. توپ به دان برخورد کرد ولی داور بازی بر خلاف ایتالیایی‌ها اعتقادی به خطای هند و اعلام ضربه پنالتی نداشت. مهاجم ایتالیا در دقیقه 40 هم ضربه آزادی را از فاصله 25 متری به تیر افقی دروازه شی گیون کوبید.

نیمه دوم

نیمه دوم بازی بدون هیچ گونه تغییری از سوی مربیان ایتالیایی مسابقه آغاز شد. هنوز 3 دقیقه از شروع این نیمه نگذشته بود که بالزارتی توپ را از سمت چپ روانه دروازه ایرلند کرد. دی ناتاله هم در فاصله 5 متری دروازه سانتر همبازی خود را قطع کرد ولی سنتلجر خود را جلوی توپ پرت کرد و اجازه باز شدن دروازه تیم شان را نداد.

2 دقیقه بعد هم فرصت گلزنی دیگری برای ایتالیایی ها به دست آمد. این بار کاسانو می توانست روی پاس بالزارتی دروازه ایرلند را باز کند. این بار دان مانع از گل حتمی حریف شد. به نظر می رسید پراندلی در بین دو نیمه توانسته است گره بازی حریف را باز کند. بازیکنان او در 45 دقیقه دوم سرعت بیشتری به بازی داده و بهتر از نیمه نخست عمل می کردند.

سمت چپ ایرلند پاشنه آشیل ایرلند بود. دی ناتاله در دقیقه 55 از همین سمت راهی محوطه جریمه حریف شد اما در نهایت برابر گیون باتجربه کاری از پیش نبرد. نخستین تغییر بازی به اجبار صورت گرفت. کیلینی در دقیقه 57 جای خود را در خط دفاع ایتالیا به بونوچی داد چرا که در برخورد با دان از ناحیه زانو آسیب دید و توان ادامه بازی را نداشت.

چهار دقیقه بعد بهترین فرصت گلزنی عاید بازیکنان ایرلند شد ولی بوفون در مهار ارسال اندروز از 25 متری زحمت زیادی نکشید.ایتالیا اگر چه با یک گل از حریف پیش بود ولی دریافت یک گل همه چیز را به هم می ریخت. پراندلی هم از این موضوع به خوبی آگاه بود و برای هم با دیدن بازی رو به جلو و خطرناک ایرلند با نارضایتی از بازی بازیکنانش پیوسته آنها را به جلو فرا می خواند. ترس و نگرانی در بازی بازیکنان ایتالیا به چشم می‌آمد.

اندروز در هفتاد و نهمین دقیقه بازی بوفون را وادار به نشان دادن واکنش کرد. شوت بازیکن ایرلند از فاصله 20 متری شیرجه دروازه بان یوونتوس و در ادامه فریاد او بر سر مدافعانش را به دنبال داشت چرا که خطر حذف را به خوبی حس می کرد. فشار ایرلند برای رسیدن به نخستین امتیاز خود در یورو 2012 بیشتر و بیشتر می شد.

در دقیقه 89 درست یک دقیقه پس از آن که اسپانیا در بازی همزمان دروازه کرواسی را باز کرد، اندروز ایرلندی کارت زرد دوم خود را از داور بازی دریافت کرد و از زمین بازی اخراج شد. ایرلند هنوز در شوک این اخراج بود که بالوتلی کرنر دقیقه 90 پیرلو را با برگردان به گل دوم بازی و تیمش تبدیل کرد. برتری 2 بر صفر هم در صورتی که کرواسی دروازه اسپانیا را باز می کرد مانع حذف ایتالیایی ها نمی شد ولی بازی در دانتسیگ با برتری یک بر صفر اسپانیا پایان یافت. به این ترتیب تیم های اسپانیا و ایتالیا با 7 و 5 امتیاز روانه دور دوم یورو 2012 و کرواسی و ایرلند با 4 و صفر امتیاز روانه کشورهای خود شدند.

محل برگزاری مسابقه: ورزشگاه پوزنان لهستان

هوا: صاف، 30 درجه سانتی‌گراد، رطوبت 48 درصد

داور: جونیت چاکیر (ترکیه)

ترکیب دو تیم:

ایتالیا: بوفون، کیلینی (بونوچی 57)، بالزارتی، آباته، بارزالی، موتا، مارکیزیو، ده‌روسی، پیرلو، کاسانو (دیامانتی 63)، دی‌ناتاله (بالوتلی 74)

ایرلند: گیون، سنتلجر، وارد، اوشی، دان، ویلان، مک‌گیدی (لانگ 65)، اندروز، داف، دویل (والترز 76)، کین (کوکس 86)

مالکیت توپ: ایتالیا 59 درصد - ایرلند 41 درصد


[ چهارشنبه 91/3/31 ] [ 2:33 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

مدافع عنوان قهرمانی با یک گل دیرهنگام از سد کرواسی گذشت.

اسپانیا در آخرین دیدار خود در گروه C رقابت‌های یورو 2012 با نتیجه یک بر صفر مقابل کرواسی به برتری رسید و به عنوان تیم اول گروه به یک چهارم نهایی صعود کرد.

در نیمه نخست، اسپانیا تیم برتر میدان بود و مالکیت توپ را در اختیار داشت. در مقابل بازیکنان کرواسی در نیمه زمین خود تجمع کرده بودند و سعی داشتند با بسته نگه داشتن دروازه، روی ضد حمله‌ها خطرساز باشند.

بر اساس آماری که در پایان نیمه اول منتشر شد، اسپانیا در 68 درصد زمان بازی کنترل توپ را در اختیار داشت و کروات‌ها تنها در 32 درصد زمان مسابقه، توپ را در اختیار خود داشتند.

با این حال، اسپانیا نتوانست از برتری خود در این نیمه استفاده کند و در پایان 45 دقیقه، دو تیم با تساوی صفر بر صفر راهی رختکن شدند.

با شروع نیمه دوم بازی شرایط متعادل‌تری پیدا کرد. در دقیقه 59، چیزی نمانده بود که راکیتیچ هافبک کرواسی با یک ضربه سر دروازه اسپانیا را باز کند اما کاسیاس با درخشش خود دروازه تیمش را بسته نگه داشت تا بهترین فرصت گلزنی دو تیم وارد دروازه نشود.

در دقیقه 87، اینیستا در حال که خود موقعیت گلزنی داشت توپ را در اختیار ناواس قرار داد و این بازیکن نیز کار دشواری برای باز کردن دروازه بدون سنگربان کرواسی نداشت تا اسپانیا با این گل دقایق پایانی، بازی را با برتری یک بر صفر به سود خود به پایان ببرد.

در بازی همزمان نیز ایتالیا موفق شد با دو گل از سد ایرلند بگذرد. به این ترتیب، اسپانیا با هفت امتیاز به عنوان تیم اول و ایتالیا با پنج امتیاز به عنوان تیم دوم گروه C به مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها راه پیدا کردند.

محل برگزاری مسابقه: ورزشگاه آره‌نا گدانسک لهستان

هوا: صاف، 24 درجه سانتی‌گراد، رطوبت 57 درصد

داور: وولفگانگ استارک (آلمان)

ترکیب دو تیم:

کرواسی: پلتیکوسا، استرینیچ، کورلوکا، شیلدنفلد، راکیتیچ، ویدا (یلاویچ 66)، پرانییچ (پریشیچ 66)، ووکویویچ (ادواردو 81)، مودریچ، سرنا، مانژوکیچ

اسپانیا: کاسیاس، پیکه، راموس، آربلوآ، آلبا، اینیستا، ژاوی، آلونسو، بوسکتس، سیلوا (فابرگاس 73)، تورس (ناواس 61)

مالکیت توپ: اسپانیا 65 در صد - کرواسی 35 درصد


[ چهارشنبه 91/3/31 ] [ 2:31 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

آلمان با پیروزی مقابل دانمارک به عنوان تیم نخست گروه B به یک چهارم نهایی یورو 2012 صعود کرد.

دو تیم آلمان و دانمارک در سومین دیدار خود در گروه B رقابت‌های یورو 2012 به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی با برتری دو بر یک آلمان به پایان رسید تا آلمان با 9 امتیاز به عنوان تیم اول گروه به مرحله بعد راه پیدا کرده و دانمارکی‌ها با این رقابت‌ها وداع کنند.

آلمانی‌ها بازی را بهتر آغاز کردند و کنترل توپ و میدان را در اختیار داشتند. در مقابل بازیکنان دانماک، در نیمه زمین خود متمرکز شده بودند و قصد داشتند با بسته نگه داشتن دروازه، از ضد حمله‌ها استفاده کنند.

با این حال، آلمان در دقیقه 19 به گل رسید. لوکاس پودولسکی بازیکنی بود که درون محوطه جریمه دانمارک صاحب توپ شد و از روی خط شش قدم، شوت محکمی را روانه دروازه اندرسن کرد تا آلمان با یک گل از حریف خود پیش بیفتد.

بازیکنان دانمارک پس از دریافت این گل و در حالی که خود را در آستانه حذف از رقابت‌ها می‌د‌یدند، به خود آمده و توپ را به طرف دروازه آلمان به گردش درآوردند. فشار دانمارکی‌ها سرانجام در دقیقه 24 نتیجه داد و کروندلی موفق شد با یک ضربه سر، کرنر این تیم را تبدیل به گل کند تا بازی در نیمه نخست یک بر یک مساوی شود.

در نیمه دوم شاهد بازی متعادل و آرامی بودند و به استثنای چند مورد، خطر چندانی روی دروازه‌ها ایجاد نشد. با این حال، بندر موفق شد در دقیقه 80 یک بار دیگر دروازه دانمارک را باز کند تا این مسابقه با برتری 2 بر یک آلمان به پایان برسد.

در دیدار همزمان نیز، پرتغال با نتیجه 2 بر یک از سد هلند گذشت و با شش امتیاز به عنوان تیم دوم گروه B به یک چهارم نهایی صعود کرد و حریف جمهوری چک شد. آلمان هم که به عنوان تیم اول به مرحله بعد راه یافته، باید به مصاف یونان بود.

محل برگزاری مسابقه: ورزشگاه آره‌نا لویو اوکراین

هوا: صاف، 26 درجه سانتی‌گراد، رطوبت 58 درصد

داور: کارلوس ولاسکو کاربالو (اسپانیا)

ترکیب دو تیم:

دانمارک: اندرسن، کجار، اگر، سایمون پولسن، یاکوبسن، کوییست، اریکسن، یاکوب پولسن (میکلسن 82)، زیملینگ (کریستین پولسن 79)، کروندلی، بندتنر

آلمان: نویر، هوملس، بادشتوربر، لام، خدیرا، شوانشتایگر، اوزیل، مولر (کوروس 84)، بندر، پودولسکی (شورله 64)، گومس (کلوزه 74)

مالکیت توپ: آلمان 57 درصد - دانمارک 43 درصد


[ چهارشنبه 91/3/31 ] [ 2:29 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

تیم ملی پرتغال با پیروزی برابر هلند حریف چک در مرحله یک چهارم نهایی جام ملتهای اروپا شد.

تیم ملی پرتغال در سومین شب مرحله گروهی جام ملتهای اروپا موفق شد تیم هلند را با نتیجه دو بر یک از پیش‌رو برداشته تا با 6 امتیاز راهی مرحله حذفی شود.

این نتیجه در شرایطی ثبت شد که پرتغال در نیمه نخست تیم برتر میدان بود اما در نیمه دوم دو تیم بازی تقریبا پایاپایی را به نمایش گذاشتند، هر چند که باز هم تعداد موقعیتهای گل تیم پرتغال بیش از حریف بود.

در نیمه نخست رافائل فان‌در فارت کاپیتان تیم هلند در یکی از معدود پاسهای آرین روبن در این رقابتها، فرصت خوبی را برای شوتزنی به دست آورد که در نهایت این ضربه سرکش کاپیتان هلند به زیبایی در دقیقه 11 وارد دروازه پرتغال شد. با این حال 17 دقیقه بعد کریستیانو رونالدو در شرایطی تک به تک قرار گرفت که توانست در این صحنه نخستین گل خود در این تورنمنت وگل تساوی تیم کشورش را در این بازی وارد دروازه هلند کند.

در نیمه دوم با وجود اینکه هلند بهتر از نیمه نخست بازی کرده بود اما باز هم برتری از آن پرتغال بود. در دقیقه 75 و در یکی از موقعیتهایی که نصیب پرتغالی‌ها شده بود، رونالدو توانست گل دوم تیمش را وارد دروازه هلند کند.

در دقیقه 83 هم رافائل فان‌درفارت ضربه زیبایی را روانه دروازه پرتغال کرد که این ضربه به تیر دروازه پرتغال اصابت کرد. در ادامه تلاش بازیکنان هلند برای تغییر نتیجه بی نتیجه باقی ماند تا هلند با سه شکست وداعی تحقیرآمیز با جام چهاردهم داشته باشد.

پرتغال با این پیروزی شش امتیازی شد و با قرار گرفتن در رده دوم گروه دو حریف چک در مرحله یک چهارم شد.

محل برگزاری مسابقه: ورزشگاه متالیست خارکیف اوکراین

هوا: صاف، 24 درجه سانتی‌گراد، رطوبت 48 درصد

داور: نیکولا ریتزولی (ایتالیا)

ترکیب دو تیم:

پرتغال: روی پاتریسیو، آلوس، پپه، کونترائو، پریرا، ولوسو، موتینیو، میرلس (کاستودیو 72)، نانی (رولاندو 87)، رونالدو، پوستیگا (اولیویرا 64)

هلند: استکلنبرگ، فان در ویل، ماتییسن، ولار، ویلمز (آفلای 67)، دی یونگ، اسنایدر، روبن، فان در فارت، هونته‌لار، فان پرسی

مالکیت توپ: هلند 59 درصد - پرتغال 41 درصد


[ چهارشنبه 91/3/31 ] [ 2:27 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

سرمربی تیم ملی فوتبال زیر 22 سال ایران، گفت: پس از پیروزی ما برابر ایتالیا جو اردو تغییر کرد و این مساله باعث افتخار ما بود.

علیرضا منصوریان درباره اردوی تیم ملی فوتبال زیر 22 سال در ایتالیا، گفت: هتل ما در 100 متری محل تمرین اصل تیم بزرگسالان ایتالیا قرار دارد و امکانات آن بسیار خوب و در حد ایده‌آل است. همین کمپ تمرینی ما به قدری صاف است که در نگاه اول مصنوعی به نظر می‌رسد، در مجموع تلاش ما این است که بازیکنان را از نظر روحی و روانی به شرایط مطلوب برسانیم.

وی ادامه داد: پیش از بازی با تیم B ایتالیا، در جلسه میتینگ یکی از خبرنگاران از مربی ایتالیا پرسید، چرا برای بازی، ایران را انتخاب کرده‌اند چون ایران تیم ضعیفی است. وقتی من فهمیدم چنین حرفی زده شد، گفتم کاری می‌کنیم که از این به بعد آن‌ها دنبال ما بیابند و ما را برای بازی دعوت کنند.

منصوریان همچنین گفت: 90 درصد بازیکنان تیم B ایتالیا در تیم‌هایی مانند رجینا ناپولی و ... در سری B ایتالیا بازی می‌کردند و وقتی اسامی آن‌ها را پیش از بازی دیدم، فهمیدم که حریف سنگینی هستند. به همین دلیل و برای این که شبه‌ای در چگونگی برد 6 بر دو ما نباشد، فیلم بازی را تهیه کردم و در بازگشت به ایران آن را از طریق برنامه «90» یا جای دیگر پخش می‌کنم.

سرمربی تیم ملی فوتبال زیر 22 سال ایران همچنین، گفت: بازی ما و ایتالیا با برگزاری کلاس مربیگری درجه A و B و C اروپا هم زمان شده بود و همچنین مساله افرادی مثل روبرتو کارلوس، هرنان کرسپو و تاکیناردی را به محل بازی کشانده بود. من افتخار کردم که دیدم بازیکنانم در برابر چشم ستارگان سابق فوتبال دنیا، ایتالیا را شکست دادند.

منصوریان ادامه داد: وقتی 6 گل به ایتالیا زدیم، داور بازی دو پنالتی برای حریف گرفت که صحیح نبود. من به مربی ایتالیا گفتم که اجازه ندهند این داور در سری A قضاوت کند. او هم با خنده گفت شما آمده‌اید در ایتالیا به ما 6 گل زده‌اید و طبیعی است که داور کمی به سود ما سوت بزند!

وی ادامه داد: پس از بازی بازیکنان ایتالیا از ما خواستند که پیراهن‌هایمان را با آن‌ها تعویض کنیم که این مساله برای من مایه افتخار بود. ما هم در دیدار کوتاه با نایب رییس فدراسیون ایتالیا و رییس سازمان لیگ این کشور از آن‌ها دعوت کردیم که چند ماه بعد به ایران بیایند.

سرمربی تیم ملی فوتبال زیر 22 سال همچنین به رقابت‌های پیش روی تیمش در مالزی اشاره کرد و گفت: در مالزی حریفانی داریم که اصلا به دنبال فوتبال پاک نیستند. ما در آنجا باید با تیم‌های مثل بحرین و کویت بازی کنیم. مطمئن هستم که اگر از گروه خود بالا بیاییم حتما جزو سه تیم برتر آسیا قرار می گیریم. مهم‌ترین مساله هم این است که به عنوان تیم نخست از گروه بالا بیاییم.

وی همچنین گفت: بازی تدارکاتی اول ما در ایران و برابر پیکان بود که یک بازی متوسط رو به پایین محسوب می‌شد، سپس در یک بازی متوسط رو به بالا با خودمان بازی کردیم و در پایان در یک بازی سنگین رودرروی ایتالیا قرار گرفتیم. اکنون هم کاملا آماده هستیم که به مالزی سفر کنیم.

منصوریان ادامه داد: برای حضور مقتدرانه در مالزی 26 بازیکن یکدست را با خود خواهم برد و به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌‌کنیم که هر بازیکنی دست کم سه یا سه و نیم بازی برای ما انجام دهد. برنامه‌های ما پله به پله اجرا می‌شود تا به فرم ایده‌آل دست پیدا کنیم.

وی در پایان گفت: تیم ملی فوتبال زیر 22 سال پایه‌های تیم ملی بزرگسالان ایران را در جام جهانی 2018 می‌سازند و حتی ممکن است سه یا چهار بازیکن ما به همراه تیم ملی در رقابت‌های جام جهانی 2014 هم حاضر باشند.


[ جمعه 91/3/26 ] [ 2:37 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

Iran

مراسم قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا امروز (پنجشنبه) برگزار شد که بر این اساس تیم فوتبال سپاهان ایران باید در این مرحله در دو بازی رفت و برگشت به مصاف الاهلی عربستان برود.

مراسم قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا امروز (پنجشنبه) در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا در کولالامپور مالزی برگزار شد تا هشت تیم صعود کرده به این مرحله حریفان خود را بشناسند.

بر این اساس تیم فوتبال سپاهان ایران که در مرحله یک هشتم نهایی موفق به شکست استقلال، دیگر نماینده ایران شده و پا این مرحله گذاشته است، برای راهیابی به جمع چهار تیم برتر قاره کهن، باید در دو بازی رفت و برگشت از سد الاهلی عربستان بگذرد. سپاهان در مرحله گروهی نیز با الاهلی هم‌گروه بود. سپاهان دیدار رفت را در اصفهان برگزار می‌کند و در بازی برگشت در عربستان به مصاف حریف خود می‌رود.

از نکات جالب توجه در این مرحله حضور سه تیم از عربستان در بین هشت تیم برتر آسیا است. این اتفاق در حالی رخ داده است که تیم ملی فوتبال عربستان نتوانست جواز حضور در آخرین مرحله رقابت‌های انتخابی جام جهانی را کسب کند. همچنین حضور نداشتن حتی یک تیم از ژاپن، نکته جالب توجه دیگر در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا است.

در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا هشت تیم حضور دارند که به صورت دو به دو و در دو دیدار رفت و برگشت با یکدیگر دیدار می‌کنند تا تکلیف چهار تیم صعود کننده به نیمه نهایی مشخص شود.

سپاهان ایران برای رسیدن به این مرحله در مرحله گروهی تیم‌های الاهلی عربستان، لخویای قطر و النصر امارات را پشت سر گذاشت و با پیروزی دو بر صفر برابر استقلال موفق شد پا به این مرحله بگذارد.

الاهلی عربستان نیز که در مرحله گروهی با سپاهان هم گروه بود، توانست در دیدار تک حذفی مرحله یک هشتم نهایی در خانه الجزیره امارات و در ضربات پنالتی حریف خود را شکست دهد و به مرحله یک چهارم نهایی برسد.

الهلال عربستان در مرحله مقدماتی با تیم‌های پرسپولیس ایران، الغرافه قطر و الشباب امارات هم گروه بود و در نهایت توانست به عنوان تیم اول به مرحله یک هشتم نهایی پا بگذارد. الهلال در این مرحله هم با نتیجه‌ پرگل هفت بر یک، بنی یاس امارات را در هم کوبید و به مرحله یک چهارم نهایی گام نهاد.

الاتحاد عربستان در گروه B مرحله مقدماتی با بنی یاس امارات، پاختاکور ازبکستان و العربی قطر هم گروه بود و پس از صعود از گروهش به عنوان تیم اول در خانه پذیرای پرسپولیس ایران شد و با برتری سه بر صفر برابر سرخپوشان به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد.

آدلاید یونایتد استرالیا که در مرحله یک هشتم نهایی با یک گل از سد ناگویای ژاپن گذشت، در مرحله گروهی مسابقات با بنیاد کار ازبکستان، یوهانگ استیلرز کره جنوبی و گامبا اوزاکای ژاپن هم گروه بود و به عنوان تیم اول صعود کرد.

بنیادکار ازبکستان نیز که با آدلاید یونایتد هم گروه بود، در مرحله یک هشتم نهایی با یک گل سئونگنام کره جنوبی را حذف کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت.

گوانگژوی چین دیگر تیم راه یافته به مرحله یک چهارم نهایی است که در مرحله گروهی تیم‌های کاشیوا ریسول ژاپن، چونبوک موتورز کره جنوبی و بوریرام تایلند را پشت سر گذاشت و در یک هشتم نهایی هم با نتیجه‌ یک بر صفر از سد اف سی توکیو گذشت.

در نهایت، اولسان هیوندای کره جنوبی در مرحله یک هشتم نهایی با نتیجه‌ سه بر دو کاشیو ریسول ژاپن را از گردونه رقابت‌ها حذف کرد تا ضمن حذف آخرین نماینده ژاپن، خود به عنوان تنها نماینده کره جنوبی قدم به مرحله یک چهارم نهایی بگذارد. اولسان هیوندای در مرحله گروهی با تیم‌های اف سی توکیوی ژاپن، بریسبین استرالیا و بیجینگ گوان چین هم گروه بود.

** نتایج کامل قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا:

* دیدار اول: الاتحاد عربستان - گوانگجوی چین

* دیدار دوم: سپاهان ایران - الاهلی عربستان

* دیدار سوم: آدلاید یونایتد - بنیادکار ازبکستان

* دیدار چهارم: اولسان هیوندای کره جنوبی - الهلال عربستان

تیم‌هایی که نامشان در ابتدا آمده است، در بازی رفت میزبان هستند.

مرحله نیمه نهایی:

* برنده دیدار اول با برنده دیدار دوم

* برنده دیدار سوم با برنده دیدار چهارم


[ جمعه 91/3/26 ] [ 2:26 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

ستاره بارسلونا در دیدار تیم ملی کشورش مقابل برزیل شب رویائی را پشت سر گذاشت و سه گل به ثمر رساند.

آرژانتین در دیداری دوستانه با درخشش لیونل مسی، برزیل را با نتیجه‌ چهار بر سه شکست داد و یک پیروزی ارزشمند به دست آورد.

در این دیدار که در آمریکا برگزار شد، این بازیکنان برزیل بودند که بازی را بهتر آغاز کردند و از همان ابتدا توپ و میدان را در اختیار گرفتند و حملات پردامنه‌ای را بر روی دروازه‌ حریف صاحب نام خود تدارک دیدند. این در حالی بود که بازیکنان آرژانتین به بازی دفاعی روی آورده بودند تا این که در دقیقه 22 روملو از روی یک ضربه آزاد به زیبایی دروازه‌ آرژانتین را باز کرد. اما این گل زیاد طول نکشید و تنها 9 دقیقه بعد لیونل مسی با پاس زیبای هیگواین با دروازه‌بان برزیل تک به تک شد و گل تساوی را برای تیمش به ثمر رساند.

 حملات آرژانتین با وجود گل تساوی ادامه یافت و تنها سه دقیقه بعد مسی این بار با پاس دی ماریا گل دوم خود و تیمش را به ثمر رساند و نیمه اول با همین نتیجه‌ به پایان رسید.

با شروع نیمه دوم باز هم این بازیکنان برزیل بودند که بازی را بهتر آغاز کردند و تنها 10 دقیقه بعد از شروع بازی گل تساوی را توسط دوس سانتوس به ثمر رساندند. حملات شاگردان منزس با وجود گل تساوی ادامه یافت تا این که در دقیقه 72 هالک با یک شلیک سنگین دروازه‌ آلبی سلسته را باز کرد و تیمش را جلو انداخت.

شاگردان سابیا با دریافت این گل سراپا حمله شدند و پس از از دست دادن چند موقعیت سرانجام فدریکو هرناندز در دقیقه 76 با پاس عرضی آگرو گل تساوی را به ثمر رساند، اما این پایان کار نبود و در حالی که همگان منتظر شنیدن سوت پایان بازی با همین نتیجه‌ بودند، ستاره آبی ـ اناری‌ها در دقیقه 85 گل سوم خود و چهارم تیمش را به ثمر رساند و در نهایت بازی با همین نتیجه‌ به پایان رسید.


[ دوشنبه 91/3/22 ] [ 2:46 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

Cristiano Ronaldo of Real Madrid looks on

به نقل از سایت باشگاه رئال مادرید، کریستیانو رونالدو با به ثمر رساندن 146 گل در 3 فصل به عنوان دهمین گلزن تمام ادوار باشگاه رئال مادرید انتخاب شد.

رونالدو 33 گل را در اولین سال حضورش در تیم به ثمر رساند (26 گل در لالیگا و 7 گل در لیگ قهرمانان اروپا). وی در سال دوم 40 گل در لالیگا، 6 گل در لیگ قهرمانان اروپا و 7 گل در کوپا دل ری به نام خود ثبت کرد. رونالدو امسال 46 گل در لالیگا، 10 گل در لیگ قهرمانان، 3 گل در کوپا دل ری و یک گل در سوپر جام اسپانیا را وارد دروازه حریفان کرده است.

رائول، اسطوره رئال مادرید با 323 گل زده بهترین گل زن تمام ادوار باشگاه است. پس از آن دی استفانو با 308 گل در مکان دوم قرار دارد.

* فهرست 10 گلزن برتر در تاریخ سانتیاگو برنابئو به شرح زیر است:

1- رائول: 323 گل

2- دی استفانو: 308

3- سانتیانا: 290

4- پوشکاش: 238

5- هوگو سانچز: 208

6- گنتو: 179

7- پیری: 171

8- بوتراگوئنو: 171

9- آمانسیو: 155

10- کریستیانو رونالدو: 146


[ چهارشنبه 91/3/17 ] [ 3:59 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

Real Madrid

این بازیکن 31 ساله هم در تیم ملی و هم در باشگاه رئال زیر نظر دل بوسکه کار کرده است ولی از سال 2010 سرمربی پرتغالی هدایت رئال مادرید را به عهده گرفت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کاسیاس گفت: تفاوت ویسنته دل بوسکه و خوزه مورینیو کاملا آشکار است. من دل بوسکه را از دوازده سالگی و در باشگاه رئال می شناسم. بعد از آن این فرصت را داشتم که مدتها زیر نظر او در تیم ملی هم کار کنم پس می توانم بگویم که یکدیگر را به خوبی می شناسیم.

دروازه بان تیم ملی اسپانیا درباره دل بوسکه گفت: او بسیار آرام تر است و خصوصیت صلح طلبی دارد ولی این صفات را نمی توانید در مورد مورینیو بکار ببرید.

وی افزود: من در این دوسال یاد گرفته ام که خوزه را تحسین کنم. رابطه کاپیتان و مربی باید همیشه خوب باشد گرچه باید اعتراف کنم درمواردی اختلاف عقیده داریم ولی اغلب اوقات فکر و دیدگاهمان یکی است.

کاسیاس در باره شایعه اختلافش با مورینیو گفت: رسانه ها عادت دارند که در مورد برخی لحظات اغراق کنند ولی اینها مسائل پیش پا افتاده ای است که ما با آنها در رئال زندگی می کنیم.

کاسیاس طی یک دهه در ترکیب ثابت رئال مادرید و تیم ملی اسپانیا قرار داشته است.


[ دوشنبه 91/3/15 ] [ 1:23 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]
<      1   2      
درباره وبلاگ

برچسب‌ها وب
لینک های مفید
آرشیو مطالب
امکانات وب