فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز ، نایت اسکین


والیبال 91 - شوتبال!
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شوتبال!

چهارمین روز رقابت‌های انتخابی المپیک والیبال با برگزاری چهار دیدار به پایان رسید و تیمهای صربستان، ایران، کره جنوبی و چین مقابل حریفان خود به برتری دست یافتند.

در نخستین بازی امروز تیم ملی والیبال ایران به مصاف تیم نه چندان قدرتمند پورتوریکو که از منطقه کارائیب در این رقابت‌ها شرکت کرده بود، رفت. ملی‌پوشان والیبال ایران با ارائه‌ی نمایشی نه چندان قدرتمندانهریال با نتیجه 3 بر یک و امتیازهای 26 ـ 24 ، 25 ـ 16 ، 22 ـ 25 و 25‌ ـ 20 حریف خود را شکست دادند و با 8 امتیاز در رده سوم جدول این مسابقه‌ها قرار گرفتند تا همچنان ایران به کسب سهمیه المپیک امیدوار باشد.

در یکی از حساس‌ترین بازی‌های امروز استرالیا و صربستان برای تعیین صدرنشین جدول رده‌بندی در برابر هم صف‌آرایی کردند. این دو تیم هر سه بازی نخست خود را با پیروزی قاطعانه سه بر صفر پشت سر گذاشته بودند. صربستان در یک نمایش مقتدرانه با نتیجه 3 بر صفر و امتیازهای 25 ـ 18 ، 25 ـ 19 و 25 ـ 18 استرالیا را در هم کوبید تا برای تمام مدعیان قهرمانی در رقابت‌ها خط و نشان کشیده باشد و به یک قدمی المپیک برسد.

در سومین بازی امروز کره جنوبی موفق شد با پیروزی برابر ونزوئلا نخستین برد خود را در این رقابت‌ها تجربه کند. کره این مسابقه را با نتیجه 3 بر صفر و امتیازهای 27 ـ 25 ، 25 ـ 22 و 25 ـ 15 به سود خود تمام کرد و با 4 امتیاز در رده ششم جدول این مسابقه‌ها قرار گرفت.

اما در یکی از مهم‌ترین بازی‌های امروز دو تیم مدعی چین و ژاپن برابر هم به میدان رفتند. چین در این مسابقه با نتیجه 3 بر یک و امتیازهای 25ـ 19 ، 25 ـ 27 ، 25 ـ 18 و 25-18 بازی را به سود خود تمام کرد تا از کورس مدعیان کسب سهمیه در لیگ برتر جا نماند.

**جدول رده‌بندی رقابت‌های انتخابی المپیک والیبال در پایان روز چهارم:

1ـ صربستان، 12 امتیاز

2ـ استرالیا، 9 امتیاز

3 ـ ایران ، 8 امتیاز

4ـ چین، 7 امتیاز

5ـ ژاپن، 5 امتیاز

6ـ کره جنوبی، 4 امتیاز

7ـ ونزوئلا، 3 امتیاز

8ـ پورتوریکو بدون امتیاز

**نتایج روز چهارم رقابت‌های انتخابی المپیک:

ایران 3 ـ پورتوریکو یک

استرالیا صفر ـ صربستان 3

ونزوئلا صفر ـ کره جنوبی 3

چین 3 ـ ژاپن یک


[ چهارشنبه 91/3/17 ] [ 7:48 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

تیم ملی والیبال ایران در حالی که می توانست با کسب پیروزی مقابل استرالیا کارش را برای صعود تا حد زیادی آسان کند، حالا برای نخستین تجربه ی المپیکی شدن نیاز به اما و اگر دارد؛ از نوع همان اما و اگرهای معروف ورزش ایران!

شاگردان ولاسکو در رقابت های انتخابی المپیک ژاپن تاکنون از 4 بازی خود صاحب 3 پیروزی و یک شکست شده اند. اما نکته منفی در کارنامه تیم ایران شکست مقابل یک تیم آسیایی است که با توجه به صعود تنها دو تیم ( قهرمان و بهترین تیم آسیایی) کار صعود اندکی سخت شده است. در ادامه با نگاهی به جدول رقابت ها خواهیم داشت تا شانس صعود ایران را بررسی کنیم.

تکلیف تیم قهرمان که تقریبا مشخص است. تیم قدرتمند صربستان که سابقه ی قهرمانی اروپا را هم در کارنامه دارد، چهارمین دیدار خود را هم با اقتدار تمام 3 بر صفر مقابل استرالیا پشت سرگذاشت و با توجه به دیدارهای نه چندان سخت آتی مقابل پورتوریکو و ونزوئلا، قهرمانی اش تقریبا قطعی شده و فقط روی کاغذ اثبات نشده است و این یعنی مشخص شدن یکی از سهمیه ها.

کارشناسان هرچند ایران را در این دوره از رقابت ها یکی از مدعیان قهرمانی توصیف کرده بودند، اما حالا کار ایران برای صعود به المپیک به تک سهمیه آسیایی باقیمانده کشیده شده که به بهترین تیم قاره کهن داده می شود. یعنی یکی از تیم های استرالیا، ایران، چین یا ژاپن.

* بردن صربستان به تنهایی کافی نیست

وضعیت جدول و پیروزهای قاطعانه استرالیا شرایط را به گونه ای رقم زده که سرنوشت دیگر دست خودمان نیست. حتی با فرض پیروزی ایران در تمام دیدارهای آتی (حتی مقابل تیم صربستان) هم نمی توان حکم به صعود قطعی ایران داد. چرا که پیروزی ایران مقابل صربستان مانع قهرمانی این تیم نخواهد شد و باز استرالیاست که بالاتر از ایران قرار می گیرد( در صورت برد در بازی های خود)

* اما و اگرهای همیشگی

با توجه به بازی بسیار سخت پیشرو مقابل صربستان، باید امیدوار بود تا استرالیا نه در یک بازی بلکه در دو بازی امتیاز از دست بدهد. چرا که ایران با توجه به برد 3-2 مقابل چین (برد دو امتیازی )یک امتیاز در حال حاضر کمتر از استرالیا دارد و اگر از صربستان هم امتیاز نگیرد تنها می تواند حداکثر جمع امتیازاتش را به عدد 14 برساند( با دوبرد 3 امتیازی مقابل ونزوئلا و ژاپن) 14 امتیازی که برای صعود کافی به نظر نمی رسد چرا که استرالیا در حال حاضر 9 امتیازی است و بعید است از 3 بازی خود مقابل کره جنوبی، ژاپن و چین نتواند دو بازی را ببرد و حداقل 5 امتیاز به دست آورد.

* حالت های مختلف برای صعود ایران به المپیک

فرض اول ، خلق بزرگ ترین شگفتی رقابت ها

ایران مقابل صربستان یک برد سه امتیازی به دست بیاورد( کار به گیم پنجم کشیده نشود). در صورتی که این اتفاق خجسته رخ دهد با بردهای احتمالی مقابل ونزوئلا و ژاپن ایران 17 امتیازی خواهد شد. در این شرایط در صورتی که استرالیا یکی از سه دیدار خود مقابل کره جنوبی، ژاپن یا چین را واگذار کند، ایران به المپیک راه خواهد یافت. اما همان طور که گفته شد اگر استرالیا هر سه بازی خود را پیروز شود، حتی پیروزی 3-0 ایران مقابل صربستان هم کافی نیست. ( مگر اینکه استرالیا حداقل در دو بازی در 5 ست پیروز شود و امتیاز کامل نگیرد)

فرض دوم، تکرار نتیجه جام جهانی

ایران مقابل صربستان اتفاق جام جهانی را تکرار کرده و 3-2 پیروز شود و دو امتیاز به دست بیاورد. اتفاقی که کمتر از یک سال پیش در همین ژاپن افتاد. در این شرایط با درنظر گرفتن پیروزی های احتمالی مقابل ژاپن و ونزوئلا ایران شانزده امتیازی خواهد شد. در این وضعیت استرالیا باید حداقل در یکی از بازی های آینده خود 3 بر صفر یا 3 بر یک مغلوب شود ( یا هر سه دیدار خود را 3 بر 2 پیروز شود).

فرض سوم، باخت به صرب ها در یک ماراتن والیبال

اگر ایران مقابل صربستان بازی را در پنج گیم واگذار کند و یک امتیاز به دست بیاورد و با دو پیروزی بعدی خود 15 امتیازی شود. در این صورت استرالیا باید از سه بازی خود حداکثر 5 امتیاز بگیرد تا ایران صعود کند. نماینده قاره اقیانوسیه با دو برد مقابل چین، کره جنوبی یا ژاپن باز هم المپیکی می شود و والیبالیست های ایران از سفر به لندن باز خواهند ماند.

فرض چهارم، شکست در 3 یا 4 گیم مقابل قهرمان اروپا

اگر ایران از بازی صربستان امتیازی نگیرد (باخت 3-0 یا 3-1) جمع امتیاز ایران در پایان رقابت ها در بهترین حالت 14 خواهد شد. به این ترتیب استرالیا با یک برد سه امتیازی و گرفتن دو امتیاز از دو بازی که کار سختی نیست به عنوان بهترین تیم آسیایی راهی المپیک می شود.

در تمام این اما و اگرها و احتمالات، نتایج عجیب و باورنکردنی در نظر گرفته نشده است( مثلا شکست استرالیا مقابل کره جنوبی). همچنین در این حدسیات فرض بر پیروزی ایران در تمام بازی های آینده غیر از صربستان نهاده شده و در صورتی که ملی پوشان نتوانند مقابل ونزوئلا و مخصوصا ژاپن که میزبان رقابت‌هاست به برتری برسند دیگر نیاز به اما و اگر نیست و سهمیه المپیک از دست خواهد رفت.

* شانس سایر تیم های آسیایی چقدر است؟

غیر از ایران و استرالیا که به تفصیل درباره آن صحبت شد سایر تیم های آسیایی با توجه به در پیش بودن بازی های رودررو شانس چندانی برای صعود ندارند. مگر در روزهای باقیمانده خودی نشان دهند و مقابل رقبای قدرتمندی مانند ایران و استرالیا که شانس بیشتری دارند برنده شوند.

کره جنوبی: شاگردان پارک کی وون هر سه دیدار خود را مقابل ایران، صربستان و ژاپن واگذار کرده اند و با توجه به دو بازی سخت دیگر مقابل چین و ژاپن عملا شانسی برای صعود به المپیک ندارند و از همین حالا می توان آنها را حذف شده نامید. این تیم امروز ونزوئلا را شکست داد، اما با وجود این پیروزی باید آنها را از هم اکنون حذف شده دانست.

چین: بهترین تیم آسیا در رده بندی فدراسیون جهانی با توجه به باخت مقابل ایران، شانسش تا حد زیادی کم شده و تنها با رقم خوردن اتفاقات عجیب می تواند به المپیک راه پیدا کند. این اتفاق عجیب می تواند شکست دادن استرالیا(برد سه امتیازی)، پیروزی بر ژاپن میزبان و امتیاز از دست دادن ایران باشد.

ژاپن: چشم بادامی ها که با توجه به میزبانی امید زیادی به صعود داشتند کار به مراتب سخت تری نسبت به چین دارند چرا که تنها یک بازی دشوار خود را انجام داده اند و در دیدار با کره هم نتوانسته اند امتیازات لازم را بگیرند(برد 3-2). تیم سخت کوش ژاپن که دو مهاجم در جمع بهترین های این رقابت ها دارد باید علاوه بر پیروزی مقابل پورتوریکو، مقابل سه حریف آسیایی خود یعنی ایران، استرالیا و چین پیروز شود تا بتواند به عنوان بهترین تیم آسیایی صعود کند.

** برنامه بازی های باقی مانده ایران

پنج شنبه 18 خرداد، 6:30 به وقت تهران

ایران – ونزوئلا

شنبه 20 خرداد، 6:30 به وقت تهران

ایران – صربستان

یک شنبه 14:30 به وقت تهران (آخرین بازی رقابتها)

ایران - ژاپن


[ چهارشنبه 91/3/17 ] [ 7:19 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]
<      1   2      
درباره وبلاگ

برچسب‌ها وب
لینک های مفید
آرشیو مطالب
امکانات وب