فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز ، نایت اسکین


لیگ قهرمانان اروپا 2009-2010 - شوتبال!
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شوتبال!

مربی پرتغالی نرآتزوری از عملکرد شاگردانش در دیدار مقابل چلسی راضی است.

ژوزه مورینیو، سرمربی پرتغالی اینتر از پیروزی یک بر صفر تیمش مقابل چلسی در دیدار برگشت مرحله یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان اروپا که منجر به حذف آبی پوشان و صعود نرآتزوری به مرحله یک چهارم پایانی این رقابتها شد، بسیار راضی است.

مورینیو گفت:« لحظه فوق العاده ای برای تیم ما و برای تمام بازیکنانی است که در سالهای اخیر برای صعود اینتر از این مرحله به مرحله بعد تلاش کرده اند. صعود به مرحله بعد، چیزی بود که تیم ما لیاقتش را داشت، چرا که بازی فوق العاده ای را به اجرا گذاشتیم و شانس در پیروزی ما دخیل نبود. تیم ما بازی کاملی را به نمایش گذاشت و تک تک بازیکنان نهایت تلاششان را به کار گرفته و به بهترین نحو وظایفشان را انجام دادند.»

مورینیو ادامه داد:« بازی سه شنبه شب، بازی‌ای بود که اینتر را به یک چهارم پایانی رساند، اتفاقی که زیاد رخ نداده است. ما چلسی را دو بار شکست دادیم و شایسته صعود بودیم.»

آقای خاص صحبتهایش را این گونه ادامه داد:«من چلسی را دقیقا می شناسم، چه از نظر تیمی، چه اتمسفر حاکم بر رختکن، ساختمان ورزشگاه و همه چیز. به علاوه می دانستم که محال است که برای یک بازی بدون گل بازی کنیم و 90 دقیقه به دفاع بپردازیم. از همین رو و برای غلبه بر چلسی من سیستمی تهاجمی را برگزیدم تا آنها نتوانند به گل برسند. برنامه بازی چلسی هم قابل پیش بینی بود و طرح من برای آنها پاسخگو بود. تمام بازیکنان به من اندکی اعتماد کردند و همه چیز به خوبی پیش رفت.»

به گزارش گل، مورینیو در ادامه صحبتهایش به این نکته اشاره کرد که در پایان این دیدار با بازیکنانش این پیروزی را جشن گرفته و گفت:«این پیروزی را به نحوی که هرگز تجربه اش را نداشتم جشن گرفتم. در دقایقی مثل یک کودک رفتار می کردم. در رختکن تیم واقعا خوشحال بودم، چرا که اینتر تیم من است و چلسی گذشته ام است. چلسی در قلب من خواهد ماند ولی مربوط به گذشته است.»

این مربی پرتغالی در پایان صحبتهایش با شفاف سازی در مورد روابطش با آنچلوتی گفت:« هرگز مشکلی با آنچلوتی نداشته ام. شاید همیشه کلمات رد وبدل شده و شوخی هایی در این میان بوده ولی همیشه احترام میان ما دو نفر حکمفرما بوده است. اگرمن زمان داشته باشم، به دفتر او خواهم رفت و برای او آرزوی موفقیت در رقابتهای لیگ برتر خواهم کرد.»


[ شنبه 88/12/29 ] [ 12:19 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

به رغم آن که انتظارات زیادی از بازیکنان چلسی در دیدار سه شنبه شب استمفورد بریج می رفت ولی آبی پوشان با یک گل مغلوب اینتر شدند تا خداحافظی تلخی با رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا داشته باشند.

سه شنبه شب مرحله‌ی یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا پیگیری شد که چلسی با نتیجه‌ی یک بر صفر مغلوب اینتر شد و زسکا مسکو نیز دو بر یک سویا را شکست داد.

کارلو آنچلوتی و شاگردانش به خوبی می دانستند که با توجه به شکست تیمشان در دیدار رفت مقابل اینتر، در دیدار سه شنبه شب کار سختی را پیش رو خواهند داشت.

در حالی که در دیدار سه شنبه شب استمفورد بریج، آبی پوشان سعی در کنترل توپ و میدان داشتند ولی این نظم و انضباط نرآتزوری و به ویژه اسنایدر بود که کار را واقعا برای شاگردان آنچلوتی سخت می نمود. یکی از همین پاسهای تماشایی اسنایدر نیز بود که باعث شد تا اتوئو بتواند گل برتری تیمش در دیدار برگشت را به ثمر برساند و بدین ترتیب اینتر پس از سه سال توانست راهی مرحله یک چهارم پایانی لیگ قهرمانان اروپا شود.

در جریان این دیدار انتظارات بیشتری از چلسی که در دقایق ابتدایی بازی تاحدودی کنترل توپ و میدان را برعهده داشت می رفت ولی چلسی تا دقایق پایانی نیمه اول خطر چندانی را برروی دروازه تیم میهمان خلق نکرد. نیمه اول این دیدار با تساوی به پایان رسید و در دقایق میانی نیمه دوم، یعنی در دقیقه 78 ساموئل اتوئو توانست برای تیم میهمان به گل برسد و این کار را برای بازیکنان چلسی سختتر از قبل کرد، چرا که شاگردان آنچلوتی به خوبی می دانستند که برای صعود به مرحله بعد می بایست در کمتر از 15 دقیقه به دو گل برسند تا دست کم بتوانند بازی را به تساوی بکشانند.

البته این اتفاق هرگز نیفتاد و گل اینتر باعث شد تا بازیکنان چلسی بیش از پیش عصبی شوند. دیدیه دروگبا نیز در دقیقه 86 با دریافت دومین کارت زردش مجبور به ترک زمین مسابقه گردید تاعملا کار چلسی تمام شود.

اینتر بدون هیچ بحث و گفت‌وگویی تیم برتر میدان بود و انگلیسی ها با گرفتار شدن در تله مربی قدیمی شان و البته با توجه به درخشش بازیکنانی از جمله اسنایدر و اتوئو، مغلوب این میدان لقب گرفته و از گردونه رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا حذف شدند.

بدین ترتیب اینتر روانه مرحله یک چهارم پایانی لیگ قهرمانان اروپا شد و چلسی در مرحله یک هشتم با این رقابتها خداحافظی کرد.

 

 

 

 

 

 

**حذف دومین اسپانیایی از چمپیونز لیگ

با شکست سویا مقابل زسکا مسکو در دیدار برگشت دو تیم در مرحله یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان اروپا، این تیم روس بود که توانست به مرحله بعدی این رقابتهاراه یابد.

سویا سه شنبه شب در حالی میزبان زسکا مسکو بود که در دیدار رفت و مقابل حریف روس خود به تساوی 1-1 دست یافته بود.

با آغاز این دیدار در خاک اسپانیا،در ابتدا این نسید بود که در دقیقه 39 گل برتری تیم میهمان را به ثمر رساند.

پرروتی، ستاره سویا تنها 2دقیقه بعد بازی را به تساوی کشاند تا نیمه اول با تساوی 1-1 به پایان برسد.

در نیمه دوم این دیدار، کیوسوکه هوندا، ستاره ژاپنی زسکا که در بازار نقل و انتقالات زمستانی از تیم فنلوی هلند به این تیم روسیه ای پیوسته بود، در دقیقه 55 توانست گل برتری زسکا را به ثمر برساند و تلاشهای بازیکنان اسپانیایی به جایی نرسید تا آندالوسی ها در دیداری خانگی مغلوب زسکا مسکو شوند و با توجه به تساوی در دیدار رفت، در نهایت با دور بعدی رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا خداحافظی کنند.

سویا در این دیدار در حدو اندازه های همیشگی اش ظاهر نشد و پالوپ، سنگربان این تیم در گل دوم زسکامسکو کاملا مقصر می نمود. بازیکنان سویا چندان پرسرعت و پر تحرک نبودند و همین موجبات شکست این تیم مقابل زسکا مسکو را فراهم آورد. در نهایت زسکا مسکو با برتری 2-3 در مجموع دو دیدار رفت و برگشت روانه مرحله یک چهارم پایانی رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا شد و سویا در ورزشگاه سانچس پیسخوان خداحافظی تلخی با رقابتهای چمپیونز لیگ داشت.

 

 

 

 


[ شنبه 88/12/29 ] [ 12:17 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

هفته‌ی دوم از دور رفت مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا با توقف مدافع عنوان قهرمانی در آلمان پیگیری شد.

سه‌شنبه شب با انجام دو دیدار رقابت‌های دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا ادامه یافت. در این رقابت‌ها اشتوتگارت میزبان بار سلونا بود و در نهایت توانست آبی‌ - اناری‌های اسپانیا را با ارایه یک بازی خوب و شایسته متوقف کند . در این دیدار که با تساوی یک بر یک دو تیم پایان یافت، ابتدا کاکائو چهره برتر میدان در دقیقه 25 برای بوندسلیگایی‌ها گلزنی کرد اما در نیمه دوم و در دقیقه 52 زلاتان ابراهیموویچ مهاجم سوئدی بارسا بازی را به تساوی کشاند.

در دیگر دیدار این شب بوردو در خانه المپیاکوس با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسید. کیانی در دقیقه 45 تک گل بازی را برای فرانسوی‌های به ثمر رساند.

این رقابت‌ها چهارشنبه شب با انجام دو دیدار دیگر دنبال می‌شود که در آنها زسکای مسکو پذیرای سویا است و اینترمیلان در دیداری حساس با چلسی روبرو می‌شود.


[ جمعه 88/12/7 ] [ 1:2 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

دور یک هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا قرعه‌کشی شد.

با انجام قرعه‌کشی دور یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، 16 تیم حاضر در این دوره از رقابت‌ها حریفان خود را شناختند.

این مرحله از رقابت‌ها روزهای 16 و 17 فوریه سال 2010 انجام خواهد شد.

اشتوتگارت ـ بارسلونا

المپیاکوس ـ بوردو

زسکامسکو ـ سویا

پورتو ـ آرسنال

اینتر ـ چلسی

بایرن مونیخ ـ فیورنتینا

المپیک لیون ـ رئال مادرید

میلان ـ منچستر یونایتد


[ جمعه 88/9/27 ] [ 8:38 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

شب نخست رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا با انجام هشت بازی به پایان رسید.

فصل جدید رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا سه‌شنبه شب با انجام هشت دیدار آغاز شد که تیم‌های رئال مادرید، منچستریونایتد، میلان، چلسی و بایرن‌مونیخ پیروز بازی‌های بزرگ شب گذشته بودند.

منچستر یونایتد که برای انجام دیدار با بشیکتاش به ترکیه رفته بود موفق شد با تک گل پل اسکولز که در دقیقه 77 به ثمر رسید برابر تیم مصطفی دنیزلی به پیروزی برسد.

چلسی هم در خانه برابر پورتو پیروز شد. نیکولاس آنلکا در دقیقه 48 تک گل تیم انگلیسی را به ثمر رساند.

اما رئال مادرید با تمامی ستارگانش شروعی توفانی داشت. رئال موفق شد در سوییس زوریخ را با نتیجه 5 بر دو از پیش رو بردارد. رونالدو در دقایق 27 و 89، رائول 34، هیگواین 45 و گوتی 90 پنج گل رئال مادرید را به ثمر رساندند. دو گل زوریخ را هم مارگایرز(پنالتی) در دقیقه 64 و آگرتر در دقیقه 65 وارد دروازه تیم اسپانیایی کردند.

نتایج کامل شب نخست لیگ قهرمانان اروپا:

گروه یک:

یوونتوس یک- بوردو یک

مکابی صفر- بایرن مونیخ 3

گروه دوم:

بشیکتاش صفر- منچستریونایتد یک

وولفسبورگ 3- زسکامسکو یک

گروه سوم:

مارسی یک- میلان 2

زوریخ 2- رئال مادرید 5

گروه چهارم:

چلسی یک- پورتو صفر

اتلتیکو مادرید صفر- آپوئل نیکوزیا صفر


[ شنبه 88/6/28 ] [ 2:20 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

رقابت‌های فوتبال لیگ قهرمانان اروپا شب گذشته با برگزاری هشت دیدار از دور نخست مرحله گروهی پیگیری شد.

نتایج کامل این دیدار‌ها به این شرح است:

* گروه پنج

لیورپول 1 ـ دبرسن صفر

لیون فرانسه 1 ـ فیورنتینا ایتالیا صفر

photo 

 

photo 

 

photo

* گروه شش

اینترمیلان صفر ـ بارسلونا صفر

دیناموکیف 3 ـ روبین کازان 1

photo 

 

photo 

 

photo 

 

photo

* گروه هفت

اشتوتگارت 1 ـ گلاسگورنجرز 1

سویا 2 ـ اونریا رومانی صفر

* گروه هشت

المپیاکوس یونان 1 ـ آزد آلکمار صفر

استاندارد لیژ بلژیک 2 ـ آرسنال 3

photo 

 

photo

 

photo


[ شنبه 88/6/28 ] [ 2:10 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

لیونل مسی بهترین بازیکن فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا شناخته شد.

پنجشنبه شب در مراسمی که در حاشیه قرعه کشی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در شهر موناکو فرانسه برگزار شد، اتحادیه فوتبال اروپا بهترین‌های این رقابت‌ها در فصل گذشته را معرفی کرد. بر این اساس لیونل مسی مهاجم آرژانتینی بارسلونا قهرمان رقابت‌ها به عنوان بهترین بازیکن این رقابت‌ها انتخاب شد.

مسی با به ثمر رساندن 9 گل زده نقش بسیار مهمی در قهرمانی آبی ـ اناری‌ها در این رقابت‌ها داشت و در دیدار پایانی برابر منچستر یونایتد زننده یکی از دو گل دیدار پایانی بود. کریستیانو رونالدو از پرتغال در فصل 2008 توانسته بود این عنوان را به خود اختصاص دهد.

مسی همچنین به عنوان بهترین مهاجم این رقابت‌ها نیز انتخاب شد. در مراسم معرفی برترین‌ها عنوان بهترین دروازه‌بان به ادوین فان در سار سنگربان هلندی منچستر یونایتد رسید.

جان تری کاپیتان چلسی هم بهترین مدافع فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا شناخته شد. تری در سال 2008 نیز این عنوان را از آن خود کرده بود.

ژاوی هرناندس بازیکن خط میانی بارسا و تیم ملی اسپانیا در جمع بهترین‌های اروپا توانست بالاترین امتیاز را به خود اختصاص داده و بهترین هافبک قاره سبز در فصل گذشته شناخته شود.


[ شنبه 88/6/7 ] [ 1:27 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2010 ـ 2009 قرعه کشی شد و تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها حریفان خود را شناختند.

با انجام قرعه‌کشی انجام شده تیم‌های اینتر و بارسلونا و همچنین رئال مادرید و میلان در یک گروه قرار گرفتند. به این ترتیب ساموئل اتوئو مهاجم فصل پیش بارسا خیلی زود با هم‌تیمی‌های سابقش روبه‌رو خواهد شد. از سوی دیگر زلاتان ابراهیموویچ مهاجم سوئدی بارسا نیز همین شرایط را در برابر هم‌تیمی‌های سابقش در اینتر دارد.

حسن صالح حمید‌زیچ هم با توجه به هم‌گروهی یوونتوس و بایرن مونیخ برابر باشگاه سابقش قرار خواهد گرفت. یان کلاس هونته‌لار مهاجم هلندی میلان هم برابر باشگاه فصل پیش خود رئال مادرید حاضر خواهد شد.

گروه‌بندی رقابت‌ها در فصل جاری به ترتیب زیر است:

گروه A

مکاوی ـ بایرن مونیخ ـ یوونتوس ـ بوردو

گروه B

بشیکتاش ـ منچستریونایتد ـ ولفسبورگ ـ زسکا مسکو

گروه C

المپیک مارسی ـ میلان ـ زوریخ ـ رئال مادرید

گروه D

چلسی ـ پورتو ـ آتلتیکو مادرید ـ آپوئل نیکوزیا

گروه E

المپیک لیون ـ فیورنتینا ـ لیورپول ـ دبرسمی

گروه F

اینتر ـ بارسلونا ـ دیناموکیف ـ رابین کازان

گروه G

اشتوتگارت ـ گلاسکو رنجرز ـ سویا ـ اونیرئا اورسیسنی

گروه H

استاندارد لیژ ـ آرسنال ـ المپیاکوس ـ آلکمار


[ شنبه 88/6/7 ] [ 1:8 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

photo 

دور برگشت مرحله‌ی یک چهارم رقابت‌های انتخابی لیگ قهرمانان اروپا با راه‌یابی پنج تیم به مرحله‌ی گروهی این رقابت‌ها آغاز شد.

سه‌شنبه شب با انجام پنج دیدار چهره‌ی پنج تیم راه یافته به مرحله‌ی گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در فصل جاری مشخص شد. تیم‌های آتلتیکو مادرید، المپیک لیون، دبرخن، زوریخ و مکابی توانستند با شکست حریفان خود راهی دور بعد این رقابت‌ها شوند.

آتلتیکومادرید با پیروزی دو بر صفر در دیدار برگشت توانست پاناتینایکوس یونان را پشت سر گذاشته و به جمع 32 تیم پایانی این رقابت‌ها راه یابد. اسپانیایی‌ها که در بازی رفت توانسته بودند حریف یونانی را در خانه‌اش سه بر دو شکست دهند، در دیدار برگشت با گل‌های وینترا (4- گل به خودی) و سرخیو آگرو (82) از سد حریف آتنی گذشتند و به مرحله‌ی گروهی صعود کردند.

photo 

المپیک لیون هم با پیروزی سه بر یک در خانه‌ی اندرلشت بلژیک دیگر تیم راه یافته به مرحله‌ی گروهی رقابت‌ها بود. دیدار رفت دو تیم با پیروزی پنج بر یک فرانسوی‌ها به پایان رسیده بود. لوپس زننده‌ی هر سه گل فرانسوی‌ها در دیدار برگشت در خانه‌ی حریف بود.

مکابی هم با پیروزی سه بر صفر برابر سالزبورگ اتریش توانست در مجموع این تیم را پنج بر یک شکست داده و به دور بعد راه پیدا کند. زوریخ سوئیس هم در خانه‌ی ونت اسپیلز دو بر یک پیروز شد تا در مجموع با نتیجه‌ی پنج بر یک راهی رقابت‌های گروهی شود.

دبرخن با پیروزی دو بر صفر در دیدار برگشت دیگر تیم حاضر در مرحله‌ی گروهی رقابت‌ها لقب گرفت. دیدار رفت دو تیم با پیروزی دو بر یک این تیم مجارستانی پایان یافته بود.

این مرحله از رقابت‌ها چهارشنبه شب با انجام پنج دیدار دیگر دنبال می‌شود.

برنامه‌ی رقابت‌ها:

المپیاکوس - تیراسپول

آپوئل نیکوزیا - کپنهاگ

آرسنال - سلتیک

اشتوتگارت - تیمیسوآرا

فیورنتینا - اسپورتینگ لیسبون


[ پنج شنبه 88/6/5 ] [ 2:34 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]
<      1   2      
درباره وبلاگ

برچسب‌ها وب
لینک های مفید
آرشیو مطالب
امکانات وب