فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز ، نایت اسکین


گوناگون88-87 - شوتبال!
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شوتبال!

نخستین بازیکن ایرانی که موفق شد در لیگ برتر انگلیس بازی کند، این روزها آخرین لحظات حضورش در تیم بارنزلی را سپری می‌کند. آندرانیک تیموریان همان بازیکنی که در جام جهانی 2006 جزو معدود ستاره‌های تیم ملی ایران بود و چشمان تیزبین سام آلاردایس را به خود جذب کرد، این روزها در آمادگی کامل است. او در انتظار به پایان رسیدن رقابت‌های دسته یک انگلیس و بازگشت به فولام است. بازگشت به تیم ملی با حضور افشین قطبی یکی از آرزوهای بازیکنی است که در فوتبال انگلیس به گراندو مشهور شده است.

آندرانیک تیموریان درباره آخرین وضعیتش در بارنزلی، آمادگی‌اش، بازگشت به تیم ملی و... صحبت کرد:

* روزها برای آندو در فوتبال انگلیس چطور می‌گذرد؟

- زمانی که از فولام به طور قرضی به بارنزلی آمدم، هدفم بازی کردن بود. فولام بسیار خوب نتیجه می‌گرفت و وارد شدن به ترکیب تیمی که نتایج خوبی گرفته بسیار سخت است. به همین خاطر به صورت قرضی به بارنزلی آمدم. خوشحالم که از زمان حضورم در این تیم بیش از 10 بازی برای این تیم انجام داده‌ام و تنها در بازی چهارشنبه شب مقابل کاونتری سیتی به دلیل سرماخوردگی از سرمربی تیم خواستم که از من استفاده نکند چون بدنم ضعیف شده بود.

* وضعیت بارنزلی چطور است؟

- ما در حال حاضر در رده بیست و یکم جدول قرار داریم و دو هفته تا پایان مسابقات باقی مانده. اگر می‌خواهیم به دسته پایین‌تر سقوط نکنیم باید در دو بازی آینده به پیروزی برسیم. بارنزلی مجموعه بسیار خوبی است و اطمینان دارم که می‌تواند خودش را در دسته یک نگه دارد.

* پس از پایان بازی‌های بارنزلی باید به فولاد برگردید. در فولام می‌مانید؟

- من هنوز یک سال دیگر با فولام قرارداد دارم. می‌خواهم در فولام بمانم اما، اگر پیشنهادی باشد می‌توانم از فولام بروم. بندی در قراردادم آمده که می‌توانم از فولام جدا بشوم. اگر من بدانم در ترکیب فولام جای می‌گیرم می‌مانم، در غیر این صورت به پیشنهادهای دیگر فکر می کنم.

* می‌خواهید در لیگ برتر بمانید؟

- من زبان انگلیسی را به خوبی یاد گرفته‌ام و با سبک فوتبال اینجا خو گرفته‌ام. اولویت برای من این است که در لیگ برتر بمانم. انگلیس بهترین لیگ دنیا را دارد و برای ماندن در اینجا انگیزه‌های بسیاری دارم.

* وضعیت بدنی‌ات چگونه است؟ به آمادگی کامل رسیده‌اید؟

- کیفیت دسته اول انگلیس تفاوت چندانی با لیگ برتر ندارد. اینجا بازی‌های پرفشاری انجام می‌شود. بازی کردن در چنین فضایی بدن یک بازیکن را به آمادگی کامل می‌رساند. من هم در حال حاضر در اوج آمادگی قرار دارم. من تمام فکر و ذکرم این است که در انگلیس بمانم. امیدوارم بتوانم در لیگ برتر بمانم و با آمادگی‌ام سرباز خوبی برای ایران باشم و بتوانم پرچم پرافتخار ایران را در انگلیس بالا نگه دارم.

* با این آمادگی حتما برای پوشیدن پیراهن تیم ملی هم آماده هستید؟

- من در چهار سال گذشته تنها سه بازی برای تیم ملی به میدان نرفته‌ام. بازی با تیم‌های کره جنوبی، کره شمالی و عربستان تنها بازی‌هایی بود که من نبوده‌ام. در بازی با کره شمالی مصدوم بودم و با دایی تماس گرفتم و گفتم مصدوم هستم. پس از آن به صلاحدید مربیان دعوت نشدم و دایی صلاح دید که از دیگر بازیکنان استفاده کند. دوست دارم که دوباره پیراهن تیم ملی را بپوشم. من مانند همه بازیکنان آرزو دارم برای تیم ملی کشورم بازی کنم و امیدوارم که خیلی زود این اتفاق بیفتد.

* وضعیت تیم ملی را چطور می‌بینید؟ شرایط خیلی خوبی در گروه نداریم.

- این درست است که ما وضعیت‌مان در جدول خوب نیست اما، ما کره شمالی را در پیونگ یانگ برده‌ایم و این در سابقه ما وجود دارد. این بار هم می‌توانیم کره شمالی را شکست دهیم. پیروزی در این بازی می‌تواند پل صعود ایران به جام جهانی باشد. باید در این فکر باشیم که به پیروزی این سه بازی نیاز داریم. باید فکر کنیم که 9 امتیاز می‌خواهیم اگر به کمتر از این فکر کنیم، موفق نمی‌شویم.

* نظر شما درباره حضور قطبی در تیم ملی چیست؟

- من تا به حال با قطبی کار نکرده‌ام. اما، زمانی که در پرسپولیس بود، اخبار را دنبال می‌کردم. می‌دانم مربی محبوبی در ایران است. او با مربیان بزرگی مانند هیدینک و فربیک کار کرده و فدراسیون فوتبال انتخاب درستی انجام داده است. امیدوارم همه از او و تیم ملی حمایت کنند تا تیم ملی به جام جهانی صعود کند.

* حرف دیگری باقی مانده است؟

- من می‌خواهم از این فرصت استفاده کنم و مصاحبه‌ای که از قول من در یکی از روزنامه‌ها به چاپ رسیده بود را تکذیب کنم. من هیچ وقت علیه دایی صحبت نکرده‌ام. او هم بازی من بوده و دلیلی ندارد که بخواهم علیه دایی و دستیارانش در تیم ملی صحبت کنم.


[ دوشنبه 88/2/7 ] [ 5:37 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

ماموران ستاد ملی مبارزه با دوپینگ از 6 بازیکن تیم‌های مهرام و پتروشیمی بندر امام تست دوپینگ گرفتند.

ماموران ستاد ملی مبارزه با دوپینگ با حضور در سالن آزادی محل برگزاری دیدار تیم‌های مهرام و پتروشیمی بندر امام در چهارچوب رقابت‌های نیمه‌نهایی لیگ برتر بسکتبال، از 6 بازیکن تیم‌های حاضر تست دوپینگ گرفتند.

صمد نیکخواه بهرامی، آیدین کبیر و پریست بازیکن آمریکایی مهرام و تونی مدیسون، عروجی و داوری از تیم پتروشیمی بندر امام با حضور در اتاق پزشکی، تست دوپینگ دادند.

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ اعلام کرد ظرف دو هفته آینده نتیجه این تست ها مشخص می شود.


[ سه شنبه 88/1/25 ] [ 6:1 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

هفتم اردیبهشت اسامی بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران برای سه دیدار باقی مانده در رقابت‌های انتخابی جام جهانی اعلام خواهد شد.

در شرایطی که رقابت‌های لیگ برتر ششم اردیبهشت به پایان می‌رسد براساس تصمیم سرمربی تیم ملی و کمیته تیم‌های ملی اسامی بازیکنان تیم ملی برای دیدار با کره شمالی در چارچوب رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2010 هفتم اردیبهشت اعلام خواهد شد.

در حالی اردوی تیم ملی برای دیدار با کره شمالی به محض پایان رقابت‌های لیگ آغاز می‌شود که لژیونرهای حاضر در اروپا هم پس از پایان رقابت‌های اروپایی و چند روز پیش از دیدار دوستانه تیم ملی با چین که دوازدهم خرداد برگزار می‌شود، به دیگر ملی‌پوشان اضافه خواهند شد.

تیم ملی تا هشتم خرداد در تهران اردو خواهد داشت و پس از آن برای برپایی اردویی یک هفته‌ای در چین عازم پکن خواهد شد. تیم ملی در مدت حضورش در چین یک دیدار دوستانه با تیم ملی این کشور در روز دوازدهم خرداد خواهد داشت و پس از به پایان رسیدن این اردو، اعضای تیم ملی به پیونگ یانگ سفر می‌کنند.

پس از بازگشت تیم ملی از کره‌ی شمالی، تمرینات تا بازی با امارات ادامه خواهد داشت و پس از این دیدار، ملی‌پوشان برای بازی با کره جنوبی به سئول سفر خواهند کرد.


[ سه شنبه 88/1/25 ] [ 5:59 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

به پیشنهاد ستاد برگزاری بازی‌ها و موافقت شورای المپیک آسیا، زمان برگزاری نخستین دوره بازی‌های المپیک آسیایی هنرهای رزمی تایلند به تعویق افتاد.

شورای المپیک آسیا با ارسال نامه‌ای به کمیته های ملی المپیک کشورهای عضو از به تعویق افتادن نخستین دوره بازی های آسیایی ورزش های رزمی خبر داد.

پیش از این قرار بود تا بازی‌های آسیایی ورزش‌های رزمی طی روزهای 5 لغایت 13 اردیبهشت در شهر بانکوک تایلند برگزار شود که به دلیل مشکلات سیاسی بوجود آمده در شهر بانکوک، ستاد برگزاری مسابقات پیشنهاد به تعویق افتادن این پیکارها را به شورای المپیک آسیا ارائه داد که مورد موافقت اعضای این شورا قرار گرفت.

متن کامل این نامه در پی می‌آید: "بدینوسیله ضمن ابراز بهترین احترامات شورای المپیک آسیا، به اطلاع می‌رساند با توجه به وضعیت سیاسی حاکم بر بانکوک، شورای المپیک آسیا ضمن مشورت با کمیته برگزاری نخستین دوره بازیهای رزمی آسیا (BAMAGOC) و کمیته ملی المپیک تایلند، تصمیم گرفته است نخستین دوره بازی های رزمی آسیا و همچنین بیست و هشتمین جلسه مجمع عمومی این شورا را که مقرر بود از تاریخ 25 آوریل لغایت 3 می 2009 برگزار شود، به تعویق بیاندازد.

براین اساس نخستین دوره بازیهای آسیایی ورزش های رزمی از تاریخ 6 لغایت 14 ژوئن 2009 (16 تا 24 خرداد) برگزار خواهد شد. جزئیات کامل مجمع عمومی و همچنین دیگر جلسات متعاقباٌ اعلام خواهد شد.

این تصمیم پس از بررسی های دقیق و درنظرگرفتن امنیت اعضای شرکت کننده و ورزشکاران اتخاذ شد. امید آن داریم که با درک کامل موضوع، پشتیبانی خود را از این تصمیم اعلام کنید".


[ سه شنبه 88/1/25 ] [ 5:57 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

به دستور محمد مایلی‌کهن در سفر تیم ملی به پیونگ یانگ و سئول آشپزی ایرانی حضور خواهد داشت.

در پی مشکلاتی که برای بازیکنان تیم ملی کره شمالی در سفر به سئول به وجود آمد و بنا به درخواست محمد مایلی‌کهن در سفر تیم ملی به پیونگ یانگ و سئول، آشپزی ایرانی تیم ملی را همراهی خواهد کرد.

البته این برای نخستین بار نیست که به همراه تیم ملی، آشپزی ایرانی در سفرها حضور دارد. معمولا در سفرهای تیم‌ ملی به کشورهای شرق و جنوب شرق آسیا آشپز به همراه تیم ملی اعزام می شود.

همچنین مواد لازم برای تغذیه بازیکنان تیم ملی در این دو سفر با هماهنگی‌های انجام شده از ایران به پیونگ یانگ و سئول ارسال خواهد شد.

دو هفته پیش و پس از باخت کره شمالی برابر کره جنوبی، مسوولان فدراسیون فوتبال کره شمالی مدعی شدند که چند بازیکن این تیم به دلیل مسمومیت غذایی در کره جنوبی در روز بازی شرایط عادی نداشتند و آنها به همین خاطر علیه کره جنوبی به فیفا شکایت کردند.


[ سه شنبه 88/1/25 ] [ 5:55 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

یک مربی برزیلی پس از آنکه تیمش به دسته پایین‌تر سقوط کرد، بازیکن حریف را هل داد و داور مسابقه را مورد ضرب و شتم قرار داد.

"پدرو سانتیلی" سرمربی تیم کامرسیال برزیل پس از دیدار دوشنبه شب تیمش برابر کاتاندوونسه دردسته دوم رقابت‌های فوتبال منطقه سائوپائولو ضمن هل دادن یکی از بازیکنان تیم حریف با مشت چانه داور را هدف گرفت.

به دنبال این حرکت، سانتیلی که تیمش را یک بر صفر عقب می‌دید، توسط داور اخراج شد.

پس از این شکست، تیم برزیلی به دسته سوم رقابت‌های لیگ فوتبال برزیل سقوط کرد.


[ سه شنبه 88/1/25 ] [ 5:51 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

تیم بسکتبال ممفیس گریزلیز پس از قبول شکست روز گذشته‌اش مقابل لس‌آنجلس لیکرز بامداد امروز مقابل تیم فینکس سانز متحمل پنجاه و هشتمین شکست فصل خود شد.

تیم بسکتبال ممفیس گریزلیز در حالی که به جز وقت دوم این دیدار در سه کوارتر دیگر مقابل حریف خود مغلوب شده بود، در نهایت با نتیجه‌ی 119-110 نتیجه را به حریف خود واگذار کرد.

حامد حدادی ملی‌پوش بسکتبال ایران در این دیدار در طول مدت هفت دقیقه و 38 ثانیه‌ی حضورش تنها دو ریباند را در کارنامه‌اش به ثبت رساند.

"وریک" و "گای" از تیم ممفیس هر کدام با کسب 26 امتیاز، از جمله امتیازآورترین بازیکنان این تیم و میدان بودند.

دیدار بعدی تیم ممفیس بامداد روز شانزدهم آوریل در برابر تیم آتلانتا خواهد بود.


[ سه شنبه 88/1/25 ] [ 5:50 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

سرمربی تیم فوتبال راه آهن شهرری که با این تیم قطع همکاری کرد گفت:‌ برای خدمت به باشگاه راه آهن آمده بودم و اکنون هم که مسوولان باشگاه تصمیم به قطع همکاری گرفته‌اند، آن را می‌پذیرم.

محمود یاوری اظهار کرد: زمانی که باشگاه راه آهن از من دعوت به همکاری کرد، برای خدمت و همچنین به خاطر مدیریت باشگاه و امکانات این مجموعه این مسئولیت را پذیرفتم و اکنون هم که مسئولان باشگاه تصمیم به قطع همکاری گرفته‌اند، این موضوع را می‌پذیرم و تلاش می‌کنم تا در عرصه‌ی دیگری به فوتبال کشور خدمت کنم.

وی افزود: در حالی راه آهن را ترک می‌کنم که این تیم وضعیت خوبی دارد و خطر سقوط به هیچ وجه راه آهن را تهدید نمی‌کند. من تمام تلاش خود را در این تیم انجام دادم و از دستاوردم راضی هستم.

یاوری درباره اظهارات مدیرعامل باشگاه راه آهن که گفته بود "از صحبت‌های سرمربی تیمش درس گرفته است" نیز به ایسنا گفت: همان طور که امام خمینی (ره) گفته است، تعلیم و تعلم هر دو عبادت است. در هر صورت من با تمام وجود برای موفقیت تیم راه آهن تلاش کردم.

سرمربی پیشین تیم راه آهن درباره احساسش پیرامون این تصمیم باشگاه راه آهن نیز گفت: به هیچ عنوان ناراحت نیستم. من سال‌های بسیاری است که در فوتبال ایران هستم و قوانین فوتبال ایران را می‌دانم. در هر صورت هر مربی که به تیمی می‌رود، از همان روز باید منتظر روزی باشد که آن تیم را ترک کند و من خود را برای چنین روزی آماده کرده بودم.

یاوری درباره ارتباط برکناری‌اش از راه آهن با مسائل پیش آمده در انتخاب سرمربی تیم ملی نیز گفت: من هیچ چیزی در این باره نمی‌دانم و نمی‌توانم اظهار نظر کنم. هفته گذشته سرمربی تیم ملی بودم، اما امروز از تیم باشگاهی خود نیز کنار گذاشته شدم.

دوشنبه باشگاه راه‌آهن شهرری با محمود یاوری سرمربی این تیم قطع همکاری کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، نشست محمد حسن انصاری فرد مدیرعامل باشگاه راه آهن شهرری با محمود یاوری سرمربی این تیم برای بررسی نتایج اخیر تیم فوتبال راه آهن بعدازظهر دوشنبه در محل باشگاه برگزار شد و در نهایت دو طرف تصمیم به قطع همکاری گرفتند.

در حال حاضر مهدی تارتار و مومنی به صورت موقت تمرین‌های تیم راه آهن را اداره می‌کنند اما سرمربی جدید تیم فوتبال راه آهن سه‌شنبه معرفی می‌شود.

مدیرعامل باشگاه راه آهن شهرری گفت: قطع همکاری ما با محمود یاوری در شرایط دوستانه‌ای صورت گرفت و از زحمات او قدردانی می‌کنیم.

انصاری فرد  گفت: زمانی که محمود یاوری هدایت تیم راه آهن را بر عهده گرفت ما از 9 بازی 7 امتیاز داشتیم اما اکنون تیم راه آهن 38 امتیازی است و این نتیجه زحمات محمود یاوری است. ما از این مربی خوب فوتبال کشور به خاطر زحماتش در باشگاه راه آهن قدردانی می‌کنیم.

وی افزود: البته در چند بازی اخیر نتایج چندان مناسب نبود و به همین دلیل بعدازظهر دوشنبه نشستی در محل باشگاه راه آهن برگزار شد و در فضایی دوستانه و مسالمت آمیز دو طرف برای قطع همکاری به نتیجه رسیدیم.

انصاری فرد خاطرنشان کرد: در این جلسه نوع برخورد محمود یاوری بسیار برای من جالب و قابل احترام بود و من از اخلاق خوب این مربی درس‌های زیادی گرفتم.


[ سه شنبه 88/1/25 ] [ 5:49 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

تیم فوتبال العین قهرمان جام حذفی امارات (رییس دولت) امارات در فصل جاری شد.

تیم فوتبال العین دوشنبه شب با برتری یک بر صفرمقابل الشباب قهرمان جام حذفی امارات شد و به اولین سهمیه امارات درفصل آینده لیگ قهرمانان آسیا دست یافت.

در این دیدار که د ر ورزشگاه "محمد بن زاید ابوظبی" و با حضور انبوه تماشاگران و سران مملکتی امارات برگزار شد، تیم العین در دقیقه 65 از روی نقطه پنالتی به تک گل پیروزی بخش خود دست یافت.

اندریه دیداز برزیلی زننده تک گل این بازی بود.

در این دیدار تیم الشباب که مهرداد اولادی مهاجم ایرانی خود را نیز درخدمت داشت از دقیقه 66 با اخراج کارکوس بازی را ده نفره ادامه داد و در دقیقه 82 با اخراج سالم سعد در ادامه راه نیز نه نفره بازی را به پایان برد.

کاپ قهرمانی این بازی‌ها توسط محمد بن راشد آل مکتوم حاکم دبی و به تیم العین قهرمان این بازی‌ها اهدا شد.

علاوه بر کاپ قهرمانی مبلغ 5 میلیون درهم به تیم قهرمان تعلق گرفت و تیم الشباب هم جایزه یک میلیون درهمی را دریافت کرد.


[ سه شنبه 88/1/25 ] [ 5:47 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

هزینه‌ی بسیار زیاد برای ساخت ورزشگاه آشیانه پرنده و چگونگی استفاده و نگهداری بهینه این ورزشگاه برای آینده، سوژه‌ای بسیار داغ برای رسانه‌های دنیا است که هر از چند گاهی به آن می‌پردازند. در پی گزارش مجله اینترنتی تایمز خواهد می‌آید.

صف طولانی‌ای از توریست‌های اهل شانگ‌های در پشت درب‌های غارمانند ورزشگاه آشیانه پرنده، ورزشگاه ملی شهر پکن که در تابستان گذشته قلب اصلی بازی‌های المپیک محسوب می‌شد، مشغول گفت‌وگویی جذاب بودند و هیجان‌زده با کلاه‌های مخصوص بیسبال خود، در انتظار ورود به آشیانه خالی پرنده بودند.

در یک روز خنک بهاری ده‌ها توریست هر کدام 20 پوند پرداخت کرده بودند تا بر روی سکوی نخست مدال‌ها که روزی بر روی آن قهرمانان و ستارگانی همچون «یوساین بولت» و یا «یلنا ایسینبایفا» قرار گرفته بودند، بیایستند و عکس بگیرند.

یکی از بازدید کنندگان می‌گوید: «به نظر من این مبلغ گران است. ما 60 یوآن می‌دهیم تا از یک کاخ یا موزه قدیمی که بسیار باارزش است دیدار کنیم، اما اکنون برای ایستادن بر روی سکوی اول المپیک باید 200 یوآن بپردازیم. این مبلغ ارزش چنین کاری نیست.»

دولت چین برای ساخت این مجموعه‌ی چشمگیر 450 میلیون دلار هزینه کرده بود و اکنون امیدوار نیست که این ورزشگاه به مکانی عمومی تبدیل شود. اما در این میان یک علامت سوال به وجود می‌آید که قرار است در آشیانه خالی چه اتفاقی رخ دهد؟

در مورد ورزشگاه زیبای مکعب آبی هم می‌توان چنین سوالی را تکرار کرد. همان جایی که «مایکل فلپس» با کسب هشت مدال طلای المپیک، صفحه‌ی زرینی به تاریخ این بازی‌ها و حتی ورزشگاه مکعب آب رقم زد.

البته ورزشگاه آشیانه پرنده، این روزها چندان هم بی‌کار نیست. تاکنون یازده هزار از مجموع 91 هزار صندلی ورزشگاه جابجا شده‌اند تا این مجموعه‌ی زیبا میزبان برگزاری دو رویداد مهم باشد.

نخستین رویداد مهم که اولین رویداد مهم این ورزشگاه پس از اختتامیه بازی‌های پارالمپیک محسوب می‌شود، کنسرت بزرگی به مناسبت سالگرد افتتاح بازی‌های المپیک 2008 است که با کارگردانی «ژانگ یئومینگ» کارگردان مراسم افتتاحیه بازی‌ها برگزار می‌شود. «جکی چان» ستاره بزرگ سینمای رزمی جهان در این کنسرت هنرنمایی خواهد کرد.

این مجموعه هنری برای یک روز این مجموعه را به مبلغ 4 و نیم میلیون یوآن اجاره کرده‌اند.

اما در ارتباط با حرف و حدیث‌های درآمدزایی ورزشگاه آشیانه پرنده، یکی از مدیران این مجموعه می‌گوید: «شاید بسیاری از ورزشگاه‌هایی که در دنیا ساخته شود، پرخرج و پرهزینه باشد، اما آشیانه پرنده در جایی از شهر ساخته شده که پررفت و آمد است و ما می‌توانیم از آن درآمدزایی خوبی بکنیم. مردم ورزشگاه را گارانتی می‌کنند.»


[ سه شنبه 88/1/25 ] [ 5:45 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]
<      1   2   3   4   5   >>   >
درباره وبلاگ

برچسب‌ها وب
لینک های مفید
آرشیو مطالب
امکانات وب