فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز ، نایت اسکین


جام باشگاههای آسیا 2010 - شوتبال!
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شوتبال!

ذوب آهن اصفهان دور رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را با پیروزی پشت سر گذاشت.

شاگردان منصور ابراهیم زاده چهارشنبه در ورزشگاه فولادشهر اصفهان میزبان پوهانگ استیلرز کره جنوبی بودند و توانستند این تیم را با شکست بدرقه کنند.

ایگور کاسترو (17) و مهدی رجب زاده (76، پنالتی) گلزنان ذوب آهن در بازی عصر چهارشنبه برابر تیم کره ای بودند.

موتا در دقیقه 56 تک گل کره ای ها را به ثمر رساند تا این تیم شرق آسیا امیدوارانه به بازی برگشت نگاه کند. دو تیم چهارشنبه هفته آینده برگزارکننده بازی برگشت خواهند بود.


[ پنج شنبه 89/6/25 ] [ 2:13 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

با پیروزی تیم‌های فوتبال ذوب‌آهن ایران، الهلال عربستان، پوهانگ‌ استیلرز و چئونبوک موتورز کره جنوبی برابر حریفانشان، هشت تیم مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا مشخص شدند.

در روز دوم از مرحله یک‌هشتم نهایی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا چهارشنبه چهار مسابقه برگزار شد که طی آن در منطقه غرب آسیا، تیم ذوب‌آهن با پیروزی یک بر صفر مقابل تیم مس ایران توانست به مرحله یک‌چهارم‌نهایی این رقابت‌ها راه یابد.

همچنین تیم الهلال در عربستان نیز موفق شد شاگردان فیلیپه اسکولاری را در تیم بنیادکار ازبکستان با نتیجه سه بر صفر شکست داده و راهی دور بعد شود.

همچنین در دو بازی منطقه شرق آسیا هم تیم پوهاهنگ استیلرز کره جنوبی توانست در خانه با حساب یک بر صفر از سد کاشیما آنتلرز ژاپن بگذرد و آدلاید یونایتد تنها نماینده بازمانده از استرالیا مقابل میهمانش تیم چئونبوک موتورز کره جنوبی پس از 90 دقیقه به تساوی دو بر دو رسید اما در وقت‌های اضافه با پذیرش یک گل دیگر مغلوب چهارمین نماینده کره‌ای‌ها شد.

براین اساس هر چهار تیم راه یافته به مرحله یک‌چهارم‌نهایی از منطقه شرق آسیا را چهار نماینده کره جنوبی تشکیل دادند.

بدین ترتیب با توجه به نتایج روز نخست بازی‌ها که صعود تیم‌های الشباب عربستان، الغرافه قطر، سئونگ‌ایلهوا و سوان سامسونگ بلووینگز کره جنوبی به دور بعد را به دنبال داشت، هشت تیم مرحله یک‌چهارم نهایی مشخص شدند.

قرعه‌کشی این مرحله 25 می (5 خرداد) در مالزی انجام خواهد شد. مسابقه فینال این رقابت‌ها هم در توکیو ژاپن برگزار می‌شود.

 


[ جمعه 89/2/24 ] [ 5:7 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

تیم فوتبال استقلال ایران با وجود شایستگی نتوانست راهی مرحله یک چهارم پایانی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا شود.

سه شنبه شب رقابت‌های مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان آسیا برگزار شد که در یکی از مهمترین دیدارها تیم الشباب عربستان توانست با نتیجه سه بر دو برابر استقلال ایران به پیروزی دست یابد.

این پیروزی در شرایطی به دست آمد که نماینده فوتبال ایران در نیمه اول عملکرد بسیار خوبی را از خود ارائه داد و اگر بی دقتی مهاجمان این تیم نبود استقلال ایران می‌توانست یکی از هشت تیم مرحله بعد باشد.

در این بازی ابتدا سلطان در دقیقه 22 دروازه استقلال را باز کرد اما دو دقیقه بعد سیاوش اکبرپور از روی نقطه پنالتی گل تساوی را به ثمر رساند. در ادامه آبی‌پوشان ایرانی اختیار بازی را در دست گرفتند تا اینکه در دقیقه 31 حسین کاظمی بر روی پاس فرهاد مجیدی گل دوم استقلال را وارد دروازه حریف کرد.

این نتیجه تا پایان نیمه دوم باقی ماند اما با شروع این نیمه الشباب نمایش بهتری را از خود ارائه داد و در دقیقه 48 طیب گل تساوی را به ثمر رساند. پس از این گل باز هم این تیم عربستانی بود که بهتر از استقلال بازی کرد اما تیم ایرانی هم شانس‌های خوبی را برای گشودن دروازه حریف پیدا کرد که موقعیت تک به تک مجیدی در دقیه 81 یکی از این فرصت‌ها بود که ضربه او به دیرک دروازه الشباب برخورد کرد.

در شرایطی که دو تیم خود را آماده وقت‌های اضافی می‌کردند کیزانی مهاجم الشباب با استفاده از اشتباه مدافعان و دروازه‌بان استقلال در دقیقه 88 گل سوم الشباب را به ثمر رساند تا این بازی با نتیجه سه بر دو به سود الشباب عربستان به پایان برسد. در دقیقه پایانی هم سیاوش اکبرپور فرصت بسیار خوبی را برای گلزنی به دست آورد اما از محوطه شش قدم توپ را به آسمان فرستاد تا پازل بدشانسی‌های استقلال در این بازی کامل شود.

نتایج سایر دیدارهای شب گذشته:

سئونگنام کره‌جنوبی 3- گامبااوزاکا ژاپن صفر

سوون کره جنوبی 2- بیجینگ گوان چین صفر

الغرافه قطر یک- پاختاکور ازبکستان صفر


[ جمعه 89/2/24 ] [ 4:50 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

ساعت بازی‌های مرحله‌ی یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام شد.

در مرحله یک هشتم نهایی 16 تیم به مصاف هم می روند تا چهره تیم های یک چهارم نهایی مشخص شود. بازی‌های این مرحله هفته آینده روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته بعد برابر با 21 و 22 اردیبهشت برگزار می شود.

برنامه مرحله یک هشتم نهایی به شرح زیر است:

11 می 2010 – 21 اردیبهشت 2010

الغرافه قطر – پاختاکور ازبکستان ، استادیوم اسپورت کلاب ، (21:05) به وقت تهران

الشباب عربستان – استقلال تهران، استادیوم کینگ فهد، (22:15) به وقت تهران

سئونگنام ایلهوا کره جنوبی – گامبا اوزاکا ژاپن، مجموعه ورزشی تکنولوژی، سئوگنام (19:30)

سوان بلو وینگز کره جنوبی – بیجینگ گوان چین، استادیوم جام جهانی سوان، سوان ( 19:30 )

12 می 2010 – 22 اردیبهشت

ذوب آهن ایران – مس کرمان ، استادیوم فولاد شهر، اصفهان (19:00)

الهلال عربستان، بنیادکار ازبکستان، استادیوم کینگ فهد، (22:15) به وقت تهران

کاشیما آنتلرز ژاپن – پوهانگ استیلرز کره جنوبی، استادیوم کاشیما، ایباراکی (19:00)

آدلاید یونایتد استرالیا – جئونبوک موتورز کره جنوبی، استادیوم هیندمارش، آدلاید (19:30)

تاریخ بازیهای یک چهارم نهایی :

مرحله رفت1 : 15 سپتامبر 2010 – 24 شهریور 1389

مرحله رفت 2 : 22 سپتامبر 2010 – 31 شهریور 1389

تاریخ بازیهای نیمه نهایی:

مرحله رفت : 6 اکتبر 2010 – 14 مهر 2010

مرحله برگشت: 20 اکتبر 2010 – 28 مهر 1389

تاریخ بازی فینال:

13 نوامبر 2010 - 22 آبان 1389


[ چهارشنبه 89/2/15 ] [ 2:35 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

فدراسیون جهانی تاریخ و آمار فوتبال فهرست برترین باشگاه‌های دنیا را در ماه گذشته میلادی اعلام کرد که در این فهرست سه تیم ایرانی صعود داشتند.

در پایان ماه آپریل سال 2010 فدراسیون جهانی تاریخ و آمار، رده‌بندی برترین باشگاه‌های دنیا را اعلام کرد که بر اساس این رده‌بندی ذوب آهن ایران که در رده‌بندی ماه گذشته در جایگاه 172 قرار داشت، با صعودی چشمگیر به رده 147 رسیده است. ذوب آهن با 102 امتیاز به این مکان دست یافته است.

سپاهان هم که در رده‌بندی ماه گذشته در جایگاه 222 ایستاده بود، با صعودی چند پله‌ای به مکان 208 رسید. استقلال هم با 15 پله صعود، در مکان 220 قرار گرفت.

بارسلونا،‌ استودیانس آرژانتین، اینتر میلان، کوروزیروی برزیل و وردربرمن آلمان هم پنج تیم برتر دنیا در ماه آپریل هستند.


[ چهارشنبه 89/2/15 ] [ 2:32 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

کره ای ها نه تنها در لیگ قهرمانان آسیا با چهار تیم صعود کننده بالاتر از بقیه قرار گرفتند بلکه توانستند بیشترین امتیاز را در بین همه کشورهای حاضر در این مسابقات بدست آورند.

در پایان مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2010 پوهانگ استیلرز، جئونبوک موتورز، سئونگنام ایلهوا و سوان بلووینگز از 72 امتیاز ممکن در 24 بازی 50 امتیاز بدست آوردند.

آنها 49 گل هم زدند که بیشترین گل نمایندگان یک کشور در بازیهای این فصل به حساب می‌آید.

ژاپنی ها با دو نماینده در مرحله شانزدهم فقط پنج امتیاز کمتر از کره جنوبی گرفتند و ایران با سه نماینده صعود کرده با 41 امتیاز در رده سوم این جدول قرار گرفت.

البته در رده بندی امتیاز به دست آمده نسبت به ظرفیت ممکن قطری ها که تنها دو تیم در این رقابت ها داشتند از 36 امتیاز ممکن 21 امتیاز گرفتند و درصد بالاتری از ایرانی ها داشتند. ایران در جدول درصد امتیازات بدست آمده چهارمین کشور است.


[ یکشنبه 89/2/12 ] [ 5:38 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

با پایان مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، خوزه موتا مهاجم برزیلی تیم سوون سامسونگ با 6 گل زده در صدر جدول گلزنان قرار گرفت.

‌فرهاد مجیدی گلزن تیم استقلال نیز با زدن پنجمین گل خود مقابل الجزیره به رده دوم گلزنان صعود کرد و در کنار دو گلزن 5 گله دیگر قرار گرفت. مهدی رجب زاده گلزن تیم مس نیز با 4 گل در رده سوم قرار گرفته است.

رده‌بندی برترین گلزنان لیگ قهرمانان آسیا:

6 گل: خوزه موتا(سوون سامسونگ)

5 گل: فرهاد مجیدی(استقلال تهران) فلاویو امادو(الشباب) لی اندرو(السد قطر)

4 گل: مهدی رجب زاده(مس کرمان)خوزه ساند(العین) یاسر القحطانی(الهلال) کلمرسون(الغرافه) ویکتور سیموئس(الاهلی عربستان) شوکی هیرای(گامبا اوزاکا)


[ یکشنبه 89/2/12 ] [ 4:55 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

آمار نشان می دهد که باشگاه های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا بیشترین آسیب را از باشگاه های اماراتی خوردند.

پایگاه اینترنتی کنفدراسیون فوتبال آسیا نوشت: بر اساس نتایج مرحله گروهی در بازیهای رو در رو با اماراتی ها، باشگاه های ایرانی بیشترین امتیاز را از دست داده اند و اگرچه هیچ کدام از چهار تیم اماراتی نتوانستند به مرحله 16 راه پیدا کنند اما آنها در پایان بیشتر از هر کشور دیگری از ایرانی ها امتیاز گرفتند و در نتایج رو در رو بالاتر از ایران قرار گرفتند.

الجزیره در گروه A چهار امتیاز از استقلال گرفت و این همه امتیازی بود که آنها از 9 بازی خود در این گروه بدست آوردند. الجزیره با پیروزی 2-1 در بازی آخر سرگروهی را هم از استقلال گرفت. در شبی که تنها شکست استقلال رقم خورد.

در گروه B الوحده تنها باخت این مرحله را به ذوب آهن اصفهان تحمیل کرد. اگرچه ذوب آهن در اصفهان 1-0 برنده بود اما در ابوظبی با همین نتیجه تنها شکست خود را پذیرفت. این تنها سه امتیازی بود که الوحده از کل این بازیها بدست آورد!

در گروه C العین 4 امتیاز از سپاهان گرفت. العین از کل بازیهای خود فقط 7 امتیاز گرفت که 3 امتیاز بازی آخر عامل حذف سپاهان شد. امید صعود قلعه نویی و تیمش بعد از شکست 2-0 در ابوظبی در شب آخر نقش بر آب شد.

در گروه D الاهلی امارات تنها برد خود را برابر مس کرمان بدست آورد و 2-1 برنده شد، هرچند آنها در کرمان 4-2 بازنده بودند. شکست مس در دبی خشم بوناچیچ را به همراه داشت و مس را در آستانه حذف قرار داد هرچند کرمانی ها در روز آخر توانستند بلیت صعود را در آخرین لحظه ها بدست آورند.

نکته مهمتر این بود که اماراتی ها در بازیهای امسال به هیچ مقامی جز ته نشینی جدول نرسیدند! سه تیم ایرانی از همین چهار گروه صعود کردند اما آمار نشان داد برخلاف تصور بسیاری از ایرانی ها که کیفیت باشگاهی امارات را پایین به حساب می آورند، آنها برتر از رقبای ایرانی خود بودند.

به عبارت دیگر، اگر تنها نتایج بازیهای رو در رو در نظر گرفته می شد در مقایسه باشگاه های اماراتی و ایرانی، این اماراتی ها بودند که می توانستند به مرحله بعد راه پیدا کنند نه ایرانی ها!

در مقایسه بازیهای باشگاههای اماراتی از ایرانی ها بیشترین امتیاز را گرفتند و هرگز نتوانستند در برابر کشورهای دیگر چنین قدرتی نشان دهند.

- اماراتی ها از باشگاه های عربستانی از 24 امتیاز ممکن تنها 4 امتیاز گرفتند.

- آنها از از 12 امتیاز ممکن از ازبکستانی ها هیچ امتیازی بدست نیاوردند.

- از 12 امتیاز ممکن مقابل قطری ها تنها یک امتیاز بدست آوردند.

- اماراتی ها در مجموع 19 امتیاز بدست آوردند که 14 تای آنها از چهار باشگاه ایرانی استقلال، ذوب آهن، مس و سپاهان بود.


[ یکشنبه 89/2/12 ] [ 4:52 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

با پایان یافتن مرحله گروهی رقابت‌های قهرمانان آسیا برنامه بازی‌های یک هشتم پایانی این مسابقات اعلام شد.

براساس برنامه اعلام شده از سوی کنفدراسیون آسیا استقلال ایران باید 21 اردیبهشت ماه در ورزشگاه فهد ریاض رودرروی الشباب عربستان قرار گیرد. یک روز بعد ذوب آهن و مس کرمان نمایندگان ایران باید در فولاد شهر دیگر دیدار نمایندگان ایران را برگزار کنند.

این مرحله از رقابت‌ها به صورت تک حذفی است و تیم پیروز راهی مرحله یک چهارم خواهد شد.

برنامه رقابت‌های مرحله یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه 21 اردیبهشت

سامسونگ کره جنوبی- بیجینگ چین

سئونگ نام کره جنوبی- گامبا ژاپن

الشباب عربستان – استقلال ایران

الغرافه قطر- پاختاکور ازبکستان

چهارشنبه 22 اردیبهشت ماه

ذوب آهن ایران – مس کرمان

الهلال عربستان- بنیادکار ازبکستان

آدلاید یونایتد استرالیا- چونبوک موتورز کره جنوبی

کاشیماآنتلرز ژاپن- پوهانگ کره جنوبی


[ یکشنبه 89/2/12 ] [ 4:44 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

فوتبال ایران و کره جنوبی بهترین عملکرد را دررقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان آسیا داشتند.

با پایان یافتن رقابت‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مشخص شد که نمایندگان فوتبال کره جنوبی و ایران بهترین عملکرد را در این فصل ارائه دادند. به طوری که از 4 تیم حاضر این کشورها در رقابت‌های گروهی، 3 تیم جواز صعود به مرحله حذفی را پیدا کردند.

پس از فوتبال ایران و کره جنوبی، کشورهای ازبکستان، عربستان و ژاپن هم با داشتن دو نماینده وضعیت بهتری نسبت به سایر کشورها داشته‌اند.


[ یکشنبه 89/2/12 ] [ 4:42 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]
   1   2   3      >
درباره وبلاگ

برچسب‌ها وب
لینک های مفید
آرشیو مطالب
امکانات وب