فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز ، نایت اسکین


لیگ برتر - هفته ی دربی ها - شوتبال!
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شوتبال!

هفته‌ی بیست و ششم لیگ برتر فوتبال در روزهای پنج‌شنبه و جمعه این هفته پیگیری می‌شود.

پس از انجام بازی تیم‌های ملی ایران و کره‌جنوبی در روز چهارشنبه، دیدارهای هفته بیست و ششم لیگ برتر از روز پنج‌شنبه آغاز می‌شود و این در حالی است که دیدارهای این هفته تحت تاثیر داربی تهران قرار دارد. ضمن آنکه داربی اهواز و شیراز نیز روز پنج‌شنبه برگزار می‌شود.

پنج‌شنبه - 24 بهمن - ساعت 15

برق شیراز – مقاومت شهید سپاسی شیراز، ورزشگاه حافظیه شیراز

داربی شیراز این بار برای برق بسیار اهمیت دارد، این تیم با سقوط به دسته پایین‌تر فاصله زیادی ندارد و باید سه امتیاز داربی را به دست آورد. هر چند که هفته گذشته شایعه‌ی احتمال تبانی میان دو تیم شیرازی برای ماندن تیم برق در لیگ برتر به زبان‌ها افتاد اما واکنش شدید مسئولان باشگاه مقاومت نشان داد که آن‌ها خیال ندارند به این راحتی به تیم همشهری کمک کنند.

برق شیراز در حال حاضر با 22 امتیاز شانزدهم است و مقاومت با 33 امتیاز در جایگاه یازدهم قرار دارد. سه امتیاز این دیدار برای برق حکم مرگ و زندگی را دارد اما شاگردان غلام پیروانی نیز نشان دادند که چندان دست و دل‌باز نیستند.

پیکان قزوین – پیام خراسان، ورزشگاه شهید رجائی قزوین

تیم اصغر مدیرروستا خود را برای یک پیروزی شیرین خانگی آماده کرده است. شاید پیام دیگر حتی به حوادث فوتبال نیز نمی‌تواند امید داشته باشد اما در هر صورت آن‌ها به قزوین می‌روند تا شاید بتوانند با کسب امتیاز در این بازی به ماندن امیدوار شوند، در هر صورت پیکان با توجه به شرایطی که دارد هر سه امتیاز این دیدار را می‌خواهد. پیکان با 37 امتیاز هفتم است و پیام خراسان با 19 امتیاز در جایگاه هفدهم قرار دارد.

ملوان بندر انزلی – پاس همدان، ورزشگاه تختی انزلی

ملوان و پاس در جدول رده‌بندی همسایه هستند. ملوان با 29 امتیاز سیزدهم است و پاس تنها با یک امتیاز کمتر در جایگاه چهاردهم قرار دارد. به همین دلیل سه امتیاز این بازی برای هر دو تیم بسیار ارزشمند است. شاگردان احمدزاده و بگوویچ می‌خواهند فاصله خود را با انتهای جدول بیشتر کنند و البته به دنبال جایگاه بهتری در جدول باشند.

استقلال اهواز – فولاد خوزستان، ورزشگاه تختی اهواز

داربی خوزستان جذابیت‌های مخصوص به خود را دارد،‌ فولادی‌ها با 35 امتیاز هشتم هستند اما استقلالی‌ها با 27 امتیاز پانزدهم. بنابراین تیمی که باید پیروز شود تیم میثاقیان است اما رقیب این تیم فولاد مجید جلالی است، تیمی که در لیگ هشتم هر چند در قامت یک مدعی ظاهر نشده اما همواره تیمی سرسخت بوده است.

استقلال اهواز پس از چند هفته ناکامی به دنبال هر سه امتیاز داربی خوزستان است و البته تیم فولاد نیز به هیچ عنوان از سه امتیاز این دیدار چشم‌پوشی نمی‌کند. داربی آبی و قرمزهای اهواز چندان دسته کم از داربی تهران ندارد.

جمعه - 25 بهمن

استقلال تهران – پرسپولیس تهران، ورزشگاه آزادی تهران ساعت 14

شصت و ششمین داربی تهران از راه رسید، این بار شرایط هر دو تیم بسیار متفاوت است درست همانند نیم فصل نخست لیگ. استقلال در همین زمان در نیم فصل نخست در حال خروج از بحران بود و پرسپولیس در آستانه‌ی پا نهادن به بحران. اما اکنون استقلال تهران در قامت صدرنشین لیگ برتر به مصاف پرسپولیس می‌رود که هر چند در رده‌ی سوم جدول قرار دارد اما اختلاف امتیازش با تیم استقلال 9 امتیاز است.

هر چند که پرسپولیس هنوز برای قهرمانی ناامید نیست اما شاید سه امتیاز این بازی برای این تیم مهم‌تر و قانع‌ کننده‌تر از قهرمانی در پایان فصل باشد، تیم امیر قلعه‌نویی پس از آنکه راه‌آهن را با پنج گل پشت سر گذاشت اکنون برای دیدار با پرسپولیس آماده می‌شود، در مقابل قرمزپوشان با آوردن وینگادا به نوعی تیم را شارژ روحی کردند تا شاید معجزه‌ی وینگادا بتواند در مقابل استقلال مقاومت کند.

همگان اذعان دارند که بازی داربی همواره ویژگی‌های مخصوص به خود را دارد. بی‌تردید اگر برنده داربی استقلال باشد تیر خلاص بر پیکر نیمه جان پرسپولیس شلیک شده و وینگادا کار خود را با ناکامی بزرگی آغاز می‌کند اما اگر پرسپولیس بتواند شصت و ششمین بازی بزرگ قرمزها و آبی‌ها را به سود خود خاتمه دهد آن وقت روح تازه‌ای بر پیکر این تیم دمیده می‌شود که شاید تمامی معادلات لیگ برتر را بر هم بزند.

ابومسلم مشهد – مس کرمان، ورزشگاه ثامن‌الائمه مشهد، ساعت 15

این دیدار فرصتی برای تجدید خاطرات پرویز مظلومی است، مربی که فصل گذشته با ابومسلم بار دیگر خود را به عنوان یکی از مربیان کاربلد فوتبال ایران معرفی کرد و اکنون با مس کرمان به مشهد می‌رود تا با کسب سه امتیاز جایگاه تیمش را در جدول بهبود ببخشد اما حریف این تیم ابومسلم است؛ تیمی که در نیم فصل دوم متحول شده و بی‌تردید در خانه میزبان سرسختی برای مس خواهد بود. مس با 38 امتیاز پنجم است و به دنبال دست یافتن به یکی از سهمیه‌های لیگ برتر در آسیاست اما ابومسلم با 29 امتیاز دوازدهم است و بی‌تردید به دنبال کسب جایگاهی بهتر در جدول رده‌بندی و تداوم روند موفقیت‌هایش است.

صباباتری قم – داماش گیلان، ورزشگاه یادگار امام (ره) قم

تیم صباباتری با 39 امتیاز در مکان چهارم قرار دارد و روز جمعه میزبان آخرین تیم جدول یعنی داماش 18 امتیازی است. با این شرایط و با توجه به میزبانی صبا بی‌تردید روز دشواری در انتظار شاگردان استانکو خواهد بود. هر چند که تنها معجزه می‌تواند داماش را از سقوط نجات دهد اما تیم فیروز کریمی از جمله تیم‌هایی نیست که به آسانی اجازه رخ دادن چنین معجزه‌ای را بدهد.

سایپا کرج – ذوب‌آهن اصفهان، ورزشگاه انقلاب کرج ساعت 15

تیم سایپا در نیم فصل دوم در قامت یک مدعی ظاهر شده است شاید اگر مایلی‌کهن کمی زودتر به این تیم می‌آمد اکنون آن‌ها یکی از مدعیان بالای جدول بودند. در هر صورت سایپا با سرعت زیادی در حال طی کردن جدول است و در حال حاضر با 35 امتیاز در رده‌ی نهم قرار دارد اما پس از آنکه سپاهان نخستین تیمی بود که ترمز سایپا را در نیم فصل دوم کشید اکنون ذوب‌آهن مدعی نیز آماده می‌شود تا بار دیگر سایپا را به چالش بکشد.شاگردان ابراهیم‌زاده در روزی که نیم نگاهی به داربی تهران دارند آماده می‌شوند تا در کرج مقابل سایپا هر سه امتیاز را به دست آورند.

ذوب‌آهن در حال حاضر با 47 امتیاز دوم هست و پنج امتیاز با استقلال فاصله دارد اما در روزهایی که به نظر می‌رسد استقلال حتی توان پیروزی در داربی را نیز داشته باشد ذوب‌آهن شانسی برای ریسک کردن ندارد و نمی‌تواند به غیر از سه امتیاز به موضوع دیگری فکر کند.

فولاد مبارکه سپاهان اصفهان – راه‌آهن شهرری، ورزشگاه فولادشهر اصفهان ساعت 15

سپاهان نتوانست روند صعودی خود را در جدول حفظ کند و اکنون با 38 امتیاز در جایگاه ششم جدول قرار گرفته است. حریف این تیم در روز جمعه را‌ه‌آهن است که پس از انجام بازی‌های خوب ناگهان با دریافت پنج گل از استقلال اهالی فوتبال را شوکه کرد. اما راه‌آهن تیم غیرقابل پیش‌بینی است و برای دفاع از اعتبار خود به اصفهان می‌رود هر چند که تیم فرهاد کاظمی به شدت به سه امتیاز این بازی نیاز دارد و بی‌تردید حریصانه به دنبال پیروزی در این بازی خواهد بود.


[ چهارشنبه 87/11/23 ] [ 7:35 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]
درباره وبلاگ

برچسب‌ها وب
لینک های مفید
آرشیو مطالب
امکانات وب