فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز ، نایت اسکین


تنها خط تیره لیگ با شکست برق پاک شد. - شوتبال!
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شوتبال!

پرسپولیس در هفته یازدهم رقابت‌های لیگ برتر توانست برق شیراز را با نتیجه 3 بر 1 شکست دهد.

هفته یازدهم رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های ایران با پیروزی سرخ‌پوشان پایتخت همراه بود. شاگردان افشین قطبی با پیروزی 3 بر 1 برابر برق شیراز به روند ناکامی‌های خود در هفته‌های گذشته پایان دادند.

قهرمان فصل گذشته رقابت‌های لیگ برتر عصر چهارشنبه در ورزشگاه آزادی تهران میزبان برق شیراز بود. در این دیدار که به داوری یدالله جهانبازی انجام شد، سرخپوشان پایتخت توانستند با گل‌های علی کر یمی (24)، کریم باقری (39)، علیرضا نیکبخت واحدی (77، پنالتی) حریف خود را شکست دهند.

تک گل برق شیراز را هم مسعود نظرزاده در دقیقه 73 بازی به ثمر رساند. پرسپولیس با این برد 18 امتیازی شد و در کنار رقیب دیرینه خود یعنی استقلال قرار گرفت.

استقلال تهران به دلیل تفاضل گل بهتر در مکان چهارم و پرسپولیس در مکان پنجم جدول لیگ برتر قرار گرفتند.

افشین قطبی، سرمربی پرسپولیس تهران، تیم خود را با ترکیب مهدی واعظی، مجتبی شیری، سپهر حیدری، نبی‌الله باقری ها، علیرضا محمد، مازیار زارع، پژمان نوری، علی کریمی، پائول دیکارمو به میدان فرستاد. پرسپولیس که در دو هفته گذشته دو شکست پیاپی را در رقابت‌های لیگ برتر ایران تجربه کرده بود در این دیدار به بازیکنان بر گشته از مصدومیت و همچنین هواداران پرشمارش در ورزشگاه آزادی چشم دوخته بود تا بتواند 3 امتیاز بازی را از آن خود کند. با این حال این برق شیراز بود که نخستین خطر بازی را روی دروازه پرسپولیس تهران رقم زد. "مورنو" بازیکن خارجی برق شیراز در همان شروع بازی می‌توانست پیام آور شادی برای شیرازی‌ها باشد اما، این گونه نشد.

پرسپولیس در نیمه نخست با گذشت زمان بر توپ و میدان مسلط شد و بازی را در اختیار گرفت. مازیار زارع، دی‌کارمو و کریم باقری سه موقعیت گل زنی داشتند که نتوانستند از آن‌ها استفاده کنند. پس از حمله‌های دامنه‌دار قرمزهای پایتخت روی دروازه برق شیراز سرانجام در دقیقه 24، علی کریمی توانست با پاس دیکارمو برزیلی، دروازه برق شیراز را باز کند.

15 دقیقه پس از این گل کریم باقری با پاس پتروویچ توانست گل دوم پرسپولیس را به ثمر برساند. در ادامه بازی برق شیراز توپ و میدان را در اختیار گرفت. بازیکنان شیرازی که پس از این دو گل نتیجه بازی را از دست رفته می‌دیدند به حمله روی دروازه پرسپولیس روی آوردند. اما نیمه نخست با این دو گل به سود شاگردان قطبی به پایان رسید. در نیمه دوم این بازیکنان برق شیراز بودند که توپ و میدان را در اختیار گرفتند. آن‌ها با پاسکاری و حمله سعی در جبران دو گل خورده داشتند. پرسپولیس هم در این نیمه چشم به ضد حمله‌های خطرناک بازیکنان خود داشت. مازیار زارع و دیکارمو در میان ضد حمله‌های برق شیراز می‌توانستند گل‌های دیگری برای مدافع عنوان قهرمانی به ثمر برسانند اما این گونه نشد.

برق شیراز هم در دقیقه 60 بازی می‌توانست روی اشتباه بازیکنان پرسپولیس، دروازه میزبان را باز کند اما این گونه نشد. پس از میدان‌داری بازیکنان برق شیراز، افشین قطبی دست به تعویض زد و در حالی که علیرضا نیکبخت واحدی از سوی تماشاگران تشویق می‌شد او را به جای دیکارمو به میدان فرستاد. یک دقیقه پیش از این تعویض مهدی واعظی سنگربان پرسپولیس ناجی دروازه‌اش شد و در یک موقعیت تک به تک دروازه تیمش را در برابر بازیکنان محمد عباسی بسته نگه داشت.

علی کریمی در دقیقه 70 می‌توانست دروازه برق شیراز را برای بار سوم باز کند، اما بازیکن پرسپولیس با بی‌دقتی توپ را از بالای دروازه برق شیراز به اوت فرستاد.

سرانجام در دقیقه 73 بازیکنان برق شیراز مزد بازی خوب خود در نیمه دوم را گرفتند و با پاس مهدی شیری این مسعود نظرزاده بود که توانست دروازه پرسپولیس تهران را باز کند.

علیرضا نیکبخت واحدی تنها 4 دقیقه پس از گل شیرازی‌ها ضربه پنالتی اعلام شده روی محمد منصوری را به سومین گل قرمزپوشان پایتخت بدل کرد. دو تیم در پایان بازی موقعیت‌های گل زنی دیگری نیز داشتند. نیکبخت واحدی و پژمان نوری از پرسپولیس می‌توانستند تعداد گل‌های قرمزپوشان پایتخت را افزایش دهند اما این گونه نشد. بازیکنان برق شیراز هم بارها و بارها فرصت داشتند دروازه مهدی واعظی را باز کنند اما واعظی در یکی از روزهای خوب خود قرار داشت و مانع از گشوده شدن دوارزه‌اش به روی میهمانان شیرازی شد.

سرانجام پرسپولیس توانست پنجمین پیروزی خود را برابر برق شیراز به دست بیاورد و جایگاه خود را در جدول رقابت‌های لیگ برتر را بهبود ببخشد. در این بازی سپهر حیدری،‌ علیرضا محمد، پژمان نوری و علی کریمی از پرسپولیس و داریوش یزدانی و صمد زارع از برق شیراز با کارت زرد داور بازی روبه‌رو شدند.

در این دیدار که به نوعی تقابل برادران شیری (مهدی و مجتبی) بود، برادر کوچکتر پیروز از میدان خارج شد.


[ جمعه 87/8/3 ] [ 10:39 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]
درباره وبلاگ

برچسب‌ها وب
لینک های مفید
آرشیو مطالب
امکانات وب