فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز ، نایت اسکین


سیزدهمین دوره ی پارالیمپیک خاتمه یافت. - شوتبال!
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شوتبال!
 سیزدهمین دوره بازی های پارالمپیک امروز طی مراسمی باشکوه به کار خود دردهکده المپیک پکن خاتمه داد.

"هو جین تائو" رئیس جمهوری چین، "فیلیپ کریون" رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک ، "ژاک روک" رئیس کمیته بین المللی المپیک به همراه همسرانشان مهمانان ویژه مراسم اختتامیه سیزدهمین دوره بازی های پارالمپیک بودند.

"لیو کی" رئیس برگزارکننده بازی های پارالمپیک 2008 پکن در جریان مراسم اختتامیه گفت: پارالمپیک جایی است که ورزشکاران معلول شادی موفقیت و سخت کوشی خود را با دیگران تقسیم می کنند. به برگزاری این رقابت ها درکشور چین افتخارمی کنیم.

وی ادامه داد: تماشاگران و ورزشکاران شرکت کننده در بازی های پارالمپیک نشان دادند که قلب هایشان برای هم می تپد. آنها دریایی از شادی در ورزشگاه ها ایجاد کردند.

لیو کی اظهارداشت: از رسانه ها و شبکه های تلویزیونی که این رویداد بزرگ را به تصویر کشیدند، تشکر می کنم. این کار می تواند باعث ارتقای مردان معلول شود. مردان معلول به درک شدن نیاز دارند. باید از سوی جامعه به آنها عشق ورزیده شود. عشق کوچک هر یک ازما دنیایی از زیبایی به وجود می آورد.

شرکت کنندگان در سیزدهمین دوره بازی های پارالمپیک همراه با پرچم دارانشان در مراسم اختتامیه این رقابت ها دور افتخار زدند.

 کاروان مهر علوی ایران در غیاب رئیس کمیته ملی پارالمپیک در مراسم اختتامیه بازی های پارالمپیک 2008 پکن حضور پیدا کرد. محمود خسروی وفا در طول مدت اقامت خود در دهکده بازیهای پارالمپیک پکن از بیماری رنج می برد اما به همراهان واعضا کاروان مهر علوی ایران اجازه نداد تا از بیماریش باخبر شوند. وی شب گذشته در حالی که تحت مراقبت های ویژه پزشکی قرار داشت. 74 ورزشکاراعزامی کشورمان در غیاب خسروی وفا در این مراسم شرکت کردند.

هنرمندان چینی در بخشی از مراسم اختتامیه بازی های پارالمپیک به اجرای نمایش پائیز پرداختند. برگ های رنگارنگ پائیزی که ورزشگاه آشیانه پرنده را فرش کرده بودند تصویر زیبایی از فصل خزان ایجاد کردند.  

در این مراسم پرچم بازی های پارالمپیک به شهردار لندن تحویل داده شد. انگلیسی ها که میزبان پارالمپیک 2012 هستند به مدت 8 دقیقه به اجرای حرکات نمایشی پرداختند.

 "فیلیپ کریون" رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک در جریان مراسم اختتامیه تاکید کرد: این بزرگترین و با عظمت ترین رقابت های تاریخ پارالمپیک بود که در کشور چین برگزار شد.  

سیزدهمین دوره بازی های پارالمپیک از 17 شهریورماه با حضور 4 هزار ورزشکاراز 147 کشور جهان در دهکده المپیک پکن آغاز شد. در طول این مسابقات 279 رکورد جهانی و 339 رکورد پارالمپیکی شکسته شد.

در پایان این بازی های پارالمپیک 2008 پکن،  چین با مجموع 205 مدال (85 طلا، 68 نقره و 52 برنز) در رده نخست جدول توزیع مدال پارالمپیک ایستاد. پس از چین کشورهای انگلیس، آمریکا، اوکراین و آفریقای جنوبی به ترتیب با 100، 95، 72 و 28 رده های دوم تا پنجم این جدول را به خود اختصاص دادند.

همچنین کسب 14 مدال (5 طلا، 6 نقره و 3 برنز) نتیجه تلاش  66 ورزشکار معلول و 8 جانباز کشورمان در این رقابت ها بود.

حمزه محمدی (وزنه بردرای)، جواد حردانی ( پرتاب دیسک)، ملی پوشان والیبال نشسته، محمدرضا میرزایی جابری (دو ومیدانی) و کاظم رجبی نفراتی هستند که موفق به کسب مدال طلا شدند. 6 مدال نقره کاروان ورزشی ایران نیز توسط سعید رحمتی (جودو)، علی محمد یاری (پرتاب دیسک)،  مجید فرزین (وزنه برداری) عبدالرضا جوکار (پرتاب نیزه) و علی حسینی (وزنه بردرای)، مهرداد کرم زاده (پرتاب دیسک) به دست آمد. جواد حردانی ، علی سلمانی صادق زاده و فوتبال هفت نفره هم مدال های برنز کاروان ورزشی ایران را به نام خود ثبت کردند.


[ پنج شنبه 87/6/28 ] [ 2:19 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]
درباره وبلاگ

برچسب‌ها وب
لینک های مفید
آرشیو مطالب
امکانات وب