فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز ، نایت اسکین


خداداد:تکواندو به تفکرات تازه و.... - شوتبال!
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شوتبال!

بهزاد خداداد گفت: در مقایسه با پتانسیل موجود،‌ تیم ملی تکواندو در المپیک پکن می‌توانست بهتر از المپیک آتن نتیجه بگیرد اما، نتیجه به دست آمده در مقایسه با کارنامه کل کاروان ایران خوب بود.

ملی پوش وزن دوم تکواندو ایران اظهارکرد: در مسابقات نادریان و ساعی شاهد استرس بالای سرمربی تیم ملی بودیم تا جایی که ساعی با وجود چهار امتیاز عقب بودن از حریف با بیان جمله "نگران نباش من مسابقه را خواهم برد" سرمربی تیم ملی را آرام می‌کرد! در مسابقه نادریان نیز مهماندوست هیچ صحبتی با وی نکرد، در شرایطی که بازیکن باید توسط کوچ هدایت شود و روش مبارزه با حریف برزیلی به وی گفته می‌شد.

وی افزود: نادریان هر راند، بدتر از راند قبل مسابقه داد و از نظر فنی و روحی دچار افت شد تا جایی که راند سوم تنها بی هدف دست و پا می‌زد. یک "کوچ" بزرگ با درک شرایط بازیکن را نجات می‌دهد.

فینالیست سه دوره مسابقات جهانی تکواندو تصریح کرد: اگر خود را گول نزنیم، باید بپذیریم که هادی ساعی یک اسطوره است و با غیرت، شهامت، تجربه و کارکرد خودش به طلای المپیک رسید. به همراه این موارد دعای مردم را نیز باید در نظر داشته باشیم، زیرا روز مسابقه ساعی، مردم اعم از ورزشکار یا غیر ورزشکار وی را دعا می‌کردند.

خداداد گفت: از این مسابقه ساعی بسیار چیزها آموختم. من دراردوهای المپیک حضور داشتم و سرمربی تیم ملی و رییس فدراسیون اعتقاد نداشتند که ساعی بتوند مدال طلای المپیک را کسب کند."ساعی" ناممکن کادر فنی را ممکن کرد.

این ملی پوش تکواندو خاطر نشان کرد: رییس فدراسیون حتی یکبار در اردوهای تیم ملی از ملی پوشان سوال نکرد چه کم و کسری دارید. او تنها از انتظارات خود سخن می‌گفت. در واقع دغدغه‌ها و انتظارات به شکل یکجانبه مطرح می‌شد. حتی پیش از برگزاری آخرین انتخابی، صحبت‌های پولادگر باعث ایجاد جو نامطلوب در اردوی تیم ملی شد و کار به جایی رسید که یک بازیکن با رییس فدراسیون جروبحث کرد و گفت: "آقای پولادگر شما فقط توقع دارید."

خداداد در ادامه اظهار کرد: فدراسیون با بیان اینکه نادریان بهترین گزینه وزن اول المپیکی ایران بود تنها خودشان را توجیه می‌کنند. در حالی که بازیکنان بهتر از نادریان داشتیم تا با تجربه بیشتر نتایج بهتری بگیرند،‌آنها می‌خواستند هربازیکنی به جز خداداد را اعزام کنند. کادرفنی کاری کرد تا زمان مصدومیتم که می‌توانست ظرف یک هفته بهبود یابد، به دو، سه ماه افزایش یابد و از نظر انگیزه دچار افت شوم.

این ملی پوش در پاسخ به این سوال که آیا در صورت اعتماد به وی و فرصت برای رفع کامل مصدومیت، می‌توانست عملکرد موفق خود را در المپیک تضمین کند، گفت: با این کادر که روحیه من را تضعیف و انگیزه و سلامت را از من گرفت، نمی‌توانستم. آنها من را در یک ماه آخر نابود کردند و دیگر نمی‌توانستم تمرین کنم و به شرایط المپیک برسم. پیش از اعزام به تورنمنت آذربایجان، شرایط روحی و جسمی‌ام به حدی بود که صد در صد می‌توانستم طلای المپیک کسب کنم.

خداداد در ادامه یادآور شد: مهماندوست هنگام مربیگری تیم ملی تصور می‌کرد من و دو- سه بازیکن ملی پوش دوست نداریم وی مربی بدنساز باشد. پس از مسابقات جهانی چین نیز به پولادگر عنوان کردیم نمی‌توانیم با این مربی کار کنیم که دکتر بهرامی‌نژاد به عنوان مربی بدنساز به کادر فنی اضافه شد. در بحث سرمربی گری تیم‌ملی نیز گزینه‌های مناسب‌تری نسبت به مهماندوست وجود داشت که فدراسیون از آن استفاده نکرد. مرتضی کریمی، فریبرز عسگری و بیژن مقانلو هر کدام از شایستگی سرمربی تیم ملی برخوردارند.

خداداد خاطرنشان کرد: تکواندو پس از سالها نیاز به تفکرات تازه وجوان دارد. به مدیری که بتواند تحول ایجاد کند. در مدت هشت سال گذشته تاکنون، پولادگر اندیشه‌های خود را در فدراسیون جاری کرده است و با وجود احترام به وی، اما یک مدیر باید دلسوز باشد بارها به بازیکنان وعده داده شد که در صورت کسب مدال، پاداش خواهند گرفت ولی این پاداش‌ها با تاخیر و "خردخرد" پرداخت می‌شد. زندگی یک ورزشکار حرفه‌ای تکواندو از راه این ورزش می‌گذرد و ما منبع در آمد دیگری نداریم.

وی در پایان یاد آور شد: مردم انتظار دارند که صرف این همه هزینه به نتایج مناسب منجر شود. ساعی مدالش را مدیون خود، دعای مردم و زحمات چند ساله‌اش است و بس.


[ چهارشنبه 87/6/6 ] [ 3:14 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]
درباره وبلاگ

برچسب‌ها وب
لینک های مفید
آرشیو مطالب
امکانات وب