فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز ، نایت اسکین


ایتالیا همسفر اسپانیا در یک چهارم نهایی - شوتبال!
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شوتبال!

ایتالیا با شکست دو بر صفر ایرلند خود را به دور یک چهارم نهایی جام ملت های اروپا رساند.

تیم های ملی فوتبال اسپانیا و ایتالیا از گروه سوم رقابت های یورو 2012 به دور حذفی راه یافتند. کرواسی و ایرلند هم حذف شدگان این گروه بودند.

تیم های ملی ایتالیا و ایرلند در سومین دیدار خود در گروه سوم یورو 2012 در حالی در پوزنان لهستان به دیدار هم رفتند که لاجوردی پوشان از دو بازی پیشین خود 2 امتیاز گرد آورده ولی ایرلندی ها با 2 شکست امیدی به راهیابی به دور یک چهارم نهایی نداشتند. اسپانیا و کرواسی هم با 4 امتیاز تیم های اول و دوم گروه C بودند و برنده بازی این دو تیم به عنوان صدرنشین روانه دور بعد می شد. در این میان ایتالیا باید به هر قیمت ممکن ایرلند را با شکست بدرقه می کرد تا به دور بعد راه می یافت.

پیروزی ایتالیا در صورتی که با تساوی اسپانیا و کرواسی همراه می شد، پای ماشین حساب را برای تعیین تیم های صعود کننده از این گروه به میان می کشید چرا که هر سه تیم در بازی های مستقیم نتوانسته بودند یکدیگر را شکست دهند. در هر حال ایتالیا با چهار قهرمانی در جام های جهانی و دو بازی قابل قبول که برابر اسپانیا و کرواسی در یورو 2012 نشان داده بود، به عنوان مدعی برابر ایرلند از پیش حذف شده حاضر می شد.

نیمه نخست

بازی از سوی ایتالیایی ها آغاز شد ولی رابی کین با توپ ربایی در برابر جان لوئیجی بوفون قرار گرفت هر چند برنده دوئل این بازیکن کهنه کار کاپیتان تیم ملی ایتالیا بود. آتزوری از همان شروع بازی با فشار آوردن روی دروازه شی گیون اشتهای خود به پیروزی را نشان داد ولی مردان تراپاتونی 73 ساله هیچ ترسی از حریف خود بروز نمی دادند و شجاعانه تهاجمی و رو به جلو بازی می کردند. این روند با گذشت زمان بازی دگرگون شد. هر چه از زمان بازی می گذشت توپ و میدان بیشتر در اختیار مردان پراندلی قرار می گرفت. تراکم "پسران سبز" در برابر دروازه خودی راه را برای هجوم قهرمانان جام جهانی 2006 ناهموار می کرد.

آسیب دیدگی آندره‌آ پیرلو در میانه نیمه نخست شوک بزرگی بر پیکر ایتالیایی‌ها بود ولی او به زمین بازی برگشت تا نگرانی پراندلی و هواداران لاجوری پوشان بر طرف شود. بازی دفاعی و متمرکز ایرلند همه راه ها را بر ایتالیایی ها بسته بود ولی در نهایت یک ضربه کرنر شاگردان پراندلی را نجات داد. آنتونیو کاسانو کرنر فرستاده شده پیرلو به تیر یک را با پشت سر به درون دروازه گیون فرستاد تا گل نخست بازی در دقیقه 35 شکل گیرد.

پیش از این گل ایرلندی ها دو بار در ضد حمله قصد دروازه بوفون کرده بودند. دی ناتاله هم در دقیقه 31 بازی می توانست پاس بالزارتی را از سمت چپ به گل تبدیل کند. توپ به دان برخورد کرد ولی داور بازی بر خلاف ایتالیایی‌ها اعتقادی به خطای هند و اعلام ضربه پنالتی نداشت. مهاجم ایتالیا در دقیقه 40 هم ضربه آزادی را از فاصله 25 متری به تیر افقی دروازه شی گیون کوبید.

نیمه دوم

نیمه دوم بازی بدون هیچ گونه تغییری از سوی مربیان ایتالیایی مسابقه آغاز شد. هنوز 3 دقیقه از شروع این نیمه نگذشته بود که بالزارتی توپ را از سمت چپ روانه دروازه ایرلند کرد. دی ناتاله هم در فاصله 5 متری دروازه سانتر همبازی خود را قطع کرد ولی سنتلجر خود را جلوی توپ پرت کرد و اجازه باز شدن دروازه تیم شان را نداد.

2 دقیقه بعد هم فرصت گلزنی دیگری برای ایتالیایی ها به دست آمد. این بار کاسانو می توانست روی پاس بالزارتی دروازه ایرلند را باز کند. این بار دان مانع از گل حتمی حریف شد. به نظر می رسید پراندلی در بین دو نیمه توانسته است گره بازی حریف را باز کند. بازیکنان او در 45 دقیقه دوم سرعت بیشتری به بازی داده و بهتر از نیمه نخست عمل می کردند.

سمت چپ ایرلند پاشنه آشیل ایرلند بود. دی ناتاله در دقیقه 55 از همین سمت راهی محوطه جریمه حریف شد اما در نهایت برابر گیون باتجربه کاری از پیش نبرد. نخستین تغییر بازی به اجبار صورت گرفت. کیلینی در دقیقه 57 جای خود را در خط دفاع ایتالیا به بونوچی داد چرا که در برخورد با دان از ناحیه زانو آسیب دید و توان ادامه بازی را نداشت.

چهار دقیقه بعد بهترین فرصت گلزنی عاید بازیکنان ایرلند شد ولی بوفون در مهار ارسال اندروز از 25 متری زحمت زیادی نکشید.ایتالیا اگر چه با یک گل از حریف پیش بود ولی دریافت یک گل همه چیز را به هم می ریخت. پراندلی هم از این موضوع به خوبی آگاه بود و برای هم با دیدن بازی رو به جلو و خطرناک ایرلند با نارضایتی از بازی بازیکنانش پیوسته آنها را به جلو فرا می خواند. ترس و نگرانی در بازی بازیکنان ایتالیا به چشم می‌آمد.

اندروز در هفتاد و نهمین دقیقه بازی بوفون را وادار به نشان دادن واکنش کرد. شوت بازیکن ایرلند از فاصله 20 متری شیرجه دروازه بان یوونتوس و در ادامه فریاد او بر سر مدافعانش را به دنبال داشت چرا که خطر حذف را به خوبی حس می کرد. فشار ایرلند برای رسیدن به نخستین امتیاز خود در یورو 2012 بیشتر و بیشتر می شد.

در دقیقه 89 درست یک دقیقه پس از آن که اسپانیا در بازی همزمان دروازه کرواسی را باز کرد، اندروز ایرلندی کارت زرد دوم خود را از داور بازی دریافت کرد و از زمین بازی اخراج شد. ایرلند هنوز در شوک این اخراج بود که بالوتلی کرنر دقیقه 90 پیرلو را با برگردان به گل دوم بازی و تیمش تبدیل کرد. برتری 2 بر صفر هم در صورتی که کرواسی دروازه اسپانیا را باز می کرد مانع حذف ایتالیایی ها نمی شد ولی بازی در دانتسیگ با برتری یک بر صفر اسپانیا پایان یافت. به این ترتیب تیم های اسپانیا و ایتالیا با 7 و 5 امتیاز روانه دور دوم یورو 2012 و کرواسی و ایرلند با 4 و صفر امتیاز روانه کشورهای خود شدند.

محل برگزاری مسابقه: ورزشگاه پوزنان لهستان

هوا: صاف، 30 درجه سانتی‌گراد، رطوبت 48 درصد

داور: جونیت چاکیر (ترکیه)

ترکیب دو تیم:

ایتالیا: بوفون، کیلینی (بونوچی 57)، بالزارتی، آباته، بارزالی، موتا، مارکیزیو، ده‌روسی، پیرلو، کاسانو (دیامانتی 63)، دی‌ناتاله (بالوتلی 74)

ایرلند: گیون، سنتلجر، وارد، اوشی، دان، ویلان، مک‌گیدی (لانگ 65)، اندروز، داف، دویل (والترز 76)، کین (کوکس 86)

مالکیت توپ: ایتالیا 59 درصد - ایرلند 41 درصد


[ چهارشنبه 91/3/31 ] [ 2:33 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]
درباره وبلاگ

برچسب‌ها وب
لینک های مفید
آرشیو مطالب
امکانات وب