فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز ، نایت اسکین


گوناگون90 - شوتبال!
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شوتبال!

شبکه سه سیما اعلام کرد: با توجه به عدم برگزاری مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های ایران در دو هفته‌ی گذشته، برنامه‌ی «نود» پخش نمی‌شود.

بر اساس این اعلام شبکه سه سیما، برنامه‌ی «نود» دوشنبه ـ 15 اسفند ماه ـ پخش نخواهد شد.

شبکه سه سیما در حالی امروز ـ شنبه ـ از پخش نشدن برنامه «نود» در هفته‌ی جاری خبر می‌دهد که عادل فردوسی‌پور در آخرین گفت‌وگوی خود با ایسنا نسبت به پخش این برنامه در روز یکشنبه ابراز امیدواری کرده بود.

مجری و تهیه‌کننده برنامه «نود» از احتمال پخش ویژه برنامه بررسی انتخابات فدراسیون فوتبال در روز یکشنبه خبر داده و در عین حال گفته بود که اگر با پخش برنامه در این روز موافقت نشود «لزومی» برای پخش برنامه در روز دوشنبه وجود ندارد.

عادل فردوسی‌پور همچنین درباره‌ی لغو برنامه هفته گذشته «نود» که قرار بود به بررسی برنامه نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال بپردازد، گفت: همان طور که پیش از این اعلام کرده بودم، این آمادگی را داریم که در روز شنبه یا یکشنبه این ویژه‌برنامه را پخش کنیم و حالا قرار است مسؤولان شبکه سه، نظرشان را اعلام کنند اما این احتمال وجود دارد که با پخش برنامه در روز یکشنبه موافقت شود.

وی افزود: اگر با پخش ویژه ‌برنامه انتخابت فدراسیون فوتبال در روز یکشنبه موافقت نشود، ما لزومی نمی‌بینیم که روز دوشنبه برنامه را پخش کنیم.


[ شنبه 90/12/13 ] [ 6:29 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

Iran fans show their support during the 2014 FIFA World Cup Group E qualifier match between Iran and Qatar

تیم ملی فوتبال ایران از دیدگاه کاربران سایت فیفا بیشترین بخت را برای صعود به مرحله‌ی نهایی جام جهانی 2014 برزیل دارد.

پایگاه اینترنتی رسمی فیفا در صفحه‌ی اخبار خود نظرسنجی قرار داده تا نظر کاربرانش را درباره‌ی شانس صعود تیم‌های آسیایی به جام جهانی 2014 بررسی کند.

در این نظرسنجی پرسیده شده است: به نظر شما کدام یک از پنج تیم صدرنشین دور سوم گروهی مقدماتی جام جهانی شانس بیشتری برای صعود به مرحله‌ی نهایی این رقابت‌ها را دارد؟

1- عراق

2- کره جنوبی

3- ازبکستان

4- استرالیا

5- ایران

در این نظرسنجی تاکنون تیم ملی فوتبال ایران با یک سوم آرا (33.12درصد) از دید کاربران اینترنتی فیفا بیشترین شانس صعود را دارد. پس از ایران استرالیا با 27.56 درصد آرا در رده‌ی دوم قرار دارد. کره جنوبی هم با 20.46 درصد در رده‌ی سوم قرار دارد. تیم‌های عراق و ازبکستان هم با 12.89 درصد و 5.97 درصد در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

از میان این پنج تیم تنها استرالیا و کره جنوبی در آخرین جام جهانی در سال 2010 در آفریقای جنوبی حضور داشته‌اند.


[ شنبه 90/12/13 ] [ 6:23 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

Messi: I’m very proud

مراسم بهترین‌های فوتبال جهان در زوریخ سوییس برگزار شد و مطابق انتظار، لیونل مسی به عنوان بهترین بازیکن و پپ گواردیولا به عنوان بهترین مربی جهان در سال 2011 برگزیده شدند.

مراسم انتخاب بهترین‌های فوتبال جهان دوشنبه شب در زوریخ سوئیس برگزار شد. مسی و ساوا عنوان بهترین بازیکنان زن و مرد را به دست آوردند. گواردیولا هم عنوان بهترین مربی سال 2011 جهان را به خود اختصاص داد.

Lionel Messi at the FIFA Ballon d

* مسی سومین توپ طلای پیاپی را به دست آورد

ستاره‌ی آرژانتینی بارسلونا برای سومین سال پیاپی عنوان بهترین بازیکن فوتبال جهان را به دست آورد.

لیونل مسی مطابق انتظار با پشت سر گذاشتن کریستیانو رونالدو و هم‌تیمی‌اش ژاوی، عنوان بهترین بازیکن جهان را به خود اختصاص داد و بر سومین توپ طلایش بوسه زد. مسی فصل گذشته عملکرد درخشانی در بارسلونا داشت و توانست در قهرمانی تیمش در لالیگا، لیگ قهرمانان اروپا و جام جهانی باشگاه‌ها نقش بسزایی ایفا کند. پدیده‌ی 24 ساله‌ی فوتبال جهان پیش از این دو بار در سال‌های 2009 و 2010 این عنوان را به دست آورده بود و به این ترتیب با کسب سومین توپ طلای پیاپی با رکورد میشل پلاتینی برابری کرد.

وی پس از گرفتن توپ طلا گفت: این جایزه را به ژاوی تقدیم می‌کنم. افتخار بزرگی است که برای سومین بار توپ طلا را به دست آوردم و می‌خواهم از هم‌تیمی‌ها، بازیکنان و مربیانی که به من رای دادند تشکر کنم. همچنین از هم‌بازی‌هایم در بارسلونا و تیم ملی آرژانتینی تشکر کنم که بدون کمک آنها این افتخار به دست نمی‌آمد، اما دوست دارم به طور خاص این جایزه را به ژاوی تقدیم کنم. تو به اندازه‌ی من لایق دریافت این جایزه بودی.

* تیم منختب فیفا پر از اسپانیایی‌ها!

در این مراسم 11 بازیکن برتر جهان که تیم منتخب فیفا در سال 2011 را تشکیل می‌دهند، معرفی شدند.

در تیم منتخب فیفا ایکر کاسیاس، سرخیو راموس، جرارد پیکه، نمانیا ویدیچ، دانیل آلوز، آندرس اینیستا، ژاوی، ژابی آلونسو، کریستیانو رونالدو، وین رونی و لیونل مسی حضور دارند.

به این ترتیب شش بازیکن از تیم ملی اسپانیا و 5 بازیکن از بارسلونا در این تیم حضور دارند.

* گواردیولا بهترین مربی جهان

در ادامه‌ی مراسم، پپ گواردیولا که فصل گذشته غیر از جام حذفی اسپانیا تمام جام‌ها را برای بارسلونا به ارمغان آورد، توانست عنوان برترین مربی جهان را به خود اختصاص دهد. گواردیولا در راه رسیدن به این عنوان مورینیو و فرگوسن را به عنوان رقیب در مقابل خود می‌دید. گواردیولا فصل گذشته به همراه بارسلونا در حالی به مقام قهرمانی لالیگا رسید که کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند با توجه به حضور مورینیو در ترکیب تیم رقیب کار دشواری داشته باشد، اما آبی- اناری‌های ایالت کاتالان با هدایت گواردیولا برای سومین سال پیاپی قهرمان لالیگا شدند. در لیگ قهرمانان اروپا هم همه چیز به سود گواردیولا و شاگردانش رقم خورد و بارسلونا با تکرار پیروزی سال 2009 مقابل منچستریونایتد بار دیگر بر بام فوتبال اروپا ایستاد. جام قهرمانی "کوپادل ری" تنها جامی بود که از دستان گواردیولا دور ماند؛ جایی که گل رونالدو در وقت‌های اضافی دیدار پایانی مانع از رقم خوردن قهرمانی دیگری برای بارسلونا شد.

آخرین و تازه‌ترین جام قهرمانی گواردیولا، به رقابت‌های جام جهانی باشگاه‌ها بازمی‌گردد که بارسلونا با دو پیروزی 4 بر صفر مقابل السد قطر و سانتوس برزیل به مقام قهرمانی رسید. وی پس از دریافت این جایزه گفت: مایلم جایزه‌ی خود را با فرگوسن و مورینیو و همه‌ی مربیان در سراسر دنیا و همچنین هزاران نفری که در طول صدسال اخیر در بارسلونا کار کرده‌اند و به توسعه‌ی فوتبال کمک کرده‌اند، قسمت کنم. این جایزه برای من افتخار بسیار بزرگی است. حضور در چنین باشگاه بزرگی برای من افتخار بزرگی است. در پایان دوست دارم این جایزه را به تیتو ویلانووا، دستیار، همکار و دوستم که امشب نتوانست اینجا حضور داشته باشد تقدیم کنم.

Japan FA scoops Fair Play Award

* فدراسیون فوتبال ژاپن برنده‌ی جایزه‌ی فوتبال جوانمردانه

فدراسیون فوتبال ژاپن جایزه‌ی بازی جوانمردانه را به خود اختصاص داد. این انتخاب به دلیل فعالیت زودهنگام ژاپن پس از فاجعه‌ی زلزله و سونامی در این کشور صورت گرفت.

Neymar: It was the perfect move

* نیمار برنده‌ی جایزه پوشکاش

ستاره‌ی برزیلی تیم سانتوس جایزه‌ی پوشکاش سال 2011 را به دست آورد.

جایزه‌ی بهترین گل سال به نیمار رسید. نیمار در رقابتهای فصل گذشته گل زیبایی به تیم فلامینگو زد که این گل توانست جایزه‌ی پوشکاش را به دست آورد. وی در راه رسیدن به این جایزه رقیبانی مانند مسی و رونی را پشت سر گذاشت. گل مسی به آرسنال در مرحله‌ی یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا و گل رونی به منچسترسیتی هم نامزد دریافت زیباترین گل سال بودند. نیمار پس از دریافت جایز‌ه‌اش گفت: از این که در این مراسم حضور پیدا کردم و از این که با رونی و نیمار رقابت کرده‌ام، خوشحالم و از اینکه توانستم جایزه را بگیرم، خدا را شکر می‌کنم.

* ساوا بهترین فوتبالیست زن جهان

ستاره‌ی ژاپنی عنوان بهترین فوتبالیست زن جهان را به خود اختصاص داد. هماره ساوا هافبک تیم ملی ژاپن پس از نمایش خیره کننده در جام جهانی فوتبال زنان، عنوان بهترین بازیکن جهان و توپ طلا را به دست آورد تا آسیایی‌ها هم در میان بهترین‌های فوتبال جهان جایی داشته باشند. ساوای 33 ساله سابقه‌ی 176 بازی ملی و 80 گل ملی را در کارنامه دارد. وی به همراه تیم ملی ژاپن در سال 2011 به مقام قهرمانی جام جهانی دست پیدا کرد. ستاره‌ی تیم ملی فوتبال ژاپن با به دست آوردن این عنوان به پنج سال یکه‌تازی مارتای برزیلی که پنج توپ طلای جهان را به دست آورده بود، پایان داد.


[ سه شنبه 90/10/20 ] [ 2:20 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

تیم ملی بسکتبال ایران با پیروزی برابر لبنان در مکان پنجم آسیا قرار گرفت.

تیم ملی بسکتبال ایران برای کسب مقام پنجمی آسیا به مصاف لبنان رفت که در پایان توانست با نتیجه 87 بر 65 به پیروزی برسد و پس از دو دوره قهرمانی در رده پنجم آسیا قرار بگیرد. ایران پیش از این نیز در مرحله دوم برابر لبنان قرار گرفته بود که در آن دیدار نیز پیروز میدان شده بود.

**کوارتر اول

کوارتر نخست بازی با توپ گیری حامد حدادی آغاز شد و ملی‌پوشان توانستند در همان ابتدا از حریف پیش بیفتند. لبنان که در این رقابت‌ها نتوانست به عنوان یک تیم مدعی معرفی شود در این مسابقه نیز اسیر بازیکنان پیرامونی ایران شد تا شاگردان ماتیچ از همان کوارتر نخست فاصله امتیازی خوبی برابر لبنان ایجاد کنند. لبنانی‌ها در دقایق پایانی کوارتر نخست عملکرد بهتری داشتند و در انتها با نتیجه 17 بر 15 به برتری رسیدند.

**کوارتر دوم

مسابقه با برتری ایران آغاز شد اما لبنانی‌ها با تغییر تاکتیک سعی داشتند توپ‌های زیر سبد را به سود خود به دست بیاورند. سامویل هاسکین برابر حامد حدادی کار به جایی نبرد تا این سیستم لبنانی‌ها نیز جواب ندهد. تیم ملی ایران با پرتاب سه امتیازی صمد نیکخواه بهرامی اختلاف را به عدد 45 رساند تا ملی‌پوشان در آستانه هشتمین پیروزی قرار بگیرند، پیروزی که ایران را در رده پنجم آسیا قرار داد. ایران کوارتر دوم را با نتیجه 35 بر 19 به پایان رساند تا نیمه نخست با نتیجه 50 بر 36 به پایان برسد.

**کوارتر سوم

نیمه دوم مسابقه با درخشش ارسلان کاظمی و صمد نیکخواه بهرامی آغاز شد . تیم ایران یکی پس از دیگری امتیازهایش را زیاد می‌کرد تا لبنان برای دومین بار در جام ملت‌ها در آستانه شکست برابر ایران قرار بگیرد. بازی با نتیجه 59 بر 33 در جریان بود که دوباره لبنان سعی کرد با بازی زیر سبد اختلاف را کم و کم‌تر کند. هاسکین که در این مسابقه تا دقیقه پایانی کوارتر سوم 30 امتیاز بدست آورده بود توانست با درخشش در زیر سبد ایران فاصله امتیازی را کمتر کند. ایران 66 بر 48 از حریف پیش بود تا حاشیه امنیتی خوبی برای شاگردان ماتیچ ایجاد شود اما پرتاب‌های پیرامونی بازیکنان لبنان همچنان ادامه داشت.

ماتیچ در ادامه راه با تغییر در بازیکنانش توانست بازیکنان شوت‌زن لبنان را کنترل کند. دو تیم در کوارتر سوم عملکردی یکسان داشتند و در انتها با نتیجه برابر 19 بر 19 به کار خود پایان دادند.

**کوارتر چهارم

مسابقه با عملکرد خوب لبنانی‌ها آغاز شد. لبنانی ها پرتاب‌های موفقی داشتند و توانستند فاصله را به عدد 15 برسانند اما با حضور اصغر کاردوست در میدان شرایط به سود ایران تغییر کرد. ایران 77 بر 55 از لبنان پیش بود تا جایگاه پنجمی برای تیم ملی ایران قطعی شود. ایران در ادامه راه با شرایط بهتری نسبت به لبنان به کارش ادامه ‌می‌داد و با حضور آرن داوودی به سرعت خود افزوده بود. ایران با نتیجه 81 بر 62 از لبنان پیش بود و لبنانی‌ها نمی توانستند نتیجه را جبران کنند.

در دقایق پایانی مسابقه لبنان به پرتاب‌های سه امتیازی رو‌ آورد اما دفاع ایران که در این مسابقه درست بر خلاف پیکار برابر اردن عملکرد خوبی داشت اجازه نمی‌داد تا حریف پرتاب‌های موفقی داشته باشد. ارسلان کاظمی با برخوردی که با بازیکن حریف داشت آسیب دید و از زمین خارج شد.

ملی‌پوشان همچنان به دنبال امتیاز بودند و پرتاب‌هایشان یکی پس از دیگری وارد سبد می‌شد. ارسلان کاظمی دوباره به زمین بازگشت تا قدرت ریباند ایران بیشتر شود. ایران در انتها توانست با نتیجه 87 بر 65 لبنان را شکست دهد و در مکان پنجمی آسیا قرار بگیرد.


[ یکشنبه 90/7/3 ] [ 8:47 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

پنج استادیوم ورزشی در پنج کشور در دو قاره روزانه میزبان هزاران گردشگر از سراسر جهان هستند.

در سال‌های اخیر استادیوم‌های ورزشی به واسطه برگزاری مسابقات معتبر ورزشی و پوشش تلویزیونی جهانی آنها‌، به شهرت رسیده‌اند، پنج استادیوم ورزشی در کشورهای «انگلیس»، «چین»‌، «اسپانیا»، «کره‌شمالی» و «ایتالیا» در دو قاره «اروپا» و «آسیا» که در سال‌های اخیر به مقاصد گردشگری جهانی تبدیل شده‌اند به شرح زیر هستند:

1- استادیوم «اولدترافورد» در انگلیس

Old Trafford

استادیوم «اولدترافورد» در شهر «منچستر» کشور اروپایی انگلیس که از آن به عنوان «تئاتر رویاها» نیز نامبرده می شود، با نزدیک به یک قرن قدمت و پشت سر گذاشتن چندین پروژه بازسازی، ورزشگاه خانگی تیم فوتبال باشگاهی پرطرفدار «منچستر یونایتد» بوده و سالانه میزبان هزاران گردشگر هوادار این تیم از سرتاسر جهان است.

2- استادیوم «آشیانه پرنده» در چین

استادیوم «آشیانه پرنده» در شهر «پکن»، پایتخت کشور آسیایی چین‌، میزبان مراسم افتتاحیه و اختتامیه مسابقات المپیک 2008 پکن بود.

استادیوم آشیانه پرنده با معماری زیبا و منحصر به فردش‌، توسط دو معمار سوئیسی و فرانسوی طراحی و ساخته شده و روزانه میزبان هزاران گردشگر است که محصور زیبایی و معماری عجیب آن می شوند.

3- استادیوم «نیوکمپ» در اسپانیا

استادیوم زیبای «نیوکمپ» در شهر تاریخی و زیبای «بارسلون» کشور اروپایی اسپانیا‌، محل انجام بازیهای تیم باشگاهی فوتبال «بارسلونا‌»، یکی از پرطرفدارترین تیم های فوتبال باشگاهی جهان است.

در کنار استادیوم نیوکمپ‌، موزه باشگاه بارسلونا واقع شده که یکی از پربازدید کننده‌ترین موزه‌های اسپانیا بوده و به همراه استادیوم نیوکمپ، سالانه میزبان هزاران گردشگر از سرتاسر جهان است.

4- استادیوم «روزی در می» در کره‌شمالی

Rungrado May Day Stadium in Py?ngyang

استادیوم «روزی در می» در شهر «پیونگ یانگ»، پایتخت کشور آسیائی کره‌شمالی، بزرگترین استادیوم فوتبال جهان بوده و با گنجایش 150 هزار تماشاچی‌، میزبان معدود گردشگرانی است که به این کشور سفر می کنند.

استادیوم روزی در می در سال 1989 به طور رسمی افتتاح شد و در سال‌های اخیر مورد استفاده تیم ملی فوتبال کره شمالی است.

5- استادیوم «سن سیرو» در ایتالیا

استادیوم فوتبال «سن سیرو» در شهر «میلان» کشور اروپایی ایتالیا که به «جوزپه مه اتزا» نیز شهرت دارد، میزبان مسابقات خانگی دو باشگاه فوتبال پرطرفدار جهان، «آث میلان» و «اینترمیلان» است.

ورزشگاه سن سیرو در کنار آثار تاریخی متعدد ارزشمند شهر میلان‌، روزانه میزبان هزاران گردشگر از سرتاسر جهان است که برای بازدید از یکی از مشهورترین استادیوم‌های فوتبال جهان که میزبان چندین مسابقه جام جهانی فوتبال 1990 ایتالیا و فینال مسابقات معتبر لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا در سال 2001 بوده، راهی این شهر می‌شوند.


[ یکشنبه 90/7/3 ] [ 8:46 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

photo

تیم ملی کشتی آزاد ایران با شش امتیاز اختلاف نسبت به روسیه، مدعی قهرمانی جهان شد.

در پایان رقابت ها‌ی روز دوم کشتی آزاد قهرمانی جهان در استانبول، مدال های طلا به ایران، روسیه و آذربایجان رسید.

رضا یزدانی ملی‌پوش وزن 96 کیلوگرم ایران پس از دو سال کشتی آزاد ایران را صاحب مدال طلای جهان کرد تا تیم ملی ایران با 22 امتیاز در تعقیب روسیه برای قهرمانی باشد.

در حال حاضر روسیه با 28 امتیاز پیشتاز است، قزاقستان با 23 امتیاز در مکان دوم ایستاده و ایران به همراه آمریکا با 22 امتیاز در جایگاه سوم هستند.

آذربایجان نایب قهرمان سال گذشته جهان با 13 امتیاز به مکان هفتم سقوط کرده و ترکیه میزبان تنها 9 امتیاز دارد.

تا به حال ایران صاحب یک مدال طلا و یک برنز به ترتیب توسط رضا یزدانی و حسن رحیمی شده است.

دو کشتی‌گیر دیگر ایران یعنی مصطفی آقاجانی و علیرضا گودرزی به ترتیب بیست و دوم و هفتم شدند.

رقابت‌های سه وزن روز پایانی سرنوشت قهرمانی را مشخص خواهد کرد و ایرانی‌ها چشم به عملکرد مهدی تقوی، صادق گودرزی و فردین معصومی دارد. هر سه ملی‌پوش ایران صاحب مدال‌های جهانی مختلفی هستند.

رده‌بندی چهار وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی جهان به ترتیب زیر است:

55 کیلوگرم: 1- ویکتور لبدوف(روسیه)2- رادوسلاو ولیکوف (بلغارستان) 3-حسن رحیمی (ایران) و دولت نیازبکوف (قزاقستان) 5- میهران جابوریان(ارمنستان) و نیکولاس اسکات سایمونس(آمریکا)

60 کیلوگرم: 1- بسیک کودوخوف(روسیه) 2- فرانکلین گومز(پورتوریکو) 3- کنیچی یوموتو(ژاپن) و دارن ژوماگازیف(قزاقستان) 5- دیدیه پایس و مالخاز زارکوا ... مصطفی آقاجانی(بیست و دوم)

84 کیلوگرم: 1- شریف شریف‌اف(آذربایجان) 2- ابراگیم آلداتوف(اوکراین)3- داتو مارساگیشویلی(گرجستان) و آلبرت ساریتوف(روسیه)5- آرماندس زیربولیس(لتونی) و کایل ساندرسون(آمریکا) 7-علیرضا گودرزی(ایران)

96 کیلوگرم:1- رضا یزدانی(ایران) 2- سرهات بالجی(ترکیه)3- روسلان شیخ‌اف(بلاروس) و

جاکوب وارنر (آمریکا) 5- سینیوی بولتیک(نیجریه) و تیموراز تی‌گیف(قزاقستان)

رده‌بندی تیمی تا پایان چهار وزن دوم:

1- روسیه 28 امتیاز

2- قزاقستان 23 امتیاز

3- ایران 22 امتیاز

3- آمریکا 22 امتیاز

5- گرجستان 18 امتیاز

6- ژاپن 14 امتیاز

7- آذربایجان 13 امتیاز

8- ترکیه، اوکراین، بلغارستان، پورتوریکو و بلاروس 9 امتیاز

 


[ یکشنبه 90/6/27 ] [ 2:56 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

photo

رضا یزدانی بر سکوی نخست وزن 96 کیلوگرم کشتی آزاد جهان ایستاد.

در فینال وزن 96 کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان، رضا یزدانی برابر سرهات بالجی از ترکیه به میدان رفت که در یک کشتی دیدنی سرهات بالجی از ترکیه را در خانه اش به زانو درآورد و قهرمان جهان شد.

در وقت اول و در ثانیه 39 یزدانی حریفش را بیرون تشک به پل زد ولی داوران یک امتیاز به او دادند. در ادامه یزدانی با زیرگیری بالجی را به پل زد و نتیجه چهار بر صفر شد.

در تایم دوم یزدانی یک بار دیگر به پاهای حریفش رسید اما نتوانست آن را تبدیل به امتیاز کند. در ادامه بالجی پای یزدانی هنوز از تشک خارج نکرده بود اما داوران یک امتیاز به کشتی‌گیر کشور میزبان دادند تا کشتی به وقت سوم بکشد.

در تایم سرنوشت ساز، یزدانی در 30 ثانیه به پایان با یک خم، دوخم و درخت‌کن یک امتیاز گرفت و با همین امتیاز قهرمان جهان شد.

نتایج دیدارهای فینال و رده بندی وزن 96 کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان به ترتیب زیر است:

فینال: رضا یزدانی(ایران) 5- سرهات بالجی(ترکیه) 1 (4-0، 0-1 و 1-0)

رده بندی

روسلان شیخ‌اف(بلاروس) 2 - سینیوی بولتیک(نیجریه) صفر (1-0 و 1-0 کلینچ)

جاکوب وارنر (آمریکا) در سه تایم تیموراز تی‌گیف(قزاقستان) را شکست داد. (0-3، 3-2 و 2-1)


[ یکشنبه 90/6/27 ] [ 2:53 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

photo

کارلوس کی‌روش ‌28 بازیکن را به اردوی دو روزه تیم ملی فوتبال دعوت کرد.

به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، مدیر امور رسانه ای تیم ملی فوتبال ایران روز شنبه بیانیه مطبوعاتی درباره اردوی دو روزه تیم ملی در روزهای ‌28 و ‌29 شهریور (مینی کمپ) را در اختیار سایت فدراسیون فوتبال قرار داد.

خسرو والی زاده درباره این اردو گفت که ‌28 بازیکن ازسوی کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی کشورمان دعوت شده اند که در میان آنان برخی چهره های جدید به چشم می خورد.

به گفته وی، مشروح بیانیه مطبوعاتی به این شرح است:

‌1 – بنابر توافق های قبلی با سازمان لیگ فدراسیون فوتبال با هدف برنامه توسعه و نمو تیم ملی فوتبال ایران، مقرر شده بود در دو روز فوق الذکر، مینی کمپ تیم ملی برگزار شود.

‌2 – اما با توجه به تغییرات حاصله در برنامه مسابقات لیگ برتر و عدم تطابق با توافق های قبلی فی مابین، سرمربی تیم ملی لاجرم نمی تواند از همه بازیکنان موردنظرش بهره برداری کند بویژه بازیکنان درگیر در مسابقات از باشگاههای سپاهان، داماش گیلان، ذوب آهن و شاهین بوشهر.

‌3 - در این اردو فعلا از بازیکنان ایرانی شاغل در خارج از کشور دعوت به عمل نیامده است.

بیست و هشت بازیکن دعوت شده به اردوی دو روزه تیم ملی به این شرح هستند:

* دروازه بانان

علیرضا حقیقی، سوشا مکانی، حامد لک

* مدافعان

خسرو حیدری، مازیار زارع، حنیف عمران زاده، احسان حاج صفی، حمیدرضا علی عسگر، پژمان منتظری، رضا نورمحمدی، مهرداد پولادی، شجاع خلیل آزاد، میلاد فخرالدینی

* بازیکنان میانی

آندرانیک تیموریان، علی کریمی، مجتبی جباری، سامان آقازمانی، بختیار رحمانی، محسن مسلمان، حسین بادامکی

* مهاجمان

فرهاد مجیدی، کریم انصاری‌فرد، میلاد میداودی، جواد کاظمیان، غلامرضا رضایی، آرش افشین، ایمان موسوی، محمد نزهتی.

بازیکنان دعوت شده باید ساعت ‌15 روز دوشنبه ‌28 شهریور ماه جاری خود را در محل هتل المپیک به کادر فنی تیم ملی معرفی کنند. نخستین جلسه تمرین ساعت ‌30/17 دوشنبه در زمین چمن کمپ تیم ملی برگزار خواهد شد.


[ یکشنبه 90/6/27 ] [ 2:44 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

تیم ملی بسکتبال ایران در سومین دیدارش در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا با نتیجه قاطع 132 بر 38 تیم ملی ازبکستان را درهم شکست.

تیم ملی بسکتبال ایران در آخرین دیدار از مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا امروز با ترکیب جواد داوری، مهدی کامرانی، اوشین ساهاکیان، صمد نیکخواه بهرامی و حامد حدادی به مصاف ازبکستان رفت که در پایان با نتیجه 132 بر 38 به پیروزی رسید.

تیم ایران پیش از این صعود خود را به عنوان سرگروه به دور دوم قطعی کرده بود.

این مسابقه با توپ‌گیری حامد حدادی و امتیازآوری جواد داوری آغاز شد. تیم ملی با قدرت کوارتر نخست را آغاز کرد و در ادامه نیز با پرتاب سه امتیازی مهدی کامرانی اختلافش را با حریف بیشتر کرد. مسابقه با نتیجه 14 بر 8 به سود ایران بود که دومین پرتاب سه امتیازی مهدی کامرانی نیز وارد سبد شد تا ملی‌پوشان با تشویق تماشاگران و با اختلاف 9 امتیاز به کارشان ادامه دهند.

بازیکنان ازبکستان با ضدحمله "الکساندر یاهین" به دهمین امتیاز رسیدند که خیلی سریع با پرتاب سه امتیازی جواد داوری پاسخ داده شد.

دقیقه هشتم مسابقه نیز درحال سپری شدن بود که کاپیتان تیم ملی با یک پرتاب سه امتیازی زیبا توانست بیست و هشتمین امتیاز را برای ایران به دست بیاورد. تنها دو دقیقه به پایان مسابقه باقی مانده بود که ایران با نتیجه 28 بر 12 از حریفش پیش بود.

کوارتر نخست بازی با نتیجه 38 بر 14 به پایان رسید.

تیم ملی بسکتبال ایران کوارتر دوم مسابقه را طوفانی آغاز کرد. پرتاب‌های ملی پوشان یکی پس از دیگری وارد سبد می‌شد. درهمان ابتدای کوارتر دوم ایران مجموع امتیازش را به عدد 45 رساند تا ایران قدرت خودش را به رخ حریفان بکشد. نتیجه مسابقه به سود ایران بود و ماتیچ با خیالی آسوده بازیکنانش را تغییر می‌داد. ملی پوشان با بسکتبالی سریع مجموع امتیازهایشان را افزایش می‌دادند. چهل و هفتمین امتیاز را اصغر کاردوست برای ایران به دست آورد و پس از آن نیز پرتاب سه امتیازی جواد داوری نتیجه را به عدد 50 رساند.

سعید داورپناه نیز وارد زمین شد و توانست برای ایران امتیازآوری کند. کوارتر دوم با نتیجه 62 بر 17 ادامه داشت و ملی‌پوشان همچنان در اندیشه امتیازآوری بودند. حامد سهراب‌نژاد دیگر بازیکن تازه وارد ایران بود که توانست با امتیازآوری سریعش تماشاگران ایرانی را خوشحال کند.

ازبکستان در یک حمله تیمی توسط "کوزلوو" به بیستمین امتیاز رسید تا بازی با نتیجه 72 بر 21 ادامه پیدا کند اما این امتیاز ازبک‌ها خیلی سریع با پرتاب سه امتیازی حامد آفاق پاسخ داده شد تا تیم ملی ایران نتیجه‌ای باورنکردنی را در نیمه نخست این رقابت ثبت کند.

تنها 12 ثانیه به پایان مسابقه باقی مانده بود که "باب دانیوالد" سرمربی آمریکایی تیم ملی چین با تشویق تماشاگران چینی وارد سالن شد که در همان لحظه جواد داوری با یک توپ‌ربایی خوب توانست امتیاز دیگری برای ایران کسب کند تا تیم ملی بسکتبال ایران نیمه اول این دیدار را با نتیجه 79 بر 25 به پایان برساند.

کوارتر دوم مسابقه با نتیجه 41 بر 11 به سود ایران به پایان رسید.

**نیمه دوم

ایران نیمه دوم را با همان ترکیب نخست و امتیاز آوری حامد حدادی آغاز کرد. در همان 2 دقیقه اول ملی پوشان مجموع امتیازهایشان را به عدد 84 رساندند. پاسکاری سریع مهدی کامرانی و جواد داوری فضاهای خوبی برای نیکخواه بهرامی و حدادی ایجاد می‌کرد تا تیم ملی ایران با نتیجه 90 بر 25 از حریفش پیش بیفتد.

با اشتباه جواد داوری، ازبکها پس از مدتها توانستند امتیازآوری کنند. بازی با نتیجه 94 بر 27 ادامه داشت که ملی‌پوشان یکی پس از دیگری به پرتاب‌های سه امتیازی رو آوردند. مهدی کامرانی توانست یکی از پرتاب‌های سه امتیازی‌اش را وارد سبد کند و امتیازهای ایران را به عدد 97 برساند.

تنها یک دقیقه به پایان کوارتر سوم مانده بود که پرتاب سه امتیازی جواد داوری امتیازهای ایران را به عدد 104 رساند. ملی‌پوشان بازیکنان حریف را دفاع نمی‌کردند و بدون هیچ مشکلی به راحتی امتیاز کسب می‌کردند.

ثانیه‌های پایانی کوارتر سوم در حالی سپری می‌شد که پرتاب زیبا و نمایشی حامد حدادی تماشاگران را به وجد ‌آورد تا کوارتر سوم با نتیجه 25 بر 7 به سود ایران به پایان برسد.

کوارتر چهارم در حالی آغاز شد که ایران با نتیجه 104 بر 32 از تیم چهاردهم آسیا و پنجاه و هشتم جهان پیش بود. داوودی، داورپناه، کاظمی، کاردوست و داوری پنج بازیکن ایران در کوارتر پایانی بودند. همان ابتدای بازی اصغر کاردوست و ارسلان کاظمی با عملکردی زیبا امتیازی دیگر را برای ایران کسب کردند. ایران 109 بر 36 از ازبکستان پیش بود. ضد حمله‌های ملی‌پوشان ایرانی با حرکت‌های نمایشی آنها وارد سبد می‌شد.

تیم ملی ایران با این پیروزی قاطع قدرتش را به رخ بازیکنان تیم ملی چین که در سالن مسابقه بودند نشان می‌داد. مسابقه در دقایق پایانی با نتیجه 116 بر 36 به سود ایران بود که حامد آفاق با یک پرتاب دیگر توانست دوباره امتیازآوری کند. بازیکنان ایرانی در دقایق پایانی از گل زدن خسته شده بودند و همانند سه کوارتر قبلی در اندیشه امتیاز نبودند.

تیم ملی دقایق پایانی را با امتیازآوری به پایان رساند تا در انتها کوارتر چهارم را با نتیجه 28 بر 6 به پیروزی برسد و در پایان با نتیجه قاطع 132 بر 38 به پیروزی برسد و سومین بردش را جشن بگیرد.


[ شنبه 90/6/26 ] [ 4:17 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

صمد نیکخواه بهرامی پس از یک سال دوباره به ترکیب تیم ملی ایران بازگشت و در رقابتی بین‌المللی دست به توپ شد. کاپیتان تیم ملی در نخستین مسابقه ایران در جام ملتهای آسیا امتیازآورترین بازیکن شد تا همانند همیشه ثابت کند که بهترین است.

سایت فدراسیون جهانی بسکتبال در گزارشی نوشت: پس از زمانی طولانی صمد نیکخواه بهرامی با حضور در ترکیب تیم ملی ایران وارد عرصه‌های بین‌المللی شد. صمد نیکخواه بهرامی برابر چین تایپه پس از مدت‌ها در ترکیب ماتیچ بود.

کاپیتان تیم پس از نخستین پیروزی در جام ملت‌ها گفت: "در هر مسابقه‌ای که به میدان می‌روم 150 درصد از توانم را به کار می‌گیرم. من از شکست متنفرم و برای رسیدن به پیروزی در میدان هر کاری که بتوانم می‌کنم."

صمد نیکخواه بهرامی که در نخستین میدان 18 امتیاز برای ایران کسب کرد گام نخستش را محکم برداشت تا انگیزه هم تیمی‌هایش را بیش از پیش کند.

وی درباره پیکار برابر چین تایپه تصریح کرد: "نبرد برابر این تیم سرعتی همیشه دشوار است. ما یک تیم قدرتمند و فیزیکی هستیم و برای ما کار دشواری است که بخواهیم سرعتی بازی کنیم. اگر به دیدارهای گذشته نگاه کنیم در هر مسابقه‌ای که ایران برابر یک تیم از شرق آسیا حاضر می‌شود چنین نمایشی تکرار شده‌ است."

صمد نیکخواه بهرامی، بازیکن 28 ساله بسکتبال‌ ایران که در المپیک پکن میانگین 17.2 امتیاز در هر مسابقه را ثبت کرده است، در آغاز فصل رقابت‌های بسکتبال‌ سال 2010 مصدوم شد و جام جهانی 2010 را نیز از دست داد. او معتقد است که حالا باید با تمام قدرت گذشته را جبران کند.

کاپیتان تیم ملی بسکتبال‌ ایران با اشاره به مصدومیتش بیان کرد: در سال گذشته در هیچ مسابقه‌ای برای تیم ملی بازی نکردم. زمانی که جام جهانی را از تلویزیون می‌دیدم قبول آن واقعیت برایم دشوار بود. اما امروز می‌خواهم به تمام حریفان ثابت کنم ایران تیمی نیست که برابرش کار آسانی داشته باشند.

صمد نیکخواه بهرامی با بیان این مطلب که عملکرد خوبی برابر چین تایپه نداشتیم به فیبا گفت: پیروزی، پیروزی است. با این که نمایش خوبی برابر چین تایپه نداشتیم، اما بردیم. به نظر من اگر ما قهرمانی را می‌خواهیم نباید این گونه بازی کنیم.

وی که در المپیک پکن عملکرد خوبی داشت، حالا هدف امروزش المپیک لندن است. کاپیتان تیم ملی با تاکید بر این مطلب بیان کرد: بازی به بازی بهتر می‌شویم تا به لندن برسیم. هدف ما المپیک است و برای رسیدن به آن تلاش می‌کنیم. تیم ملی از امروز در اندیشه قهرمانی نیست. تمام تمرکز ما بر روی مسابقه بعدی است و گام به گام حرکت می‌کنیم تا آرام آرام به هدفمان برسیم.


[ شنبه 90/6/26 ] [ 4:5 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]
   1   2   3   4   5   >>   >
درباره وبلاگ

برچسب‌ها وب
لینک های مفید
آرشیو مطالب
امکانات وب